Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveys alkaa olla äärirajoilla. Miten sinä selviät?

Vierailija
08.01.2026 |

Miten sinä aikuinen jaksat selvitä päivästä toiseen jos henkinen paine on murskaava, mutta et voi vaikuttaa asioihin. Töissä on pakko yrittää käydä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaa, liiku, syö terveellisesti ja hyvin. Muuta se paine jokskuu hyväks sitä kautta.

Vierailija
2/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairausloma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se töissäkäynti antaa voimaa. Työaikana ei voi vatvoa niitä omia asioitaan, saa rauhoittua. Muutenkin säännöllisillä elämäntavoilla pärjää paremmin. Tiedän mistä kirjoitan, olen ollut melkoisessa suossa muiden ihmisten "ansiosta." Toisaalta tuosta suosta sai voimaa pistää omia rajoja rajustikin, ja lähteä etsimään ulospääsyä tilanteista. Päätin selvitä, ja selvisin. Oma apu paras apu on vanha sananlasku ja pätee kyllä monestikin.

Vierailija
4/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se töissäkäynti antaa voimaa. Työaikana ei voi vatvoa niitä omia asioitaan, saa rauhoittua. Muutenkin säännöllisillä elämäntavoilla pärjää paremmin. Tiedän mistä kirjoitan, olen ollut melkoisessa suossa muiden ihmisten "ansiosta." Toisaalta tuosta suosta sai voimaa pistää omia rajoja rajustikin, ja lähteä etsimään ulospääsyä tilanteista. Päätin selvitä, ja selvisin. Oma apu paras apu on vanha sananlasku ja pätee kyllä monestikin.

Mikäs oli se suo jos saa kysyä?

Vierailija
5/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kahden viikon ahistuspaineputki päällä joulun alla. Onneksi se helpotti eilen. Yritin liikkua joka päivä. Ja tavata ihmisiä siitä huolimatta. 

Vierailija
6/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat jäädä kotiin <3 Tarvitset ainakin vuoden rauhoittumista. Kääriydyt viltin alle ja luet hyvää kirjaa <3

Vierailija
7/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihan voimalla. Viha nuorentaa.

Vierailija
8/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat jäädä kotiin <3 Tarvitset ainakin vuoden rauhoittumista. Kääriydyt viltin alle ja luet hyvää kirjaa <3

Et saa. Ei pidä jäädä tuleen makaamaan, sillä niin ei ikinä parane. Ylös, ulos, lenkille ja töihin tai opiskelemaan. Ei ole sinua koskevia esteitä, teet ne mielessäsi. Vain sinä voit ne ylittää.

Vierailija
9/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs oli se suo jos saa kysyä?

Avioero kahelista, työpaikan uudelleenjärjestelyt, isän kuolema, äidin osaamattomuus järjestää asioita, jne. Riittääkö?

Vierailija
10/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna tai päivä kerrallaan. Lepää niin paljon kuin pystyy.

Yksi mistä olen itse saanut paljon apua on vapaa kirjoittaminen. Siis purkaa kaikkea mikä vaatii selvittelyä paperille esim kysymyksinä. 

Itsellä kokemusta manipuloivista, kietoutuneista ihmissuhteista ja näiden kirkastaminen omiksi selviksi rajoiksi on vaatinut paitsi aikaa myös a4 useamman riisin. Mitään ei tarvitse säilöä ja lyijykynä riittää.

Vierailija
11/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettamalla typerän uhriutumisen ja vaikuttamalla asioihin joihin voin vaikuttaa sekä hyväksymällö ne asiat johon ei voi vaikuttaa. 

Vierailija
12/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin aiemmin suurta ahdistusta maailmantilanteen vuoksi. Venezuelan vapautus, iranin kansannousu ja venäjän surkea menestys ukrainassa ovat lievittäneet ahdistustani suunnattomasti.

:)

Vierailija
13/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puhkesi skitsofrenia. Nyt taistelen pelkojen ja harhojen kanssa. Yritän jaksaa, mutta pelkkä ovesta ulos astuminen saa ahdistuksen pilviin.

Vierailija
14/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät elämäntavat auttavat. Aikaisin illalla nukkumaan, terveellinen ja säännöllinen ruoka, kevyttä liikuntaa, alkoholi pois. Tuota pitää jaksaa jatkaa pitkään, niin elämäntapojen voima alkaa näkymään. Ei se viikossa ehdi vaikuttaa niin, että sen huomaisi.

Vierailija
15/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lohduttaa se tieto, rttä lähellä on jpki ja junarata. Voi vaöita.

Vierailija
16/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodaa, syö, nuku. Tuossa on hyvä kivijalka. Siihen päälle vielä työssäkäyntiä tai opiskelua niin tulee myös mieltä treenattua. Ihmissuhteita ei kannata harrastaa, niistä on vain murhetta.

Vierailija
17/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkätyyppinen henkinen paine, ap??

Vierailija
18/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät elämäntavat auttavat. Aikaisin illalla nukkumaan, terveellinen ja säännöllinen ruoka, kevyttä liikuntaa, alkoholi pois. Tuota pitää jaksaa jatkaa pitkään, niin elämäntapojen voima alkaa näkymään. Ei se viikossa ehdi vaikuttaa niin, että sen huomaisi.

Ehtii vaikuttaa viikossa. Parissa viikossa viimeistään.

Vierailija
19/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnalle voi viedä esirukouspyyntöjä, ja voi mennä itsekin sinne rukoilemaan.

Vierailija
20/22 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan vielä? Minulla alkoi kuudes vuosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä