Miksi en tule uskoon?
Vaikka pyydän ja rukoilen? Enkö kelpaa Jumalalle?
Kommentit (102)
Itse olin new age-hörhö ja meditoin sun muuta, mutta en loppujen lopuksi kokenut kuin tyhjyyttä. Yhtäkkiä elämässäni alkoi tapahtua pelottavia ja jopa yliluonnollisia asioita. Olin täysin toivoton, joten käännyin Jumalan puoleen. Sanoin, että Jeesus, jos olet todellinen, niin näyttäydy minulle. Sain jonkun oudon lämpimän tunteen, joka levisi koko kroppaani ja yhtäkkiä tyhjyys oli poissa. Minun oli pitkään vielä vaikea uskoa, joten pyysin Jumalalta erilaisia merkkejä. Joka kerta ne merkit toteutuivat. Kaduin syntejäni. Aloin näkemään kaiken, siis aivan kaiken eri tavalla. Yhtäkkiä erotin mikä on Jumalan silmissä syntiä ja miten demonista new age, hindut ym. palvomiset ovat. Aloin rakastaa ihmisiä uudella tavalla ja pyrin olemaan oikeamielinen kaikkia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kristinusko? Se ei selvästikään ole sinulle oikea. Valitse jokin sopivampi.
Tai ole rohkeasti ateisti niin kuin suurin osa suomalaisista. Et sinä sitä jumalaa mihinkään tarvitse.
Suurin osa suomalaisista on uskonnottomia, ateisteja ei ole juuri kukaan. Ateismi onkin surkein uskonto, sitä ei koskaan voi todistaa oikeaksi se voidaan ainoastaan todistaa vääräksi jos löytyy jumalia.
Joo on surkea uskonto, koska ei ole uskonto ollenkaan. Vähän niin kuin se etten kerää postimerkkejä ei ole harrastus.
Ateisti ei usko, agnostikko ei tiedä. Suurin osa suomalaisista taitaa olla agnostikko-ateisteja. Eivät tiedä eivätkä usko.
"Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi". Tämän täytyy olla merkki jostain!
Vierailija kirjoitti:
Miksei paska tule, XD
Uni ei tule vaikka käsken, huomasin sen vasta äsken, XD, rääh rääh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kristinusko? Se ei selvästikään ole sinulle oikea. Valitse jokin sopivampi.
Tai ole rohkeasti ateisti niin kuin suurin osa suomalaisista. Et sinä sitä jumalaa mihinkään tarvitse.
Suurin osa suomalaisista on uskonnottomia, ateisteja ei ole juuri kukaan. Ateismi onkin surkein uskonto, sitä ei koskaan voi todistaa oikeaksi se voidaan ainoastaan todistaa vääräksi jos löytyy jumalia.
Ateismi ei ole uskonto.
Öö okei. Se on totuus! Kuulostaa aika kulttihommalta.
Siis mitä? Ateismi ei ole uskonto. Ateismi on sana, jolla tarkoitetaan, että henkilö ei usko jumalaan/jumaliin. Teismi on sana, jolla tarkoitetaan, että henkilö taas uskoo jumalaan/jumaliin. Näihin sanoihin ei siis liity mitään sen dramaattisempaa sisältöä...
Vierailija kirjoitti:
Itse olin new age-hörhö ja meditoin sun muuta, mutta en loppujen lopuksi kokenut kuin tyhjyyttä. Yhtäkkiä elämässäni alkoi tapahtua pelottavia ja jopa yliluonnollisia asioita. Olin täysin toivoton, joten käännyin Jumalan puoleen. Sanoin, että Jeesus, jos olet todellinen, niin näyttäydy minulle. Sain jonkun oudon lämpimän tunteen, joka levisi koko kroppaani ja yhtäkkiä tyhjyys oli poissa. Minun oli pitkään vielä vaikea uskoa, joten pyysin Jumalalta erilaisia merkkejä. Joka kerta ne merkit toteutuivat. Kaduin syntejäni. Aloin näkemään kaiken, siis aivan kaiken eri tavalla. Yhtäkkiä erotin mikä on Jumalan silmissä syntiä ja miten demonista new age, hindut ym. palvomiset ovat. Aloin rakastaa ihmisiä uudella tavalla ja pyrin olemaan oikeamielinen kaikkia kohtaan.
Entä jos olisit kysynyt samaa allahilta? Saatko aina sen vastauksen jonka haluat? Luultavasti.
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.
Jesaja 45:5-7
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi ei ole uskonto.
Siis mitä? Ateismi ei ole uskonto. Ateismi on sana, jolla tarkoitetaan, että henkilö ei usko jumalaan/jumaliin. Teismi on sana, jolla tarkoitetaan, että henkilö taas uskoo jumalaan/jumaliin. Näihin sanoihin ei siis liity mitään sen dramaattisempaa sisältöä...
Miten se että uskoo jumalien määrän olevan 0 on eri asia kuin että uskoo jumalien määrän olevan 1, tai 100. Ennen kuin voidaan todistaa mitään näistä. Agnostikko on juuri sellainen joka ei usko 0 jumalaan ilman todisteita.
KOSKA ET OLE LUKENUT MORMONIN KIRJAA! Se antaa selkeät ohjeet kuinka toimia ja testata uskoaan, niillä ei voi epäonnistua. Lue se nyt!
Vierailija kirjoitti:
Ei meditoinnissa ja rukoilussa suurtakaan eroa ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskoon tarvitse "tulla", siinä ollaan. On siis uskon asia, ei oman tulemisen tai tekemisen. Luota Jeesukseen.
Tai luota Krishnaan. On niin monta mistä valita. Hindulaisuus on paljon vanhempaa perua kuin kristinusko. Rukoilen, että löydätte sen.
Eli totuudella ei ole sinulle niin väliä, siinä tapauksessa "on mistä valita" xD voi voi.
Mikä on totuus? Todista se.
En ole sinulle mitään velkaa. :) Sellainen, joka haluaa totuuden, löytää sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskoon tarvitse "tulla", siinä ollaan. On siis uskon asia, ei oman tulemisen tai tekemisen. Luota Jeesukseen.
Tai luota Krishnaan. On niin monta mistä valita. Hindulaisuus on paljon vanhempaa perua kuin kristinusko. Rukoilen, että löydätte sen.
Eli totuudella ei ole sinulle niin väliä, siinä tapauksessa "on mistä valita" xD voi voi.
Mikä on totuus? Todista se.[/quote ]Lue vaikka Joosuan kirjan viimeisiä lukuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meditoinnissa ja rukoilussa suurtakaan eroa ole
Kyllä on.
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Tämä uskontunnustuksessasi mm. on virheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi ei ole uskonto.
Miten se että uskoo jumalien määrän olevan 0 on eri asia kuin että uskoo jumalien määrän olevan 1, tai 100. Ennen kuin voidaan todistaa mitään näistä. Agnostikko on juuri sellainen joka ei usko 0 jumalaan ilman todisteita.
No, onhan siinä ero, jos sinä sanot, että jumalia on 1 - 100 ja minä sanon, ettei niitä ole ollenkaan... Ei kai minun pidä todistaa, ettei jumalia ole. Kyllä sen pitää todistaa, joka niin väittää. Jos minä sanon, että joulupukki on oikeasti olemassa, ihan tosi, niin silloin se olen minä, jonka pitää se näyttää toteen. Eikä niin päin, että sinä todistat, että joulupukkia ei ole...
Vierailija kirjoitti:
Ei uskoa tarvitse suorittaa.
Aito usko ei ole tuksumainen spektaakkeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se todistaa? Lue itse vaikka koraania.
Vierailija kirjoitti:
Uskoontulo ei ole kaikille minkäänlainen erityinen kokemus, vaikka se joillekin sitä on. Riippuu hiukan seurakunnasta mitä painotetaan, mutta pohjimmiltaan se miltä itsestä tuntuu ei kerro mitään uskosta tai uskomattomuudesta. Jos haluat uskoa, sen kuin sanot sen Jumalalle, pyydät syntejä anteeksi ja uskot. Kokemusten puutteella ei ole mitään väliä. Vaikkapa se mainitsemasi kielilläpuhuminen on lahja jonka jotkut saavat, mutta eivät läheskään kaikki. Jos olet jossakin porukoissa missä painostetaan siihen että kaikilla pitäisi olla jotain yliluonnolisia lahjoja uskon ulkoisena merkkinä, porukka on harhassa Raamatusta. Uskon ulkoisena merkkinä on lähimmäisenrakkaus ja Jumalan tahdon mukaiseen elämään pyrkiminen (huom. omat teot eivät pelasta, mutta Jumala kutsuu hyvään elämään).
Tunnen monia pitkän linjan uskovia eri seurakunnista. Toisilla se on hyvin näkyvää ja olen esimerkiksi kuullut heidän puhuvan kielillä. Toisilla se on hyvin hiljaista arkista luottamusta siihen, että Jumalalla on lopulta kaikki hallinnassa. Ja kaikkea siltä väliltä. Ei ole mitään yhtä muottia tai kokemusta.
Tyhmä kysyy: mitä tekemistä uskossa olemisella tai uskoon tulemisella on seurakuntien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se todistaa? Lue itse vaikka koraania.
Minulle se todistaa,että on johdattaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on totuus? Todista se.
En ole sinulle mitään velkaa. :) Sellainen, joka haluaa totuuden, löytää sen.
Jos väität tietäväsi totuuden, joudut todistamaan sen. Taisit yrittää olla nokkela ja kompastuit omaan nokkeluuteesi. Voi voi XD
On mistä valita, kun kukaan ei tiedä totuutta. Saatat siis syntyä uudelleen tai sitten et. Olet saattanut valita väärin ja allah tuomitsee sinut vääräuskoisena helvettiin. Let that sink in.
Miksei paska tule, XD