Asetatko miehelle/naiselle kriteerejä joita et itse täytä?
Esim. varallisuuden, ulkonäön, siveellisyyden, iän tai muiden asioiden suhteen.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:02"]
Kyllä. En seurustelisi naisen kanssa, kenellä on ollut yli 5 seksikumppania, vaikka itselläni niitä on kertynyt muutama kymmen. En myöskään seurustelisi ylipainoisen naisen (sanotaan nyt vaikka yli 60kg) kanssa, vaikka itsellä on vuosien varrella vähän mahaa kertynytkin :-)
M29
[/quote]
Miksi sain noin paljon alapeukkuja? :/
M29
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:14"]
Tartun hieman tuohon, että saako toiselta vaatia piirteitä, joita itsellä ei ole: joku tuolla hyvin kommentoikin, ettei kumppanin tarvitse olla klooni. Esim. itse olen ylipainoinen nainen, ja olen ihastunut niin hoikkiin kuin tukeviinkin miehiin. Mutta olisi tosi kurja ajatella, että minä olisin "oikeutettu" vain tietynlaisiin kumppaneihin omilla "ansioillani", eikä minulla olisi muunlaiseen mitään jakoa. Tai jos olisin vaikkapa ammattikoulun käynyt mies, en missään nimessä voisi ryhtyä suhteeseen maisterin paperit kirjoittaneen naisen kanssa.
Ylipäätään tuo ansioajattelu tuntuu siltä, kuin oltaisiin ostamassa hyödykettä sillä varannolla mitä on, eikä muodostamassa henkistä sidettä toiseen ihmiseen.
[/quote]
Mutta koska olet nainen, saat yläpeukkuja. Me miehet saamme vastaavasta kommentista vain paheksuntaa. Huvittavaa sinänsä. -21
[/quote]
Voi olla. Enkä minäkään ihan immuuni ole sille, että esim. ylipainoinen mies pitäisi minua, ylipainoista naista, epäviehättävänä tai suoranaisesti vastenmielisenä. Kyllä se pahalta tuntuu, ja puolin ja toisin toivoisi hieman ymmärrystä toisen vikoja kohtaan. Mutta sehän on ihan totta, että ei niillä omilla ominaisuuksilla olla "ostamassa" yhtään ketään, tai että olisi lupa viehtyä vain omista klooneistaan. :)
Olihan tässä jossakin ylipainoon liittyvässä hesarin jutussakin huomio, että ylipainoiselle sinkulle järkätään sokkotreffejä nimenomaan toisten ylipainoisten sinkkujen kanssa. Onhan se ikävää, että tulee huomioiduksi tai torjutuksi vain yhden piirteensä vuoksi, vaikka niitä piirteitä olisi siinä samassa paketissa paljon muitakin.
... Sori, lähtee ajatus juoksemaan liian lujaa. Mutta tuo kloonikommentti oli kyllä hyvä.
Juu en todellakaan. Ex mies oli keskivartalolihava, mutta vaati minun käyvän salilla ja omaavan vatsalihakset jne. Ihan järkyttävää paskaa tuollainen, tämä likka vaihtoi aika rivakasti maisemaa
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:41"]
Kyllä. En seurustelisi naisen kanssa, kenellä on ollut yli 5 seksikumppania, vaikka itselläni niitä on kertynyt muutama kymmen. En myöskään seurustelisi ylipainoisen naisen (sanotaan nyt vaikka yli 60kg) kanssa, vaikka itsellä on vuosien varrella vähän mahaa kertynytkin :-)
M29
[/quote]
M29
[/quote]
En muista alapeukuttaneeni, mutta ihmettelen lähinnä, miksi tuo seksikumppaneiden määrä on tuollainen kriteeri. Onko nainen jotenkin "tahrattu", jos on vaikkapa saman verran kokemusta kuin sinulla? Ja varmaan tuo 60 kg:n heitto riippuu niin ihmisestä, että voiko luokitella missään määrin edes normaalipainon ylärajaksi. :)
Kyllä, joitain. Onneksi tässä maassa on vapaus valita mistä viehättyy ja vapaus samaan myös muillakin: olisihan se kumma, jos kaikki pariskunnat olisivat tosiaan klooneja vartaloltaan, elintavoiltaan, persoonaltaan, iältään, tulotasoltaan ja koulutukseltaan.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:41"]
M29
[/quote]
M29
[/quote]
Alapeukutin tuota kaksinaismoralistista vaatimustasi seksikumppanien määrästä, koska et todellakaan kelpaisi minulle noilla luvuilla (itse kelpaisin kyllä sinulle).
Tuo ylipainorajasi on myös aika huvittava, se on suomalaisen naisen keskipituudella 167cm katsottuna normaalipainon keskikohdassa eli BMI 21.5. (Itse tosin täyttäisin tämänkin vaatimuksesi, eli siksi en alapeukuttanut.)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:52"]
Kyllä, joitain. Onneksi tässä maassa on vapaus valita mistä viehättyy ja vapaus samaan myös muillakin: olisihan se kumma, jos kaikki pariskunnat olisivat tosiaan klooneja vartaloltaan, elintavoiltaan, persoonaltaan, iältään, tulotasoltaan ja koulutukseltaan.
[/quote]
Perustelusi ontuu. Otetaan esimerkki: Asetan naiselle kriteeriksi, että on suorittanut peruskoulun (itsekin olen). Se on ainoa kriteeri, joten en siis aseta kriteerejä, joita en itse täytä. Näiden naisten joukko on todella iso, joten sieltä löytyy mun klooneja, melkein toisessa ääripäässä olevia ja kaikkea tältä väliltä
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:01"]
[/quote]
Perustelusi ontuu. Otetaan esimerkki: Asetan naiselle kriteeriksi, että on suorittanut peruskoulun (itsekin olen). Se on ainoa kriteeri, joten en siis aseta kriteerejä, joita en itse täytä. Näiden naisten joukko on todella iso, joten sieltä löytyy mun klooneja, melkein toisessa ääripäässä olevia ja kaikkea tältä väliltä
[/quote]
... Olenko ainoa, joka ei ymmärtänyt pointtia tässä lainauksessa...?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:01"]
[/quote]
[/quote]
Ei. Esimerkiksi minä olen erittäin naisellinen nainen ja persoonaltani tietynlainen. Mieheltä en koskaan kestäisi samanlaisia persoonallisuudenpiirteitä tai naisellisuutta, vaan juuri miehisyyttä ja pikemminkin vastakohtaa itselleni osassa asioita. Nuo olivat vain esimerkkejä ja luonnollisesti se miten monta kriteeriä asetetaan riippuu yksilöistä. Joku etsii kloonia, joku ei aseta yhtäkään kriteeriä. Silti lopulta sama totuus on jäljellä: parisuhteet eivät ole vaihtokauppaa vaan todellinen, kypsä ihmissuhde aivan jotain muuta kuin eri ominaisuuksien pintapuolista vertailua. Juurikin lapselliset esimerkit ylipainoisista naisista, joiden katsotaan voivan olematta haluta normaalipainoista miestä.
Ylipäänsä ihmiset kuvittelevat parinvalinnassaan asettavan jotain kriteerejä juuri koulutuksen ja muiden seikkojen suhteen, kun tosiasiassa esimerkiksi henkilön historia ja aiempi tunne-elämä perheessä vaikuttavat eniten siihen millaisista henkilöistä tulee kiinnostumaan.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:58"]
Hmm joo. Mulla on ylipainoa mutta tykkään hoikista miehistä. Miehen pitää olla myös luonteeltaan rauhallisempi kuin minä. Olen itse myös rasittavan pitkävihainen, sitä luonteenpiirrettä en miehessä halua. Yritän toki itsekin opetella turhista paheista pois.
Sitten on näitä juttuja mitä itsestä löytyy ja mitä haluan myös mieheltä: perhekeskeisyys, uskollisuus, kiinnostus uusiin asioihin, samantyylinen huumorintaju, yhteensopiva seksuaalisuus, hyvät kokkaustaidot, halu jakaa kotityöt suunnilleen tasan jne.
Mä taas voin olla esimerkiksi miestä paremman näköinen, musikaalisempi, verbaalisesti lahjakkaampi, pikkuisen älykkäämpi, hieman paremmin toimeentuleva (suunnilleen samanlainen tulotaso on kuitenkin plussaa ja helpottaa talousasioista sopimista), sosiaalisesti taitavampi.
[/quote]
Missä todellisuudessa sä pullukkana olisit paremman näköinen kuin hoikka mies?
[/quote]
Naiselle sopii pyöreys, miehelle ei. Rehevä perä ja lanteet on naisella ihanat :)
asetan itselleni kriteerejä ja vaatimuksia, mitä en vaadi muilta.