Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdan tunnin välein yösidettä. Kysyttävää?

Vierailija
15.06.2015 |

Itseltäni siis.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kipuja? Kauanko menkat kestävät? Kuulostaa tosi kurjalta! Tsemppiä!

Vierailija
22/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rautaa syöt anemiaan ja nostaako se sun hb:ta? Oletko väsynyt anemian takia? Vuodatko tasaisesti vai niinkuin mulla että yhtäkkiä lorahtaa niin että meinaa tulla kaikkien toppausten läpi? Montako lasta? Monennenko jälkeen kuukautiset runsastui (itselläni viidennen jälkeen, kuudennen jälkeen niukkenivat taas hieman, väliä 5 vuotta)?

T. Pahimmillaan 3 yösidettä kerrallaan, krooninen anemia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:22"]

Onko sinulla kipuja? Kauanko menkat kestävät? Kuulostaa tosi kurjalta! Tsemppiä!

[/quote]

On kipuja ja vuoto kestää 8-10 päivää. Yhtä tuskaahan tää on ja tosi nihkeästi ja vähättelevästi on moni gyne tähän suhtautunut kunnes kerran jouduin kipupiikille gynen päivystykseen menkkojen aikana ja lääkäri näki tuolloin itsekin että siteet tulvii yli äyräiden hetkessä. Nyt sitten on edessä toi lämpöpallohoito kaikkien niiden vuosien jälkeen kun Mirenat, yhdistelmäpillerit ja minipillerit on huomattu toimimattomiksi. -ap

Vierailija
24/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:25"]

Mitä rautaa syöt anemiaan ja nostaako se sun hb:ta? Oletko väsynyt anemian takia? Vuodatko tasaisesti vai niinkuin mulla että yhtäkkiä lorahtaa niin että meinaa tulla kaikkien toppausten läpi? Montako lasta? Monennenko jälkeen kuukautiset runsastui (itselläni viidennen jälkeen, kuudennen jälkeen niukkenivat taas hieman, väliä 5 vuotta)?

T. Pahimmillaan 3 yösidettä kerrallaan, krooninen anemia

[/quote]

Obsidania syön tällä hetkellä. Joskus olen ollut myös verensiirrossakin. Hb nousee kyllä sitten menkkojen jälkeen johonkin 116-120 välille. Lorahtelee aina silleen yhtä äkkiä mutta toki myös vuotaa siinä samalla muutenkin. Lasten saanti ei ole vaikuttanut mun vuotojen määrään. Mulla oli jo heti menkkojen alkaessa murrkuiässä säännölliset ja runsaat vuodot ja sellaisena ne ovat pysyneet. Ainoa vain että toi myoomien poisto muutti vuodon vielä runsaammaksi. -ap

Vierailija
25/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tiennyt että ruokavaliolla voit vaikuttaa kuukautisten runsauteen?

Vierailija
26/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:51"]Runsaat kuukautiset? Ettei vaan olis kasvain kohdussa... Ootko aatellut?
[/quote] apua minulla on ihan järkyttävät runsaat kuukautiset :\ voiko tosiaan olla syövän oireita :O , minä en myöskään mahd saa lapsia, ainakaan helposti ja asiaa ei ole tutkittu vielä kunnolla. Nyt alko vähän kuumottaa .

Vierailija
27/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:37"]

Oletko tiennyt että ruokavaliolla voit vaikuttaa kuukautisten runsauteen?

[/quote]

Rasvahapoista olen kuullut mutta muuten en ole aiheeseen perehtynyt. Oliiviöljyä tai kylmäpuristettua rypsiöljyä käytän kyllä mutta eipä ainakaan noi vähennä kuukautisvuotojen määrää. -ap

Vierailija
28/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:51"]Runsaat kuukautiset? Ettei vaan olis kasvain kohdussa... Ootko aatellut? [/quote] apua minulla on ihan järkyttävät runsaat kuukautiset :\ voiko tosiaan olla syövän oireita :O , minä en myöskään mahd saa lapsia, ainakaan helposti ja asiaa ei ole tutkittu vielä kunnolla. Nyt alko vähän kuumottaa .

[/quote]

Noi kohdun kasvaimet ovat pääsääntöisesti hyvälaatuisia ja hoidettavissa olevia myoomia tai polyyppeja. Ei mitään tekemistä syövän kanssa. Samoin kystat voi aiheuttaa vaikka mitä oireita mutta nekään ei yleensä ole mitään pahanlaatuisia. 

Vierailija
29/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä ap mut nuolemaan sua niin ei tartte kokoajan suojuksia pitää. Mulle kelpaa kaikki mitä pimpukan läheisyydestä ulos valuu.

Vierailija
30/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hämmästyttää, että naiset eivät käytä hyväkseen inkontinenssisuojia runsaan vuodon aikana. Linkatulta sivustolta löytyi monenmoisia apuneuvoja. Ellei minulta olisi poistettu kohtua, olisin siirtynyt noihin suojiin ainakin yöajaksi, että olisi saanut nukkua rauhassa edes muutaman tunnin rauhassa. Töissä pärjäsi jotenkuten tamponi+side -yhdistelmällä, mutta yöllä sekin piti vaihtaa kovin usein.

Myomien takia minulta poistettiin kohtu. Harmittaa, etten hoksannut mennä aikaisemmin lääkäriin, vaan sitkuttelin muutaman vuoden, vaikkei tarkoitus ollutkaan lapsilukua lisätä. Moni nainen pelkää menettävänsä naiseutensa kohdunpoiston myötä. Turha pelko. Hormonitoiminta jatkuu entisenlaisena, jos munasarjat jää, kuten yleensä jää. Vaihdevuodet eivät tule sen aikaisemmin, vaikka sitäkin väitetään. Suuri positiivinen juttu sen sijaan on, ettei enää tarvita ehkäisyä, ainakaan vakituisessa parisuhteessa. Ja se ikuinen siteiden ja tamponien kanssa puljaaminen luppuu. Mikä helpotus!

Vierailija
31/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:51"]

Päästä ap mut nuolemaan sua niin ei tartte kokoajan suojuksia pitää. Mulle kelpaa kaikki mitä pimpukan läheisyydestä ulos valuu.

[/quote]

Njääh, mutta jos vaikka pullotan ja laitan myyntiin. :D -ap

Vierailija
32/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:55"]

Minua hämmästyttää, että naiset eivät käytä hyväkseen inkontinenssisuojia runsaan vuodon aikana. Linkatulta sivustolta löytyi monenmoisia apuneuvoja. Ellei minulta olisi poistettu kohtua, olisin siirtynyt noihin suojiin ainakin yöajaksi, että olisi saanut nukkua rauhassa edes muutaman tunnin rauhassa. Töissä pärjäsi jotenkuten tamponi+side -yhdistelmällä, mutta yöllä sekin piti vaihtaa kovin usein.

Myomien takia minulta poistettiin kohtu. Harmittaa, etten hoksannut mennä aikaisemmin lääkäriin, vaan sitkuttelin muutaman vuoden, vaikkei tarkoitus ollutkaan lapsilukua lisätä. Moni nainen pelkää menettävänsä naiseutensa kohdunpoiston myötä. Turha pelko. Hormonitoiminta jatkuu entisenlaisena, jos munasarjat jää, kuten yleensä jää. Vaihdevuodet eivät tule sen aikaisemmin, vaikka sitäkin väitetään. Suuri positiivinen juttu sen sijaan on, ettei enää tarvita ehkäisyä, ainakaan vakituisessa parisuhteessa. Ja se ikuinen siteiden ja tamponien kanssa puljaaminen luppuu. Mikä helpotus!

[/quote]

Kun ei sitä kohdunpoistoa kaikki saa vaikka kuinka olisi myoomia kohdussa. Multakin on vain poistettu myoomat mutta jätetty kohtu poistamatta. Samoin on myös poistettu toinen munasarja ja munanjohdin kystan takia ja tuolloinkin pyysin että josko saisi kohdunpoiston samalla mutta ei onnistunut. Nyt vasta väläytetään kohdunpoiston mahdollisuutta jos lämpöpallohoito ei toimi. Toki siinä on sitten vaarana virtsankarkailuvaivat vanhemmiten mutta ei kai toikaan vaiva kaikille automaattisesti tule. -ap

Vierailija
33/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen sää siellä on?

Vierailija
34/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 14:02"]

Minkälainen sää siellä on?

[/quote]

Puolipilvistä ja reilu 10 astetta lämmintä. -ap

Vierailija
35/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:04"]

Kuppi ei sovellu ja tamponit pääsi loppumaan. Kaupassa toki käyn heti kuin mahdollista mutta ne imukykyisimmätkin tamponit vuotavat nopeasti läpi. -ap

[/quote]

Toimisiko tällainen: https://www.metsapolku.fi/webRyhma/show?ryhma=13350

Jos se pitää vanhusten pissat niin varmaan sitten myös kuukautisveret.

[/quote]

Ei taida olla tarkoituksenmukaista kuitenkaan käyttää menkkavuotoihin tuollaisia vaippoja vai meinaatko että vuotaa vain pitää aneemisena hb:n ollessa alle 100? Pääasia että siteiden tai vaippojen vaihtoväli pysyy riittävän pitkänä?

Ennemmin menen mielummin siihen kohdun lämpöpallohoitoon ja hoidatan tätä vaivaa kun "vuodan kuiviin" joka kuukausi.

Aiemmin on ollut myös käytössä Caprilon mutta ei sopinut mulle pidemmän aikaa käytettynä. Myös hormonaalinen hoito (Mirena ym.) on tullut tutuksi vuosien varrella ja "kaikkea" ollaan siis kokeiltu ja sopimattomaksi todettu. -ap
[/quote]
No eihän se nyt vuodon määrään vaikuta, että mimmonen tuppo sulla on housuissa?! Mut jos et haluu nukkua tai levätä tuntia pidempään kerralla, ni by all means.

Vierailija
36/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:10"] [quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:04"] Kuppi ei sovellu ja tamponit pääsi loppumaan. Kaupassa toki käyn heti kuin mahdollista mutta ne imukykyisimmätkin tamponit vuotavat nopeasti läpi. -ap [/quote] Toimisiko tällainen: https://www.metsapolku.fi/webRyhma/show?ryhma=13350 Jos se pitää vanhusten pissat niin varmaan sitten myös kuukautisveret. [/quote]   Ei taida olla tarkoituksenmukaista kuitenkaan käyttää menkkavuotoihin tuollaisia vaippoja vai meinaatko että vuotaa vain pitää aneemisena hb:n ollessa alle 100? Pääasia että siteiden tai vaippojen vaihtoväli pysyy riittävän pitkänä? Ennemmin menen mielummin siihen kohdun lämpöpallohoitoon ja hoidatan tätä vaivaa kun "vuodan kuiviin" joka kuukausi. Aiemmin on ollut myös käytössä Caprilon mutta ei sopinut mulle pidemmän aikaa käytettynä. Myös hormonaalinen hoito (Mirena ym.) on tullut tutuksi vuosien varrella ja "kaikkea" ollaan siis kokeiltu ja sopimattomaksi todettu. -ap [/quote] No eihän se nyt vuodon määrään vaikuta, että mimmonen tuppo sulla on housuissa?! Mut jos et haluu nukkua tai levätä tuntia pidempään kerralla, ni by all means.

[/quote]

No ei tietenkään mutta perimmäinen syy jää hoitamatta jos tuota pitää hoitokeinona. -ap

Vierailija
37/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva. Mä odotan, että ikä tekisi tehtävänsä ja nää loppuis kohta. En mene kohdun poistoon enkä enää edes gynelle kun aikani yritin saada apua mutta turhaan. Gynet ei a) usko että on kiusallisen runsaat kuukautiset b) niillä ei ole hoitokeinoja niihin

on mulla vramaan tukuttain myoomia ja kystoja ja hb oli viimeksi 100 paikkeilla mutta ajattelin vetää rautaa naamaan pidemmän aikaa sillä kuulemma vuodot voi vähentyä jos on rautaisessa kunnossa

Vierailija
38/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 14:17"]

Sama vaiva. Mä odotan, että ikä tekisi tehtävänsä ja nää loppuis kohta. En mene kohdun poistoon enkä enää edes gynelle kun aikani yritin saada apua mutta turhaan. Gynet ei a) usko että on kiusallisen runsaat kuukautiset b) niillä ei ole hoitokeinoja niihin

on mulla vramaan tukuttain myoomia ja kystoja ja hb oli viimeksi 100 paikkeilla mutta ajattelin vetää rautaa naamaan pidemmän aikaa sillä kuulemma vuodot voi vähentyä jos on rautaisessa kunnossa

[/quote]

Kannattaa hakea apua niin kauan, kunnes sitä saat! Vaiva on kamala. Mene yksityiselle, mene vaikka silloin, kun vuotaa, sitten uskotaan ihan varmasti. Näin kävi minullekin, lähete kaavintaan tuli samantien. Lämpöpallohoito voi tehota hyvin. Kohtu poistetaan monesti vain pakon edessä. Minulta se lähti, kun löytyi kohdun limakalvolta syövän esiaste. Jälkeenpäin selvisi, että oli ollut myös runsaasti endometrioosia. Se oli aiheuttanut järkyttävät kivut ja runsaat vuodot, joiden takia ei voinut tehdä mitään eikä mennä kuin korkeintaan kauppaan ja sinnekin vain jättivaippa housuissa. Jos vika on endometrioosissa, niin mitkään rautakapselit eikä Caprilonkaan auta.

Vierailija
39/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:10"] [quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:04"] Kuppi ei sovellu ja tamponit pääsi loppumaan. Kaupassa toki käyn heti kuin mahdollista mutta ne imukykyisimmätkin tamponit vuotavat nopeasti läpi. -ap [/quote] Toimisiko tällainen: https://www.metsapolku.fi/webRyhma/show?ryhma=13350 Jos se pitää vanhusten pissat niin varmaan sitten myös kuukautisveret. [/quote]   Ei taida olla tarkoituksenmukaista kuitenkaan käyttää menkkavuotoihin tuollaisia vaippoja vai meinaatko että vuotaa vain pitää aneemisena hb:n ollessa alle 100? Pääasia että siteiden tai vaippojen vaihtoväli pysyy riittävän pitkänä? Ennemmin menen mielummin siihen kohdun lämpöpallohoitoon ja hoidatan tätä vaivaa kun "vuodan kuiviin" joka kuukausi. Aiemmin on ollut myös käytössä Caprilon mutta ei sopinut mulle pidemmän aikaa käytettynä. Myös hormonaalinen hoito (Mirena ym.) on tullut tutuksi vuosien varrella ja "kaikkea" ollaan siis kokeiltu ja sopimattomaksi todettu. -ap [/quote] No eihän se nyt vuodon määrään vaikuta, että mimmonen tuppo sulla on housuissa?! Mut jos et haluu nukkua tai levätä tuntia pidempään kerralla, ni by all means.

[/quote]

No ei tietenkään mutta perimmäinen syy jää hoitamatta jos tuota pitää hoitokeinona. -ap
[/quote]
No johan se on sulla hoidossa :D naisen logiikka, voi jeesus.

Vierailija
40/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Ei kai toi vuotovaiva vielä ole fyysesti hoidossa jos on vasta menossa lämpöpallohoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä