Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en tule uskoon?

Vierailija
04.02.2022 |

Vaikka pyydän ja rukoilen? Enkö kelpaa Jumalalle?

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska olet pannut kaiken toivoon.

Vierailija
22/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele hengellistä musiikkia ja laula mukana se tuo ainakin minulle rauhan. Rukoile tosissasi älä vain lausu sanoja. Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä seison ovella ja kolkutan ,jos joku avaa oven minä tulen hänen tykönsä ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssani."

Ateriayhteys merkitsi ja merkitsee Lähi-idän mailla toista kun kulttuurissamme,

Vierailija
24/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet jo uskossa.

Mulla on sellainen lapsenusko. Vähän naiivi ja jokseenkin vilpitön. Rukoilen, kun on huoli tai murhe. Ei silloin tarvita hurmahenkeä ja meuhkaamista. Ihan usko riittää.

Pitää syntyä uudestaan. Sen jälkeen pitää mennä kastettavaksi Jeesuksen nimeen niin että koko kroppa ja pää laitetaan veden alle. Nouset vedestä uutena ihmisenä. Tämä lukee raamatussa.

Raamatussa lukee paljon ja kaikenlaista ja papit ja poppamiehet puhuvat monenlaista. Ei niillä ole mitään tekemistä jumalan tai uskon kanssa. Ne ovat vain ihmisten keksimiä ja kuvitelmia.

Ensimmäinen askel uskoon on oikeastaan unphtaa se Raamattu ja ohmisten sepustukset.

Vierailija
25/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoon tarvitse "tulla", siinä ollaan. On siis uskon asia, ei oman tulemisen tai tekemisen. Luota Jeesukseen.

Vierailija
26/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet jo kypsä sopiva sellaisena ja et tarvitse Jumalaa - Jumala on antanut sinulle jo kyvyn itsenäiseen elämään? Ei ole riippuvuuksia, ei ongelmia, ei heikkouksia. Jumala rakastaa sinua siitä huolimatta vaikka et näekkään hänen tekojasi.

Vierailija
27/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin uskoon tv7 kautta,voima tuli jalan kautta ja vei rinnasta painavan taakan,myös masennus hävisi. Myöhemmin koin varsinaisen uskoontulemisen kun tein mitä tv7 sanottiin. Uskomaton ilo valtasi ja kesti parisen viikkoa ennenkuin palasin normaalitilaan. Siitä on 10 vuotta ja uskossa olen edelleen,kiitos Herran.

Vierailija
28/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä uskovaisten kokoontumisajot täällä on?

Vierailija
29/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin outoa. Minä, omien teideni kulkija jolle kristinusko ei ollut millään tavalla tuttu tai omaksi koettu, tulin uskoon viime kesänä. Ja kaiken lisäksi olen ikäni ollut järjestäytyneitä uskontoja vastaan (vieläkin ehkä vähän). Sen kokemuksen jälkeen olen ollut puulla päähän lyöty, vaikka sitä elävää uskoa kesti n. kolme päivää. Mutta enpähän enää voi katsoa taakseni ja ajatella että Jumalaa ei ole.

Ja sitten on ihmisiä jotka ikänsä rukoilee ja pyytää mutta ei ikinä koe sitä ihmeellistä elävää uskoa. Pelkään itsekin etten pääse siihen enää takaisin.

Vierailija
30/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä usko on? Luja luottamus siihen mitä ei näy. Sinä uskot Jumalaan, vaikka et Häntä näe. Et tarvitse mitään ihme kokemuksia siihen.

Vierailija
31/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet uskoontulon olevan?

Ystäväni sanoi, että siihen tarvii jonkun suuren kokemuksen, kuten kielillä puhuminen. Pelkään joutuvani helvettiin. :( Ap

Et joudu. Eikä siihen tarvita ulkonaisia todisteita että olet Jumalalle rakas.

Vierailija
32/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoa tarvitse suorittaa.

Vierailija
33/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kristinusko? Se ei selvästikään ole sinulle oikea. Valitse jokin sopivampi.

Tai ole rohkeasti ateisti niin kuin suurin osa suomalaisista. Et sinä sitä jumalaa mihinkään tarvitse.

Vierailija
34/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoontulo ei ole kaikille minkäänlainen erityinen kokemus, vaikka se joillekin sitä on. Riippuu hiukan seurakunnasta mitä painotetaan, mutta pohjimmiltaan se miltä itsestä tuntuu ei kerro mitään uskosta tai uskomattomuudesta. Jos haluat uskoa, sen kuin sanot sen Jumalalle, pyydät syntejä anteeksi ja uskot. Kokemusten puutteella ei ole mitään väliä. Vaikkapa se mainitsemasi kielilläpuhuminen on lahja jonka jotkut saavat, mutta eivät läheskään kaikki. Jos olet jossakin porukoissa missä painostetaan siihen että kaikilla pitäisi olla jotain yliluonnolisia lahjoja uskon ulkoisena merkkinä, porukka on harhassa Raamatusta. Uskon ulkoisena merkkinä on lähimmäisenrakkaus ja Jumalan tahdon mukaiseen elämään pyrkiminen (huom. omat teot eivät pelasta, mutta Jumala kutsuu hyvään elämään).

Tunnen monia pitkän linjan uskovia eri seurakunnista. Toisilla se on hyvin näkyvää ja olen esimerkiksi kuullut heidän puhuvan kielillä. Toisilla se on hyvin hiljaista arkista luottamusta siihen, että Jumalalla on lopulta kaikki hallinnassa. Ja kaikkea siltä väliltä. Ei ole mitään yhtä muottia tai kokemusta.

Vierailija
35/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole jumalan valittu. Kysy vaikka kalvinisteilta tai muslimeilta.

Vierailija
36/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kristinusko? Se ei selvästikään ole sinulle oikea. Valitse jokin sopivampi.

Tai ole rohkeasti ateisti niin kuin suurin osa suomalaisista. Et sinä sitä jumalaa mihinkään tarvitse.

Jokainen tarvitsee Jumalaa. Jumala on elämä. Meissä jokaisessa on Jumalan henki eli elämä. Hänessä me olemme.

Vierailija
37/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin näiden tyyppien videoita tylsyyksissäni youtubesta ja jossain vaiheessa tulin uskoon. Sillä ei ollut mitään tekemistä sen kanssa mitä nää sanoi tai mitä videoa katsoin, kesken kaiken Jumala vaan oli silleen "Haloo, täällä ollaan".

En usko että on mikään taikakanava mutta postaan silti linkin koska ainakin mun elämä mullistui.

(BTW satuin katsomaan sitä videoa jossa puhutaan itse pääpirusta, jos jotakuta kiinnostaa mun uskoontulon hetki.)

https://www.youtube.com/c/UponFriarReview/videos

Vierailija
38/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei unohda sua koskaan, ihmiset kun sinut unohtaa. sielusi ei yksin ole koskaan, Jumala ei hylkää milloinkaan.

Vierailija
39/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon pitänyt näistä Raamatun opiskelussa. Etsi itsellesi sopivia opettajia.

Vierailija
40/102 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä usko on? Luja luottamus siihen mitä ei näy. Sinä uskot Jumalaan, vaikka et Häntä näe. Et tarvitse mitään ihme kokemuksia siihen.

Happikaan ei näy, mutta on todistettavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän