Lasten isä ei halua tavata lapsia!
Siis viimeksi helmikuussa hiihtolomalla nähneet, kun lapset olivat yhden yön isällään. Tuntuu jotenkin hölmöltä ottaa itse yhteyttä ja kysyä että voisitko ottaa lapset luoksesi. Mitään joka toinen viikonloppu sopimusta ei ole tehty, lapset vaan puhuivat, että lomalla olis kiva käydä isän luona. Onko tyhmää soittaa jo kysyä asiaa?
Kommentit (69)
Siis miksei ole sopimusta? Hophop lastenvalvojalle!
Erosta on kolmisen vuotta ja en oikein tiedä mitä sillä sopimuksella tekisimme. En usko, että isä sitä noudattaisi. Muutenkaan ei ole eron jälkeen nähnyt lapsia kuin satunnaisesti. Ja tosiaan, ei se sopimus isää velvoita. Jokin moraalinen herääminen olisi toivottava...
Laita lapset soittamaan itse iskälle :)
Ovat soittaneet ja kysyneet asiaa... Siis lapset jo koululaisia, mutta isällä kuulemma aina työkiireitä.
No soitat sille isälle kunnolla syyllistäen, että lapset pitää ottaa. Ja samalla sanot, että pitäs tapaamissopimus tehdä ja elarit katsoa uusiksi.
No, kunhan edes joskus tapaisi lapsia, en halua että ottaa lapset sinne pakolla säilytykseen. Ja siis elatusmaksuista saanut vapautuksen, kela maksaa. Tarkistus tehtävä jossain vaiheessa kun esikoinen tulee täysi -ikäiseksi. Vanhin lapsi ei tosiaan halua mennä isälleen, mutta nuoremmat haluaisivat.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 07:04"]
Isällä on oikeus tavata lapsia, mutta lapsilla ei ole oikeutta tavata isäänsä.
[/quote]
Näin plen nykyään monella huomannut menevän. Tympeää, että vanhemman etu menee lapsen edun edelle. Ja joo, ehkä viestisi oli sarkasmia, mutta tätä vaan on liian usein oikeastikkin.
Elatusmaksuista saanut vapautuksen mutta ei lapsia ota työkiireiltään? Hop hop ja virastoon yhteyttä jotta ainakin tuolle asialle saa muutoksen.
isät jotka lapsia ei ota niin ovat onnettomia surkimuksia jotka kuvittelevat hyötyvänsä jotenkin tilanteesta vaikka todellisuus iskee ajan kuluessa ja lasten kasvaessa kun alkaa lastenlapset ja muut tulemaan kuvioihin.
yleensä pappaa tässä vaiheessa harmittaa miksei pitänyt yhteyttä lapsiinsa. Lapset tosin usein ymmärtävät yskän joten isää voi nähdä aikuisena säälistä kun isällä on paha mieli siitä että lapsuusaikana katkaisi välit.
"Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan"
Siis ihan on minun silmieni alla saanut vapautuksen noilla tuloilla, työssäkäyvänä. Eli elatusmaksuja en tule saamaan isältä, vaikka kuinka laskettaisiin.
Siihen minäkin luotan, että joskus löytää edestään... Mutta lasten puolesta harmittaa.
Miksi olet lisääntynyt sellaisen miehen kanssa? Olisit valinnut paremmin.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 07:32"]
Laita lapset soittamaan itse iskälle :)
[/quote]
No ei helvetti missään nimessä. Ei lasten tarvitse suoraan kuulla isän selityksiä miksi ei halua heitä nähdä. Pehmentää edes hieman iskua kun äiti hoitaa sen, ja selittää asian sitten lapsille parhain päin. Vaikea kuvitella isompaa pettymystä kuin lapsi, joka soittaa isille ja kysyy saako tulla käymään ja isi kieltäytyy :(.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 08:44"]
Miksi olet lisääntynyt sellaisen miehen kanssa? Olisit valinnut paremmin.
[/quote]
Miksi et osaa mitään muuta sanoa, kun heittää tätä kulunutta fraasia? Opettelisit toisen.
Ei se tapaamissopimus mitään muuta. Isän ei tarvi niitä lapsia tavata jos ei halua. Omani näki isäänsä viimeksi n. Vuosi sitten. Samassa kaupungissa asutaan. Vanha lapsi on unohtunut kun uudet tulleet tilalle =/.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 08:37"]
isät jotka lapsia ei ota niin ovat onnettomia surkimuksia jotka kuvittelevat hyötyvänsä jotenkin tilanteesta vaikka todellisuus iskee ajan kuluessa ja lasten kasvaessa kun alkaa lastenlapset ja muut tulemaan kuvioihin.
yleensä pappaa tässä vaiheessa harmittaa miksei pitänyt yhteyttä lapsiinsa.
[/quote]
Ikävä kyllä ei useimmiten pidä paikkaansa. Jos ei välitä lapsistaan niin ei kyllä välitä niistä aikuisenakaan, tai niiden lapsista (eli lapsenlapsistaan) :(. Enintään silloin jos yrittää hyötyä heistä jotenkin esim. kotiapuna, mutta silloin ei kyllä kannata lasten auttaa edes säälistä. Siinä alentaa vain itsensä.
Lapsi itse soittanut ja kysynyt, kertoi asiasta minulle. Siis oma puhelin lapsella, menee neloselle syksyllä.
Ja mies oli ihan hyvä isä 15-vuotta. Oli todella paljon lasten kanssa, minä vuorotyössä. Nautti lasten kanssa puuhailusta ja lasten harrastuksista. En todella olisi uskonut tätä millään, että nyt oma aika ja vapaus on niin tärkeää, että lapsia ehtii kerran vuodessa nähdä.
Miksi ei halua nähdä? Miten eronne meni? Tekaisitko rikosilmoituksia isästä kostonhimossasi?
En tekaissut. Maksoin asunnosta juuri sen mitä eksä pyysi. Halusin jäädä lasten kanssa vanhaan kotiin asumaan. Selvisin juuri ja juuri arjesta töiden ja lasten kanssa, ei ollut aikaa tehdä kiusaa.
Eksä löysi pian uuden lapsettoman puolison ja nauttii nyt uudesta elämästään johon lapset eivät mahdu.
Jos isää ei kiinnosta niin sitten ei. Pahin on se, että isää näkee jouluna/isänpäivänä/ joskus synttäreillä. Kokemuksesta tiedän. Nyt joko kokonaan välit poikki tai sitten saa luvan ryhdistäytyä ja olla lasten arjessa mukana! Älä hyväksy tuollaista lussukointia!
Etävanhempaa ei voi pakottaa tapaamaan lapsiaan, joten hän päättää tapaavatko - eivät lapset. Ikävää, mutta näin se menee.