Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa hankkia vihkisormukseksi zirkoniasormus?

Vierailija
15.06.2015 |

Olen ajatellut hankkia vihkisormukseksi sormuksen, jossa yhteensä 1 karaatin edestä zirkonia kiviä (yksi isompi keskellä, pieniä kiviä rinkulassa). Melko maltillinen siis. En ajatellut erikseen mainostaa, ettei ole aitoja timantteja, mutta en valehtelisikaan, jos joku kysyisi. Olisi varaa myös aitoon, mutta haluaisin käyttää sormustani ilman huolen häivää ja olen ilmeisesti aika hyvä hukkaamaan sornuksia, kun kihla on kadonnut jo kerran. Mitä mieltä, onko noloa? Kihla on ihan perus platinainen rengas.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että hukkaaminen harmittaa joka tapauksessa. Se on se tunnearvo, mikä sillä sormuksella usein on. Zirkoniaa en kuitenkaan missään tapauksessa ottaisi, sillä se ei kestä käyttöä. Suosittelen tutustumaan netin valikoimiin ja ihan tavallisiin ketjuliikkeisiin, mitä Suomessa on. Itselläni on Kultajousesta timanttisormus 300 eurolla. Mukana tuli aitoustodistus ja elinikäinen takuu, jos timantti irtoaa tai muuta inhottavaa.

Vierailija
22/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timantithan ovat myös aika epäeettistä tavaraa, ne kun kaivetaan orjavoimin.

Kannattaa ostaa kanadalaisia timantteja, jos on varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Sormus kuin sormus. Otat sen mikä omaa silmää miellyttää!

Vierailija
24/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:08"]

Mä luulen, että hukkaaminen harmittaa joka tapauksessa. Se on se tunnearvo, mikä sillä sormuksella usein on. Zirkoniaa en kuitenkaan missään tapauksessa ottaisi, sillä se ei kestä käyttöä. Suosittelen tutustumaan netin valikoimiin ja ihan tavallisiin ketjuliikkeisiin, mitä Suomessa on. Itselläni on Kultajousesta timanttisormus 300 eurolla. Mukana tuli aitoustodistus ja elinikäinen takuu, jos timantti irtoaa tai muuta inhottavaa.

[/quote]

Itseasiassa zirkoniasormuksellanikin olisi elinikäinen takuu, jos kivi irtoaa tai katoaa. Tätä katoamistakuuta tuskin monen timanttisormuksessa on? Tuttuni 1 karaatin timanttisormuksen kivi irtosi ja katosi. Onneksi vakuutus korvasi osan. Kyllähän sitä sanotaan, ettei laatusormuksen kivi irtoa, mutta kun nykyään ei enää voi tietää, mikä on oikeasti laadukas kauppa ja mitkä vain rahastavat. Ainoa keneen voisin luottaa kiinnityksen ja kiven suhteen on perhetuttumme, joka on kuuluisa koruseppä, mutta hän sanoi suoraan, että sen kokoinen kivi kuin haluaisin keskuskiveksi maksaisi ainakin 5000e hyvälaatuisenä ja loput kivet ja vielä istutus siihen päälle (minkä hän tekisi ilmaiseksi). 

Vierailija
25/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen rippilapsi vm -89.

Juuri olin konfirmaatiotilaisuudessa, jossa papin puhe käsitteli juurikin samaa asiaa, mitä oma rippipappini aikanaan paasasi. Toisaalta tuo asia, eli se miten ihminen tarvitsee toista ihmistä ja miten ihmissuhteet nousivat leirin tärkeimmäksi teemaksi on aika iätön.

Vierailija
26/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:21"]

Itse olen rippilapsi vm -89.

Juuri olin konfirmaatiotilaisuudessa, jossa papin puhe käsitteli juurikin samaa asiaa, mitä oma rippipappini aikanaan paasasi. Toisaalta tuo asia, eli se miten ihminen tarvitsee toista ihmistä ja miten ihmissuhteet nousivat leirin tärkeimmäksi teemaksi on aika iätön.

[/quote]

Ja tämä tuli väärään ketjuun.

Aloittajalle: itse en ottaisi älyttömän kallista sormusta, vaikka siihen olisi varaakin. Itse en ole sormusihmisiä, eli se kallis koru olisi laatikossa. Ja koska muitakin menoja on, on älytöntä sitoa varallisuutta johonkin koruun...

Vierailija
27/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forget it. Yhtä noloa kuin kulkea jonkun feikkilaukun kanssa. Jos rahaa oikeaan, miksi ostaa fake?

Vierailija
28/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti haluaisit että sulla olisi oikea timanttisormus sormessa? Jotenkin noloa hankkia zirkonisormus vihkisormeen. Muihin sormiin laitettuna ok.

Vierailija
29/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zirkonit pysyvät kiinni huonommin kuin timantit, jotka istutetaan hyvin ja sormukset silloin maksavatkin paljon enemmän.

Onko noloa, noh... Minusta on. Yritetään esittää, että on varaa kalliisiin timantteihon.

Vierailija
30/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:08"]

[/quote]

Itseasiassa zirkoniasormuksellanikin olisi elinikäinen takuu, jos kivi irtoaa tai katoaa. Tätä katoamistakuuta tuskin monen timanttisormuksessa on? Tuttuni 1 karaatin timanttisormuksen kivi irtosi ja katosi. Onneksi vakuutus korvasi osan. Kyllähän sitä sanotaan, ettei laatusormuksen kivi irtoa, mutta kun nykyään ei enää voi tietää, mikä on oikeasti laadukas kauppa ja mitkä vain rahastavat. Ainoa keneen voisin luottaa kiinnityksen ja kiven suhteen on perhetuttumme, joka on kuuluisa koruseppä, mutta hän sanoi suoraan, että sen kokoinen kivi kuin haluaisin keskuskiveksi maksaisi ainakin 5000e hyvälaatuisenä ja loput kivet ja vielä istutus siihen päälle (minkä hän tekisi ilmaiseksi). 
[/quote]

Tuosta kiven irtoamisesta saa kyllä suurimmassa osassa tapauksista syyttää ihan omaa laiskuuttaan ja maalaisjärjen puutetta. Timanttisormuksta hankkiessa täytyy varautua siihen että sormusta pitää huoltaa vuosittain! Huollossa kiven kiinnitykset tarkastetaan ja tarvittaessa kiristetään, sormus puhdistetaan ja kiilloitetaan kauniin näköiseksi.
Ja timanttisormusta EI KUULU KÄYTTÄÄ kuntosaleilla, puutarhatyössä, uidessa, saunoessa, remontoidessa... Eli työt jotka pistävät kädet kovalle, ovat timanttisormuksen kanssa vältettäviä töitä. Jalometallit ovat pehmeitä ja siksi helposti muovattavia metalleja joihin on helppo istuttaa vaikka kiviä, siksipä myös ajan saatossa kivi-istutuksetkin voivat lähteä löystymään ilman säännöllistä huoltoa.

Vierailija
31/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:30"]En käsitä, miten sen sormuksen voi hukata. Osta pienempi koko?
[/quote]tämä! Tietty jos sitä vekslaa käteen ja pois usein mut muuten en ymmärrä minäkään

Vierailija
32/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän varmasti ainakin sen, että yhtään timanttia en halua vihkisormukseen. Enkä kyllä zirkoniakaan. Yhden kerran olen nähnyt kivan näköisen timanttisormuksen, mallissa oli kivet onnistuttu hukuttamaan muuhun koristeluun niin ettei niitä meinannut huomata. Harmi ettei sitä mallia saanut ilman kiviä :-/

Vierailija
33/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:29"]

Forget it. Yhtä noloa kuin kulkea jonkun feikkilaukun kanssa. Jos rahaa oikeaan, miksi ostaa fake?

[/quote]

Maltillinen zirkoniasormus on minusta ihan tyylikäs. Miksi käyttää rahaa turhaan aitoon, kun sen voi käyttää paremminkin, esim. ottamalla uuden kummilapsen Afrikasta. 

Vierailija
34/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kihlasormukset muttei erillisiä vihkisormuksia. Mies pitää sormusta, minä en. Budjetista ei ole kiinni. Töissä ei vaan voi pitää koruja, enkä viitti niitä kotonakaan sitten käyttää. Juhliin riittää se yksi rinkula.. Hyvin on 10v oltu naimisissa..

Vierailija
35/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:32"]

Zirkonit pysyvät kiinni huonommin kuin timantit, jotka istutetaan hyvin ja sormukset silloin maksavatkin paljon enemmän. Onko noloa, noh... Minusta on. Yritetään esittää, että on varaa kalliisiin timantteihon.

[/quote]

Olisi varaa samankokoiseen timanttisormukseen. Käytämme kuitenkin mielummin rahan esimerkiksi siihen, että avustamme suoraan tuttavapariskuntaamme, joka toimii Lääkärit ilman rajoja-järjestössä. Ei ole tarvetta näyttää muille, eiköhän koulutuksella ja urakehityksellä ole näytetty jo enemmän kuin jollain vihkisormuksella... Haluaisin vain omasta mielestäni kauniin sormuksen. Kuitenkin olen aina ollut aika tarkka rahan suhteen ja tuntuisi hölmöltä maksaa n. 8000e unelmieni sormuksesta, vaikka samanlaisen saisin n. 100e. Koruseppätuttavamme istuttaisi ja tilaisi zirkoniat häälahjaksi. 

Vierailija
36/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:30"]En käsitä, miten sen sormuksen voi hukata. Osta pienempi koko? [/quote]tämä! Tietty jos sitä vekslaa käteen ja pois usein mut muuten en ymmärrä minäkään

[/quote]

Pitääkö kaikki sormukset sormessa vauvan vaippojakin vaihtaessa? Ei sitten koskaan unohdu sinne kauppakeskuksen hoitopöydälle?

Vierailija
37/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:30"]En käsitä, miten sen sormuksen voi hukata. Osta pienempi koko? [/quote]tämä! Tietty jos sitä vekslaa käteen ja pois usein mut muuten en ymmärrä minäkään

[/quote]

Pitääkö kaikki sormukset sormessa vauvan vaippojakin vaihtaessa? Ei sitten koskaan unohdu sinne kauppakeskuksen hoitopöydälle?

[/quote]

En ota pois. Miksi ottaisin. Rakastan miestäni ja haluan näyttää sen ulospäin.  

Vierailija
38/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hukannut vihkisormuksen, kaksi kihlasormusta. Nyt minulla on edesmenneen appeni kihlasormuksesta pienennetty sormus, jota olen vaalinut kuin silmäterääni. Samoin käy korvisten ja riipusten, jonnekin vaan häviävät.

EI ole noloa. Osta vaikka hopeinen. Sitä paitsi on turvallisempi esim. Matkustaa, kun ei jalokivet kutsu varkaita.

Vierailija
39/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:57"]

[/quote]

[/quote]

En ota pois. Miksi ottaisin. Rakastan miestäni ja haluan näyttää sen ulospäin.  

[/quote]

Hyi! Tajuatko, mikä kävelevä hygieniariski olet joillekin vanhuksille, raskaanaoleville ja muille immuunipuutteisille? Sormukset tulisi ottaa pois ruokaa tehdessä, leipoessa, pihatöitä tehdessä, tms. ja myös käsiä pestessä ja minä ainakin pesen myös sormukset samalla sormista irtonaisina. 

Vierailija
40/59 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:02"]

Kyllä minua nolottaisi jos minulla olisi niin huono itsetunto, että pitäisi täällä kysellä onko se tai tämä noloa! Hankkikaa nyt vähän sitä itsetuntoa ettei tarvitse joka asiaa nolostella...

[/quote]

Kyllä tällaisissa asioissa on joskus kiva kuulla muiden mielipiteitä. Aika moni tuttu puhuu vain oman kokemuksen kautta ja jos tuttavapiiri on kovin kaavoihin kangistunut, niin varmaan estotta väittävät että oma tapa on se ainoa oikea. Rinkulakannattajat suosittelee rinkulaa, puusormuskannattajat puuta, timanttityypit timanttia jne. Ja kaikkien mielestä muut sormuksen on jotenkin noloja. Ehkä ap tuli etsimään ihmisiä jotka on miettineet samoja kysymyksiä. Onko se nyt jotenkin väärin?

[/quote]

Edelleen siitä itsetunnosta kiinni: jos se on kohdillaan, on aivan sama mitä mieltä muut ovat :-DDD

Eihän se nyt väärin ole kysellä, mutta... no, noloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi