Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli Allergia,nyt sitte riisikakkuja

Vierailija
13.06.2015 |

Ei maistu miltään, olisiko hyviä vinkkejä millä saa makua niihin helve..n riisikakkuihin. Harmitta

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisistäkin voi tehdä leipää! Suosittelen sekoittamaan karkeita riisijauhoja ja "normaaleja" (hienoja) riisijauhoja ja käyttämään kanssa psylliumia. Tsemppiä! :) 

Vierailija
2/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaurakin ongelma? Itse syön 100% kauraa sisältävää leipää. Minun ongelmani on tosin eniten vehnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille nyt ihan tarkalleen olet allerginen?

Vierailija
4/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi (jota imetän, saa oireita rintamaidonkin kautta) on allerginen ilmeisesti kotimaisille viljoille, soijalla, maidolle ja kananmunalle ja tykkään itse syödä riisikakkuja vaikka toki olisi muita vaihtoehtojakin. Luontaisesti gluteeniton leipä vaan on pahaa ja kallista, riisikakut ei.
Toki voisin myös olla syömättä mitään leiväntapaista, kuten karppaajat, mutta mä ihan haluan syödä riisikakkuja. Ja välillä maissinäkkäriä.

Itse syön niitä niin että laitan maidotonta keijua, sweet chili kastiketta vähän ja kinkkua.
Tai keijua, kinkkua ja avocadoa.
Ja on niin hyvää että on vaikeaa lakata syömästä lisää. :P

Vierailija
5/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urtekramin villiriisikakku on hyvää ja rapeaa. Jos ap osaisi selittää mille on allerginen, voisi löytyä vaikka mitä. Mutta kun ei osaa, niin en osaa neuvo enempää.

Vierailija
6/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks niitä pakko syödä?

Vierailija
7/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:44"]Onks niitä pakko syödä?
[/quote] no en voi leipääkään enään syödä, vaan tota saatana styroksia popsin.
Kiitos vinkistä

Vierailija
8/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:44"]Onks niitä pakko syödä? [/quote] no en voi leipääkään enään syödä, vaan tota saatana styroksia popsin. Kiitos vinkistä

[/quote]

Et sitten mitään muuta löytänyt tilalle kuin riisikakut?

Vierailija
9/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mille olet allerginen, kun popsit vaan riisikakkuja?  Jos kyse on kotimaisista viljoista, niin vaihtoehtoja löytyy monia.

Vierailija
10/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko allerginen kaikelle muulle paitsi riisille, vedelle, suolalle ja kuminalle (näistähän valtaosa riisikakuista koostuu)?

Kannattaa miettiä mitä voit syödä luonnostaan, sen sijaan että yrittäisit epätoivoisesti korvata ne ruuat jotka ei sovi, jollain korvikkeella.

Riisikakuista saa vähän siedettävämpi, kun laittaa niille reilun kerroksen voita (=sopivaa margariiniä) tai tuorejuustoa ja reilusti lihaleikkelettä. Makea versio taas tulee kun laittaa päälle hilloa tai jos jaksaa värkätä niin sulattaa suklaata, valuttaa sitä keksille ja antaa jähmettyä.

Vierailija
11/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:44"]Onks niitä pakko syödä? [/quote] no en voi leipääkään enään syödä, vaan tota saatana styroksia popsin. Kiitos vinkistä

[/quote]

Et sitten mitään muuta löytänyt tilalle kuin riisikakut?
[/quote]
Kysyinkö muita vaihtoehtoja vai unohdinko. Että oli kysy riisikakuista

Vierailija
12/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:52"]Oletko allerginen kaikelle muulle paitsi riisille, vedelle, suolalle ja kuminalle (näistähän valtaosa riisikakuista koostuu)?

Kannattaa miettiä mitä voit syödä luonnostaan, sen sijaan että yrittäisit epätoivoisesti korvata ne ruuat jotka ei sovi, jollain korvikkeella.

Riisikakuista saa vähän siedettävämpi, kun laittaa niille reilun kerroksen voita (=sopivaa margariiniä) tai tuorejuustoa ja reilusti lihaleikkelettä. Makea versio taas tulee kun laittaa päälle hilloa tai jos jaksaa värkätä niin sulattaa suklaata, valuttaa sitä keksille ja antaa jähmettyä.
[/quote]
Kiitos. Koitan makeita, hillo kuulostaa hyvältä kuin myös suklaa.

Vierailija
13/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa vielä, jos allergiat eivät rajoita niin muista perus riisikakkujen lisäksi myös muut maut, ainakin riisimaissikakuissa on jonkun verran enemään makua verattuna perusriisikakkuihin.

Vierailija
14/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:48"] [quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:44"]Onks niitä pakko syödä? [/quote] no en voi leipääkään enään syödä, vaan tota saatana styroksia popsin. Kiitos vinkistä [/quote] Et sitten mitään muuta löytänyt tilalle kuin riisikakut? [/quote] Kysyinkö muita vaihtoehtoja vai unohdinko. Että oli kysy riisikakuista

[/quote]

Kaupathan on pullollaan ruokaa, ei kaikkia voi sulle luetella. Et edes kerro, mille olet allerginen.

Vierailija
15/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommissa kaupoissa on nykyään jopa kokonaan gluteenittomia hyllyjä. Itsellä on lähipiirissä, vehnätön, maidoton ja tattariton ja kyllä löysin tänäänkin kahvileipää. Itse teen hänelle myös maissiperunarieskoja, niitä on aika helppo tehdä, ja kauppaan on taas ilokseni palannut mummon maidottomat muusiainekset, mitä välillä en löytänyt. Nyt uutena toimijana näkyy porokylä myös tulleen näille markkinoille. 

Semperillä ja Shcärillä on paljon sellaisia, missä on huomioitu useita allergioita ja varsinkin Shcärin tuotteissa on yleisesti allergisoivat ainesosat painotettu, jos niitä on. Pakasteesta löytyy moilasen tuotteita, joissa on hyvä tuoteselosteet. Citymarketista olen löytänyt jopa maidottomia riisipiirakoita, jotka ovat gluteenittomia ja myös vehnättömiä. 

Vierailija
16/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:14"]Isommissa kaupoissa on nykyään jopa kokonaan gluteenittomia hyllyjä. Itsellä on lähipiirissä, vehnätön, maidoton ja tattariton ja kyllä löysin tänäänkin kahvileipää. Itse teen hänelle myös maissiperunarieskoja, niitä on aika helppo tehdä, ja kauppaan on taas ilokseni palannut mummon maidottomat muusiainekset, mitä välillä en löytänyt. Nyt uutena toimijana näkyy porokylä myös tulleen näille markkinoille. 

Semperillä ja Shcärillä on paljon sellaisia, missä on huomioitu useita allergioita ja varsinkin Shcärin tuotteissa on yleisesti allergisoivat ainesosat painotettu, jos niitä on. Pakasteesta löytyy moilasen tuotteita, joissa on hyvä tuoteselosteet. Citymarketista olen löytänyt jopa maidottomia riisipiirakoita, jotka ovat gluteenittomia ja myös vehnättömiä. 
[/quote]
Kiitti täytyy kulkea nyt silmät auki kaupassa, on vaan niin uusi juttu kyllä tän kanssa oppin elämään

Vierailija
17/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutella!!!! Jos allergiat antaa myöten?

Vierailija
18/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:14"]Isommissa kaupoissa on nykyään jopa kokonaan gluteenittomia hyllyjä. Itsellä on lähipiirissä, vehnätön, maidoton ja tattariton ja kyllä löysin tänäänkin kahvileipää. Itse teen hänelle myös maissiperunarieskoja, niitä on aika helppo tehdä, ja kauppaan on taas ilokseni palannut mummon maidottomat muusiainekset, mitä välillä en löytänyt. Nyt uutena toimijana näkyy porokylä myös tulleen näille markkinoille.  Semperillä ja Shcärillä on paljon sellaisia, missä on huomioitu useita allergioita ja varsinkin Shcärin tuotteissa on yleisesti allergisoivat ainesosat painotettu, jos niitä on. Pakasteesta löytyy moilasen tuotteita, joissa on hyvä tuoteselosteet. Citymarketista olen löytänyt jopa maidottomia riisipiirakoita, jotka ovat gluteenittomia ja myös vehnättömiä.  [/quote] Kiitti täytyy kulkea nyt silmät auki kaupassa, on vaan niin uusi juttu kyllä tän kanssa oppin elämään

[/quote]

Ja kysy rohkeasti myyjiltä, jos joku ei tiedä, kysy toiselta, kun nyt kesällä on paljon tilapäisiä. Itsekin paikallisesa Prismassa ihmettelin, että eikö ole erikoisleipiä missään, mutta niitä olikin pitkä hyllyrivi, olin vaan kävellyt jotenkin ohi. 

Vierailija
19/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisikakut on hyviä.. Syön niitä vaikkei ole rajoitteita. :D lempparini on siivuta päälle juustoa, pikkuhetkeksi mikroon (kyllä) niin että juusto sulaa ja siihen päälle tomaattia ja salaattia! Nam.

Vierailija
20/21 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ ALLERGIA?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme