Ulkonäköpiirre, jota itsessäni vihaan
Minulla on eräs piirre tai ominaisuus, jota ei kai yleisesti pidetä kovin positiivisena. Tai en tiedä. Nuorena minua kiusattiin tuon ominaisuuden takia paljon.
Kävi sitten niin, että viimeisin tapailumies huomautti minulle tuosta piirteestä, kiusoitteli minua siitä hymyillen. Pahoitin mieleni melkoisesti ja kerroin siitä hänelle. Mies sanoikin, että tuo piirre on hänestä viehättävä ja kaunis. Olin ihan puulla päähän lyöty.
Että mitähän tästä pitäisi ajatella. Olen aina pitänyt itseäni rumana tuon piirteen takia, mutta joku saattaakin pitää tuota piirrettä kauniina. Hämmentävää. En silti pysty hyväksymään tuota piirrettäni, ja minun on vaikea uskoa kehuja.
Kommentit (58)
Usko vain. Sitä ajattelee itsestään helposti niin negatiivisesti ja kriittisesti, vaikka toiset ei niin ajattelisikaan sinusta. Olet kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Anna itsellesi mahdollisuus ajatella asiasta toisin.
En osaa. Kun on kokenut paljon kiusaamista asiasta, minun on mahdotonta nähdä siinä mitään hyvää. Toivon, ettei koko asiaa olisi...
- ap
Vierailija kirjoitti:
Usko vain. Sitä ajattelee itsestään helposti niin negatiivisesti ja kriittisesti, vaikka toiset ei niin ajattelisikaan sinusta. Olet kaunis.
En ole kaunis. Taitaa olla pikemminkin niin, että useimmat ihmiset pitävät tuota piirrettä epämiellyttävänä ja epäviehättävänä, vähintäänkin ei-toivottuna tai kiusallisena.
- ap
Olivatko kiusaajat lapsia tai nuoria? En rakentaisi minäkuvaani jonkun kakaran sanomisten varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kaunis. Taitaa olla pikemminkin niin, että useimmat ihmiset pitävät tuota piirrettä epämiellyttävänä ja epäviehättävänä, vähintäänkin ei-toivottuna tai kiusallisena.
- ap
Jospa olet ns. Rumankaunis?
Näin minullekin kävi. Minulla on paljon pisamia ja vihasin niitä koska minua kiusattiin niistä. En siis ole punapää ja pisamanikin ovat melko tummia. Lisäksi minulla on iso takapuoli ja vaikka vyötäröni on pieni, vihasin takapuoltani kiitos 90-luvun ja 00-luvun alun muodin jolloin olin teini ja kasvoin uskomaan että vain norjat pajunvitsamaiset naiset voivat olla kauniita. Rinnat saivat sentään olla isot, mutta kaiken muun piti olla pientä ja siroa.
Minulla kesti pitkään alkaa hyväksyä se tosiasia että olen kaunis ja upea nainen. Ja se ei muutu vaikka ulkonäkökriteerit kulloisenkin muodin mukana muuttuisivat. Kauneus ihan aidosti lähtee sisältäpäin ja on katsojan silmissä. Tärkeää olisi että sen näkisi itse vaikka muut eivät.
Ota kumppani joka tykkää naamasta, kuten esim tämä kyseinen mies.
Kauneus on katsojan silmissä.
eri kulttuurit myös pitävät eri piirteitä kauniina.
Joillekkin tulee hirveä pakkomielle jostain omasta piirteestään, vaikka muut saattaisivat tästä pitää todella paljon tai ei edes huomaisi ellei asiasta huomauta, vaikka itselle se on selvä asia.
Pitää avartaa mieltä ja ottaa muita näkökulmia huomioon, ei ole vain yhtä tiettyä mieltä mistään asiasta.
Jos asia vaivaa paljon ja on vaivannut sinua pitkään, ja sinulla on jotenkin varaa (osamaksujakin on), niin plastiikkakirurgiaan turvautuminen on oikeasti yksi vaihtoehto, eikä siitä tarvitse syyllistää ketään, sinun elämästä kyse.
Minulla oli pahasti vinot hampaat, ja taisi olla kolmannet treffit, kun kumppani alkoi yhtäkkiä jotain puhua niistä mun hampaista. Loukkaannuin, koska mun mielestä tosi asiatonta uuden ihmisen alkaa puhua sellaisesta asiasta, jonka varmasti voi olettaa toiselle olevan vaikea tai epämieluisa.
Palasimme tapahtuneeseen myöhemmin viestitellessä ja mies kertoi ottaneensa hampaani puheeksi vain siksi, että olisi siinä halunnut pussata ja yritti viedä keskustelua "siihen suuntaan".
Vauvanaama ja hieman epänormaalit käsivarret.
Etäisyys kyynärpään ja ranteen välillä on hieman normaalia lyhyempi, ja etäisyys kyynärpään ja olkapään välillä taas hieman normaalia pidempi. Näytän hieman kippari-Kallelta. Vihaan sitä.
Keski-ikäinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Joillekkin tulee hirveä pakkomielle jostain omasta piirteestään, vaikka muut saattaisivat tästä pitää todella paljon tai ei edes huomaisi ellei asiasta huomauta, vaikka itselle se on selvä asia.
Pitää avartaa mieltä ja ottaa muita näkökulmia huomioon, ei ole vain yhtä tiettyä mieltä mistään asiasta.
Ongelmahan on juuri se, että tämä piirre tuntuu jakavan hirvittävästi mielipiteitä. Tai suurin osa inhoaa ja harva tykkää. :( Minua on kiusattu, haukuttu ja nöyryytetty tämän piirteen takia, varsinkin nuorena. Ja aikuisenakin on haukuttu. Minusta on ikävää, että iso osa ihmisistä pitää minua ällönä ja toivoo minulle pahaa, vaikken ole sanonut heille sanaakaan. Sitten jos saankin positiivista palautetta, olen hyvin yllättynyt. Tuntuu aika ikävältä, miten paljon ulkonäkö (tai se mitä kukin itse pitää miellyttävänä) vaikuttaa kohteluun.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Jos asia vaivaa paljon ja on vaivannut sinua pitkään, ja sinulla on jotenkin varaa (osamaksujakin on), niin plastiikkakirurgiaan turvautuminen on oikeasti yksi vaihtoehto, eikä siitä tarvitse syyllistää ketään, sinun elämästä kyse.
Tätä olen harkinnut. En vain tiedä, onko piirrettä kovin helppo korjata...
- ap
palsta on anonyymi eikä ketään pysty tietämään kuka olet, voisi auttaa epävarmuuden kanssa, mutta ei tarvitse tietenkään kertoa.
Vierailija kirjoitti:
palsta on anonyymi eikä ketään pysty tietämään kuka olet, voisi auttaa epävarmuuden kanssa, mutta ei tarvitse tietenkään kertoa.
Couperosa eli punoittava iho ja punastelutaipumus. Vihaan sitä!
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Mutta eihän punastelu haittaa, jos ihosi on muuten tasainen ja hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Mutta eihän punastelu haittaa, jos ihosi on muuten tasainen ja hyvä?
Ei ole tasainen eikä hyvä. :(
- ap
Anna itsellesi mahdollisuus ajatella asiasta toisin.