Miten ilmoittaa poliisille!!
Olen siis tietoinen erään henkilön kannabiksen kasvatuksesta, käytöstä ja jakamisesta. Miten käräytän hänet poliisille? En tiedä hänen osoitettaan tai numeroaan (ei löydy Fonectata). Soitanko vihjepuhelimeen vai jotain muuta? Haluan käräyttää tyypin koska hän työskentelee lasten kanssa ja tuntee muutaman kaverini. Olen kuullut että hän on tarjonnut muitakin huumeita enkä halua häntä tuttujeni lähelle enkä kyllä lastenkaan lähelle.
Kommentit (29)
Kyllä ne lasten parissa työskentelevät paljon pahempiakin asioita harrastaa, että anna olla.
Siis millasia ihmisiä täällä oikein pyörii? Onko teidän mielestä ok kasvattaa, käyttää ja myydä kannabista ja ties mitä muita huumeita?!
Netissä pystyy muistaakseni jättämään vihjeen
Tietysti ilmoitat, vaikka netin kautta kirjaston koneelta
Keskustele asiasta kyseisen henkilön kanssa. Pilvenpolttelijat on yleensä rentoja ja ihan fiksujakin tyyppejä.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:26"]Siis millasia ihmisiä täällä oikein pyörii? Onko teidän mielestä ok kasvattaa, käyttää ja myydä kannabista ja ties mitä muita huumeita?!
[/quote]
On. Onko sinusta oikein ajaa kännissä lapsen päältä autolla? Alkoholistit on vaaraksi muille ei pilven pösyttelijät.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:39"]Keskustele asiasta kyseisen henkilön kanssa. Pilvenpolttelijat on yleensä rentoja ja ihan fiksujakin tyyppejä.
[/quote]
Mihin tämmöisellä keslustelulla sitten pyrittäisiin? AP huomaisi että pilviveikko on "rento ja ihan fiksu" vai että pilviveikko heti lopettaisi kaman kanssa heilumisen...?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:26"]
Siis millasia ihmisiä täällä oikein pyörii? Onko teidän mielestä ok kasvattaa, käyttää ja myydä kannabista ja ties mitä muita huumeita?!
[/quote]
Täällä on sellaisia ihmisiä, jotka keskittyvät omiin asioihinsa eivätkä tee ilmoituksia poliisille vain siksi että haluavat kitkeä jonkun kansanosan pois silmistään. Sitten ap kertoo mitä henkilökohtaisesti pahaa tuo tyyppio on tehnyt sinulle? Ei suostunut myymään niin päätät käräyttää? Tulee mieleen ihan vaarini pontikkakaupat kieltolain aikana. Kun ei jakanut pannustaan niin lentävät tuli paikalle ohjuksena ja sen jälkeen ratakiskoa väänneltiin kolme kuukautta valtion leipälaitoksella. Ilmoituksen oli tehnyt nainen, joka keitteli itsekin.
Ja mistä sinä ihan FAKTANA tiedät tämän henkilön harrastukset hänen kotonaan jos et edes osoitetta tiedä (eli et ole käynyt).
Huhupuheiden perusteella ei todellakaan kannata alkaa toisten mainetta pilaamaan!!
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:39"]Keskustele asiasta kyseisen henkilön kanssa. Pilvenpolttelijat on yleensä rentoja ja ihan fiksujakin tyyppejä. [/quote] Mihin tämmöisellä keslustelulla sitten pyrittäisiin? AP huomaisi että pilviveikko on "rento ja ihan fiksu" vai että pilviveikko heti lopettaisi kaman kanssa heilumisen...?
[/quote]
Ap voisi blosauttaa itsekin pienet tötsyt, niin rauhoittuisi vähän.
Totta kai pitää ilmoittaa, varsinkin jos tyyppi toimii lasten kanssa.
Minä soittaisin virka-aikana poliisille, esittelisin itseni ja kertoisin asiani. Ilmoittamisessa ei ole mitään hävettävää! Jos ilmoitus huomataan aiheettomaksi, niin so what? Hyvä vain, että asioista saadaan selkoa.
Hyvä! Ilmoita poliisille. Mäkin tunnen yhden kuka sanoi kasvattavansa, mutten uskaltanut/saanut aikaiseksi ilmiantaa. Nyt vituttaa, koska se akka elää tuilla ja pienenä sivutoimenaan kauppaa... ärsyttävä kusipää minkä ei pitäisi mitään tukia saada
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:39"]Keskustele asiasta kyseisen henkilön kanssa. Pilvenpolttelijat on yleensä rentoja ja ihan fiksujakin tyyppejä. [/quote] Mihin tämmöisellä keslustelulla sitten pyrittäisiin? AP huomaisi että pilviveikko on "rento ja ihan fiksu" vai että pilviveikko heti lopettaisi kaman kanssa heilumisen...?
[/quote]
Aikuiset ihmiset osaavat sopia erimielisyytensä. Jää pilviveikon päätettäväksi sitten lopettaako kasvatuksen vai haluaako jatkaa. Ap:llä ymmärrys ehkä myös vähän lisääntyy.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:46"]Ja mistä sinä ihan FAKTANA tiedät tämän henkilön harrastukset hänen kotonaan jos et edes osoitetta tiedä (eli et ole käynyt).
Huhupuheiden perusteella ei todellakaan kannata alkaa toisten mainetta pilaamaan!!
[/quote] Niinpä! Huolehdi omista asioistani. Jos pössyttelee pilveä , niin parempi sitä on itse kasvattaa kuin käydä kauppaa kadulla. Ei niitä poliisejakaan nykyään kauheasti jaksa nuo pössyttelijät kiinnostaa. Et varmaan tiennyt että täällä suomessa katsotaan vähän läpi sormien. Ärsyttää ap n tapaiset ihmiset jotka yrittää leikkiä jotain hemmetin salapoliiseja.......
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:17"]Olen siis tietoinen erään henkilön kannabiksen kasvatuksesta, käytöstä ja jakamisesta. Miten käräytän hänet poliisille? En tiedä hänen osoitettaan tai numeroaan (ei löydy Fonectata). Soitanko vihjepuhelimeen vai jotain muuta? Haluan käräyttää tyypin koska hän työskentelee lasten kanssa ja tuntee muutaman kaverini. Olen kuullut että hän on tarjonnut muitakin huumeita enkä halua häntä tuttujeni lähelle enkä kyllä lastenkaan lähelle.
[/quote]
Pidä huoli omista asioista. Ei kannata rupee lavertelee poliisille koska hän saa varmasti tietoon sen kuka laverteli.
[/quote]
...sanoo ihminen jolla ei ole puhtaita jauhoja pussissaan?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:26"]Siis millasia ihmisiä täällä oikein pyörii? Onko teidän mielestä ok kasvattaa, käyttää ja myydä kannabista ja ties mitä muita huumeita?! [/quote] On. Onko sinusta oikein ajaa kännissä lapsen päältä autolla? Alkoholistit on vaaraksi muille ei pilven pösyttelijät.
[/quote]Pilvessähän se autoilu sujuukin, muutama taksikuski polttelee tauoilla. Tunnen myös lähäreitä jotka ovat tötsypäissään töissä hoitamassa vanhuksia ja lapsia. Onneksi tunnistan silmistä nämä ihmiset enkä mene kyytiin.
Olen laittanut pari kertaa sähköisen rikosilmoituksen. Laita hakuun rikosilmoitus, niin saat ohjeet.
Olen siis omin silmin nähnyt kun ko. henkilöllä on ollut kannabista ja kaverini on kertonut että hän on toisen tyypin kanssa hillunut ekstaasipäissään. Tyyppi on tarjonnut kannabista kaverillenikin. Toiselta kaveriltani kuulin ja näin tuosta kasvatuksesta. Minä en ole tyypin kanssa kauheasti tekemisissä koska hän on muutenkin epäilyttävä ja limainen. Yrittää mm. lähennellä naispuolisia kavereitaan.
Anonyymi puhelin täytyy löytyä jostain. Saadaan saasta siivottua. Etsi, soita ja voita.