Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on ensisijaisen tärkeää olla ulospäinsuuntautunut?

Vierailija
04.02.2022 |

Olen ihan täysi hylkiö työnhaussa..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kyllä kaikenlaisia persoonallisuuksia tarvittaisiin osaksi tasapainoista yhteiskuntaa.

Vierailija
2/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuusta ei tarvitse pakonomaiseesti koska tuolla ajattelulla tämä maailma hukkuu roskaaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa Keltikangas-Järvinen on harvoja introverttien puolustajia julkisuudessa. Osa ihmisistä ei voi sietää muita kuin kaltaisiaan supersosiaalisia ihmisiä. Liisalta löytyy youtubesta hyviä haastatteluja. Kaikkien ei tarvitsisi olla samasta muotista.

Vierailija
4/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sisäänpäin suuntautunut. En toki ole sitä korostanut työpaikkaa hakiessani, enkä valehdellut olevani muuta. Hakemani paikan olen yleensä saanut

Vierailija
5/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se yhteistyön tekeminen helpompaa ihmisen kanssa, joka ei koe hankalaksi esim. toisille puhumista ja asioista sopimista ja sitä että kertoo vaikkapa mitä on työssään tehnyt, hyvistä toimintamalleista jne. (riippuen vähän työstä tietenkin).

Ainakin oma työ on niin vahvaa tiimityötä, ettei siitä kyllä mitään tulisi, jos työkaverit olis sisäänpäinsulkeutuneita.

Ja ei, tässä ei ole kyse mistään verttiysasiasta, se on ihan eri asia se.

Vierailija
6/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se yhteistyön tekeminen helpompaa ihmisen kanssa, joka ei koe hankalaksi esim. toisille puhumista ja asioista sopimista ja sitä että kertoo vaikkapa mitä on työssään tehnyt, hyvistä toimintamalleista jne. (riippuen vähän työstä tietenkin).

Ainakin oma työ on niin vahvaa tiimityötä, ettei siitä kyllä mitään tulisi, jos työkaverit olis sisäänpäinsulkeutuneita.

Yhteistyökykyisyys ei ole yhtä kuin ulospäinsuuntautuneisuus. Ei mulla ole mitään ongelmaa puhua työasioita ja kertoa ajatuksiani jne. En vaan ole tippaakaan kiinnostunut rupattelemaan Pirjon kanssa hänen lapsenlapsistaan tai vaikka jakamaan omia rokotustietojani työpaikalla. Ihmiset yleensäkin kiinnostaa todella vähän ja suorastaan ärsyynnyn, kun ihmiset höpöttävät kaikkea työhön liittymätöntä ja itse yritän johonkin väliin esittää töihin liittyvän kysymyksen ja toivon muut palaisivat ruotuun ja lopettaisivat ajantuhlauksen.

Ap

Vierailija
7/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sisäänpäin suuntautunut. En toki ole sitä korostanut työpaikkaa hakiessani, enkä valehdellut olevani muuta. Hakemani paikan olen yleensä saanut

Itse skippaan ne ilmoitukset, joissa tuollainen mainitaan ensimmäisten ominaisuuksien joukossa.

Ap

Vierailija
8/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä se on ihme harhaluulo että introvertti olis jotenkin kykenemätön puhumaan tai tekemään yhteistyötä. Ekstroverteillä näitä omituisia harhaluuloja riittää kun kuvittelevat olevansa täydellisiä. Introvertin näkökulmasta ekstroverteillä on ongelmia yhteistyössä kaikkein eniten: puhutaan koko ajan, puutaheinää, asian sivusta, ei jakseta kuunnella kuin omaa ääntä. Kauheaa roolinvetoa ja yltiöpositiivisuutta. Yksi työkaveri oli asunut USAssa vuosia ja voi että sen huomasi; työnteosta ei tullut yhtään mitään, koko ajan piti olla juttelemassa jonkun kanssa ja aina kun hänelle oli asiaa, tämä otti asennon, veti suunsa leveään idioottimaiseen amerikkahymyyn ja tuijotti tiukasti silmiin. Opittu rooli.

Vierailija
9/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ulospäinsuuntautuminen taitaa korreloida sen kanssa että ei saa mitään aikaiseksi jos ei saa puhua paskaa palavereissa.

Vierailija
10/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos posket ei näy takaa päin niiin sosiaalihuolto on ollut vastuuuton.

Vierailija
11/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haemme asennustiimiimme

Lukitus- ja turvajärjestelmäasentajaharjoittelijaa

Sinulla ei tarvitse olla kokemusta lukituksesta, tai kulunvalvonnasta. Riittää, että olet kätevä käsistäsi, ulospäinsuuntautunut ja asiakaspalveluhenkinen työntekijä, joka omaa hyvät vuorovaikutustaidot."

Ymmärrän, että jossain hr-hommissa ehkä pitää olla hölöttäjä, mutta miksi lukkoasentajankin pitää olla?

Vierailija
12/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokumentoija

Työtehtävät ja vastuualueet:

- Vastata suunnitteluarkiston hoitamisesta

- Päivittää/ muokata suunnitteludokumentteja

- Toimia projektointiosaston ja tarvittaessa muiden osastojen avustavissa tehtävissä

- Olet osa tiimiä, jonka tehtävänä on huolehtia Stora Enson Anjalankosken tehtailla toteutettavista projekti- ja kunnossapitotöistä

Toivotaan mm.

- Ulospäinsuuntautuneisuutta ja reipasta asennetta

Vierailija
13/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki

Parhaat edellytykset työnsaannille:

- Itsenäinen keittiöalan osaaja, lounastaitoinen.

- Sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut luonne

Vierailija
14/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltomies

Tehtäviisi kuuluu sekä kiinteistönhoidon työtehtäviä että joustavasti ulkoalue- ja konetöitä. Toivomme, että olet suorittanut kiinteistönhoidon perustutkinnon ja että sinulla on vähintään kolme vuotta työkokemusta alalla takanasi. Ajokortti on tehtävässä välttämätön.

Olet ulospäinsuuntautunut ja avoin, tulet toimeen erilaisten ihmisten kanssa sekä olet auttavainen ja reipas sekä oma-aloitteinen.

Vierailija
15/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja tykkää ulospäin suuntautuneista ihmisistä? Kyllähän työntekijä saa tekijänsä valita ja jos mieluummin ottaa alaisekseen ihmisä, jotka kykenevät kommunikoimaan muustakin kuin työasioista ja luomaan näin rennompaa tunnelmaa (esimerkiksi), niin sitten se vaan on niin. Ap voi vapaasti perustaa yrityksen ja hakea sinne alaisiksi joukon introverttejä niin ei tarvitse kuunnella ylimääräistä hölötystä (onpa kivasti sanottu toisten rupattelusta, ehkä tuo asenne vaan paistaa läpi?).

Vierailija
16/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille nykyään rekrytoidaan ihan eri tyyppiä, kuin joskus 10 vuotta sitten. Sanoisin, että juuri nuo introvertit otetaan, jos vaan cv on kunnossa. Tulosta vaan tulee enemmän. Etenkin etätyössä ovat ihan supertuottavia tykkejä ja lähityössäkin saavat enemmän aikaan. Ei heitä kuitenkaan markkinointitehtäviin kannata laittaa. Voin kyllä uskoa, että ilman näyttöjä on vaikea paikka, jos vain työhaastettelu on ainoa väylä tehdä vaikutus ja myydä oma osaaminen,

Vierailija
17/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, kyllä kaikenlaisia persoonallisuuksia tarvittaisiin osaksi tasapainoista yhteiskuntaa.

Tämä! Minua pidetään ulospäinsuuntautuneena, mutta tosiasiassa olen aika introvertti. En nauti siitä sosialisoinnista mitenkään paljoa, jotenkin vain kuuluu ”rooliin”. Näin on useamman tutun kohdalla, joiden kanssa olen puhunut.

Mielestäni ei ole yhtään huono asia, jos ihminen ei ole ulospäinsuuntautunut. Tärkeämpää on, miten hän tekee työnsä. Jos olisin rekrytoija, en automaattisesti palkkaisi ”puheliaimpia” tyyppejä, heillä voi siihen puhumiseen kulua yllättävän iso osa työstä. Pahinta ovat ne itseään sosiaalisesti lahjakkaina (= eniten äänessä olevat) pitävät, jotka delegoivat hommansa muille.

Eli suosittelen kaikkia olemaan sellaisia kuin ovat. Esim. hiljaisuus ihmisessä ei ole yhtään huono juttu.

Vierailija
18/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että tuolla termillä työilmoituksissa haetaan enemmänkin ystävällistä henkilöä, joka on tarvittaessa asiakaspalvelussa ystävällinen. Ei niinkään puheliainta tyyppiä, joka saattaa lähinnä ”rasittaa” kollegojaan. Yleisesti ottaen sosiaalisesti lahjakas ei tarkoita, että on itse esillä jatkuvasti, vaan että osaa antaa muille tilaa ja olla myös vaiti tilanteen niin vaatiessa.

Vierailija
19/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta

Vierailija
20/30 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla ulospäin suuntautunut, koska tämä on miesten maailma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän