Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihminen päästää itsensä lihoamaan?

Vierailija
04.02.2022 |

Kuka tahansa meistä voi syödä vain sen verran kuin kuluttaa.. Harvoin edes rikkaat syövät enemmän kuin kuluttavat. Esim. Toivo Sukari ja Hjallis ovat edelleen solakoita vaikka rahaa heillä olisi kyllä syödä itsensä lihavaksi. Sama juttu vaikkapa Victoria Beckhamilla joka pysyy hoikkana.

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lihoin 5 vuotta sitten 20 kiloa, kun oli terveysongelmien takia jaksaminen ihan nollassa ja uuden osa-aikaisem etätyön takia meni rytmit sekaisin.

En syönyt säännöllisesti, nälkäsignaalit oli hakusessa ja sen sijaan nälkä tuli hiilarihimona, sitäpä oli helppo väsyneenä vetää rasvan kera.

Korona teki samaa, lisää 10 kiloa.

Ruokien suunnittelu ja kaikki siihen liittyvä vie voimavaroja, pussipasta, karkki ja pizza on nopeita vaihtoehtoja, kun niitä voimavaroja ei ole.

Monella muulla on joku vastaava tarina, ei ole ollut jaksamista panostaa elintapoihin ja muut asiat olleet tärkeämpiä. 😊

Mitkä muut asiat voivat olla tärkeämpiä kuin oma terveys?

Vierailija
162/172 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päästin itseni lihomaan, koska halusin päästää irti jatkuvasta laihdutuskuureilusta. Aina paine siitä mitä syödä, milloin ja kuinka paljon. Ja huono omatunto elämän ihan normaaleista nautinnoista. Pitsaillasta morkkis, ihmettely siitä miksi mulla on nälkä ja sen problematisointi (nykyään siis syön jos on nälkä, ennen taistelin vastaan ja vedin jossain kohtaa överit).

Olen nykyään henkisesti ja fyysisesti paremmassa kunnossa. Olen hyväksynyt että painoni ei ole ihanteellinen. Näyttäisin paljon paremmalta 5-10 kiloa laihempana. Liikun paljon mutta myös syön paljon (perusterveellisesti mutta myös herkuista pidän). BMI:ni on lievän lihavuuden puolella ja pysynyt samana viimeiset kolme vuotta. Punnitsen itseäni enää vain muutaman kerran vuodessa, sillä pyrin tietoisesti pois painostressistä. Uskon että tää on mulle sopiva ja luontainen paino. Olen päättänyt hyväksyä itseni tällaisena. Minulle elämä on siis lopulta parempaa kun ”päästin itseni lihomaan”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkailla on paljon rahaa, siksi he ovat lihavia

Vierailija
164/172 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä ihmisen täytyy olla, että kysyy tätä? Ja entä ne jotka ovat olleet vauvasta asti lihavia?

Vierailija
165/172 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo muutaman vuoden syönyt valmisruokia ja myönnän että niiden myötä on tullut lisäkiloja. Ruuan hinta nousee ja sähkö kallistuu. Eli summa summarum, ei ole mitään syytä alkaa ostamaan raaka-aineita ja kokata niistä terveellinen kokonaisuus. 

Pääsen myös vähemmällä tiskaamisella ja atooppinen ihoni suorastaan kiittää.

Vierailija
166/172 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan se vasta masentaakin kun syö itsensä lihapullaksi. 

Vierailija
167/172 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen kirjoittaa "lihoamaan"?

Ilmeisesti siksi, kun se(kin) on oikein.

.

Nominatiivi, tuttavallisemmin perusmuoto, on "lihota".

Illatiivi on juuri tuo "lihoamaan". (vrt. haluta ---> haluamaan)

Kyse on siitä, että ajatteleeko henkilö perusmuodon olevan "lihoa" vai "lihota".

Jos joku sanoo "Älä lihoa", itse ymmärrän tuon niin, että perusmuoto on "lihota",

sillä minä itse en ainakaan älä-kieltosanan jälkeen laita verbiä perusmuodossansa.

Muutenhan sanoisin asioita näin:

Älä itkeä

Älä juosta

Älä kävellä

Jne.

Minulle tuo "lihoa" on käskymuoto, kuten esim. "itke", "juokse" ja "kävele".

.

Lisää taivutusmuotoja löytyy täältä:

https://fi.wiktionary.org/wiki/Liite:Verbitaivutus/suomi/lihota

Vierailija
168/172 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikan lakien mukaan kaikki menee kohti epäjärjestystä. Samalla tavalla myös ihmisen kontrolli itsestään ei pysy ikuisesti muuttumattomana. Kukaan ei jaksa laskea jokaista suuhunsa laittamaa kilokaloria tarkalleen. On täysin luonnollista syödä useinkin vähän liikaa ja pitkässä juoksussa ihminen lihoo. Ei määrän tarvitse olla kuin jotain 100 kcal ylimääräistä päivässä niin vuodessa olet lihonut jo yli 5 kg, jos et lisää myös kulutusta keskimäärin 100 kcal päivässä!

Vierailija
169/172 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kuin muutkin haitalliset tavat kehittyvät. Miksi selaat tätä palstaa? Tämän selaaminen on haitallista. Muutakin haitallista teet elämässäsi, miksi olet päästänyt ne kaikki tapahtumaan?

Uskallampa väittää, että tämän palstan lukeminen on haitallisempaa kuin lihavuus.

Ihmisten ilkeys on rajatonta.

Vierailija
170/172 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon katsonut Hengenvaarallisesti lihava sarjaa. Siinäkin on minusta melkein jokaisella ollut vaikea lapsuus ja elämän muutenkin. On hyväksi käyttöä, vanhempien päihdeongelmaa, lapsuuden ruokapulaa ja nälkää ovat jotkut nähneet tai sitten on kiusattu koulussa yms. Jokainen tarinan taustalla melkein jotain pahaa. Samalla moni näistä on myös masentunut ja ahdistunut ja ruoka jopa ainoa syy elää. Tämä ohjelma on ollut ihan hyvä ja monia auttaa, mutta jotkut ovat kritisoineet, että laihdutus tapahtuu liian rajusti ja jos kroppa "pysyy mukana" niin pää ei sitten pysykään jos on jo valmiiksi esim masennusta. Ihmiset ovat kertoneet, etteivät tavallaan osaa enää elää kun ovat niin erilaisessa kehossa. Tämä voi aiheuttaa sen, että laihdutuksen hyöty jää pieneksi ja ihminen lihoo uudelleen. Jotkut taas ovat ohjelman jälkeen saaneet syömishäiriön tai ainakin stressaavat ruuasta paljon. Ikävin asia on sitten ne joiden elimistö pettää kesken ja kuolevat ohjelman aikana ja näinkin on joskus käynyt. Tai sitten eräs jo muuten masentunut nuori joka oli menettänyt veljensä ja oli masennusta. Hänkin laihtui, mutta päätti sitten elämänsä pari vuotta ohjelman jälkeen. Ei mieli pysynyt kaikessa mukana, vaikka henkilö saikin itsensä lähes normaali painoon. Oli sanonut, että ruoka on ainoa syy elää ja nyt se tavallaan vietiin, kun ei herkkuja enää. Sen vuoksi ohjelmassa pitäisi kiinnittää enemmän huomiota psyykkiseen terveyteen ja terapiaan. Onneksi sitä silti löytyy ja jotkut saavat. Tosin en tiedä onko se riittävää. Sori vähän ohis, mutta tavallaan liittyy hyvin aiheeseen.

Vierailija
171/172 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olin hoikka, naiset ja miehet haukkuivat silloin milloin milläkin nimellä. Nyt kun olen lihonnut, olen heille läski. Mikään ei heille kelpaa, olet hoikka tai läski, aina haukutaan. Suomalaiset on niin kärttyisä ja kateellista kansaa, mikään ei kelpaa.

Vierailija
172/172 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lihoin 5 vuotta sitten 20 kiloa, kun oli terveysongelmien takia jaksaminen ihan nollassa ja uuden osa-aikaisem etätyön takia meni rytmit sekaisin.

En syönyt säännöllisesti, nälkäsignaalit oli hakusessa ja sen sijaan nälkä tuli hiilarihimona, sitäpä oli helppo väsyneenä vetää rasvan kera.

Korona teki samaa, lisää 10 kiloa.

Ruokien suunnittelu ja kaikki siihen liittyvä vie voimavaroja, pussipasta, karkki ja pizza on nopeita vaihtoehtoja, kun niitä voimavaroja ei ole.

Monella muulla on joku vastaava tarina, ei ole ollut jaksamista panostaa elintapoihin ja muut asiat olleet tärkeämpiä. 😊

Mitkä muut asiat voivat olla tärkeämpiä kuin oma terveys?

No ne terveysongelmat ajoi tuohon pisteeseen, kun niitä voimavaroja ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi