Voiko työtön saada 10 000 lainan aso:on?
Jos on jo 2/3 aso-maksusta säästössä ja elää työmarkkinatuella, onko mahdollista saada 10 000 € laina asumisoikeusasuntoon? On korkeakoulututkinto, eikä lapsia. Luottotiedot kunnossa ja raha-asiat hoitanut aina säntillisesti. Ei luottokorttivelkaa tai kulutusluottoja. Eikö se aso-maksu toimi 100 % vakuutena muutenkin?
Kommentit (29)
OFF TOPIC: Valitsin tämän koulutuksen nimenomaan sen takia, että kuvittelin sen olevan hyvin työllistävä. Valitettavasti nyt laman aikana myös esim. insinöörejä ja ekonomeja on paljon työttömänä, vaikka olivat aikaisemmin arvostettuja tutkintoja työelämässä. Jos olisin osannut ennustaa, olisin lukenut itseni mieluummin lääkäriksi tai terveydenhoitajaksi. Ap
En oikein usko, sillä lainan saaminen edellyttää yleensä jonkinlaisia tuloja (esim. palkka, eläke). Työttömyyskorvaus ei pankin näkökulmasta ole tulo. Kannattaa kuitenkin käydä omassa pankissa neuvottelemassa, niin saat varmaa tietoa!
Varmasti et saa lainaa työttömänä, mutta tuo voi olla erityistapaus. Asumisoikeusmaksuun voi saada lainaa satakinprosenttia, koska sen verran rahaa yhtiöstä saa varmuudella poislähtiessään.
Varaudu selittämään tulojasi niin että voit toidistaa pystyväsi hoitamaan lainan, vastikkeet ja elämisen.
Miksi muuten työttömänä haet asuntoa ensin etkä työtä.
Muuta työn perässä ja ota asunto sitten
Olen yrittänyt etsiä jo pitkään vuokra-asuntoa eron takia, mutta en ole työttömänä saanut. Kaikki kohtuuhintaiset asunnot menevät työssäkäyville, koska he saavat valita parhaat päältä. Vuokrat ovat niin kalliita pk-seudulla, että kaikki vaivalla hankkimani säästöt kuluisivat äkkiä vuokraan. Joten on pakko hankkia aso-asunto. Töitä olen myös yrittänyt etsiä, mutta en ole saanut muita kuin pätkätöitä. Työttömänä olen kehittänyt itseäni ja opiskellut lisää parantaakseni asemaani työmarkkinoilla. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:08"]
Olen yrittänyt etsiä jo pitkään vuokra-asuntoa eron takia, mutta en ole työttömänä saanut. Kaikki kohtuuhintaiset asunnot menevät työssäkäyville, koska he saavat valita parhaat päältä. Vuokrat ovat niin kalliita pk-seudulla, että kaikki vaivalla hankkimani säästöt kuluisivat äkkiä vuokraan. Joten on pakko hankkia aso-asunto. Töitä olen myös yrittänyt etsiä, mutta en ole saanut muita kuin pätkätöitä. Työttömänä olen kehittänyt itseäni ja opiskellut lisää parantaakseni asemaani työmarkkinoilla. Ap
[/quote]Miksi sinun pitää asua pk-seudulla jos sinullaei ole töitä?
Jos olet insinööri kannattaa opiskella joku muu ammatti. Mieheni on entinen inssi joka opiskeli toisen ammatin koska olisi varmaan vielä 6v jälkeenkin työtön.
Ei saa. Ei saa työssäkäyvätkään nykyään enää. Aso-asuntoon pitää olla itsellä säästöt. Omistusasuntoon pitää olla 30% säästössä.
Aso-asuntoon mulla on tosiaan jo 2/3 säästössä. Miksen saisi sitä pientä 10 000 €:n lainaa, kun pankki ei häviä siinä mitään, vaan aso-asunnosta saa aina varmasti omansa takaisin?
Pätkätöitä saan välillä työnvuokrausfirmojen kautta. Jos muuttaisin pois pk-seudulta, en saisi enää edes pätkätöitä. Olen täältä kotoisin ja opiskelut ovat täällä, joten miksi muuttaisin. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:16"]
Ei saa. Ei saa työssäkäyvätkään nykyään enää. Aso-asuntoon pitää olla itsellä säästöt. Omistusasuntoon pitää olla 30% säästössä.
[/quote]
Älä valehtele. Toissa viikolla kävin kolmessa eri pankissa ja kaikista tuli lainalupaukset 100% lainalle. Viiden kuukauden ajan ollut vakituinen duunarityöpaikka.
Minä sain lainaa aso-maksuun 25 000 e eli melkein koko maksun verran osa-aikatöitä tekevänä opiskelijana ja yksinhuoltajana. Tuloni varmaan vastasivat tuolloin suurin piirtein työttömän tuloja. Sukulaiseni oli tosin lainan henkilötakaajana. Tästä on kyllä jo kymmenkunta vuotta, eli hyvinkin ovat voineet muuttaa lainaehtoja.
[/quote]Onko sinulla 10 vuotta sitten hankittu jonotusnumero vai etsitkö jotain neliötä Kontulasta kun uskot noin vain hankkivasi ason?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:12"]
[/quote]Miksi sinun pitää asua pk-seudulla jos sinullaei ole töitä?
[/quote]
Siksi että olen täällä syntynyt ja mihinkään vitun Kainuuseen en lähde, koska sieltä ei sitten enää ponnistetakaan työelämään. Siksi. On myöskin tervettä että stadissa asuu muitakin kuin suojatyöpaikoissaan lusmuavia valtion virkaloisia.
Kukas siellä vastailee puolestani? Vastasin jo itse kysymykseen aiemmin.
Minulla on useita vuosia vanha jonotusnumero. Jos olisi uudehko numero, joutuisin tietenkin tyytymään mihin tahansa aso:on. Kuinkahan uudelle numerolla on edes mahdollista saada aso:a pk-seudulla, jos kelpaisi mikä vaan pikku kämppä? Ap
2 vuotta vanhalla numerolla itse sain muutama vuosi sitten ason. Eli hyvinkin voit sellaisen löytää ja vielä haluamaltasi alueelta. Omamme oli Espoon Mankkaalta.
Työttömyyskorvaus ei ole tuloksi katsottavaa, eli työtön ei voi saada lainaa vaikka olisikin omia säästöjä ja vakuudet kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:32"]
Työttömyyskorvaus ei ole tuloksi katsottavaa, eli työtön ei voi saada lainaa vaikka olisikin omia säästöjä ja vakuudet kunnossa.
[/quote]
Miksi sossu katsoo sen tuloksi mutta pankki ei? Kapitalistinen paskajärjestelmä.
No periaatteessa pitäisi, mutta... Me ei saatu koska minä olen yrittäjä ja mies opiskelija (jolla säännölliset tulot). Sitten onnistui kun löytyi takaaja.
No entäs, jos ei asuntolainaa saa, niin saako kulutusluottoa kumminkin? Jos tarve on vain 3000-5000 €? Millä korolla on mahdollista saada? Luottotiedot on kunnossa ja olen aina maksanut saman tien kaikki visalaskut pois niin, etteivät ole keränneet korkoa. Säästöönkin jää kuukausittain vähintään 100 €, vaikka olen työtön.
Voi, ei se koulu nyt mikään ehto ole mutta jos olisist lukenut itses semmoselle alalle mistä löytyy varmasti töitä niin lainan saanti olisi helpompaa. kokreakoululaisia kun on työttöminä aika paljonkin ja työttömyys lisääntyy sillä alulla hyvinkin nopeasti.