Yritysaika ja alkoholi (siis raskauden yritys)
Minkälaista linjaa olette pitäneet raskauden yritysaikana alkoholin suhteen? Meillä on huomattavasti alentuneet mahdollisuudet raskauteen kuin normaalitilanteessa olisi ja raskaus suht epätodennäköinen...... Muutama tulokseton kk jo takana enkä millään jaksaisi elää kovinkaan rajoitetusti. Nyt esim menkkojen pitäisi alkaa suht heti juhannuksen jälkeen ja mielelläni kyllä viiniä iltaisin ruoan kanssa joisin pari lasia ja saunasiiderin. Mielipiteitä?
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:15"]
Äh, meni jankkaamiseksi.. Jos tilanne olisi normaali, välttelisin alkoholia todennäköisimmin heti kun viikko ovulaatiosta olisi tullut täyteen. Ainoa vaan, että en ikinä löydä ovulaatiota ja monesti on todettukin etten edes ovuloi. Saatan ovuloida vaikka kerran puoleen vuoteen, kuka tietää kun en voi lääkärissä ravata tarkistuttamassa asiaa ja kotikeinoin en ovulaatiota löydä käytännössä ikinä. Taustalla on siis häiriöitä hormonitoiminnassa. Siksi en jaksa jotenkin elää niin, että joka kuukausi välttelisin alkoholia x päivästä eteenpäin jos on vaikka juhannus tulossa.... Ap
[/quote]
Eniten sinua auttaisi tuossa tilanteessa ovulaation induktioon tarkoitetut lääkkeet, esim. clomifen tai letrozol. Aika raastavaa yrittää vauvaa, jos ei ovuloi kuin pari kertaa vuodessa...
[/quote]
Olemme sopineet että emme hakeudu hoitoihin kummemmin, yksi lapsi meille on siunaantunut ja sillä mennään jos ei muuta tapahdu. Munasarjatoiminta on jo niin hiljaista että välttämättä ei saataisi suun kautta otettavilla lääkkeillä ovulaatiota aikaiseksi... Ap
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:27"]Jos alkoholin käyttö yritysaikana oöisi vaarallista niin fas-lapsia olisi maailma täynnä. Alkoholi vaikuttaa sikiöön vasta kun verenkierto on yhteinen.
[/quote]
Oppimisvaikeuksia, käytöshäiriöitä, adhd:a jne kyllä tuntuu ilmenevän aika paljon. Niillä on nykytutkimuksen mukaan yhteys alkoholinkäyttöön raskauden alkuvaiheessa. Kuuden ensimmäisen raskausviikon aikana alkioon muodostuu hermostoputki, josta myöhemmin kehittyy mm. keskushermosto. Mielestäni on syntyvän lapsen kannalta vastuutonta, jos yrittäessään raskautua, juo alkoholia.
Voi tätä tietämättömyyttä lisääntymisbiologiasta.
Meillä oli ikää, joten huonommat lähtökohdat. Kesti toista vuotta yrittää. Plussauksen aikaan join todella paljon, nollalinja sitten heti plussasta 2vkk ovulaatiosta. Ei se vaikuta yritykseen näämmä.
Mä olen yritysaikana jatkanut ihan normaalia elämää. Muuten olisinkin kai jo tullut hulluksi, kolme vuotta kun on jo takana. Se on helppo huudella miten pitäisi välttää alkoholia ja muutenkin olla itse pyhimys raskautta yrittäessä, jos sattuu kuulumaan niihin onnekkaisiin joilla tärppää kertalaakista.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:55"]
Mä olen yritysaikana jatkanut ihan normaalia elämää. Muuten olisinkin kai jo tullut hulluksi, kolme vuotta kun on jo takana. Se on helppo huudella miten pitäisi välttää alkoholia ja muutenkin olla itse pyhimys raskautta yrittäessä, jos sattuu kuulumaan niihin onnekkaisiin joilla tärppää kertalaakista.
[/quote]
Toisaalta kyllä monet joutuvat olemaan aina ilman alkoholia tulematta sen takia hulluksi. Onko alkoholinkäyttö normaaliuden mitta? Huolestuttavaa, jos ei voi olla ilman tulematta suorastaan hulluksi.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:44"]lopetin kokonaan kun lopetin pillerit
[/quote]
Juuri näin toimii koko eteläinen Eurooppa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:55"]
[/quote]
Toisaalta kyllä monet joutuvat olemaan aina ilman alkoholia tulematta sen takia hulluksi. Onko alkoholinkäyttö normaaliuden mitta? Huolestuttavaa, jos ei voi olla ilman tulematta suorastaan hulluksi.
[/quote]
Puhuinko pelkästään alkoholin käytöstä jos sanoin eläneeni ihan normaalisti? Pointtini oli siinä, että jos luopuisin jo nyt minulle tärkeistä asioista, kuten nyt vaikka eräästä urheilulajista jota ei suositella raskaana oleville, olisi jokainen pettymys vielä kovempi kun taas tässäkään kuussa ei ole tärpännyt.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:55"] Mä olen yritysaikana jatkanut ihan normaalia elämää. Muuten olisinkin kai jo tullut hulluksi, kolme vuotta kun on jo takana. Se on helppo huudella miten pitäisi välttää alkoholia ja muutenkin olla itse pyhimys raskautta yrittäessä, jos sattuu kuulumaan niihin onnekkaisiin joilla tärppää kertalaakista. [/quote] Toisaalta kyllä monet joutuvat olemaan aina ilman alkoholia tulematta sen takia hulluksi. Onko alkoholinkäyttö normaaliuden mitta? Huolestuttavaa, jos ei voi olla ilman tulematta suorastaan hulluksi. [/quote] Puhuinko pelkästään alkoholin käytöstä jos sanoin eläneeni ihan normaalisti? Pointtini oli siinä, että jos luopuisin jo nyt minulle tärkeistä asioista, kuten nyt vaikka eräästä urheilulajista jota ei suositella raskaana oleville, olisi jokainen pettymys vielä kovempi kun taas tässäkään kuussa ei ole tärpännyt.
[/quote]
Kyllähän tässä ketjussa kuitenkin alkoholista oli puhe. Eipä taida sellaista urheilulajia olla, joka pitäisi heti raskauden alettua lopettaa. Siis ennenkuin edes raskaudesta tietää.
No kyllä vaan voi liian kova treeni vaikeuttaa raskaaksi tuloa tai aiheuttaa varhaisen keskenmenon, mutta pahoitteluni jos ei tosiaan saanut puhua muista huomioitavista asioista kuin alkoholista.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:39"]
No kyllä vaan voi liian kova treeni vaikeuttaa raskaaksi tuloa tai aiheuttaa varhaisen keskenmenon, mutta pahoitteluni jos ei tosiaan saanut puhua muista huomioitavista asioista kuin alkoholista.
[/quote]
Itse mainitsit alkoholin.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:23"]Ap, onko sulla hypotyreoosin hoito tasapainossa? Ovuloimattomuushan voi johtua siitä, että kilppariarvot ei kunnossa?
[/quote]
On mutta munasarjoissa on myös häikkää, ne vetelee viimeisiään :( ap