Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa hankkia vihkisormukseksi zirkoniasormus?

Vierailija
15.06.2015 |

Olen ajatellut hankkia vihkisormukseksi sormuksen, jossa yhteensä 1 karaatin edestä zirkonia kiviä (yksi isompi keskellä, pieniä kiviä rinkulassa). Melko maltillinen siis. En ajatellut erikseen mainostaa, ettei ole aitoja timantteja, mutta en valehtelisikaan, jos joku kysyisi. Olisi varaa myös aitoon, mutta haluaisin käyttää sormustani ilman huolen häivää ja olen ilmeisesti aika hyvä hukkaamaan sornuksia, kun kihla on kadonnut jo kerran. Mitä mieltä, onko noloa? Kihla on ihan perus platinainen rengas.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:15"]

EI ole noloa. Osta vaikka hopeinen. Sitä paitsi on turvallisempi esim. Matkustaa, kun ei jalokivet kutsu varkaita.

[/quote]

Niin koska ne varkaat sivusilmällä vilkaisemalla heti näkevät että hei, nuo eivät ole aitoja timantteja vaan zirkonioita? Just.

Mutta ap, ilman muuta voit tehdä noin ja itsekin tekisin tilanteessasi, varallisuudesta riippumatta. Turhaa stressiä liian kalliista sormuksesta joka päiväisessä elämässä.

Vierailija
42/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:30"]En käsitä, miten sen sormuksen voi hukata. Osta pienempi koko? [/quote]tämä! Tietty jos sitä vekslaa käteen ja pois usein mut muuten en ymmärrä minäkään

[/quote]

Pitääkö kaikki sormukset sormessa vauvan vaippojakin vaihtaessa? Ei sitten koskaan unohdu sinne kauppakeskuksen hoitopöydälle?

[/quote]

En ota pois. Miksi ottaisin. Rakastan miestäni ja haluan näyttää sen ulospäin.  

[/quote]

Ohis. Sormuksen pitämisellä tai pitämättömyydelläkö se rakkaus tosiaan näytetään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timantit ovat epäeettisiä! Ottakaapa selvää tuotannon epäkohdista. Kannatan ehdottomasti zirkonisormusta.

Vierailija
44/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän aivan selvästi ihan eri todellisuudessa kuin tosi moni suomalainen. Mulla ei edes ole vihkisormusta, mulla on vain tatuoituna ohut rinkula sormeen. Omassa elämässäni en näe yhtään syytä tuhlata kauheaa määrää rahaa johonkin suht helposti katoavaan metallirinkulaan.

Vierailija
45/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:30"]En käsitä, miten sen sormuksen voi hukata. Osta pienempi koko? [/quote]tämä! Tietty jos sitä vekslaa käteen ja pois usein mut muuten en ymmärrä minäkään

[/quote]

Pitääkö kaikki sormukset sormessa vauvan vaippojakin vaihtaessa? Ei sitten koskaan unohdu sinne kauppakeskuksen hoitopöydälle?

[/quote]

En ota pois. Miksi ottaisin. Rakastan miestäni ja haluan näyttää sen ulospäin.  

[/quote]

Ohis. Sormuksen pitämisellä tai pitämättömyydelläkö se rakkaus tosiaan näytetään?

[/quote]

Niinpä. Ja sitä paitsi jos jättäisin sormukset sormeen pullataikinaa vaivatessani tai vaippoja vaihtaessani, mieheni todennäköisesti ärähtäisi, että enkö tuon vertaa arvosta häneltä saamiani sormuksia.

Toinen ohis

Vierailija
46/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspaltinainen rengas sormuksia hukkaavalle? Platina maksaa enemmän kuin ne aidot timantit, riippuen timantin puhtaudesta ym.

Mutta ei ole mun mielestä noloa. Nykyäänhän moni ostaa parinkympin terässormuksiakin kihla- ja vihkisormuksiksi. 

Vierailija
47/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne kyllä taida kestää samalla tavalla kuin timantit kestävät. Tottakai kukin saa hankkia juuri sellaisen vihkisormuksen kun haluaa.

Vierailija
48/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti: on.

Vierailija
49/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Sormuksen symboliarvo perustuu johonkin aivan muuhun kuin sen rahalliseen arvoon.

Vierailija
50/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen hankkii sellaisen sormuksen kuin haluaa. Miksi vihkisormuksessa edes pitäisi olla kiviä? Oman mieheni vihkisormus on ruostumatonta terästä ja maksoi netistä tilattuna 14 euroa. En ole koskaan ajatellut että siinä olisi mitään noloa.

Vierailija
51/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunnon kysymyksiä. Muuthan ei moisesta tiedä eivätkä välitä. Sillä on merkitystä mitä itse ajattelet.

Vierailija
52/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Zirkoniasormus toki kestää huonommin kulutusta, mutta jokainen tyylillään! Tv. Korumyyjä  

Vierailija
53/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kihlani oli vain hopeinen rinkula ja sen hukkasin. Mieheni osti minulle uuden kihlan yllätykseksi ja se on platinaa. Stressaan siitä koko ajan, joten siksi ajattelin hankkia zirkoniasormuksen vihkiksi. Ei harmittaisi niin paljon, jos katoaa. Sormus miellyttää minua ulkonäöltään, mutta maksaa alle 1/10 aidon hinnasta. En haluaisi mitenkään rehennellä sormuksellani, mutta haluan, että se on kaunis. Uskon, että moni ei edes kuvittelisi sormuksen olevan epäaito, koska tienaamme mieheni kanssa sen verran hyvin, että olisi varaa aitoonkin. En olemvielä tehnyt päätöstä, mutta tuntuu, että zirkoniasormusta voisin käyttää paljon huolettomammin ja oikeasti iloita siitä. Ja vaikka ei kestäisi niin hyvin, niin ainahan voi ostaa uuden. Olen kyllä kuullut tutuilta, joilla aitoja timanttisormuksia, että niistäkin kivet irtoilevat... 

Vierailija
54/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolompaa on kysellä täällä, et onks joku noloa.

Vierailija
55/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se kallis sormus suhteen kestävyyttä takaa, jos ei halpakaan. Oma mies punoi minulle pajunkuoresta sormuksen mökillä ja kosasi puusaunan lauteilla. Ollaan nykyisin ihan naimisissa asti, oltu jo 14 vuotta, eikä kumpikaan pidä jälkeenpäin ostettuja sormuksia edes sormessaan. Ovat paksua 18 karaatin kultaa. Juhliin laitamme ja kun käymme ulkona tms.

Vierailija
56/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mielestäni noloa ja outoa. Hanki kunnon vihkisormus ja sitten joku muu sormus sillä zirkonilla.

Vierailija
57/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, miten sen sormuksen voi hukata. Osta pienempi koko?

Vierailija
58/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:07"]

Peruspaltinainen rengas sormuksia hukkaavalle? Platina maksaa enemmän kuin ne aidot timantit, riippuen timantin puhtaudesta ym.

Mutta ei ole mun mielestä noloa. Nykyäänhän moni ostaa parinkympin terässormuksiakin kihla- ja vihkisormuksiksi. 

[/quote]

Platinainen siis mutta ymärretyksi taisin kuitenkin tulla. 

Vierailija
59/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:30"]

En käsitä, miten sen sormuksen voi hukata. Osta pienempi koko?

[/quote]

Olen itseasiassa lääkäri (nyt äitiyslomalla, laskettu aika ensi kuun alussa) ja en voi käyttää sormusta tehdessäni monia toimenpiteitä. Siispä olen unohtanut sormuksen töihin työpöytäni laidalle ja se ei enää siinä ollut palatessani töistä. Nyt olen viisastunut sen verran, etten edes ota sormusta töihin, vaan käytän vain vapaa-ajalla. Tosin kokkailen, leivon ja teen pihatöitä niin paljon, että otan sormusta koko ajan pois silloinkin. Tämän takia juuri pelkään hukkaamista, koska jätän sormuksen sitten vähän minne sattuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän