Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos sinulle Arttu Wiskari, etten voi enää kuunnella radiota.

Vierailija
13.06.2015 |

"Viel yksi pyyntö ois, saanko rinnoistasi tilkan kahvimaitoa? Multa löytyy kädentaitoa, saada tilkka kahvimaitoa " laulettuna surullisen apaattisella äänellä tulee mun painajaisiin.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi Arttu ampua itseään nyt jalkaan. Suurin osa ihmisistä pitää tuota tosi ällöttävänä tai vähintään kummallisena. Imetysaikana naisen rinnat on pyhitetty lapselle. Itse en ainakaan sietänyt, että niihin koskettiin, koska maidon suihkuaminen oli totaalinen turn off. Imetin siis vuoden, mutta seksielämä alkoi toki aiemmin. Kun imetys loppui, rintoihinkin saattoi taas koskea,

Vierailija
22/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä YH-mammat vetää palkokasveja nenään, kun elämän ankeus levititään lyriikoiden muodossa suoraan nenän eteen?

Kyllä, se on juuri noin ankeaa ja "kuvottavaa", jos niin haluaa ajatella. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole vielä kantautunut mun korviin, onneksi, kuulostaa pahemmalta kuin ne aiemmat renkutukset.

Vierailija
24/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan lukea noi lyriikat ja kieltämättä paras wiskarin biisi, aivan loistavat sanoitukset! En lähtis tulkitsemaan tuota kahvimaitoa niin kirjaimellisesti, vaan minulle se viestii siitä halusta perustaa perhe. Vähän niinkuin vertaus sille, että nainen tarjoaisi hänelle lapsen. =) Voi kun on niin paljon niitä miehiä, jotka tosiaan tahtoisi perustaa sen perheen, vaikka sitten sen yhdenillan juttunsa kanssa, oli se millainen vaan. Mielestäni biisi kertoo siitä.

Vierailija
25/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei ole tajunnut, niin biiseissä on pakko tiivistää suurempi maailmankuva pariin sanaan. Silloin ei voi käyttää mitään proosamutoista loruilua. "saanko rinnoistasi tilkan kahvimaitoa?" maalaa tuon koko laajan kuvan, kaikkine sosioekonomisine alaviitteineen, yhdellä virkkeellä. 

Siitä vain yrittämään paremmin kuvata moista maisemaa tuossa sanamäärässä?

Vierailija
26/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Arttu itse täällä tulkitsemassa lyriikoitaan.

Vierailija
27/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:20"]Tarina kuulema on totta ja ketoo kahden yksinäisen kohtaamisesta. Mieletäni tuossa on jotain herkkää. Arttu lunasti jo Sirpa biisillä Jöstä Sundqvistin perinnön ja tämä on jatkoa siihen.
[/quote]
Vitut lunasti. Toivottavasti tuo sun viesti oli sarkasmia

Vierailija
28/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:31"]

Jos joku ei ole tajunnut, niin biiseissä on pakko tiivistää suurempi maailmankuva pariin sanaan. Silloin ei voi käyttää mitään proosamutoista loruilua. "saanko rinnoistasi tilkan kahvimaitoa?" maalaa tuon koko laajan kuvan, kaikkine sosioekonomisine alaviitteineen, yhdellä virkkeellä. 

[/quote]

Ai siis sen, että haluaa imeä naisen tissejä?

Vierailija
29/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh ap! :D Toihan on vertauskuva. Kahvi kuvastaa sitä perus arkea, johon halutaan maitoa. Koska maito halutaan rinnoista, se kuvastaa selvästi lasta. Maito on myös aika perus juttu, kuten ne lapsetkin, mutta kyseisessä lauseessa mies pyytää sitä selvästi naiselta. Mies pyytää sitä samaa perinteistä asiaa, perhettä naiselta ja tahtoo myös biologisen lapsen hänen kanssaan.

Vierailija
30/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos etten ole kuullut tuota...

Vierailija
31/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:20"]

Tarina kuulema on totta ja ketoo kahden yksinäisen kohtaamisesta. Mieletäni tuossa on jotain herkkää. Arttu lunasti jo Sirpa biisillä Jöstä Sundqvistin perinnön ja tämä on jatkoa siihen.

[/quote]

Nyt sä kyllä kaadat lokaan sanoittajaneron perinnön.

Gösta oli nero ja Arttu on apina. Göstaa apinoimalla ei kukaan lunasta hänen musiikillisen nerouden perintöään.

Vierailija
32/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:31"]

[/quote]

Ai siis sen, että haluaa imeä naisen tissejä?
[/quote]

Mua hävettäis näin tyhmä kommentti. "Haluan ymmärtää asian näin!" Kun on ihan selkeää, että lyriikoita voi lukea monella tavalla ja tuo on se yksinkertaisin tapa, lukea kirjaimellisesti. Varmaan jos sinulta kysyy "voitko heittää mut kotiin?" Niin otat jo ryysyistä kiinni ja alat heittämään. -.-

Vierailija
33/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:36"]Pöh ap! :D Toihan on vertauskuva. Kahvi kuvastaa sitä perus arkea, johon halutaan maitoa. Koska maito halutaan rinnoista, se kuvastaa selvästi lasta. Maito on myös aika perus juttu, kuten ne lapsetkin, mutta kyseisessä lauseessa mies pyytää sitä selvästi naiselta. Mies pyytää sitä samaa perinteistä asiaa, perhettä naiselta ja tahtoo myös biologisen lapsen hänen kanssaan.
[/quote]
Nyt ymmärräm, miksi naiset ovat hankalia. Kaikella ei ole mitään syvempäå merkitystä vaikka kuinka kääntelee ja vääntelee.

Vierailija
34/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palstalla joku mies joka ei olisi maistananut rintamaitoa? Itse ainakin olen, mutta koska juon kahvin mustana, niin ei ole käynyt mielessäkään pyytää rintamaitoa kahviin.

Onko palstalla joku nainen jonka rintamaitoa ei olisi mies maistanut? Jos on niin se on taas todiste siitä että naiset valehtelee aina seksisuhteensa vähemmäksi mitä niitä oikeasti on.

Vierailija
35/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tulla viisastelemaan miten moni radiokanava ei soita wiskaria, mutta nyt olen liian järkyttynyt. Otan osaa että olet joutunut kokemaan tuon, ap.

Vierailija
36/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:41"]Onko palstalla joku mies joka ei olisi maistananut rintamaitoa? Itse ainakin olen, mutta koska juon kahvin mustana, niin ei ole käynyt mielessäkään pyytää rintamaitoa kahviin.

Onko palstalla joku nainen jonka rintamaitoa ei olisi mies maistanut? Jos on niin se on taas todiste siitä että naiset valehtelee aina seksisuhteensa vähemmäksi mitä niitä oikeasti on.
[/quote]
Montakos olet jo ottanut?

Vierailija
37/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:41"]Onko palstalla joku mies joka ei olisi maistananut rintamaitoa? Itse ainakin olen, mutta koska juon kahvin mustana, niin ei ole käynyt mielessäkään pyytää rintamaitoa kahviin.

[/quote]

Mitä helvettiä sä selität? Mä oon imettänyt 2 lasta ja ei ole kyllä mieheni maitoa maistanut, enkä ole muuten itsekkään.

Vierailija
38/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:31"] Jos joku ei ole tajunnut, niin biiseissä on pakko tiivistää suurempi maailmankuva pariin sanaan. Silloin ei voi käyttää mitään proosamutoista loruilua. "saanko rinnoistasi tilkan kahvimaitoa?" maalaa tuon koko laajan kuvan, kaikkine sosioekonomisine alaviitteineen, yhdellä virkkeellä.  Siitä vain yrittämään paremmin kuvata moista maisemaa tuossa sanamäärässä? [/quote] Ai siis sen, että haluaa imeä naisen tissejä? [/quote] Mua hävettäis näin tyhmä kommentti. "Haluan ymmärtää asian näin!" Kun on ihan selkeää, että lyriikoita voi lukea monella tavalla ja tuo on se yksinkertaisin tapa, lukea kirjaimellisesti. Varmaan jos sinulta kysyy "voitko heittää mut kotiin?" Niin otat jo ryysyistä kiinni ja alat heittämään. -.-

[/quote]

Muakin hävettää sun puolesta sun tyhmät kommentit. Kovasti on jollain nyt tarve selitellä oman suosikkiartistin pohjakosketusta. Fakta on että biisin sanotus on ala-arvoisen surkea, ei se siitä miksikään muutu vaikka kuinka väännät ja käännät. Lukemattomat suomalaiset artistit on kuvanneet yksinäisen miehen naisen kaipuuta huomattavasti taidokkaammin ennen tätä Wiskarin tuotosta. Tässä ei ole keksitty mitään uutta.

Vierailija
39/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:26"]

Wiskarihan on siirtynyt apinoimaan Göstaa ihan todenteolla. Ei siinä mitään, arjen inhorealistiset sanoitukset toimii aina.

Eikä se, että biisissä lauletaan tissimaidosta, tarkoita että juuri siitä on kyse. Itse käsitän sen esimerkiksi surullisen arkisena tilanteena monissa kuppiloissa kautta maan, jossa yhden illan adonis kohtaa pienten lasten YH:n ja molemmat saavat vähän lohtua siihen arjen ankeuteen. 

Lyriikat vain siis alleviivaavat sitä, että toinen osapuoli on pienen lapsen YH. Todella hyvää tekstinkirjoitusta, jos minulta kysytään.

Siihen vielä nuo kasarikompit ja kikat, niin Wiskarihan alkaa oikeasti tekemään jo pidempi-ikäistä musiikkia!

PS: En ennen voinut sietää Wiskaria. Mökkitie ja Tuntematon Potilas olivat totaalisen apaattisia viritelmiä, vaikka niissä sama taustateema olikin. Mutta nyt on löytynyt se sopiva pilke siihen hommaan, kuin Leevi & Leavingissä aikanaan. Ja sitähän tässä haetaankin.

[/quote]

Täysin samaa mieltä, mökkitie oli hyvä ja tuntematon potilas typerä, mutta Sirpassa ja Rintamaidossa ollaan Göstan ja Leevin lähteillä. Aloin tykätä.

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/kulttuuri/arttu_wiskarin_uusi_kahvimaitoa_kappale_perustuu_tositapahtumiin_hyvin_surkuhupaisa_stoori

Kuka muu muka laulaa nätä lauluja nykyisin? Ei kukaan muu!!!!

Vierailija
40/88 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:20"]Tarina kuulema on totta ja ketoo kahden yksinäisen kohtaamisesta. Mieletäni tuossa on jotain herkkää. Arttu lunasti jo Sirpa biisillä Jöstä Sundqvistin perinnön ja tämä on jatkoa siihen. [/quote] Vitut lunasti. Toivottavasti tuo sun viesti oli sarkasmia

[/quote]

No oikei Gösta ja Leevi, oikeeesiti, ihan huippua.