Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tk-lääkärit suhtautuvat vähätellen potilaiden vaivoihin ja miksi on niin vaikea saada sairaslomaa julkiselta puolelta?

Vierailija
05.02.2022 |

Yksityisellä puolella tutkitaan potilaat perusteellisemmin ja sairaslomaakin annetaan helpommin ja pitemmissä jaksoissa. Mistä se johtuu?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä unohda lääkärin ilmettä kun hän aamulla tkn akuuttivastaanotolla kertoi tutkimatta ettei minua vaivaa mikään ja saman päivän iltana olin päivystyksessä tulehdusarvot useammassa sadassa verenmyrkytyksen takia. Mitäpä sitä turhaa uskomaan kun potilas sanoo, että nyt ei ole kaikki kohdallaan.

En ole tuon jälkeen asioinut enää tkn akuuttivastaanotolla vaan kärvistelen tai hakeudun suoraan päivystykseen kun ei enää kotona pärjää.

Minä menin kilpirauhastulehduksen takia terveyskeskukseen, sain labrasta testitulokset, vein ne yksityislääkärille, joka totesi heti että kilpirauhanen on tulehtunut. Terveyskeskuslääkäri soitti samaisista testituloksista seuraavana päivänä ja selitti pokkana, että minussa ei ole mitään vikaa ja väitti että olen alkoholisti.

Sitten kun sanoin, että kuulepas kun minulla on jo oikea diagnoosi niiden samaisten testitulosten takia, hän pokkana sanoi että minun pitäisi"kipaista" ne yksityislääkärin lausunnot hänelle, että "heillä voidaan oppia niistä".

Siis päivää. Eikä pyytänyt anteeksi.

Sulla oli siis diagnoosi valmiina etkä kertonut lääkärille oireitasi, dg.  "kilpirauhastulehdus", jota ei sitten kokeista niin vain löytynytkään - paitsi yksityisellä.

Lukutaito olisi kiva. Pinnistä jos vaikka ymmärtäisit.

Tulehdus kuule just näkyy niissä tuloksissa, höntti. Siksi ne otetaan.

Ei tulehdusta potilaan puheista diagnosoida.

Jos TSH ja T4v ovat normaalit, mutta TPOab koholla, on tosiaan kilpirauhastulehdus, mutta lääkitystä siinä viheessa ei ole syytä aloittaa.

Kerroit menneesi kilpirauhastulehduksen vuoksi terveyskeskukseen. Yleensä terveyskeskukseen mennään lääkärillle oireiden perusteella eikä valmiin diagnoosin kanssa. Lääkäri tekee diagnoosin, ei potilas.

Jankataan nyt sitten idiootin kanssa:

- Enhän minä mennessäni terveyskeskukseen tiennyt mikä minua vaivaa, se selvisi siellä yksityislääkärillä

- Menin terveyskeskukseen, selitin lääkärille oireet ja oloni, näin heti että se venäläinen lukiolaisen ikäiseltä näyttävä kielitaidoton tollo mitään tajunnut, mutta antoi sentään sen labralähetteen kun olin tarpeeksi sitkeä

- Lähdettyäni sieltä tk-lääkäriltä, menin labraan mutta varasin saman tien sitten sen yksityislääkärin

koska arvasin jo mikä sen tk-käynnin lopputulema on

- sain ne labratulokset, vein ne Mehiläiseen ja niistä se yksityislääkäri teki diagnoosin

- sitten se tk-lääkäri soitteli ihan niistä samoista tuloksista ja väitti ettei niissä näy mitään epänormaalia minkä jälkeen hän sonkotti että olen alkoholisti

- Ja tässä tapauksessa se terveyskeskuksen siivoojakin olisi varmasti ollut pätevämpi kuin se ns lääkäri

- Ja kyllä lääkärin voi mennä valmiin diagnoosin kanssa, siinä ei ole mitään vikaa

Kuitenkin kirjoitit "Minä menin kilpirauhastulehduksen takia terveyskeskukseen". Yksi potilas tuli tässä juuri, että hänellä on pinnallinen laskimotulehdus kädessä. Eihän siinä kädessä ollut edes suonikohjuja, joihin kohtiin tällainen pinnallinen laskimotulehdus voi kehittyä. Toinen tuli näyttämään kasvojaan, että hänellä on varmaan aurinkokeratoosi tässä kohdassa. Varattiin aika koepalan ottoon, mutta yllättäen se muutos siitä kasvoilta hävisikin. Muistikin, että olikin jotain kaapin hyllyltä pudonnut siihen kasvoille, silloin, kun se jälki siihen kasvoille syntyi. Kolmatta vanhusta tuovat omaiset sekavuuden vuoksi, kun kaatuileekin, että nyt pitää tutkia (!!!) - ja sitten paljastuukin, että unilääkkeitä on käytetty 3-4 -kertaisesti määrättyyn verrattuna ja aamupäivän vastaanottotilanteessakin tämä vanhus saattaa olla yli 1 promillen humalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi