Pelkään hirveästi tyttöjen puolesta
Minulla on 2-vuotias tytär, ja pelkään aivan hirveästi hänen ja muiden tyttöjen turvallisuuden puolesta. Sairauksille ja tapaturmille ei hirveästi mitään mahda, mutta viitaten useisiin viimeaikaisia tapahtumiin pelkään, että joku tekee tyttärelleni jotain. Haluan viedä hänet itsepuolustuskurssille ja vahtisin vaikka joka sekunti jos voisin, mutta toisaalta en voi kasvattaa lasta pelkäämään kaikkea ja kaikkia. Olen turhautunut, eikä myöskään juristin ammatti lievitä pelkojani - vaikken hoida väkivaltarikoksia, tulee oikeusjuttuja seurattua ja kollegoiden kanssa niistä puhuttua todennäköisesti keskivertosuomalaista enemmän.
.
Ja ennen kuin haukutte rasistipersuksi, en ole kumpaakaan. Mielestäni Suomeen voi tulla töihin jos muuten tekijöitä ei ole, mutta jos on oletus, ettei tänne tulijat sopeudu yhteiskuntaan ja kunnioita lakeja, maahantulo pitäisi estää ja karkoitus olla mahdollinen helpommin kuin nyt.
Kommentit (35)
Joku täällä puhui monikulttuurisuuteen kannustamisesta. Kyllä meidänkin perheessä on kaksi kansalaisuutta, suomi ja ranska (mieheni), mutta en pidä meitä kovin monikulttuurisena perheenä siksi, että kansalaisuudesta ja ksksikielisyydestä huolimatta me olemme niin samanlaisia, eikä meillä ole sen enempää eroavaisuuksia kuin minulla ja ystävilläni. Kovana rasistina en itseäni pidä, mutta lakeja kunnioittamattomat, naisia alistavat ja ylipäätään rikolliset, olivatpa vaikka ssitten Suomesta , Ranskasta tai vaikka Turkista, eivät mitään kulttuuria rikasta. Ap
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 15:00"]Minulla on 2-vuotias tytär, ja pelkään aivan hirveästi hänen ja muiden tyttöjen turvallisuuden puolesta. Sairauksille ja tapaturmille ei hirveästi mitään mahda, mutta viitaten useisiin viimeaikaisia tapahtumiin pelkään, että joku tekee tyttärelleni jotain. Haluan viedä hänet itsepuolustuskurssille ja vahtisin vaikka joka sekunti jos voisin, mutta toisaalta en voi kasvattaa lasta pelkäämään kaikkea ja kaikkia. Olen turhautunut, eikä myöskään juristin ammatti lievitä pelkojani - vaikken hoida väkivaltarikoksia, tulee oikeusjuttuja seurattua ja kollegoiden kanssa niistä puhuttua todennäköisesti keskivertosuomalaista enemmän.
.
Ja ennen kuin haukutte rasistipersuksi, en ole kumpaakaan. Mielestäni Suomeen voi tulla töihin jos muuten tekijöitä ei ole, mutta jos on oletus, ettei tänne tulijat sopeudu yhteiskuntaan ja kunnioita lakeja, maahantulo pitäisi estää ja karkoitus olla mahdollinen helpommin kuin nyt.
[/quote]
Minua ihmetyttää enemmän miksi lisäsit loppuun "en ole rasisti, mutta..."-lauseen. Et pelkää että oman maan mies tekee lapsillesi pahaa? Kyllä, pahoja ihmisiä on myös suomalaisissa. Vai onko se muka jotenkin pienempi paha?
Minullakin tytär ja kieltämättä huoli, vaikka asutaan Suomea huomattavasti turvallisemmassa maassa. Jotenkin jäänyt sellainen itsepuolustusvaisto päälle, kun on lapsesta asti joutunut seksuaalisen häirinnän kohteeksi arkisissa tilanteissa. Sellaisia ne suomalaismiehet vähän tuppaa olemaan.
Voi raukkaa, sinut on peloteltu piloille. Kaikkien tilastojen mukaan väkivalta yms. ovat vähentyneet. Ainoastaanuutisointi on lisääntynyt.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:06"]
Minullakin tytär ja kieltämättä huoli, vaikka asutaan Suomea huomattavasti turvallisemmassa maassa. Jotenkin jäänyt sellainen itsepuolustusvaisto päälle, kun on lapsesta asti joutunut seksuaalisen häirinnän kohteeksi arkisissa tilanteissa. Sellaisia ne suomalaismiehet vähän tuppaa olemaan.
[/quote]Suomalaisia miehiä seksuaalisesti passiivisempia miehiä tuskin löytyy muualta kuin Kauko-Idästä. Tavallinen suomalainen mies laittaa aina naisen mukavuuden oman mukavuutensa edelle ja ei siis esimerkiksi purista tai silittele ilman lupaa, vaikka mieli tekisi.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:06"]
[/quote]Suomalaisia miehiä seksuaalisesti passiivisempia miehiä tuskin löytyy muualta kuin Kauko-Idästä. Tavallinen suomalainen mies laittaa aina naisen mukavuuden oman mukavuutensa edelle ja ei siis esimerkiksi purista tai silittele ilman lupaa, vaikka mieli tekisi.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Kerro se niille suomalaismiehille jotka ovat minulle ehdotelleet, huudelleet alatyylisiä kommentteja, ahdistelleet ja kähmineet (huom! selvästi alaikäistä!).
Kerro se myös niille raiskareille.
Opeta heille rohkeutta. Opeta heidät olemaan hereillä ympäristönsä suhteen. Opeta heille että naisellisuus on voimaa ja vahvuutta, ei heikkoutta. Ole esimerkkinä itse, opettele itsepuolustus.
Älä siirrä pelkoasennettasi heihin tai ylisuojele, se juuri kutsuu erilaisia hyväksikäyttäjiä ja pahiksia puoleensa. Terve itseluottamus on tärkeää sekä vaiston kehittäminen ihmisten suhteen. Jos nyt pidät heitä pumpulissa et anna heille eväitä kohdata aikuisena erilaisia ihmisiä, niin hyviä kuin pahojakin.
On vaikeaa kasvattaa nuoresta naisesta aidosti omanarvontuntoista, kun kaupallinen maailma on kaikkea tätä vastaan ja yrittää saada naiset kiinnostumaan vain ulkonäöstään tai miellyttämisestä, jotka on myrkkyä aidolle omanarvontunnolle.
Tuo ei ehkä vaikuta samalla tavoin vaaralliselta kuin puskissa vaanivat pahikset, mutta on kyllä sielulle aika murskaavaa. Näkee usein, että 10-12 vuotias on ihastuttavan täynnä aitoa itseluottamusta ja luontevuutta. Suuri osa siitä katoaa, ja osalla iäksi, tuossa murrosiässä. Se ei ole mikään luonnonlaki vaan seurausta siitä, kun aletaan yhtäkkiä kohdella ihmisenä, joka on heikompi ja jonka pitää lähinnä miellyttää poikia tai kilpailla toisten tyttöjen kanssa, sen sijaan että kilpailisivat itsensä kanssa ja kehittäisivät luonnettaan. Ylipäänsä seurausta yliseksualisoituneesta kulttuurista. Tämän ilmiön näkee myös julkkiksista. Miley Curys oli joskus upea nuori tyttö, samoin kuin Britney Spears. Enkä puhu nyt ulkoiseta upeudesta.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 15:00"]Minulla on 2-vuotias tytär, ja pelkään aivan hirveästi hänen ja muiden tyttöjen turvallisuuden puolesta. Sairauksille ja tapaturmille ei hirveästi mitään mahda, mutta viitaten useisiin viimeaikaisia tapahtumiin pelkään, että joku tekee tyttärelleni jotain. Haluan viedä hänet itsepuolustuskurssille ja vahtisin vaikka joka sekunti jos voisin, mutta toisaalta en voi kasvattaa lasta pelkäämään kaikkea ja kaikkia. Olen turhautunut, eikä myöskään juristin ammatti lievitä pelkojani - vaikken hoida väkivaltarikoksia, tulee oikeusjuttuja seurattua ja kollegoiden kanssa niistä puhuttua todennäköisesti keskivertosuomalaista enemmän.
.
[/quote]
Minua ihmetyttää enemmän miksi lisäsit loppuun "en ole rasisti, mutta..."-lauseen. Et pelkää että oman maan mies tekee lapsillesi pahaa? Kyllä, pahoja ihmisiä on myös suomalaisissa. Vai onko se muka jotenkin pienempi paha?
[/quote]
Pelkään, tietysti. Lisäsin loppuun siksi, että pelot eivät koske vain maahanmuuttajien ttekemiä tekoja - epäilin vain palstalaisten epäilevän, että juuri näistä tapauksista puhun. Ja niin puhunkin, mutta en vain niistä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 15:04"]Kolme lasta löytyy mut on vaan pakko antaa niiden mennä. Koulumatkatkin tuntuu kurjille kun kyytiinkin on äijät välillä lapsia pyydelleet (välillä ollut kolme tyttöä pyörillä liikkeellä ja silti pyydetään kyytiin). Nykyään meillä on paikannusjärjestelmä (ilmainen apsi), aina tietää missä kukin lerheenkäsen liikkuu, helpottaa vähän.
[/quote]
Minä laittaisin lapselle nilkkapannan jos voisin :) Ap
[/quote]
Ukollas kai jo sellainen onkin valtion puolesta.
Onko kellään muilla samoja tuntoja? Jotenkin toivon, että seuraava lapseni olisi poika...ehkä hänen turvallisuuden vuoksi pelkäisin vähemmän. Ap
Kolme lasta löytyy mut on vaan pakko antaa niiden mennä. Koulumatkatkin tuntuu kurjille kun kyytiinkin on äijät välillä lapsia pyydelleet (välillä ollut kolme tyttöä pyörillä liikkeellä ja silti pyydetään kyytiin). Nykyään meillä on paikannusjärjestelmä (ilmainen apsi), aina tietää missä kukin lerheenkäsen liikkuu, helpottaa vähän.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 15:01"]Entä sotatilan aika. Valloitus. Pelkäätkö.
[/quote]
Pelkäisin myös sotatilassa , tietty. Pelkään myös kaikkea muuta. Hulluja murhaajia, rattijuoppoja, tapaturmia, sairauksia, että teevesi kaatuu lapsen päälle. Kerran osuimme paikalle tilanteeseen jossa aseella uhkailtiin, sen jälkeen pelännyt joskus liikkua lapsen kanssa. Ap
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 15:02"]
Onko kellään muilla samoja tuntoja? Jotenkin toivon, että seuraava lapseni olisi poika...ehkä hänen turvallisuuden vuoksi pelkäisin vähemmän. Ap
[/quote]
Paitsi että poika kohtaa väkivaltaa huomattavasti todennäköisemmin kuin tyttö.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 15:04"]Kolme lasta löytyy mut on vaan pakko antaa niiden mennä. Koulumatkatkin tuntuu kurjille kun kyytiinkin on äijät välillä lapsia pyydelleet (välillä ollut kolme tyttöä pyörillä liikkeellä ja silti pyydetään kyytiin). Nykyään meillä on paikannusjärjestelmä (ilmainen apsi), aina tietää missä kukin lerheenkäsen liikkuu, helpottaa vähän.
[/quote]tuosta appsista myös näkee jokaisen akunvarauksen, liikkuuko autolla yms. Tietoja.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 15:04"]Kolme lasta löytyy mut on vaan pakko antaa niiden mennä. Koulumatkatkin tuntuu kurjille kun kyytiinkin on äijät välillä lapsia pyydelleet (välillä ollut kolme tyttöä pyörillä liikkeellä ja silti pyydetään kyytiin). Nykyään meillä on paikannusjärjestelmä (ilmainen apsi), aina tietää missä kukin lerheenkäsen liikkuu, helpottaa vähän.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 15:04"]Kolme lasta löytyy mut on vaan pakko antaa niiden mennä. Koulumatkatkin tuntuu kurjille kun kyytiinkin on äijät välillä lapsia pyydelleet (välillä ollut kolme tyttöä pyörillä liikkeellä ja silti pyydetään kyytiin). Nykyään meillä on paikannusjärjestelmä (ilmainen apsi), aina tietää missä kukin lerheenkäsen liikkuu, helpottaa vähän.
[/quote]
[/quote]Se olis vielä parempi : ) tuo ei hyödytä jos ei känny mukana mut ostin pussit joista kännykkä roikkuu kaulasta (lukko aukeaa jos jää roikkumaan). Säteilyriski on kyllä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 15:27"]
Kannatan itsepuolustuskurssia. Itse olen harrastanut jo pari vuotta taekwondoa ja se kyllä rauhoittaa minua itseänikin, että osaan puolustautua, jos joku käy päälle. N17
[/quote]Taekwondo on itsepuolustuslajeista ehkä sieltä heikoimmasta päästä, koska siinä keskitytään kamppailun kannalta vähiten olennaisiin asioihin, mutta parantaahan se silti välillisesti valmiuksia kehittämällä kuntoa, rohkeutta, ajoitusta ja semmoista. Naisten kohtaamissa väkivaltatilanteissa uhri pyritään useimmiten viemään maahan ja siinä taekwondosta ei ole mitään hyötyä, jos hyökkääjä pääsee potkuetäisyyttä lähemmäs.
-Mies 29v + 1v-