Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi ihmeessä gynekäynnillä kysytään

Vierailija
05.02.2022 |

että onko parisuhteessa?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole paljoa aikaa kun täällä valitettiin siitä miksi EI KYSYTÄ seksuaalielämästä mitään, sen kuin survaistaan instrumentit sisälle, vaikka kyseessä saattaa olla neitsyt, tai vuosia/vuosikymmeniä nuohoamatta ollut potilas, jota jännittää kun jotain tungetaan sisälle. 

Että ei kai tuossakaan ammatissa voi koskaan toimia oikein?

Ei kyllä jännitä nuo jutut vaikka aika vastenmielistä hommaa luulisin. Ja joo vaikka ei ole neitsyt niin ei ehkä tarvitse survoa mitään. No ehkä lääkäri purkaa siinä jotain omia seksuaalisia patoutumiaan.

Yksikin oli vähän sellanen et hui toivottavasti ei les...o sentään. Sellaset otteet ja ilmeet.

Kyllä mä uskon että pätevä asiansa osaava lääkäri tajua, että asiakas kysyy jos on kysyttävää tuolla saralla eli tajuaa miten toimitaan oikein ja miten ei. On mennyt koulutus vähän hukkaan ,jos joutuu sitä kovasti epäröimään. Lääkäri voi kysyä sitten lisäkysymyksiä, jos huomaa jotain kysymykseen viittaavaa, kuten kato sulla on täällä vaikka jonkun sp taudin merkit tai mitä nyt voi olla. Tai kysymyksiä oireiden perusteella. Aika harva fyysinen oire, mitä niitä nyt on, kuten vaikka vuotohäiriöt (esim. lääkkeiden aiheuttamat) olisi hoidettavissa tai estettävissä seksuaaliterapialla, joten ehkä vähän turhan tungettelevaa alkaa kyselemään jos asiakas ei itse aloita. Onhan niitä päteviä ja epäpäteviä hulluja ihan kummallakin puolella julkisella ja yksityisellä.

Vierailija
42/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kanssa alkoi kerran yksi ulkomaalaistaustainen opiskeluth:n lääkäri melkein vänkäämään, että olenko pannut vai en. Olin neitsyt (joo, ehkei se sitten kovin yleistä ole siinä iässä, 26 olin muistaakseni silloin), mutta vänkäsi vain, että ihanko oikeasti et ole ollut yhdynnässä, voit kyllä kertoa, lässyn lää...paljasti sitten kysyvänsä siksi, että mahtuuko välineet. Olin siinä vaiheessa jo niin vittuuntunut, että totesin, että olen itseäni kuitenkin vuosia tyydyttänyt, joten tiedän, että mahtuu. No, papakoettakaan ei osannut ottaa kunnolla, vaan se piti mennä sitten ottamaan myöhemmin terveydenhoitajalle.

No tuohan on hyvä asia, että edes kysyy. Minä menin sun ikäisenä neitsyenä gynelle eikä kysytty mitään. Ja joo, olin itsetyydyttänyt kyllä, mutta en siten että olisin laittanut jotain sisälleni. Ja sattui oikeasti!

Kysyminen ok ja varmasti perusteltuakin, mutta tuo ei selvästi uskonut, mitä sanoin asiasta. "Et siis ole koskaan kenenkään kanssa harrastanut seksiä, ihanko oikeasti..."-tyyliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yli 20 kun seurustelin ekaa kertaa. Halusin pillerit ehkäisyksi. Gyne alkoi kyselemään poikaystävän ikää (tosiaan, olin 21 ja poikaystävä23) ja totesi sitten että No ei 2 vuotta nyt niin kauheasti ole. Wtf. 😂

Olisin ymmärtänyt jos olisin ollut vaikka 13v. Mutta että aikuiselta ihmiseltä kysytään tommosta.

Vierailija
44/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
45/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää jos miehet kävisi lääkärille selvittelemässä seksielämäänsä 🙄 Tuskin.

Mitä pahaa siinä on, jos miehet selvittelisivät seksielämäänsä lääkärille? Ei se ole sen pervompaa kuin naistenkaan selittely.

Vierailija
46/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun ansiosta olen entistä varmempi etten halua harrastaa seksiä. Omituista himoita että joku tunkeutuu sisääsi.

Vierailija
47/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ihmettelen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kysytäänkö iha oikeesti? tulen samalla upittamaan keskustelua, en oo koskaan käyny gynellä ja tämä hämmentää nyt muakin.

Et ole käynyt gynellä, sitten et kai ole synnyttänytkään, tarvinnut ehkäisyä eikä ole lapsia. Ööö, miksi luet vauva-sivuja?

Ei ehkäisyyn tarvita gyneä, kondomeja saa kaupasta. Niitä voi käyttää ihan parisuhteessakin.

Vierailija
48/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kysytäänkö iha oikeesti? tulen samalla upittamaan keskustelua, en oo koskaan käyny gynellä ja tämä hämmentää nyt muakin.

Et ole käynyt gynellä, sitten et kai ole synnyttänytkään, tarvinnut ehkäisyä eikä ole lapsia. Ööö, miksi luet vauva-sivuja?

oletko ihan ensimmäistä kertaa vauva fi:in aihe vapaa-palstalla?

Vierailija
49/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkäisyyn tarvita gyneä, kondomeja saa kaupasta. Niitä voi käyttää ihan parisuhteessakin.

Kuka luottaa pelkkii kortsuihin? Heitä kutsutaan äideiksi ja isiksi.

Vierailija
50/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Mulla on aina ollut asia, miksi olen mennyt gynelle, eikä kukaan ole sen ihmeempiä kysellyt. Neuvolalääkäri yritti pakottaa kierukkaa tai minipillereitä, mutta muuten ollut täysin asiallista.

Vierailija
51/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytte gynellä edes?

Papa-kokeessa sekä rintojen tutkimuksessa. Mammografiakäynnit eivät riitä. Molempien vanhempien suvuissa kohonnut syöpäriski.

Vierailija
52/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka luottaa pelkkii kortsuihin? Heitä kutsutaan äideiksi ja isiksi.

Kaikki järkevät ja osaavat vielä käyttää oikein. Idarit syövät myrkyllisiä hormoneja.

Vierailija
53/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynelogi ei ole kiruki.

Vierailija
54/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kanssa alkoi kerran yksi ulkomaalaistaustainen opiskeluth:n lääkäri melkein vänkäämään, että olenko pannut vai en. Olin neitsyt (joo, ehkei se sitten kovin yleistä ole siinä iässä, 26 olin muistaakseni silloin), mutta vänkäsi vain, että ihanko oikeasti et ole ollut yhdynnässä, voit kyllä kertoa, lässyn lää...paljasti sitten kysyvänsä siksi, että mahtuuko välineet. Olin siinä vaiheessa jo niin vittuuntunut, että totesin, että olen itseäni kuitenkin vuosia tyydyttänyt, joten tiedän, että mahtuu. No, papakoettakaan ei osannut ottaa kunnolla, vaan se piti mennä sitten ottamaan myöhemmin terveydenhoitajalle.

No tuohan on hyvä asia, että edes kysyy. Minä menin sun ikäisenä neitsyenä gynelle eikä kysytty mitään. Ja joo, olin itsetyydyttänyt kyllä, mutta en siten että olisin laittanut jotain sisälleni. Ja sattui oikeasti!

Olin 26-vuotiaana synnyttänyt jo pari kertaa ja silti sattui jo kun gyne pisti sormen sisälle testatakseen jotain puristusvoimaa. Kyllähän kaikki penetraatiot saa sattumaan kun tarpeeksi jännittää oli neitsyt tai ei.

Vierailija
55/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Veit siis neitsyyden itse itseltäsi. Työnsit jonkun tekomulkun sisääsi ja kivaa oli? Oletkohan edes nainen.

Vierailija
56/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää jos miehet kävisi lääkärille selvittelemässä seksielämäänsä 🙄 Tuskin.

Kyllähän ne käy, urologilla. Tai sitten ihan terveyskeskuslääkärillä.

Vierailija
57/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sama partneri? Mitä se kellekään kuuluu. 

Miksi menet gynelle, jos ei ole mitään tarvetta?

Esimerkiksi munasarjasyöpä voi kasvaa vatsaontelossa todella suureksi, ennen kuin aiheuttaa mitään oireita.

Vierailija
58/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa kysyttiin n. 15v sitten, että onko mulla useampia suhteita??? Siis Täh, olin pitkäaikaisessa ihan yksiavioisessa suhteessa, ja olen saman miehen kanssa edelleen. Menin hämilleni, niin tympeän oloinen nainen alkoi saarnata, että jos on suhteessa useamman kanssa, niin se ei ole oikein kenellekään ja tautivaara jne..... Tais olla viimeiset pillerit jotka hain......

Oletko vähän parempi kuin muut, kun sulla on vain yksi mies ollut? Miten sulta edes kehdataan kysyä tuollaista? Miten menet noin hämillesi yksinkertaisesta kysymyksestä, että onko sulla useampia suhteita? Et voi vaan sanoa, että ei ole, vaan pitää tyrmistyä ja mennä sanattomaksi, että MINÄKÖ?! Gynellä, jonka työhön tuo kuuluu. Hänelle jos kenelle on ihan se ja sama vaikka sulla olisi 100 eri miestä. 

Vierailija
59/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyvät siksikin, että yhdynnät (hankaus, sperma jne.) voivat aiheuttaa clue soluja/bakteerivaginoosia. Hapan vagina ja emäksinen siemenneste YHDISTETTYNÄ aiheuttaa jo sinällään esim. pahaa hajua. Onneksi ei tarvitse harrastaa seksiä. Ihan turhaa jos ei lastenteko ole kyseessä.

Vierailija
60/84 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytte gynellä edes?

Iso terveyskontrolli, siihen kuuluu gyn. Joka toinen vuosi, se on eräänlainen vakuutus että kaikki on hyvin.

Työterveydessäkö?

Joo, aikoinaan Tamperreen kaupungilla työterveyshuoltoon kuului gynekologin palvelut. Tämä tietty miesgynekologi oli vain sellainen, että tutkimuksen päätyttyä taputti paljaalle takapuolelle potilasta. Kuulin tämän etukäteen työkavereilta, enkä tämän gynen vastaanotolle mennyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi