mies ei halua kaitsea lasta, jos minä jumpassa
mies ei halua kaitsea lasta, jos käyn jumpassa.
mitä tällaisessa tilanteessa voisi tehdä?
Maija
p.s. Haluaisin käydä jumpassa kaksi kertaa viikossa. Joskus onnistuukin, ja mies kaitsee lasta sen aikaa. Mut usein mies sanoo, ettei halua kaitsea lasta mun jumpan aikana. Jos minulla on työjuttu illalla, kun päiväkoti ei ole auki, voi mies kyllä kaitsea lasta. Mutta jumppa on eri asia. Jumpan aikana mies ei halua olla lapsen kanssa, koska jumppa on miehen sanojen mukaan minulle huvi tai harrastus, niin kuin onkin. Mies on yrittäjä ja sanoo, että hänellä on työkiireitä juuri jumpan aikana. Käytännössä hän voi tehdä töitä ja tekeekin viikon ympäri ja kysymys on järjestelystä, tekeekö hän töitä juuri niiden kahden tunnin aikana viikossa, kun minulla olisi jumppa.
Joskus tosiaan pääsen jumppaan. Riippuu millä mielellä mies on. Mut nyt juuri viimeksi olin pakannut jumppakassin ja tein lähtöä, tuli mies ilmoittamaan ettei halua kaitsea lastamme. Sopiminen asiasta ei auta, koska mies ei halua sitoutua, että pääsisin jumppaan tiettyyn ajankohtaan viikosta. Kun ei kuulemma pysty pitämään lupaustaan. On oikeassa, ei pystykään. Jos esimerkiksi meille tulee riita, tarkoittaa se välittömästi, etten pääse jumppaan. Lapsemme on jo eskari-ikäinen ja odotan aikaa, että muutaman vuoden päästä hän on sen ikäinen, että voi olla kotona sen aikaa kun käyn jumpassa.
Toisaalta minua harmittaa, että miehen kanssa riitelemme, kumpi joutuu lapsen kanssa olemaan, kun meillä sellainen onni on, että meillä on lapsi. Se ei ole mikään itsestäänselvyys monessakaan perheessä. Eikä lapsesta ole mukava aistia, että hänen kaitsemisensa on pulma. Mitä tilanteessa voisi tehdä?
Kommentit (74)
Ihan hullua toimintaa!! Täytyy kyllä todeta, että sinulla on paska mies. En minä ainakaan tuollaista katselisi.
Mahtaakohan ap:n mies olla sitä lajia, joka sitten valittaa, jos nainen lösähtää ja lihoo? Tulipa vaan mieleen, kun ihmeen moni mies olettaa, että naisen pitäisi olla jotenkin maagisesti timmissä kunnossa ja huoliteltu, vaikka ei pääse jumppaan tai kampaamoon... Ja sitten saattavat vielä valittaa naisen räjähtäneestä olemuksesta, tajuamatta ollenkaan asiayhteyttä ja omaa osuuttaan....!!!
Mulla on eskari-ikäinen lapsi myös.. Mä meen sen kanssa ulos pyöräilemään ja pelaamaan pelejä, sulkkista jne...Välillä uimaan.
Mun miesystävän kanssa ollaan puhuttu että se vois olla meillä vaikka kolmena iltana viikossa aina sen ajan kun oon jossain treenaamassa tms.. HUOM MIESYSTÄVÄN!
Sen pitäisi olla lapsen isälle ihan itsestäänselvyys että äitikin saa liikkua päivittäin kodin ulkopuolelle. Eihän tuollaisen vätyksen kanssa voi olla ?
Ihme äijä, ottaen huomioon, että hän myös pääsee osalliseksi jumpan hedelmistä, kun ei makuuhuoneessa tarvitse katsella mätisäkkiä.
Mies ei halua olla lapsen isä. En katselisi tuollaista miestä.
Miksi teet asiasta ongelman vielä näinpitkän ajan jälkeen? Hommaa jumpat salille, jossa on samassa lapsiparkki tai ala jumppaan kotona. Herranjumala!
Mitäs lapsen oikea isä tekee? Täysin hunningolla sekin?
Nro 55:
> Sanomattakin selvää, etten ole nyt aikuisena hänen kanssaan missään tekemisissä. Miksi minä olisin nyt
> kiinnostunut hänestä kun minä oli hänelle koko lapsuuteni pelinappula äidin ja hänen sairaassa
> valtataistelupelissä.
Ap tässä. Olen pahoillani nro 55, ettet ole lapsuudenkokemustesi takia tekemisissä isäsi kanssa.
Minun ja mieheni välinen parisuhde ei todellakaan paras mahdollinen koti ja kasvuympäristö lapselle.
Mutta mikä on mielenkiintoista, niin meillä lapsi on innoissaan niistä hetkistä, kun viettää isänsä kanssa. Vaikkapa siitä ongintahetkestä.
ap
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:37"]
Keskustelua olen yrittänyt. Ja aion jatkaakin.
Toisaalta tiedän, että itselläni alkaa nousta mökötys esille. Kun en pääse jumppaan, olen huonotuulinen ja tiuskin useamman päivän. Millähän sen voisi välttää?
ap
[/quote]
Kerro miehelle että olet yhtä huonotuulinen, kun et pääse jumppaan kuin mies olisi, jos ette harrastaisi seksiä ollenkaan.
[/quote]
Ööö, ei mitenkään verrannollinen asia. Onhan nainenkin yhtä huonolla tuulella kuin mies, jos hyvä seksielämä loppuu. Moni mies lopettaa seksin tyystin, ei esim ryhdy esileikkiin vaan käyttää vaimoaan vain runkkualustana.
Jätä se sika.
Kyllä se on ihan normaalia ja tavallista ja suotavaa että isät katsoo ja pärjää lasten kanssa.
t.mies
> sinulla on oma elämä
niin, etäisesti asiaan liittyen: minusta joskus tuntuu, että mies saa jonkinlaista potkua työhönsä ryhtymiseen siitä, että on saanut vastattua minulle, ettei voi olla lapsen kanssa. Siihen asti on voinut loikoilla sohvalla, mutta kun kerron lähteväni jumppaan (joka on joka viikko samaan aikaan, mutta tulee miehelle aina yhtä suurena yllätyksenä), iskee hänelle äkillinen kiire lähteä töitä tekemään.
Toisaalta on niin, että jos mies on kertonut, että hänellä on töiden kanssa älytön kiire, mutta miehen tuttava sattuu soittamaan, löytyy mieheltä yhtä äkkiä aikaa lähteä virvelöimään tuttavan kanssa.
asiat on suhteellisia.
ap
Mies saattaa vastata tekstiviestillä, että hän ei voi olla lapsen kanssa kysymäni ajankohtana eikä hän halua sitoutua kellonaikoihin.
Hieman myöhemmin mies tulee kotiin ja tervehtii ovelta 'hei, rakas!'. Sinänsä hienon kuuloinen tervehdys, mutta mies ei tajua, että olen huonolla tuulella, koska en pääse jumppaan. Mutta tervehdys kait kertonee siitä, että hänen mielestään on ok vastata ettei voi seuraavalla viikolla olla lapsen kanssa.
Minua potuttaa 'hei, rakas!' -tervehdyksensä.
ap
Mies sanoo, että tarvitsisin nöyremmän miehen, joka tottelisi minua paremmin. Että minä pompotan häntä. Kun koetan sopia ajankohtaa, jolloin hän voisi olla lapsen kanssa.
ap
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:29"]> sinulla on oma elämä
niin, etäisesti asiaan liittyen: minusta joskus tuntuu, että mies saa jonkinlaista potkua työhönsä ryhtymiseen siitä, että on saanut vastattua minulle, ettei voi olla lapsen kanssa. Siihen asti on voinut loikoilla sohvalla, mutta kun kerron lähteväni jumppaan (joka on joka viikko samaan aikaan, mutta tulee miehelle aina yhtä suurena yllätyksenä), iskee hänelle äkillinen kiire lähteä töitä tekemään.
Toisaalta on niin, että jos mies on kertonut, että hänellä on töiden kanssa älytön kiire, mutta miehen tuttava sattuu soittamaan, löytyy mieheltä yhtä äkkiä aikaa lähteä virvelöimään tuttavan kanssa.
asiat on suhteellisia.
ap
[/quote] Hei ap. Tiedätkö mitä. Minä olen kuin yh vaikka minulla on mies. Vien tarhaan, haen tarhasta, jotta voin käydä jumpassa niin maksan lapsiparkista. En jaksa enää edes riidellä vaan kovetan itseni. Ajattelen vain että ei tuo idiootti pilaa minun elämää. Toki haudon eroa, mutta siihen asti elän niin normaalisti kuin vain voin. Kamalinta olisi jos antaisin toisen sanella mitä teen. Jotenkin omituista että tämän arjen yksin handlaaminen antaa jopa kontrollintunteen, että wautsiwau minä olen kunnossa vaikka tuo idiootti kuinka yrittäisi sabotoida.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:45"]
Mies sanoo, että tarvitsisin nöyremmän miehen, joka tottelisi minua paremmin. Että minä pompotan häntä. Kun koetan sopia ajankohtaa, jolloin hän voisi olla lapsen kanssa.
ap
[/quote]
Miehelläsi on ihan väärä käsitys suhteesta, kun pitää sitä tuollaisena valtapelinä. Jos hänen mielestään sinä pompotat häntä kun haluat käydä pari kertaa viikossa (aina samaan aikaan) jumpassa, kun hän taas voi kulkea ja mennä miten huvittaa välittämättä sinusta ja lapsestanne, ja teidän aikatauluistanne.
Kysy mieheltäsi tajuaako hän kuinka ristiriidassa hänen puheensa ovat? Kerro hänelle että sinusta tuntuu että hän itse pompottelee sinua, ja tuollainen mieletön kontrollointi ei tee kenellekkään hyvää. Hänellä ei ole oikeutta määritellä mikä on sinulle tarpeeksi tärkeää menoa. Lisäksi itse sanoisin että jos tilanne ei muutu, saa jatkossa pelailla valtapelejänsä yksinään, ja järjestää aikataulunsa niin että hän huolehtii lapsestaan kokonaan jokatoinen viikko. Ehkä hän sitten oppisi olemaan oikea isä lapselleen.
Tekeekö mies töitä kotona? Siis kyllähän eskari-ikäinen voi omassa huoneessa touhuta vaikka iskä tekee toisessa huoneessa töitä. Meneekö syksyllä siis jo kouluun vai vasta eskariin? Mutta siis kyllähän kouluikäinen voi jo jumpan ajan olla kotona. En nyt muutenkaan tuon ikäisen vahtimista kaitsemiseksi kutsuisi ( siitä tulee lähinnä mieleen 1- vuotiaan vahtiminen)
Mitään muuta et voi tehdä kuin keskustella miehesi kanssa. Jos ette pääse yhteisymmärrykseen, et voi tehdä muuta kuin jättää miehen, ja se varmaan ei ole ratkaisu.
Jos on noin vaikeaa niin jakakaa illat puoliksi. Joka toinen ilta vastuu on sinulla ja joka toinen ilta miehellä ja silloin kun vastuu lapsesta on toisella, saa tehdä mitä haluaa.