Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PEKINGIN OLYMPIALAISET 2022 OFFICIAL

Vierailija
04.02.2022 |

Virallinen olympialaisketju julistetaan avatuksi!

Kuka katsoo avajaisia juuri nyt?

Kommentit (4456)

Vierailija
761/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulee mitä todennäköisemmin mitali, mutta kyse on siitä, että Iivo ei ole tyytyväinen kuin kultaiseen. Kuten ei Bolshunovkaan. Muistan, kun 2019 Iivo voitti samaisella matkalla MM-pronssia, niin oli kuin myrkyn niellyt. Kyllä nyt olisi Iivon vuoro voittaa, voittakoon Bolsu sitten sen 50 km.

Vierailija
762/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää!! Myös Hakolan ja Hyvärisen hiihtoja saa jännätä. Hyvärinen oli kuitenkin 7. skiathlonilla ja Hakolan kunto on aika arvoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeaakohan Iivolta tänään suksi, sauva vai ehkä jänne sieltä?

Vierailija
764/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jassoo, Venäjän ihmeteini kärähtänyt dopingista. Toivottavasti mitalit lähtee.

Harmittaa Valijevan puolesta, koska kyseessä on vasta 15-vuotias lapsi ja silti ihan kiistaton superlahjakkuus.

Hän pärjäisi ilman lisäaineitakin.

Nyt kai kiistellään siitä, että onko 15-vuotias sääntöjen puitteissa itse tuomittavissa rikkomuksesta.

Tuomiolle ikäraja on kai 16 vuotta.

Venäjän systeemi on sairas ja koko maan moraali tuntuu olevan kateissa.

Kyllä päävastuun pitäisi olla niillä taustajoukoilla, kun kyseessä on ihan lapsi. Tuonikäinen ei taatusti kyseenalaista auktoriteetin määräystä ottaa jotain nappia.

Karmeata vastuuttomuutta on pilata superlahjakkuuden ura jo alkuvaiheessa.

Vierailija
765/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tulee mitä todennäköisemmin mitali, mutta kyse on siitä, että Iivo ei ole tyytyväinen kuin kultaiseen. Kuten ei Bolshunovkaan. Muistan, kun 2019 Iivo voitti samaisella matkalla MM-pronssia, niin oli kuin myrkyn niellyt. Kyllä nyt olisi Iivon vuoro voittaa, voittakoon Bolsu sitten sen 50 km.

Tuolloin 2019 taisi osa Iivon kismityksestä liittyä suksiin, ei vaan voinut ihan suoraan sitä sanoa. Muistan kyllä sen kiusallisen kiertelyn ja kaartelun haastattelussa.

Vierailija
766/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jassoo, Venäjän ihmeteini kärähtänyt dopingista. Toivottavasti mitalit lähtee.

Harmittaa Valijevan puolesta, koska kyseessä on vasta 15-vuotias lapsi ja silti ihan kiistaton superlahjakkuus.

Hän pärjäisi ilman lisäaineitakin.

Nyt kai kiistellään siitä, että onko 15-vuotias sääntöjen puitteissa itse tuomittavissa rikkomuksesta.

Tuomiolle ikäraja on kai 16 vuotta.

Venäjän systeemi on sairas ja koko maan moraali tuntuu olevan kateissa.

Valijeva valittaa tuomiosta. Vali vali vali vali.

"... vaikka voissa paistaisi", sanottiin sanonnassa. Eikä syyttä.

Vierailija
767/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä maailman huipulla ei voi pärjätä asiallisesti ilman aineita?

Norjalaiset tuon parhaiten tietää.

Jos sinulla on näkö vielä tallella ja järki päässä, niin ehkä tuota asiaa kannattaisi kysyä Venäjän johdolta, koska he ovat jääneet siitä kiinni, niin siellä sen käytöstä on vankat kokemukset, Norjasta vaan en vastaavaa käryämistä muista. Ja mitä lakua on mahtanut tämä viimeinen tulokas, Venäjän Kamila Valieva, syödä?

Mistä venäläiset on jääneet kiinni? Siis nimenomaan jääneet kiinni. Norjalaisista ainakin Johaug ja Sundby ovat ihan todistettavasti jääneet kiinni. Ja kyllähän Venäjälläkin tietenkin yksittäisiä käryjä on siinä missä Norjallakin, mutta se syy, miksi näissäkään kisoissa ei Venäjän lippua nähdä, ei johdu käryistä.

Oletko todella noin pihalla ja tietämätön ja miksi luulet, että Venäjä ei ole saanut kilpailla oman lippunsa alla? Ole hyvä ja tutustu syihin, materiaalia on enemmän kuin jaksat lukea, mutta aloita vaikka tästä.    https://www.france24.com/en/live-news/20201217-how-russian-doping-scand…

Miten sinä olet voinut saada edes peruskoulusta päästötodistusta, kun luetun ymmärtämisesi on tuota tasoa? Et siis lainkaan ymmärtänyt kysymystäni, etkä myöskään linkittämääsi tekstiä, jos sitä edes luit.

Edelleenkään nämä Venäjään kohdistuneet epäilyt ja syytökset eivät perustu dopingtesteissä kiinni jäämiseen vaan parin ihmisen väitteisiin ja ennen kaikkea McLarenin raporttiin, ei siis dopingtesteissä kiinnijäämiseen, toisin kuin Norjalla.

Minä en epäile hetkeäkään, etteikö Venäjällä olisi dopingia käytetty ja hyvin järjestelmällisestikin, kuten Norjassa ja aikoinaan Suomessakin, mutta kiinni he eivät testeissä ole jääneet tässä keississä, jonka vuoksi he eivät saa lippuaan käyttää. Tämä oli siis minun pointtini.

Joko nyt uskot vai väitätkö edelleenkin, että  venäläisiä ei ole kärähtänyt dopingista ja että ne vaan ovat jonkun yksittäisen ihmisen puheita, selityksesi taisi nyt saada pienen kolhun?

https://yle.fi/urheilu/3-12312760?utm_campaign=yleurheilu&utm_medium=so…;

Vierailija
768/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että alle 16 vee ei olisi jotenkin samalla viivalla dopingin käytössä kuin yli 16 vuotiaat. Silloin ei mielestäni pitäisi osallistua koko kisoihin. Samat säännöt kaikille. Sitä en ymmärrä miksi noin lahjakas urheilija on uhrattu dopingille, kun se ei tuollaisessa taitolajissa tuo ainakaan huomattavaa hyötyä.

Vierailija
769/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noissa nykyajan kilpahiihtäjien sauvoissa ei enää ole niitä semmoisia käsilenkkejä, kuin oli ainakin joku vuosi sitten vielä peruspulliaisten suksisauvoissa? Jotenkin ajattelis, että ois hyvä ne lenkit olla, niin ei sauvat pääse vahingossa tippumaan (niikuin mulla kävis ihan varmasti jossain kohtaa jos ei koko aikaa rystyset valkoisena niitä puristais).

Vierailija
770/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noissa nykyajan kilpahiihtäjien sauvoissa ei enää ole niitä semmoisia käsilenkkejä, kuin oli ainakin joku vuosi sitten vielä peruspulliaisten suksisauvoissa? Jotenkin ajattelis, että ois hyvä ne lenkit olla, niin ei sauvat pääse vahingossa tippumaan (niikuin mulla kävis ihan varmasti jossain kohtaa jos ei koko aikaa rystyset valkoisena niitä puristais).

Tjaah, ovat näköjään sellaiset, ettei meinaa huomata. Sori, unohtakaa koko kysymys. 

Vierailija
771/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, miten huolimatonta urheilijoiden nimien ääntäminen monilla on, vaikka oikea ääntäminen on hyvin helppo tarkistaa. Esim. nyt 1. startannut hiihtäjä Ben Ogden, Roponen lausuu koko ajan ogden, Kimmo Porttila sitä vastoin agden, mikä on oikein, itsekin kyllä luulin, että se lausuttaisiin ogden, mutta väärässä olin.

https://www.michigan.gov/documents/lara/OGDEN_542633_7.mp3

Vierailija
772/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, miten huolimatonta urheilijoiden nimien ääntäminen monilla on, vaikka oikea ääntäminen on hyvin helppo tarkistaa. Esim. nyt 1. startannut hiihtäjä Ben Ogden, Roponen lausuu koko ajan ogden, Kimmo Porttila sitä vastoin agden, mikä on oikein, itsekin kyllä luulin, että se lausuttaisiin ogden, mutta väärässä olin.

https://www.michigan.gov/documents/lara/OGDEN_542633_7.mp3

Ja Klabo (vai miten se kirjoitetaankaan) on laututtu ainakin Klääbo, Klaabu, Klääbö, Kleebu, Kleebo

Vierailija
773/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun Roponen aloittaa melkein jokaisen lauseen sanalla ON, vaikka ei liittyisi mitenkään lauseeseen

Vierailija
774/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niissä sellaiset "paksummat" lenkit mihin käsilaitetaan. Niissä tarrat millä kiinni laitetaan. Sen vuoksi jos sauva katkeaa niin vauhdissa kestää, kun sauva pitää saada kiinnittetyä.

Vierailija
775/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli fiilis että tänään on Norjan miesten päivä.

Vierailija
776/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää aina jaksan ihmetellä näitä tyyppejä, jotka jaksaa jostain nimien ääntämisestä nillittää. Täytyy olla hiekkaa eräässäkin paikassa.

Vierailija
777/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihaillut venäläisten taitoluistelijoiden uskomattomia taitoja, mutta samalla miettinyt minkä prässin nuo nuoret lahjakkuudet joutuvat käymään valmennussysteemissä läpi. Nyt olen todella järkyttynyt, että douppaavat lapsia :(

Tuntuu, että Venäjän dopingpannan olisi pitänyt olla paljon voimakkaampi. Nythän kisoihin pääsevät ilmeisesti taas kaikki ja vain lippu ja kansallislaulu puuttuu. 

Vierailija
778/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kläbo meni kolmen kympin kieppeille alun väliajassa. Onkohan joku muu norjalainen parempi tänään.

Vierailija
779/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon Klaeboa syö tuo, että heti alkumatkasta jää noin paljon kärjestä? Taas. Olin ihan varma, että jättää sen skiathloninkin kesken, mutta ihme kyllä hiihti maaliin saakka. Jännä miten vaihtelee miehen hiihtotaso näissä kisoissa. 

Vierailija
780/4456 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kläbo ei ainakaan taida voittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi