Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sairauksia pitää olla, että pääsee työkyvyttömyys- tai

Vierailija
12.06.2015 |

osa-aikaeläkkeelle?

En osannut googlellä etsiä, miten laskevat kuinka paljon jollain on työkykyä jäljellä? Mitkä sairaudet/vammat vaikuttaa ja kuinka pahana sairauden pitää olla? Varmaan tietenkin jokaisen kohdalla arvioidaan erikseen, mutta onko kellään esimerkkejä?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:22"]

Sä vaan kuvittelet ne sun sairautesi, jos ne kerta vaivaavat vaan töissä eikä kotona :D

[/quote]

Sä et ehkä ymmärrä migreeniä, tai usko sen olemassaoloon, mutta jos sulla olisi se, tietäisit mistä puhun. Joidenkin mielestä vain näkyvät vaivat ovat todellisia. Ihan tiedoksi, että kipua voi olla ilman vertakin...

Vierailija
22/59 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:53"]

20 vuotta muhinut selkärankareuma, edennyt jonkin verran muihinkin niveliin. Munuaisten vajaatoiminta, toimivat puolivaloilla. Ärtynyt viisivuotta kestänyt chronintauti, pahimpina päivinä yli 20 kertaa äkkiarvaamatonta ripulointia. Silti kela ja eläkevakuutusyhtiö eivät myönnä enään edes sairaslomaa, saati sitten työkyvyttömyyseläkettä. Olen kuulemma täysin työkykyinen ajamaan pitkänmatkan linja-autoa paskat housuissa.

[/quote]

Se on Crohnin tauti, ei chronintauti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:35"]

Sä vaan kuvittelet ne sun sairautesi, jos ne kerta vaivaavat vaan töissä eikä kotona :D

[/quote]

Sä et ehkä ymmärrä migreeniä, tai usko sen olemassaoloon, mutta jos sulla olisi se, tietäisit mistä puhun. Joidenkin mielestä vain näkyvät vaivat ovat todellisia. Ihan tiedoksi, että kipua voi olla ilman vertakin...

[/quote]

Sori.. Mulla on migreeni. Pahoja kohtauksia tulee kylläkin n. 10 vuodessa, mutta kuitenkin tiedän mitä migreeni on. Enkä mä lähtisi tämän takia millekkään eläkkeelle :D

Vierailija
24/59 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:53"]

20 vuotta muhinut selkärankareuma, edennyt jonkin verran muihinkin niveliin. Munuaisten vajaatoiminta, toimivat puolivaloilla. Ärtynyt viisivuotta kestänyt chronintauti, pahimpina päivinä yli 20 kertaa äkkiarvaamatonta ripulointia. Silti kela ja eläkevakuutusyhtiö eivät myönnä enään edes sairaslomaa, saati sitten työkyvyttömyyseläkettä. Olen kuulemma täysin työkykyinen ajamaan pitkänmatkan linja-autoa paskat housuissa.

[/quote]

Se on Crohnin tauti, ei chronintauti...
[/quote]
Ja sinä olet pilkunviilaaja...

Vierailija
25/59 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ataksiakin voi oikeuttaa sairaseläkkeeseen.

Vierailija
26/59 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla olis migreeni 5 kertaa viikossa ni jo alkaisit miettimään vaihtoehtoja töille! Eikä ap migreenin takia työkyvyttömyyseläkkeelle ollutkaan pelkästään joutumassa! On se kumma kun muut aina tietää paremmin mikä toisen olo on!

Vierailija
27/59 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buahahahaah :D Pitäsköhän munkin nyt sitten päästä eläkkeelle?

Pahat allergiat

Migreeni

Ylilöysä nilkka, joka muljahtelee vähän väliä

Pieleen mennyt polvileikkaus (viiden-kymmenen vuoden sisällä polveen tulee paha nivelrikko)

Selän kanssa kremppaa (noidannuoli tms.)

Atooppinen iho

Paha anemia

astma

Kyllä mäkin haluiaisin elää normaalia elämää, ilman lääkkeitä ja voiteita ym. Ja varsinkin ilman vahvoja kipulääkkeitä (näitä onneksi tarvitsee harvemmin). Mutta ei auta. Eläkkeelle ei pääse.

Vierailija
28/59 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:53"] 20 vuotta muhinut selkärankareuma, edennyt jonkin verran muihinkin niveliin. Munuaisten vajaatoiminta, toimivat puolivaloilla. Ärtynyt viisivuotta kestänyt chronintauti, pahimpina päivinä yli 20 kertaa äkkiarvaamatonta ripulointia. Silti kela ja eläkevakuutusyhtiö eivät myönnä enään edes sairaslomaa, saati sitten työkyvyttömyyseläkettä. Olen kuulemma täysin työkykyinen ajamaan pitkänmatkan linja-autoa paskat housuissa. [/quote] Se on Crohnin tauti, ei chronintauti... [/quote] Ja sinä olet pilkunviilaaja...

[/quote]

Tai ehkäpä mulla on vaativa persoonallisuus? On se jännä miten ap ei osaa "sairauksiensa" oikeaa kirjoitusasua, häntä taitaa vaivata myös sanasokeus...

Vierailija
29/59 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 migreenikohtausta vuodessa vs. pahimmillaan kaksi viikossa (=104 vuodessa. 2 päivää/kohtaus=208 kipupäivää vuodessa). Vähän eri asia. Parhaimmillaankin 52 pv vuodessa.

Vierailija
30/59 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:03"]

Buahahahaah :D Pitäsköhän munkin nyt sitten päästä eläkkeelle?

Pahat allergiat

Migreeni

Ylilöysä nilkka, joka muljahtelee vähän väliä

Pieleen mennyt polvileikkaus (viiden-kymmenen vuoden sisällä polveen tulee paha nivelrikko)

Selän kanssa kremppaa (noidannuoli tms.)

Atooppinen iho

Paha anemia

astma

Kyllä mäkin haluiaisin elää normaalia elämää, ilman lääkkeitä ja voiteita ym. Ja varsinkin ilman vahvoja kipulääkkeitä (näitä onneksi tarvitsee harvemmin). Mutta ei auta. Eläkkeelle ei pääse.

[/quote]

Pitäisi, jos et kykene töihin.

Vierailija
31/59 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 16:53"] 20 vuotta muhinut selkärankareuma, edennyt jonkin verran muihinkin niveliin. Munuaisten vajaatoiminta, toimivat puolivaloilla. Ärtynyt viisivuotta kestänyt chronintauti, pahimpina päivinä yli 20 kertaa äkkiarvaamatonta ripulointia. Silti kela ja eläkevakuutusyhtiö eivät myönnä enään edes sairaslomaa, saati sitten työkyvyttömyyseläkettä. Olen kuulemma täysin työkykyinen ajamaan pitkänmatkan linja-autoa paskat housuissa. [/quote] Se on Crohnin tauti, ei chronintauti... [/quote] Ja sinä olet pilkunviilaaja...

[/quote]

Tai ehkäpä mulla on vaativa persoonallisuus? On se jännä miten ap ei osaa "sairauksiensa" oikeaa kirjoitusasua, häntä taitaa vaivata myös sanasokeus...

[/quote]

Mitä mulla on tämän kanssa tekemistä? Nyt meni vittuilut sulla pieleen... :D

ap

Vierailija
32/59 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:46"]

[/quote]

[/quote]

Sori.. Mulla on migreeni. Pahoja kohtauksia tulee kylläkin n. 10 vuodessa, mutta kuitenkin tiedän mitä migreeni on. Enkä mä lähtisi tämän takia millekkään eläkkeelle :D

[/quote]

OT. Tule sanomaan sama sitten, kun sulla on krooninen migreeni (eg. 24 kohtausPÄIVÄÄ/kk). Kyllä siinä toivoo jo eutanasiaa tai muuta helpotusta. Tai vaikka sitten sitä eläkettä, töihinhän kun ei kuitenkaan kykene menemään.

T:esioireinen migreeni

Vierailija
33/59 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

OT. Tule sanomaan sama sitten, kun sulla on krooninen migreeni (eg. 24 kohtausPÄIVÄÄ/kk). Kyllä siinä toivoo jo eutanasiaa tai muuta helpotusta. Tai vaikka sitten sitä eläkettä, töihinhän kun ei kuitenkaan kykene menemään.

T:esioireinen migreeni

[/quote]

Niinäkin päivinä kun ei ole migreenikivut ja oksentaminen päällä, on älyttömän väsynyt. Onneksi pääsin tuosta helvetistä eroon, enkä haluaisi sitä takaisin.

ap

Vierailija
34/59 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko käynyt neurologilla migreenin takia? Estolääkettä pyytämään jos et ole jo hakenut!

-33

Vierailija
35/59 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte toki antaa hyviä vinkkejä töistä, joissa ei joudu makaamaan kippurassa maassa kipujen takia, yrjöten samalla. En usko, että kovin monessa työpaikassa tehdään tuollaista...

ap

Vierailija
36/59 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:22"]

Ap, oletko käynyt neurologilla migreenin takia? Estolääkettä pyytämään jos et ole jo hakenut!

-33

[/quote]

En ole käynyt neurologilla, mutta olen saanut estolääkityksen kyllä. Ja se siis auttaa, yhdessä näiden kotirouvavuosien kanssa. Saa nähdä, paheneeko migreeni, jos/kun saan töitä. Viimeksi paheni, mutta silloin ei ollut estolääkitystä. Todennäköisesti pahenisi taas, riippuen tietenkin työpaikasta.

ap

Vierailija
37/59 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeelle joudutaan, ei päästä. Eläkkeen hinta on todella kova: lopullisesti menetetty terveys.

Lääkärit kyllä kertovat sitten kun on tultu siihen pisteeseen, että ei ole enää työkykyä eikä mahdollisuutta toipua työkykyiseksi. Ja varmasti sen huomaa itsekin : (

Vierailija
38/59 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsotyyppi, tuurijuoppous ja tuhopolttohimo

Vierailija
39/59 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä on tällä hetkellä käytössäsi oleva estolääke? Jos se ei ole Aimovig/Ajovy, apu voi löytyä niistä. Oman kroonisen migreenini hoitoon mietin jo omatoimieutanasiaa, mutta tämä pelasti.

Vierailija
40/59 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin eläkkeelle aivorunkoinfarktin

vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme