mies ei halua kaitsea lasta, jos minä jumpassa
mies ei halua kaitsea lasta, jos käyn jumpassa.
mitä tällaisessa tilanteessa voisi tehdä?
Maija
p.s. Haluaisin käydä jumpassa kaksi kertaa viikossa. Joskus onnistuukin, ja mies kaitsee lasta sen aikaa. Mut usein mies sanoo, ettei halua kaitsea lasta mun jumpan aikana. Jos minulla on työjuttu illalla, kun päiväkoti ei ole auki, voi mies kyllä kaitsea lasta. Mutta jumppa on eri asia. Jumpan aikana mies ei halua olla lapsen kanssa, koska jumppa on miehen sanojen mukaan minulle huvi tai harrastus, niin kuin onkin. Mies on yrittäjä ja sanoo, että hänellä on työkiireitä juuri jumpan aikana. Käytännössä hän voi tehdä töitä ja tekeekin viikon ympäri ja kysymys on järjestelystä, tekeekö hän töitä juuri niiden kahden tunnin aikana viikossa, kun minulla olisi jumppa.
Joskus tosiaan pääsen jumppaan. Riippuu millä mielellä mies on. Mut nyt juuri viimeksi olin pakannut jumppakassin ja tein lähtöä, tuli mies ilmoittamaan ettei halua kaitsea lastamme. Sopiminen asiasta ei auta, koska mies ei halua sitoutua, että pääsisin jumppaan tiettyyn ajankohtaan viikosta. Kun ei kuulemma pysty pitämään lupaustaan. On oikeassa, ei pystykään. Jos esimerkiksi meille tulee riita, tarkoittaa se välittömästi, etten pääse jumppaan. Lapsemme on jo eskari-ikäinen ja odotan aikaa, että muutaman vuoden päästä hän on sen ikäinen, että voi olla kotona sen aikaa kun käyn jumpassa.
Toisaalta minua harmittaa, että miehen kanssa riitelemme, kumpi joutuu lapsen kanssa olemaan, kun meillä sellainen onni on, että meillä on lapsi. Se ei ole mikään itsestäänselvyys monessakaan perheessä. Eikä lapsesta ole mukava aistia, että hänen kaitsemisensa on pulma. Mitä tilanteessa voisi tehdä?
Kommentit (74)
Mies kahlitsee sinut lapsen avulla kotiin koko vapaa-ajaksesi. Taitaa olla epävarma itsestään eli tietää olevansa huono kumppani ja pelkää, että löydät paremman (vaikka sieltä jumpasta).
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:03"]
Lapsi kasvaa ja pääset jumppaan. Se mitä voit tehdä, on olla hankkimatta lisää lapsia. Se ei mene joidenkin paksuun kalloon millään.
Esim useimmilla nuorilla yh- äideillä on kolme pientä lasta, joiden kanssa he ovat ihan helisemässä. Exä joka viisastelee ja haukkuu huoraksi, ottaa heitä satunnaisesti viikonlopuiksi, silloin kun kenellekään ei sovi.
[/quote]
Ihanaa, nainen on aina kaikesta vastuussa. Vaikka kusipäisen exän käytöksestä...
Ärsyttääkö miestä siis jumppa periaatteellisesti, että koska hän itse joutuu tinkimään omista huveistaan töidensä vuoksi, hän on liikkeellä sillä asenteella, että "ei muillakaan saa mitään huveja olla". Minä ainakin kävisin keskustelua aiheesta siitä, että on tärkeää myös kunto ja virkistäytyminen ja itsensä hoitaminen. Vaikka kuinka asettaisi työn tärkeimmäksi asiaksi elämässä niin silti pitää myös lepuuttaa miltä ja hoitaa kehoaan, jotta jaksaa.
Eikö miehellä sitten ole mitään vastaavaa, johon hän pääsee töistä huolimatta?
Keskustelua olen yrittänyt. Ja aion jatkaakin.
Toisaalta tiedän, että itselläni alkaa nousta mökötys esille. Kun en pääse jumppaan, olen huonotuulinen ja tiuskin useamman päivän. Millähän sen voisi välttää?
ap
p.s. enempää lapsia ei ole tulossa. Ihan vaan nykyisestä nautin; meillä on ihana lapsi.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:37"]
Keskustelua olen yrittänyt. Ja aion jatkaakin.
Toisaalta tiedän, että itselläni alkaa nousta mökötys esille. Kun en pääse jumppaan, olen huonotuulinen ja tiuskin useamman päivän. Millähän sen voisi välttää?
ap
[/quote]
Kerro miehelle että olet yhtä huonotuulinen, kun et pääse jumppaan kuin mies olisi, jos ette harrastaisi seksiä ollenkaan.
En oikein ymmärrä miksi vanhemman pitäis lasta erityisesti lasta kaitsea. Lastenhoitaja on yleensä perheen ulkopuolinen ja lasten hoito ja kasvatus vanhemman velvollisuus ilman että heitä pitäisi kaitsemaan lapsia pyydellä.
Todellisuudessa tuossa ei hirveästi ole tehtävissä, suosittelisin ehkä hankkimaan lastenhoitajan jostakin jumpan ajaksi.
Lähde jumppaan. Sinulla on siihen oikeus.
Jep, hyvin omituinen tämä lause, että isä "vahtii/kaitsee/hoitaa" lasta sen aikaa, kun äiti on muualla. Se on sen isä, ei lapsenvahti.
Hanki lapsenvahti, ongelma ratkaistu. Tosin veikkaan, että tuon miehesi kanssa tämä ei ole ainoa ongelma.
Eikö voisi järjestää sellaista jumppaa ym. harrastusta, jossa olisi lastenkaitsenta talon puolesta, vaikka pientä maksua vastaan? Se olisi tosi kätevää, sellainen paikka pystyyn ja het!
> veikkaan, että tuon miehesi kanssa tämä ei ole ainoa ongelma.
Niin, no sama toistuu, että isä ei halua olla lapsen kanssa, jos olen kampaajalla. Kampaajalla käyntihän myös kuuluu vapaa-aikaani ja mies voi olla lapsen kanssa, jos olen töissä. Viime aikoina olen järjestänyt kampaajakäynnit siten, että lapsi on ollut muualla kuin isänsä kanssa. Helpompaa tosiaan niin.
ap
Entä jos vaan lähdet. Ei kai se mies lasta yksin voi jättää. Ihan yhtä paljon se mieskin on lapsestaan vastuussa iltaisin.
ap tässä.
Kiitän nro 63!
Toi mietityttää, et jos saa eron hoidettua edes jossain määrin sopuisasti, voiko jälkikäteen ajatella ja miettiä, olisiko voinut parisuhteessa vielä jaksaa. Jos kykenee eron jälkeen jossain määrin järkevästi hoitamaan asiat eksän kanssa, eikö se olisi voinut onnistua parisuhteessakin.
Toisaalta tapauksenne on kait päättynyt tietyllä tapaa hyvin onnellisesti. Siis että repivät riidat eivät jatku eron jälkeenkin. Ja kerroit, että eksä ryhdistäytynyt eron jälkeen. Luulen, et läheskään aina niin ei käy. Omalla kohdalla ajattelen, että voisi käydä huonommin. Jos olisi vaikka isä-viikonloput, isä ehkä soittelisi kesken viikonlopun, että ei kykenekään pitämään lasta. Ei tulisi noutamaan tai ei olisi paikalla sovittuna ajankohtana, kun lasta isän luo veisin. Mutta voi olla, että meillä kävisi yhtä onnellisesti kuin teillä, ja asiat menisivät kohtuullisesti, jos eroon päätyisimme.
kaikkea hyvää sinulle nro 63!
ap
Nykyään on niin monella salilla lapsiparkki. Maksa siitä ja anna sen runkkariäijän parkua. Siis sitähän vituttaa se että sinulla on oma elämä. Elä sitä ja anna miehen maata sohvalla ja homehtua.
Lapsi kasvaa ja pääset jumppaan. Se mitä voit tehdä, on olla hankkimatta lisää lapsia. Se ei mene joidenkin paksuun kalloon millään.
Esim useimmilla nuorilla yh- äideillä on kolme pientä lasta, joiden kanssa he ovat ihan helisemässä. Exä joka viisastelee ja haukkuu huoraksi, ottaa heitä satunnaisesti viikonlopuiksi, silloin kun kenellekään ei sovi.