Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini skootteri kaadettiin/kaatui... Miten toimisitte?

Vierailija
13.06.2015 |

Tyttömme lähti hakemaan veljeään skootterilla synttäreiltä. Piha oli kuulema ollut täynnä autoa ja hän oli jättänyt ilmeisesti epäsopivaan paikkaan ja kiiruhtanut hakemaan veljeään sisältä.

Sillä aikaa synttäreitä pitävän perheen ukki oli mennyt siirtämään teinimme skootteria koska se oli hänen autonsa edessä. Oli kiroillut että teini on jättänyt skootterin väärään paikkaan. Skootteri oli siis kaatunut, peili oli vääntynyt ja muutamia naarmujakin oli tullut.

Ukki ei ollut sanonut mitään lähtenyt vain pois ja perheen äitikään ei sanonut mitään. Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Skootteri on melko painava joten se on tältä ukilta voinut kaatua vahingossakin?

Tyttö oli tilanteesta pahoillaan ja hämmentynyt vanhuksen äreästä asenteesta. Perheen äiti ei ole vastannut puhelimeen vai pitöisikö minun antaa olla?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ... Teinin* puhelimella kirjoitan. Keskittykää olennaiseen :D

Ap

Vierailija
2/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin olla. Teini parkkeerannut tyhmästi, osaa seuraavalla kerralla fiksummin. Tuskin paappa tahallaan mopoa kaatoi. Itse en ainakaan kehtaisi vaatia korvauksia pikkuvahingosta kun syy on puoliksi oma(n lapsen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:24"]Antaisin olla. Teini parkkeerannut tyhmästi, osaa seuraavalla kerralla fiksummin. Tuskin paappa tahallaan mopoa kaatoi. Itse en ainakaan kehtaisi vaatia korvauksia pikkuvahingosta kun syy on puoliksi oma(n lapsen).
[/quote]

En olisi korvauksia pyytämässä vaan selvittämässä tilannetta. Minusta ei kuitenkaan ole asiallista kiroilla ja valittaa kun muutamasta minuutista oli kyse.

Ap

Vierailija
4/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP näköjään hakee oikeitusta sille että räyhää vanhalle ihmiselle, sen sijaan että ojentaisi teiniään. Tyypillinen kaverivanhempi, ei mitään rajoja.

Vierailija
5/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:34"]AP näköjään hakee oikeitusta sille että räyhää vanhalle ihmiselle, sen sijaan että ojentaisi teiniään. Tyypillinen kaverivanhempi, ei mitään rajoja.
[/quote]

En ole räyhäämässä... Teini saattoi olla tyhmä kun ei tiennyt miten vieraassa pihassa skootterinsa parkkeeraisi. Mutta eiköhän hänen rangaistus ole se että uusi skootteri otti osumaa.

Sen sijaan en ymmärrä miksi aikuinen ihminen räyhäsi hänelle. Olisivat molemmat pahoitella toisilleen että näin kävi, sen sijaan että lähtee vain paikalta.

Ap

Vierailija
6/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:24"]Antaisin olla. Teini parkkeerannut tyhmästi, osaa seuraavalla kerralla fiksummin. Tuskin paappa tahallaan mopoa kaatoi. Itse en ainakaan kehtaisi vaatia korvauksia pikkuvahingosta kun syy on puoliksi oma(n lapsen). [/quote] En olisi korvauksia pyytämässä vaan selvittämässä tilannetta. Minusta ei kuitenkaan ole asiallista kiroilla ja valittaa kun muutamasta minuutista oli kyse. Ap

[/quote]

Mitä selvittämistä tuossa tilanteessa on? Teini varmaan osasi ne kirosanat jo, ja valitushan oli aiheellinen jos mopo oli huonosti parkkeerattu. Miksei hän itse siirtänyt sitä heti?

Ei kai kukaan oikeasti jaksa jokaista kohtaamaansa kusipäätä ruveta ojentamaan? Siinähän saa olla koko ajan selvittämässä jotain pientä väärinkohtelua. Annan sulle ap yhden neuvon: valitse taistelusi.

3

Vierailija
7/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:24"]Antaisin olla. Teini parkkeerannut tyhmästi, osaa seuraavalla kerralla fiksummin. Tuskin paappa tahallaan mopoa kaatoi. Itse en ainakaan kehtaisi vaatia korvauksia pikkuvahingosta kun syy on puoliksi oma(n lapsen). [/quote] En olisi korvauksia pyytämässä vaan selvittämässä tilannetta. Minusta ei kuitenkaan ole asiallista kiroilla ja valittaa kun muutamasta minuutista oli kyse. Ap

[/quote]

Mitä selvittämistä tuossa tilanteessa on? Teini varmaan osasi ne kirosanat jo, ja valitushan oli aiheellinen jos mopo oli huonosti parkkeerattu. Miksei hän itse siirtänyt sitä heti?

Ei kai kukaan oikeasti jaksa jokaista kohtaamaansa kusipäätä ruveta ojentamaan? Siinähän saa olla koko ajan selvittämässä jotain pientä väärinkohtelua. Annan sulle ap yhden neuvon: valitse taistelusi.

3
[/quote]

No jos teinini kertomus on totta hän oli parkeerannut papan auton taakse. Pihassa oli kuulema ollut autoa parkeerattuna samoin. Hän oli ovella käynyt hakemassa veljensä ja kun olivat kävelemässä takaisin pappa oli siirtämässä skootteria ja sitten skootteri oli kaatunut.

Oli kironnut ja lähtenyt kävelemään pois.

Ap

Vierailija
8/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen: mitä selvittämistä tuossa on? Pappa vaikuttaa idiootilta, mutta tuskin hän mukavaksi muuttuu. Pui asia teinisi kanssa. Neuvo mopon parkkeerauksessa ja muistuta, että maailmassa nyt vaan on kaikenlaisia tolloja, ei kaikkia kannata niin henkilökohtaisesti ottaa. Teet kärpäsestä härkäsen.

Vierailija
9/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:29"]

[/quote]

3
[/quote]

No jos teinini kertomus on totta hän oli parkeerannut papan auton taakse. Pihassa oli kuulema ollut autoa parkeerattuna samoin. Hän oli ovella käynyt hakemassa veljensä ja kun olivat kävelemässä takaisin pappa oli siirtämässä skootteria ja sitten skootteri oli kaatunut.

Ap
[/quote]

Siis näkikö teinisi sen että se pappa kantoi skootteria? Ja kaatoiko se pappa sen vai kaatuiko se sen jälkeen, kun se oli asetettu takaisin maahan?
Miksei teinisi mennyt väliin ja sanonut että "hei, mä voin siirtää sen kyllä itsekin" ja sitten pahoitellut ja kertonut syyn, että miksi skootteri oli väärässä paikassa.

Vierailija
10/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pappa toimi väärin. Millä oikeudella hän lähtee siirtämään toisen mopoa, oli teini tai ei? Jokaisen hyvät käytöstavat omaava osaa avata suunsa ja pyytää toista siirtämään skootterin, jos kerran oli tiellä.

Vierailija
11/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin parkkeeratun ajoneuvon kuljettajaa ensisijaisesti pyydetään siirtämään ajoneuvo pois väärältä paikalta, varsinkin jos kyse on yksityisalueesta, kuten kotipihasta. Ukki on skootteria siirtäessään toiminut jo lähtökohtaisesti väärin ja on täysin korvausvelvollinen skootteriin tulleisiin vahinkoihin. Korkea ikä ei ole mikään syy paskalle käytökselle ja yleiselle typeryydelle, nyhtäisin korjaukseen kuluvat eurot ukolta ihan puhtaasta periaatteesta.

Vai olisiko teidän mielestä okei jos pysäköitte autonne väärin tutun pihaan hakiessanne lastanne ja sillä välin joku päättäisi vähän työntää autoanne sivuun työntämällä sen ojaan?

Vierailija
12/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:47"]Edelleen: mitä selvittämistä tuossa on? Pappa vaikuttaa idiootilta, mutta tuskin hän mukavaksi muuttuu. Pui asia teinisi kanssa. Neuvo mopon parkkeerauksessa ja muistuta, että maailmassa nyt vaan on kaikenlaisia tolloja, ei kaikkia kannata niin henkilökohtaisesti ottaa. Teet kärpäsestä härkäsen.
[/quote]

No minulle jäi tilanteesta epämiellyttävä kuva. Äiti oli seurannut tilannetta ovelta ja olisin kysynyt häneltä miten tilanne meni.

Tyttö syyttää tilanteesta itseään ja minusta se ei ole täysin hänen vikansa. Kai minulla menee vähän tunteisiin että kukaan ei puuttunut tai sanonut mitään.

Ap

Vierailija
13/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:29"]

[/quote]

3
[/quote]

Ap
[/quote]

Siis näkikö teinisi sen että se pappa kantoi skootteria? Ja kaatoiko se pappa sen vai kaatuiko se sen jälkeen, kun se oli asetettu takaisin maahan?
Miksei teinisi mennyt väliin ja sanonut että "hei, mä voin siirtää sen kyllä itsekin" ja sitten pahoitellut ja kertonut syyn, että miksi skootteri oli väärässä paikassa.
[/quote]

Oli nähnyt kun pappa oli siirtämässä skootteria ja oli siirtämistilanteessa kaatunut. Kuten sanoin skootteri on aika painava ja teinilläkin oli alussa ongelmia sen kanssa. Joten uskon että kaatui vahingossa.

Teini oli hämmentynyt tilanteesta ja säikähtänyt papan äkäisyyttä. En tiedä, ei ilmeisesti ollut ehtinyt väliin sanomaan mitään. Ei tyttökään mikään pulmunen ole mutta oikeasti on tilanteesta surullinen muutenkin kuin skootterin kolhujen takia.

Ap

Vierailija
14/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:29"]

[/quote]

3
[/quote]

Ap
[/quote]

[/quote]

Oli nähnyt kun pappa oli siirtämässä skootteria ja oli siirtämistilanteessa kaatunut. Kuten sanoin skootteri on aika painava ja teinilläkin oli alussa ongelmia sen kanssa. Joten uskon että kaatui vahingossa.

Teini oli hämmentynyt tilanteesta ja säikähtänyt papan äkäisyyttä. En tiedä, ei ilmeisesti ollut ehtinyt väliin sanomaan mitään. Ei tyttökään mikään pulmunen ole mutta oikeasti on tilanteesta surullinen muutenkin kuin skootterin kolhujen takia.

Ap
[/quote]

No ei kai tuossa enää oikein mitään voi tehdä. Tästä lähtien sitten teinisi oppii parkkeeraamaan skootterin oikein ja kannattaa myös opetella se, että uskaltaa sanoa vastaan jos joku menee koskemaan siihen ilman lupaa. Harmi että uuteen skootteriin tuli kolhuja.

Vierailija
15/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokeilet uudelleen jos se perheen äiti vastaisi puhelimeen. Ja jos ei ikinä vastaa niin siellä on jotain hämärää ollut.
Ja mikä oikeasti on oikea tapa parkkeerata pihaan jossa on jo niin paljon autoja ettei sieltä muutenkaan pääse kaikki pois ennen kuin toisia autoja on siirretty? Tässä ketjussa tuntuu olevan joku latvastaan laho spämmääjä.

Vierailija
16/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soittaisin sille perheen äidille ja kysyisin että mitä siellä oikein tapahtui kun skootteri on naarmuilla ja vääntyneenä.

Sitten voi johtopäätöksiä jo tehdäkin, kun kuulee tilanteen joltain toiseltakin.

Mun mielestä on väärin että pappa siirtelee itse toisten skoottereita, jos ei kerran osaa ja sitten skootteri vaurioituu. Vähintä mitä olisi pitänyt tehdä, oli pyytää anteeksi tilannetta ja auttanut tytärtä kaatuneen skootterin kanssa. 

Vierailija
17/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini ei tehnyt mitään väärää, pappa on syyllinen ja siksi sieltä ei nyt teille vastata, kun pelkäävät, että vaadit korvauksia. Kenenkään ajokkeihin ei kosketa ilman lupaa ja jos niitä naarmutetaan/vahingoitetaan muuten, se korvataan.

Vierailija
18/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:16"]Teini ei tehnyt mitään väärää, pappa on syyllinen ja siksi sieltä ei nyt teille vastata, kun pelkäävät, että vaadit korvauksia. Kenenkään ajokkeihin ei kosketa ilman lupaa ja jos niitä naarmutetaan/vahingoitetaan muuten, se korvataan.
[/quote]

Pitäisikö minun laittaa sitten viesti että ei tässä olla riitaa haastamassa mutta haluaisimme selvittää tilanteen. Vai annanko olla? Toisaalta kun korvauksia ei tässä nyt haeta. Enemmänkin olen tosi pettynyt miten tilanne on siellä hoidettu. Eri asia tietysti jos papalla on vaikka joku sairaus.

Ap

Vierailija
19/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:50"]

Väärin parkkeeratun ajoneuvon kuljettajaa ensisijaisesti pyydetään siirtämään ajoneuvo pois väärältä paikalta, varsinkin jos kyse on yksityisalueesta, kuten kotipihasta. Ukki on skootteria siirtäessään toiminut jo lähtökohtaisesti väärin ja on täysin korvausvelvollinen skootteriin tulleisiin vahinkoihin. Korkea ikä ei ole mikään syy paskalle käytökselle ja yleiselle typeryydelle, nyhtäisin korjaukseen kuluvat eurot ukolta ihan puhtaasta periaatteesta.

Vai olisiko teidän mielestä okei jos pysäköitte autonne väärin tutun pihaan hakiessanne lastanne ja sillä välin joku päättäisi vähän työntää autoanne sivuun työntämällä sen ojaan?

[/quote]

Juuri näin. Pappa vaan maksamaan vahingot. Jos ei suosiolla suostu, teette rikosilmoituksen. Sitten pappa maksaa mopon ja sakot.

Joku roti se pitää riehumisellakin olla. Väärinpysäköinti ei ole oikeutus toisen omaisuuden rikkomiselle.

Vierailija
20/22 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:16"]Teini ei tehnyt mitään väärää, pappa on syyllinen ja siksi sieltä ei nyt teille vastata, kun pelkäävät, että vaadit korvauksia. Kenenkään ajokkeihin ei kosketa ilman lupaa ja jos niitä naarmutetaan/vahingoitetaan muuten, se korvataan.
[/quote]

Pitäisikö minun laittaa sitten viesti että ei tässä olla riitaa haastamassa mutta haluaisimme selvittää tilanteen. Vai annanko olla? Toisaalta kun korvauksia ei tässä nyt haeta. Enemmänkin olen tosi pettynyt miten tilanne on siellä hoidettu. Eri asia tietysti jos papalla on vaikka joku sairaus.

Ap
[/quote]
No ei se sairauskaan poista mitään vahingonkorvauksia. Ja miksi häntä nyt tässä ketjussa pudetään jonain vanhana ja raihnaisena kun kerran pystyy autoakin ajamaan ja skoottereita nostelemaan.
Odota nyt vaikka huomiseen jos sieltä suunnasta tulee soittoa. Voi olla että tuo perheen äiti haluaa myös puhua jutun ensin ukin kanssa ennenkuin puhuu sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan