Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tk-lääkärit suhtautuvat vähätellen potilaiden vaivoihin ja miksi on niin vaikea saada sairaslomaa julkiselta puolelta?

Vierailija
05.02.2022 |

Yksityisellä puolella tutkitaan potilaat perusteellisemmin ja sairaslomaakin annetaan helpommin ja pitemmissä jaksoissa. Mistä se johtuu?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä maksaisi siitä, että saisin itselleni fibromyalgiadiagnoosin.

Mä en kehtaisi myöntää kenellekään saaneeni fibromyalgiadiagnoosin.

Vierailija
22/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai yksityislääkäri määrää kaikki vähänkin kokeilemisen arvoiset testit ja hoidot, kun asiakas maksaa., vaikka olisi hyvin epätodennäköistä että mitään vikaa löytyy.

Tosin itse menen lääkäriin vasta jos on oikeaa vikaa. Aina olen myös julkisella päässyt tutkimuksiin ja hoitoon. Päivystyksessä vain joutuu jonottamaan kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tk toimii hyvin. Sairauslomaa annetaan silloin kun siihen on oikeasti aihetta. Muutama työpaikan sarjasaikuttaja on pettynyt meidän tk:n toimintaan kun joka kolotukseen ratkaisu ei olekaan saikku.

Vierailija
24/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

saikkuaa

Vierailija
25/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella noudatetaan suosituksia ja mietitään mitä kaikki maksaa verovaroissa. Privaatissa halutaan pitää asiakas iloisena saada maksava asiakas takaisin.

Verorahoja ei säästy yhtään kun ihminen pakotetaam väsyneenä ja sairaana töihin. Päinvastoin.

Höh mitä te taas horisette!

JOKA KERTA kun oon tarvinnu lomaa,olen sanonut,että olen työssä paikassa x-,olen siellä xx ja se on kipeänä mahdotonta, ja aina on tullut sairauslomaa. Viikko yleensä.

En ole voivotellut,olen vain todentanut,"räkä" vuotaa,kuumetta,väsy tai selkä jäykkä,ei voi kääntyä tms.

Ei ole ollut tommosia höpöhöpö juttuja!

Mitä höpöhöpöjuttuja?

Minä jo pelkästään olen jäönyt terveyskeskuksessa ilman hoitoa

- endometrioosiin

- kilpirauhastulehdukseen

Kumpaakin väitettiin vain kuvitteluksi

Vierailija
27/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksiin kasautuu ne jotka ei muualla pärjää

Kyllä se on niinpäin, että esim. ortopedit eivät pärjäisi terveyskeskuksessa.

Vierailija
28/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama palkka ja kaikki ne potilaat joskus kumminkin kuolee.

Vierailija
29/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ortopedir on kuule olleet jo kandivaiheessa siellä terveyskeskuksessa töissä

Vierailija
30/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eivät pärjänneet siellä ja päätyivät opiskelemaan ortopedeiksi.

Vierailija
31/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan heillä oli kykyä nousta sieltä.

Vierailija
32/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas systeemi.

Yksityiselle ei mitään kelakorvauksia.

Jos haluat yksityisen vakuutuksen niin maksa se kokonaan. (Saksassa n. 750€/kk yksityinen sairasvakuutus)

Ei mitään jonon ohi 20€/kk vakuutus paskaa.

Ei pidä paikkaansa, että Saksassa maksaisi yksityinen vakuutus noin paljon. Voi toki maksaa, jos on jo vakuutusta hakiessa useita kroonisia sairauksia, tupakoi ym. Perusterveelle yksityinen voi tulla jopa edullisemmaksi kuin julkinen. Julkinen vakuutus maksaa enintään reilu 300 euroa kuussa.

Vierailija
33/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairas systeemi.

Yksityiselle ei mitään kelakorvauksia.

Jos haluat yksityisen vakuutuksen niin maksa se kokonaan. (Saksassa n. 750€/kk yksityinen sairasvakuutus)

Ei mitään jonon ohi 20€/kk vakuutus paskaa.

Ei pidä paikkaansa, että Saksassa maksaisi yksityinen vakuutus noin paljon. Voi toki maksaa, jos on jo vakuutusta hakiessa useita kroonisia sairauksia, tupakoi ym. Perusterveelle yksityinen voi tulla jopa edullisemmaksi kuin julkinen. Julkinen vakuutus maksaa enintään reilu 300 euroa kuussa.

Miten ne noin kalliita on? Mulla on Suomessa sairauskuluvakuutus ja maksaa muistaakseni n. 350€/v. 100€ omavastuu kerran vuodessa.

Vierailija
34/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä unohda lääkärin ilmettä kun hän aamulla tkn akuuttivastaanotolla kertoi tutkimatta ettei minua vaivaa mikään ja saman päivän iltana olin päivystyksessä tulehdusarvot useammassa sadassa verenmyrkytyksen takia. Mitäpä sitä turhaa uskomaan kun potilas sanoo, että nyt ei ole kaikki kohdallaan.

En ole tuon jälkeen asioinut enää tkn akuuttivastaanotolla vaan kärvistelen tai hakeudun suoraan päivystykseen kun ei enää kotona pärjää.

Vierailija
35/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä terkkarissa kiinnosta sun vaivas vaan mitä se tulee työnantajalle maksamaan. Myös työk.eläkkeelle pääsee kun on riittävästi sairaspäiviä joten estävät sen sillä etteivät kirjoita sitä. Tosin kela yleensä ei myöskään päästä sairasp. Ellet ole kuolemansairas.

Tämä!! Itse olen saanut sairauslomaa sekä yksityiseltä että julkiselta, julkisella varmaan kun sattui olemaan hyvä lääkäri. Mutta kela ei päästä sprahalle, ei kummankaan lausunnolla. Eli sairauslomasta ei muuta hyötyä ole kuin se, että työkkäri voi asettaa kuntouttavalla työtoiminnalla uhkailun tulevaisuuteen "sitten kun sairaslomasi päättyy". Kumma kun kaikki muut älyävät työkyvyttömyyteni, mutta kela ei.

Vierailija
36/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ortopedin keskipalkka on googlettamalla 5804 e. Tuohon palkkaan taitaa sisältyä jonkin verran päivystyksiäkin.

Itse olen terveyskeskuslääkäri keskisuuressa kaupungissa, enkä tee töitä missään Lapin perukoilla vaan ihan Länsi-Suomessa. En ole erikoistunut, eli ihan yleislääkäripohjalta teen töitä. Viikkotuntimääräni on 30 tuntia enkä tee ilta- tai viikonloppupäivystyksiä. Tienestini tuosta 30 viikkotunnin työstä oli viimeisessä palkkakuitissa 7939 e.

Meidän terveyskeskuksessa on ajatelu pitkälti lääkärin jaksamista, vastaanottoajat ovat kiireettömillä ajoilla 30-40 minuutin pituisia. Kirjallisille töille on aikaa riittävästi. Kullekin lääkärille on varattu päivittäin oma hoitaja-avustaja. Työyhteisö on hyvä. Olen viihtynyt tässä työpaikassa jo yli 20 vuotta, enkä pois aio ennen eläkeikää lähteä, en välttämättä kokonaan silloinkaan.

Vierailija
37/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä unohda lääkärin ilmettä kun hän aamulla tkn akuuttivastaanotolla kertoi tutkimatta ettei minua vaivaa mikään ja saman päivän iltana olin päivystyksessä tulehdusarvot useammassa sadassa verenmyrkytyksen takia. Mitäpä sitä turhaa uskomaan kun potilas sanoo, että nyt ei ole kaikki kohdallaan.

En ole tuon jälkeen asioinut enää tkn akuuttivastaanotolla vaan kärvistelen tai hakeudun suoraan päivystykseen kun ei enää kotona pärjää.

Minä menin kilpirauhastulehduksen takia terveyskeskukseen, sain labrasta testitulokset, vein ne yksityislääkärille, joka totesi heti että kilpirauhanen on tulehtunut. Terveyskeskuslääkäri soitti samaisista testituloksista seuraavana päivänä ja selitti pokkana, että minussa ei ole mitään vikaa ja väitti että olen alkoholisti.

Sitten kun sanoin, että kuulepas kun minulla on jo oikea diagnoosi niiden samaisten testitulosten takia, hän pokkana sanoi että minun pitäisi"kipaista" ne yksityislääkärin lausunnot hänelle, että "heillä voidaan oppia niistä".

Siis päivää. Eikä pyytänyt anteeksi.

Vierailija
38/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ortopedin keskipalkka on googlettamalla 5804 e. Tuohon palkkaan taitaa sisältyä jonkin verran päivystyksiäkin.

Itse olen terveyskeskuslääkäri keskisuuressa kaupungissa, enkä tee töitä missään Lapin perukoilla vaan ihan Länsi-Suomessa. En ole erikoistunut, eli ihan yleislääkäripohjalta teen töitä. Viikkotuntimääräni on 30 tuntia enkä tee ilta- tai viikonloppupäivystyksiä. Tienestini tuosta 30 viikkotunnin työstä oli viimeisessä palkkakuitissa 7939 e.

Meidän terveyskeskuksessa on ajatelu pitkälti lääkärin jaksamista, vastaanottoajat ovat kiireettömillä ajoilla 30-40 minuutin pituisia. Kirjallisille töille on aikaa riittävästi. Kullekin lääkärille on varattu päivittäin oma hoitaja-avustaja. Työyhteisö on hyvä. Olen viihtynyt tässä työpaikassa jo yli 20 vuotta, enkä pois aio ennen eläkeikää lähteä, en välttämättä kokonaan silloinkaan.

Mihinkähän tämäkin tajunnanvirta jostain korvesta kuuluu?

Vierailija
39/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, aika moni tk-lääkäri pitää yksityispraktiikkaakin.

Aika moni yksityislääkäri pitää praktiikkaa samoissa tiloissa, joissa työskentelee julkisella.

Ei mitään intressikonfliktia täällä. Hajaantukaa.

Miten lääkärin sijainti pätevyyttä muuttaa? Täällähän on väitetty ettei pätevät lääkärit mene julkiselle puolelle. Yrität siis sanoa, että kun tk-lääkäri vaihtaa kolttunsa päivän mittaan yksityislääkärin viittaan niin jo alkaa tietoa ja taitoa löytyä?

Vierailija
40/61 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuppukylän ponneton ja lahjaton lössykkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän