Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdan tunnin välein yösidettä. Kysyttävää?

Vierailija
15.06.2015 |

Itseltäni siis.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 14:17"]

Sama vaiva. Mä odotan, että ikä tekisi tehtävänsä ja nää loppuis kohta. En mene kohdun poistoon enkä enää edes gynelle kun aikani yritin saada apua mutta turhaan. Gynet ei a) usko että on kiusallisen runsaat kuukautiset b) niillä ei ole hoitokeinoja niihin

on mulla vramaan tukuttain myoomia ja kystoja ja hb oli viimeksi 100 paikkeilla mutta ajattelin vetää rautaa naamaan pidemmän aikaa sillä kuulemma vuodot voi vähentyä jos on rautaisessa kunnossa

[/quote]

Kannattaa hakea apua niin kauan, kunnes sitä saat! Vaiva on kamala. Mene yksityiselle, mene vaikka silloin, kun vuotaa, sitten uskotaan ihan varmasti. Näin kävi minullekin, lähete kaavintaan tuli samantien. Lämpöpallohoito voi tehota hyvin. Kohtu poistetaan monesti vain pakon edessä. Minulta se lähti, kun löytyi kohdun limakalvolta syövän esiaste. Jälkeenpäin selvisi, että oli ollut myös runsaasti endometrioosia. Se oli aiheuttanut järkyttävät kivut ja runsaat vuodot, joiden takia ei voinut tehdä mitään eikä mennä kuin korkeintaan kauppaan ja sinnekin vain jättivaippa housuissa. Jos vika on endometrioosissa, niin mitkään rautakapselit eikä Caprilonkaan auta.

[/quote]

Mitä mun pitäisi vaatia? En edes halua mihinkään kohdun tms. poistoon ja kipuja mulla ei ole. Vuodan vaan kuiviin kerran kuussa.

Vierailija
42/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:51"]Runsaat kuukautiset? Ettei vaan olis kasvain kohdussa... Ootko aatellut? [/quote] apua minulla on ihan järkyttävät runsaat kuukautiset :\ voiko tosiaan olla syövän oireita :O , minä en myöskään mahd saa lapsia, ainakaan helposti ja asiaa ei ole tutkittu vielä kunnolla. Nyt alko vähän kuumottaa .

[/quote]

Noi kohdun kasvaimet ovat pääsääntöisesti hyvälaatuisia ja hoidettavissa olevia myoomia tai polyyppeja. Ei mitään tekemistä syövän kanssa. Samoin kystat voi aiheuttaa vaikka mitä oireita mutta nekään ei yleensä ole mitään pahanlaatuisia

ei mitään tekemistä syövän kanssa... Tuohon pakko kommentoida. Polyypit poistetaan, sillä ne saattavat ajan kanssa muuttua pahalaatuisiksi uusimpien tutkimusten mukaan.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:51"]Runsaat kuukautiset? Ettei vaan olis kasvain kohdussa... Ootko aatellut? [/quote] apua minulla on ihan järkyttävät runsaat kuukautiset :\ voiko tosiaan olla syövän oireita :O , minä en myöskään mahd saa lapsia, ainakaan helposti ja asiaa ei ole tutkittu vielä kunnolla. Nyt alko vähän kuumottaa .

[/quote]

Noi kohdun kasvaimet ovat pääsääntöisesti hyvälaatuisia ja hoidettavissa olevia myoomia tai polyyppeja. Ei mitään tekemistä syövän kanssa. Samoin kystat voi aiheuttaa vaikka mitä oireita mutta nekään ei yleensä ole mitään pahanlaatuisia

ei mitään tekemistä syövän kanssa... Tuohon pakko kommentoida. Polyypit poistetaan, sillä ne saattavat ajan kanssa muuttua pahalaatuisiksi uusimpien tutkimusten mukaan.

[/quote]

[/quote]

Onko niillä mahdollisuus poistella niitä vähän väliä vai? Nehän uusii nopeasti.

Vierailija
44/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 14:58"]^

Ei kai toi vuotovaiva vielä ole fyysesti hoidossa jos on vasta menossa lämpöpallohoitoon.
[/quote]
Hei naiset, nyt herätys! Teidän logiikka on kyllä pettämätöntä. Jos käsi murtuu, ja se kuvataan ja todetaan, et kyllä, katkipoikki on, kohta kipsataan, ni saako kipsausaikaa odotellessa jo ottaa särkylääkettä, vai pitääkö oottaa, et käsi on fyysisesti kipsissä?

Vierailija
45/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesitkö, että syömällä kuukautisten aikana koko ajan buranaa neljän tunnein välein vuoto vähenee merkittävästi? Tiesitkö, että tampax tamponi, joka ei laajene leveyssuunnassa on yhtä tyhjän kanssa, jos runsaat kuukautiset. Silloin ob toimii parhaiten.

Vierailija
46/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipat ja vuodesuojat käyttöön vaan rohkeasti!

Vierailija
47/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on suorastaan korneja jotkut kommentit. Mulla on ollut menkat jotka kesti 13 päiväö, kiertoväli 23 päivää ja hb 100. Verta tulihulahduksittain kun hyytymä lähti liikkeelle. Sitä verimäärää ei pidätellyt mikään. Sillä muutamassa sekunnissa tuli valtava määrä verta, jotka tulivat juuri vaihdetun tamponin ja yösiteenkin ohi. Kuukuppi ei tepsinyt, mikään ei suttanut. Vasta kun kohdustapoistettiin polyyppi ja kohdun suulta myooma vuoto väheni ja minäkin pääsin vähitellen anemiasta.

Vierailija
48/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ihmetyttää miksi myoomien poistokaan ei auttanut runsaisiin vuotoihin vaan päinvastoin lisäksi vuotoa entistä enemmän. -ap

Vierailija
49/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yläkerran Päivi? Olenkin miettinyt, miksi pidät koko taloa "hereillä" mutta nyt syykin selvisi.

Vierailija
50/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain siteillä ei tee yhtään mitään. Kiepauta pari lakanaa tai pyyheliina pöksyihin niin nukut hyvin.

Vierailija
51/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ongelma on siis ihan päivälläkin. Yöt menee vaikka millä viritelmillä mutta päiväaikaan en kyllä todellakaan halua missään paksuissa tenoissa liikkua julkisilla paikoilla. -ap, joka laskee päiviä että pääsee kohdun lämpöpallohoitoon. 

Toivottavasti toi toimenpide tuo kaipaamani avun. Olisi kuitenkin huomattavasti helpompi ihan jo toipumisenkin kannalta kuin kohdunpoisto. Toki siihen kohdunpoistoonkin olen suostuvainen jos siihen päädytään.

Vierailija
52/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 15:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Onko niillä mahdollisuus poistella niitä vähän väliä vai? Nehän uusii nopeasti.

[/quote]

Endometrioosiakin leikataan useamman kerran.

Vierailija
53/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:06"]

Mua kyllä ihmetyttää miksi myoomien poistokaan ei auttanut runsaisiin vuotoihin vaan päinvastoin lisäksi vuotoa entistä enemmän. -ap

[/quote]

käy uudelleen ultrassa toisella lääkärillä, jotta asiaan löytyisi syy. Saatiinko myooma kokonaan poistettua, onko kohdussa polyyppia, entä onko munasarjoissa kystiä... 

Vierailija
54/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön pillereitä putkeen ettei tule kuukautisia ollenkaan. Puolensa ja puolensa T. Endometrioosi

Vierailija
55/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:06"]

[/quote]

käy uudelleen ultrassa toisella lääkärillä, jotta asiaan löytyisi syy. Saatiinko myooma kokonaan poistettua, onko kohdussa polyyppia, entä onko munasarjoissa kystiä... 
[/quote]

Ultrattiin tarkemmalla ultralaitteella myoomien poiston jälkeen ja kaikki saatiin pois. Ei näkynyt polyyppejakaan ja pipelle-näyte ok. Kystiä ei myöskään ollut . -ap

Vierailija
56/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko laittaa käytetyt tulemaan, samaan osoitteeseen kuin viimeksi.

Timppa S. 

Ps laitan vaihtarina vaikka tommosen hienon viirin

Vierailija
57/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap!

Miten sinulta poistettiin myoomat? Olitko kauan kipeä leikkauksen jälkeen ja jouduitko pitkään olemaan sairaslomalla?

Itselläni ehkä sama edessä.

Vierailija
58/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Minun äitini kärsi samasta ongelmasta kuin sinä ap. Usein kuukautisten aikana hän joutui jäämään töistäkin saikulle kun mistään ei tullut mitään runsaan vuodon takia. Paksuimmatkaan siteet eivät pitäneet mitään. Lopulta hän istui paksu pyyhepino allaan ja toivoi ettei sotke joka paikkaa. Raskas ja arkea vaikeuttava asia, vaikka sen pitäisi meille naisille olla luonnollista. Äitini sai avun tuosta kohdun limakalvojen poltosta! Toimenpide oli helppo ja melko kivuton ja toi suuren helpotuksen äitini elämään, runsaasta vuodosta ei ole tietoakaan. Toivottavasti se auttaa sinuakin! :)

Vierailija
59/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 17:21"]

Oletko yläkerran Päivi? Olenkin miettinyt, miksi pidät koko taloa "hereillä" mutta nyt syykin selvisi.

[/quote]

Ei meidän (omakotitalon) yläkerrassa asu kuin mun lapset. Enkä ole nimeltänikään Päivi. -ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi