Vaihdan tunnin välein yösidettä. Kysyttävää?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 00:38"]
Heippa! Minun äitini kärsi samasta ongelmasta kuin sinä ap. Usein kuukautisten aikana hän joutui jäämään töistäkin saikulle kun mistään ei tullut mitään runsaan vuodon takia. Paksuimmatkaan siteet eivät pitäneet mitään. Lopulta hän istui paksu pyyhepino allaan ja toivoi ettei sotke joka paikkaa. Raskas ja arkea vaikeuttava asia, vaikka sen pitäisi meille naisille olla luonnollista. Äitini sai avun tuosta kohdun limakalvojen poltosta! Toimenpide oli helppo ja melko kivuton ja toi suuren helpotuksen äitini elämään, runsaasta vuodosta ei ole tietoakaan. Toivottavasti se auttaa sinuakin! :)
[/quote]
Kiitos. Toivotaan että mun kohdalla kanssa auttaa. Ja ylipäätään kaikkien niiden kohdalla, jotka tässä tilanteessa elää. -ap
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:02"]
Olis tosi kivaa, jos pääsisi sellaiseen kohdunpoistoleikkaukseen vähän helpommin.
[/quote]
minulla on ollut vyuosukausia hormonikierukka, se auttaa
Sanopa muuta. Mulle väläyteltiin tuota leikkausta seuraavaksi vaihtoehdoksi jos toi lämpöpallohoitokaan ei vähennä vuotoa. Mutta kovin herkästi eivät täälä päin ainakaan kohtua lähdetä poistamaan ja onhan se toisaalta aika iso leikkaus kuitenkin. Lapsiluku mulla on ollut jo vuosia täynnä, joten ei senkään puolesta harmittaisi kohdunpoisto. -ap
[/quote]
Mulle hormonikierukka ei sopinut, kuten ei myöskään sopinut muukaan hormonaalinen hoito. Jospa tää thermoablaatio nyt vihdoin toisi avun näihin tulviin. -ap
Runsaat kuukautiset? Ettei vaan olis kasvain kohdussa... Ootko aatellut?
Kannattaisiko pitää ihan kunnon vaippaa niin pärjäisi pidempään vaihtamatta?
Meillä tuon asian tekee mieheni. Jos herään kesken vaihdon niin tukistan.
Kyllä. Erittäin runsaat kuukautiset. Myoomia oli ja ne poistettiin 2 kuukautta sitten. Kuukautiset muuttuivat tämän jälkeen entistä runsaammiksi. Runsaat ne oli myös silloin kun oli myoomia mutta nyt tää tilanne on aivan mahdoton. :(
Parin viikon päästä on edessä kohdun lämpöpallohoito, jossa kärvennetään limakalvot. Toivottavasti toi niukentaa vuotoja tai jopa lopettaa ne kokonaan. -ap
No ei ole kysyttävää. Tai on, eikö mitään pidetä enää omana asiana?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:56"]
[/quote]
Tuskin mua kukaan tästä tunnistaa, eikä sen niin väliä, joten aika lailla pysyy edelleen omana asiana. Ja en nyt muutenkaan pidä menkkavaivoista kirjoittamista tabuna. -ap
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:56"]
[/quote]
Tuskin mua kukaan tästä tunnistaa, eikä sen niin väliä, joten aika lailla pysyy edelleen omana asiana. Ja en nyt muutenkaan pidä menkkavaivoista kirjoittamista tabuna. -ap
[/quote]
Mitä jos tunnistaakin? :D taidat olla nimittäin eräs tuttuni!
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:56"] No ei ole kysyttävää. Tai on, eikö mitään pidetä enää omana asiana? [/quote] Tuskin mua kukaan tästä tunnistaa, eikä sen niin väliä, joten aika lailla pysyy edelleen omana asiana. Ja en nyt muutenkaan pidä menkkavaivoista kirjoittamista tabuna. -ap [/quote] Mitä jos tunnistaakin? :D taidat olla nimittäin eräs tuttuni!
[/quote]
No siinä tapauksessa: Moi sulle, kuka ikinä oletkin. =) -ap
Miksei käytössäsi ole tampsua tai kuppia? Silloin ehkä selviäisit vähän harvemmalla vaipanvaihdolla.
Olis tosi kivaa, jos pääsisi sellaiseen kohdunpoistoleikkaukseen vähän helpommin.
Miksei käytössäsi ole tampsua tai kuppia? Silloin ehkä selviäisit vähän harvemmalla vaipanvaihdolla.
[/quote]
Kuppi ei sovellu ja tamponit pääsi loppumaan. Kaupassa toki käyn heti kuin mahdollista mutta ne imukykyisimmätkin tamponit vuotavat nopeasti läpi. -ap
[/quote]
Sanopa muuta. Mulle väläyteltiin tuota leikkausta seuraavaksi vaihtoehdoksi jos toi lämpöpallohoitokaan ei vähennä vuotoa. Mutta kovin herkästi eivät täälä päin ainakaan kohtua lähdetä poistamaan ja onhan se toisaalta aika iso leikkaus kuitenkin. Lapsiluku mulla on ollut jo vuosia täynnä, joten ei senkään puolesta harmittaisi kohdunpoisto. -ap
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:04"]
Kuppi ei sovellu ja tamponit pääsi loppumaan. Kaupassa toki käyn heti kuin mahdollista mutta ne imukykyisimmätkin tamponit vuotavat nopeasti läpi. -ap
[/quote]
Toimisiko tällainen: https://www.metsapolku.fi/webRyhma/show?ryhma=13350
Jos se pitää vanhusten pissat niin varmaan sitten myös kuukautisveret.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:04"]
[/quote]
Toimisiko tällainen: https://www.metsapolku.fi/webRyhma/show?ryhma=13350
Jos se pitää vanhusten pissat niin varmaan sitten myös kuukautisveret.
[/quote]
Ei taida olla tarkoituksenmukaista kuitenkaan käyttää menkkavuotoihin tuollaisia vaippoja vai meinaatko että vuotaa vain pitää aneemisena hb:n ollessa alle 100? Pääasia että siteiden tai vaippojen vaihtoväli pysyy riittävän pitkänä?
Ennemmin menen mielummin siihen kohdun lämpöpallohoitoon ja hoidatan tätä vaivaa kun "vuodan kuiviin" joka kuukausi.
Aiemmin on ollut myös käytössä Caprilon mutta ei sopinut mulle pidemmän aikaa käytettynä. Myös hormonaalinen hoito (Mirena ym.) on tullut tutuksi vuosien varrella ja "kaikkea" ollaan siis kokeiltu ja sopimattomaksi todettu. -ap
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:15"]
Ei taida olla tarkoituksenmukaista kuitenkaan käyttää menkkavuotoihin tuollaisia vaippoja vai meinaatko että vuotaa vain pitää aneemisena hb:n ollessa alle 100? Pääasia että siteiden tai vaippojen vaihtoväli pysyy riittävän pitkänä?
Ennemmin menen mielummin siihen kohdun lämpöpallohoitoon ja hoidatan tätä vaivaa kun "vuodan kuiviin" joka kuukausi.
Aiemmin on ollut myös käytössä Caprilon mutta ei sopinut mulle pidemmän aikaa käytettynä. Myös hormonaalinen hoito (Mirena ym.) on tullut tutuksi vuosien varrella ja "kaikkea" ollaan siis kokeiltu ja sopimattomaksi todettu. -ap
[/quote]
Ajettelin vaan, että jos sitä verta nyt kumminkin toistaiseksi vuotaa, niin olisi se helpompi jos edes saisi vaihtovälin vähän pidemmäksi (sitä pysyväisratkaisua odotellessa).
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:15"]
[/quote]
Ajettelin vaan, että jos sitä verta nyt kumminkin toistaiseksi vuotaa, niin olisi se helpompi jos edes saisi vaihtovälin vähän pidemmäksi (sitä pysyväisratkaisua odotellessa).
[/quote]
Ok. Tähän mennessä olen jotenkin pärjännyt tamponi+side -yhdistelmällä mutta nyt tosiaan on ne tamponit loppu niin on hiukkasen haastavaa ennen kuin kauppaan ehdin. -ap
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 00:34"]
Hei ap!
Miten sinulta poistettiin myoomat? Olitko kauan kipeä leikkauksen jälkeen ja jouduitko pitkään olemaan sairaslomalla?
Itselläni ehkä sama edessä.
[/quote]
Ihan vain naistentautien poliklinikalla poistettiin kohtuontelon tähystyksessä. Puudutettiin neljästä kohtaa kipupiikeillä kohdunsuuta ja alakautta tähystyskameran ja muiden työvälineiden avulla sitten myoomien poisto. Aikaa tuossa meni noin 30 min ja jos kipua pitäisi arvioida asteikolla 1-10 niin kovimmillaan mulla taisi tuntua kipu 4 kohdalla pienen hetken ajan. Sairaslomaa ei tarvita lainkaan, jälkivuotoa mulla kesti 8 päivää. Parina päivänä toimenpiteen jälkeen kivut olivat kyllä kotona sitä luokkaa että piti turvatua Panacodiin. Eli sen sairasloman tarpeellisuudesta olen hiukkasen eri mieltä lääkärin kanssa... -ap