Miksi en tule uskoon?
Vaikka pyydän ja rukoilen? Enkö kelpaa Jumalalle?
Kommentit (102)
Olen aina ihmetellyt miksi juuri uskoa korostetaan kristinuskossa, kun rakkaus on aina tärkeämpi, toivokin. Kristityt tekevät asiasta turhan hankalan himmelin kolmiyhteyksineen päivineen. Ihminen eksyy vuosiksi vatvomaan uskoaan ja epäuskoaan, olematonta asiaa, kun saman ajan olisi voinut käyttää onnellisesti hyvän tekemiseen ja itsensä sekä muiden rakastamiseen. Jos koet uskon tärkeäksi niin olet jo uskossa, et tarvitse mitään ihmeellistä kokemusta tai onnen hehkumista, sen kuin vaan elät uskoasi todeksi toimimalla! Jos etsit sitä hyvän olon tunnetta minkä näet monessa muussa, niin saat sen rakastamalla itseäsi ja lähimmäisiäsi, oli uskonto mikä hyvänsä.
En ole itse enää uskovainen, mun jumala on nykyään ihan vaan rakkaus, mutta silloin kun olin hellareissa niin siellä ihmiset feikkasi mitä ihmeellisempiä kokemuksia ja kielilläpuhumisia korostaakseen itseään ja uskoaan. Mä vieroksuin koko hommaa. Saman löysin hippipiireistä missä hengasin sen jälkeen, ihmiset otti naamalleen sellaisen lammasmaisen kirkkauden nähneen ilmeen aina kun meni hippifestareille jotta kaikki näkisivät varmasti miten viisas, kokenut ja valaistunut ihminen on matkustettuaan Intiassa puoli vuotta ja luettuaan pari Amman kirjaa...Totuus paljastui kaikista aina kun vähän tutustui, ihan samanlainen ihminen on oli uskovainen, hippi tai mitä vaan. Ihana ja rakastettava. Niinkuin sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei uskoon tarvitse "tulla", siinä ollaan. On siis uskon asia, ei oman tulemisen tai tekemisen. Luota Jeesukseen.
Tai luota Krishnaan. On niin monta mistä valita. Hindulaisuus on paljon vanhempaa perua kuin kristinusko. Rukoilen, että löydätte sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin näiden tyyppien videoita tylsyyksissäni youtubesta ja jossain vaiheessa tulin uskoon. Sillä ei ollut mitään tekemistä sen kanssa mitä nää sanoi tai mitä videoa katsoin, kesken kaiken Jumala vaan oli silleen "Haloo, täällä ollaan".
En usko että on mikään taikakanava mutta postaan silti linkin koska ainakin mun elämä mullistui.
(BTW satuin katsomaan sitä videoa jossa puhutaan itse pääpirusta, jos jotakuta kiinnostaa mun uskoontulon hetki.)
Jos olet aidosti uskossa, katsot Atheist Experience -kanavan videoita, kerran viikossa. Vain heikot ja feikit jättää katsomatta.
Sori mutta olen aidosti uskossa ja katson edelleen Cosmic Skeptic -kanavaa. Tein niin ennen kuin koin tulleeni puhutelluksi ja teen niin sen jälkeenkin.
Hei, hei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä.
Usko näkyy uskovan teoissa, ei missään pelle-esityksissä. Usko on rakkaus. Mun mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kristinusko? Se ei selvästikään ole sinulle oikea. Valitse jokin sopivampi.
Tai ole rohkeasti ateisti niin kuin suurin osa suomalaisista. Et sinä sitä jumalaa mihinkään tarvitse.
Suurin osa suomalaisista on uskonnottomia, ateisteja ei ole juuri kukaan. Ateismi onkin surkein uskonto, sitä ei koskaan voi todistaa oikeaksi se voidaan ainoastaan todistaa vääräksi jos löytyy jumalia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kristinusko? Se ei selvästikään ole sinulle oikea. Valitse jokin sopivampi.
Tai ole rohkeasti ateisti niin kuin suurin osa suomalaisista. Et sinä sitä jumalaa mihinkään tarvitse.
Samaa ihmettelen. Miksei aloittaja kokeilisi jotain maailman monista uskonnoista? Ja löytyyhän Suomestakin esim. ortodoksinen kirkko, jos haluaa hieman eksoottisemman imagon. Ja sitten on näitä uudempia virityksiä, kuten scientologit ja vielä tuoreempi tämä qanon-liike. Luulisi jonkun osuvan kohdalle, kun oikein yrittää. Ei kannata olla tavis, voi etsiä vähän kauempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Usko näkyy uskovan teoissa, ei missään pelle-esityksissä. Usko on rakkaus. Mun mielipide.
Ja siinä miten kohtelee luontoa, eläimiä ja toisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten perustelet että suurin osa suomalaisiata on ateisteja. Eri kirkkokuntiin kuuluu 80% suomalaisista
Usko lähtee sinusta. Valitse hyvä jumala, ei hyväpaha -akselin jumala. Ohjaa silti itse elämääsi ja älä luovuta voimaasi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista on uskonnottomia, ateisteja ei ole juuri kukaan. Ateismi onkin surkein uskonto, sitä ei koskaan voi todistaa oikeaksi se voidaan ainoastaan todistaa vääräksi jos löytyy jumalia.
Ateismi ei ole uskonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin näiden tyyppien videoita tylsyyksissäni youtubesta ja jossain vaiheessa tulin uskoon. Sillä ei ollut mitään tekemistä sen kanssa mitä nää sanoi tai mitä videoa katsoin, kesken kaiken Jumala vaan oli silleen "Haloo, täällä ollaan".
En usko että on mikään taikakanava mutta postaan silti linkin koska ainakin mun elämä mullistui.
(BTW satuin katsomaan sitä videoa jossa puhutaan itse pääpirusta, jos jotakuta kiinnostaa mun uskoontulon hetki.)
Jos olet aidosti uskossa, katsot Atheist Experience -kanavan videoita, kerran viikossa. Vain heikot ja feikit jättää katsomatta.
Ai sinäkö tulet kertomaan, mitä on "olla aidosti uskossa" XD itse seuraan ihan Jeesusta, eikä hän vielä ole johdattanut katsomaan jotain roskavideoita, hänellä on varmaan parempaa tekemistä minulle. Zori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä miten kohtelee luontoa, eläimiä ja toisia ihmisiä.
Pelkkä hurskastelu ei mielestäni tee uskovaksi, jos on muuten mulkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi ei ole uskonto.
Öö okei. Se on totuus! Kuulostaa aika kulttihommalta.
Kadu syntejäsi. Pyydä Jeesusta näyttäytymään sinulle. Simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskoon tarvitse "tulla", siinä ollaan. On siis uskon asia, ei oman tulemisen tai tekemisen. Luota Jeesukseen.
Tai luota Krishnaan. On niin monta mistä valita. Hindulaisuus on paljon vanhempaa perua kuin kristinusko. Rukoilen, että löydätte sen.
Eli totuudella ei ole sinulle niin väliä, siinä tapauksessa "on mistä valita" xD voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta olen aidosti uskossa ja katson edelleen Cosmic Skeptic -kanavaa. Tein niin ennen kuin koin tulleeni puhutelluksi ja teen niin sen jälkeenkin.
Ei riitä, että vain katsoo, pitää myös ymmärtää mitä katsoo ja kuulee ja ennen kaikkea olla rehellinen. AE vaatii sitä.
Te sotkette ap:n pään vaan entisestään. Usko, toivo ja rakkaus on jo meissä kaikissa. Kukin saa itse valita mihin edellä mainittuja käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli totuudella ei ole sinulle niin väliä, siinä tapauksessa "on mistä valita" xD voi voi.
Mikä on totuus? Todista se.