Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tk-lääkärit suhtautuvat vähätellen potilaiden vaivoihin ja miksi on niin vaikea saada sairaslomaa julkiselta puolelta?

Vierailija
05.02.2022 |

Yksityisellä puolella tutkitaan potilaat perusteellisemmin ja sairaslomaakin annetaan helpommin ja pitemmissä jaksoissa. Mistä se johtuu?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksiin kasautuu ne jotka ei muualla pärjää

Vierailija
2/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella noudatetaan suosituksia ja mietitään mitä kaikki maksaa verovaroissa. Privaatissa halutaan pitää asiakas iloisena saada maksava asiakas takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso kuntasi päättäjät. Siellä on sellainen kuin sosiaalilautakunta joka miehitetään äänestyksen perusteella. Siltä sitten sosiaalijohtaja joka antaa käskyn TK lääkäreille. Kas näin se menee eli rikkaat porvarit toimivat joka sektorilla. Kysy lisää kummallisuuksista.

Vierailija
4/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk-lääkäriksi päätyvät tosiaan ne, joilla ei ole rahkeita muualle. Kuka työhönsä tyytyväinen lääkäri jää terveyskeskukseen työskentelemään, ei kukaan, mutta kun ei pääse muualle..

Vierailija
5/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella noudatetaan suosituksia ja mietitään mitä kaikki maksaa verovaroissa. Privaatissa halutaan pitää asiakas iloisena saada maksava asiakas takaisin.

Verorahoja ei säästy yhtään kun ihminen pakotetaam väsyneenä ja sairaana töihin. Päinvastoin.

Vierailija
6/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas systeemi.

Yksityiselle ei mitään kelakorvauksia.

Jos haluat yksityisen vakuutuksen niin maksa se kokonaan. (Saksassa n. 750€/kk yksityinen sairasvakuutus)

Ei mitään jonon ohi 20€/kk vakuutus paskaa.

Vierailija
7/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä terkkarissa kiinnosta sun vaivas vaan mitä se tulee työnantajalle maksamaan. Myös työk.eläkkeelle pääsee kun on riittävästi sairaspäiviä joten estävät sen sillä etteivät kirjoita sitä. Tosin kela yleensä ei myöskään päästä sairasp. Ellet ole kuolemansairas.

Vierailija
8/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verorahoja ei säästy yhtään kun ihminen pakotetaam väsyneenä ja sairaana töihin. Päinvastoin.

Säästyyhän kun ei tarvitse maksaa sairasloman palkkaa ja hommata sijaista.

Vierailija
9/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, aika moni tk-lääkäri pitää yksityispraktiikkaakin.

Vierailija
10/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän piiskaat työkyvytöntä ihmistä sitä pahempi romahdus ja pudempi sairausloma siitä lopulta seuraa.

Mitä varhaisemmin puututaan sitä helpommalla selvitään.

Vierailija
11/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, aika moni tk-lääkäri pitää yksityispraktiikkaakin.

Aika moni yksityislääkäri pitää praktiikkaa samoissa tiloissa, joissa työskentelee julkisella.

Ei mitään intressikonfliktia täällä. Hajaantukaa.

Vierailija
12/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh mitä te taas horisette!

JOKA KERTA kun oon tarvinnu lomaa,olen sanonut,että olen työssä paikassa x-,olen siellä xx ja se on kipeänä mahdotonta, ja aina on tullut sairauslomaa. Viikko yleensä.

En ole voivotellut,olen vain todentanut,"räkä" vuotaa,kuumetta,väsy tai selkä jäykkä,ei voi kääntyä tms.

Ei ole ollut tommosia höpöhöpö juttuja!

Vierailija
13/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää terveyskeskukseen tuosta syystä. Fibromyalgia-diagnoosi viimein privaatista saatu ja hoito oireiden mukaista. Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Vierailija
14/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää terveyskeskukseen tuosta syystä. Fibromyalgia-diagnoosi viimein privaatista saatu ja hoito oireiden mukaista. Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Siis luulet että kun kela korvaa vakuutusyhtiölle 80% hoidoistasi niin rahalla sait.

Ei!

Verovaroilla luukutit diagnoosisi ja hoitosi.

Vierailija
15/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä säästöä.

Vierailija
16/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä maksaisi siitä, että saisin itselleni fibromyalgiadiagnoosin.

Vierailija
17/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän piiskaat työkyvytöntä ihmistä sitä pahempi romahdus ja pudempi sairausloma siitä lopulta seuraa.

Mitä varhaisemmin puututaan sitä helpommalla selvitään.

onko tämä totta?

Vierailija
18/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä maksaisi siitä, että saisin itselleni fibromyalgiadiagnoosin.

Sulla ei ole varaa maksaa

Pääasia, että löytyy dg ja hoito.

Vierailija
19/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan milloinkaan saanut yhdeltäkään terveyskeskuslääkäriltä mitään vähettelyä.

Kaikki vaivani ja oireeni on kuunneltu ja kyselty siitä lisää.

Lääkäris on myös painellen tutkimuspöydällä tutkinut kaikki ne sisäelimiä koskevat vaivat.

Kuunnellut aina keuhkon ja sydämen ja tehnyt useita kysymyksiä.

Tarvittaessa on määrätty joitain verikokeita tai kuvantamis tutkimuksia.

Ja kun soittoaika on ollut, terveyskeskuslääkäri on aina soittanut.

Ihmettelen syvästi näitä ihmisiä, jotka jatkuvasti väheksyvät ja ivailevat terveyskeskuslääkäreitä.

Joskus vois miettiä sitäkin, voisko itsessä oli jotain vikaa ja syytä siihen, että näin on?

Jos menette vastaanotolle jo valmiina oman diagnoosinne kanssa, jonka olette muka, siis muka, netistä löytäneet, niin tottahan jokainen asiantuntija, millä alalla tahansa oleva asiantuntija alkaa suhtautua asiakkaansensa varauksellisesti.    Niin itsekin tein työelämässä ollessa.

Aiemmin olin saatoin käyttää työterveyden palveluja, silloin kun vielä työelämässä olin.

Ainoan eron terveyskeskuslääkärin ja työterveyslääkärin välillä vuosien aikaan näin sen, että työterveyslääkäri antoi helpommin sairaslomaa, tosi pienistäkin vaivoista herkemmin, kuin tavallinen tk-lääkäri.  

Voi johtua siitä, että työterveyslääkäri tiesi ja tunnisti työpaikan kipupisteet, koska hänen vastaanotollaan kävi saman työpaikan työntekijöitä niin paljon.

Erityisen paljon työterveyslääkäri meidän työpaikalla antoi sairaslomia psyykkisistä syistä, eli jos valitti ettei jaksa tai muusta vastaavasta.

Olen käynyt työssä ollessa myös erikoislääkärin vastaanotolla, eli gynekologin vastaanotolla, sillä gynepalvleut kuuluvat tosi harvoin työterveyden piiriin, eikä heiltä siihen edes osaamista löydy.

Nyt oon ollut pari vuotta eläkkeellä, ja minulla on kaksi kroonista sairautta.

Terveyskeskuksessa olen saanut mitä parhainta palvelua nuorilta tk-lääkäreiltä, ja vointini on niin hyvä, kuin se tässä tilanteessa olla voi.

Vierailija
20/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoit siitä hyvästä että sait mt-diagnoosin 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan