Lähden Lontooseen YKSIN
Kotiin jää ihana mies ja ihanat (rasittavat) lapset, omaa aikaa 24/7 kahden yön ja kolmen päivän ajan. Saa nähdä iskeekö hirmunen ikävä ja yksinäisyys vai osaako sitä vielä olla itsekseen.
Ja älkää huoliko, miehellä kans oma reissu tiedossa tälle kesää!
Saa kertoa vinkkejä Lontooseen, aiemmin olen siellä teininä ollut vuonna 04.
Kommentit (48)
Ihme kyselijöitä täällä. Onko teillä huono itseluottamus, jotka ette osaa yksin matkustaa? Yksin matkustaminen on todella rentouttavaa, kun ei tarvitse mennä muiden mielihalujen mukaan, vaan saa päättää
Ihan itse. Olen reissannut yksin vaikka kuinka paljon.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:27"]Hei ap ja onnistunut matkaa! En valitettavasti osaa antaa vinkkejä Lontooseen, mutta kysyisin miten majoitut? Löysitkö sopuhintaisen hotellin? Yksin matkustessa yöpymiseen menee tolkuttomasti rahaa ja hostellien dormit eivät enää oikein tässä iässä innosta.
[/quote]
Löysin kohtuuhintasen hotellin Paddingtonista. Mutta kyllä siihen yöpymiseen meni iso lovi matkabudjetista. Ap
Noniin. Odottelinkin vastauskostoketjua näille miesten "jätkäporukkaetelänreissuille".
Mäkin olin maaliskuussa Lontoossa 8 päivää yksin, oli aivan ihanaa! Tykkään muutenkin matkustaa yksin, koska se on jotenkin vapauttava tunne, saa itse päättää mitä teen ja missä syön, silloin huomaa paremmin kaikki yksityiskohdat eli aistit on valppaampina. Seurassa juuri se seuralainen vie osan huomiostani, eli monia kivoja juttuja jää silloin näkemättä ja huomaamatta. Minusta on myöskin ihana istua katukahviloilla, puistoissa ja ravintoloissa ihmisiä katsellen. Yksin matkustaessa tutustuu paremmin paikallisiin ja muihin turisteihin. Hyvää matkas ap! :)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:31"]Noniin. Odottelinkin vastauskostoketjua näille miesten "jätkäporukkaetelänreissuille".
[/quote]
Häh? Kyllä mieskin pääsee meillä kesällä reissuun ihan omilla ehdoillaan. Ei mene homma niin että minä vaan saan reissata. Ap
Lontoo on ihana. :) Itse rakastan Lontoon puistoja. Hyde Park, St. James's Park, Regent's Park - näistä kannattaa ainakin jossain käydä. St. Paul'sin melkein vieressä on One New Change niminen ostari, jossa on ihana kattoterassi. Hissillä vaan ylimpään kerrokseen eikä maksa mitään ja maisemat on komeat. Tate Modernista on myös ihana maisema Thamesille ku menee ulos parvekkelle.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:26"]
Vain nolot turistit pyörii kesällä lontoossa
[/quote]
Ok, valistaisitko meitä juntteja siitä missä kaltaisesi älyköt pyörivät kesällä, jotta osaamme varoa?
Huh, mua kyllä hävettäisi matkustaa yksin. Olin joskus turistioppaana ja aina ne yksin matkustavat olivat vähän sellaisia ihme hyypiöitä..
Mä suositteln käyttämään Lontoon kaksikeroksisia busseja (yläkertaan vain), niistä näkee samall maisemia. Liikenne on tosin ruuhkaista, joten matkanteko ei ola aina nopeaa, mutta samlla näkee maisemia ja voi pällistellä ihmisiä. Afternoon tea -kierros vanhalla busiilla näytti tosi hauskalta, vaikken itse ehtinyt sinne. Camden Townin Market on hauska paikka , liki Camden lockia. Shepherd Bushin Westfield ostoskeskus on kiva, sinnekin pääsee myös bussilla. Olim juuri viime viikon siellä ja siellä oli tosi kivaa. Ravintolat on kyllä kalliita, ja vähän kaikki euron huonon kurssin takia.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:52"]
Huh, mua kyllä hävettäisi matkustaa yksin. Olin joskus turistioppaana ja aina ne yksin matkustavat olivat vähän sellaisia ihme hyypiöitä..
[/quote]
Mua hävettää sun puolestasi. Et taida ymmärtä tosielämästä mitään. Mun mieheni kuoli aika hiljattain ja mä lähden yhdelle matkalle syksyllä yksin. Mieheni muistoa kunnioittaen. Sen piti olla meidän yhteinen matka joten en koe että haluaisin lähteä kenenkään muun kanssa kuin yksin.
[/quote]
No varmaan ne ovatkin, jotka jonkun turistioppaan palveluita tarvitsevat.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:55"]
[/quote]
Mua hävettää sun puolestasi. Et taida ymmärtä tosielämästä mitään. Mun mieheni kuoli aika hiljattain ja mä lähden yhdelle matkalle syksyllä yksin. Mieheni muistoa kunnioittaen. Sen piti olla meidän yhteinen matka joten en koe että haluaisin lähteä kenenkään muun kanssa kuin yksin.
[/quote]
No oletpa aggressiivinen, ei ihme että olet aina yksin.
[/quote]
Mitähän aggressiivista tuossa oli? Minusta vaikutti vaan toteamukselle, jolla mitä ilmeisimminkin on vankka todellisuuspohja. Ja se että sinä et kykene tekemään mitään ilman taluttajaa, ei tarkoita etteivätkö muut pystyisi.
Sääliksi käy ihmisiä jotka eivät uskalla yksin käydä missään. Tarvitsetteko vessaankin jonkun kädestä pitämään?
Hienoa ap! Olin itsekin reissannut Lontoossa useamman kerran yksin ja heinäkuussa menen taas. Se vapauden tunne on mahtavaa, kun ei tarvitse miettiä toisia ihmisiä :) Itse tykkään pyöriä idässä Brick Lanen ja Spitalfieldsin alueen markkinoilla. Majoituksia etsin hotellien lisäksi aina Airbnb:stä. Jos päädyn Lontoossa hotelliin, niin menen yleensä aina Easy Hoteliin, koska siellä on hinta-laatu -suhde kohdallaan. Mukavaa reissua ap!
Ei ole omaa aikaa 24/7 jos olet siellä vain muutaman päivän.
Anteeksianteeksianteeksi, oli pakko! Hauskaa reissua!
Kuulostaa tosi kivalta! Olen samaa mieltä kuin joku vastaajista, muiden kanssa matkatessa joutuu aina tekemään kompromisseja ja huomioimaan heitä, olisi ihanaa joskus matkata yksin ja tehdä pelkästään sitä mitä itse haluaa! Aion ehdottomasti joskus tehdä jonkun kaupunkilomareissun ihan yksin :) Kukaan ei nimittäin koskaan jaksa luuhata taidemuseoissa niin kauaa kuin minä ja on niin ärsyttävää kun siinä huokaillaan vieressä ja patistellaan.
Anteeksi että puutun ketjuusi ap, mutta itse olen lähdössä samanlaiselle reissulle Lontooseen ja kysyisin asiantuntijoilta vinkkiä :)
Haluaisin käydä katsomassa jonkun musikaalin, mutta mikä siellä on pukukoodi? :O En kai voi käppäillä sisään farkuissa, hupparissa ja tennareissa, Suomen teattereissakin kun vinoon katsotaan tällä toiminnalla mutta hirveästi ylimääräistä en haluaisi pakata :P
Hei ap ja onnistunut matkaa! En valitettavasti osaa antaa vinkkejä Lontooseen, mutta kysyisin miten majoitut? Löysitkö sopuhintaisen hotellin? Yksin matkustessa yöpymiseen menee tolkuttomasti rahaa ja hostellien dormit eivät enää oikein tässä iässä innosta.