Jäikö sinulle pysyvästi "kengurupussimaha" synnytyksen jälkeen?
En nyt keksi parempaakaan sanaa tuolle pussille alavatsan kohdalla. Synnytyksestä kohta 10 kk ja alavatsalla roikkuu tuollainen pussi. Vatsa oli raskausaikana tosi iso ja venyi eteenpäin (raskausarpia lähinnä kyljissä, muttei vatsassa). Mietin, jääkö vatsa pysyvästi tällaiseksi?
Kommentit (43)
Itselläni tyhjeni rinnat imetyksen jälkeen. Mutta ei ne etukäteenkään isot olleet eli olen iloinen, että imetys sujui. Luulen, rinnoissani ei juuri ole rasvaa, vaan pelkästään rintarauhaskudosta. Mastopaattiset vai mikä lienee termi; tuntuu, että rinnoissani on lähinnä pelkkiä kyhmyjä, vaikka ne onkin tutkittukin, ettei syöpää ole. (Tällä hetkellä. Kuulun sukuun, jossa naisilla esiintyy valitettavasti paljon rintasyöpää, vaikka varsinaista rintasyöpägeeniä ei olekaan meiltä löydetty).
ja jonkinlainen pussukka löytyy vatsaltakin. Kolme raskautta takana. Olkoon se mun kunniamerkkini.
Kyllä jäi. Kaksosten ja ison kuopuksen jälkeen pussi ei kadonnut eikä kyllä enää 18 vuoden jälkeen lähde minnekään. Leikkaus olisi kiva jos olisi varaa.
Ei painoa tai mahan kokoa kovin hyvin pysty hallitsemaan raskausaikana. Mä laihduin raskauden aikana 10-12 kg ts. paino pysyi samassa ja 1 kk synnytyksestä olin 12 kg kevyempi kuin ennen raskautta. Vauvamaha oli kuitenkin erittäin etupainotteinen ja alavatsaan repesi valtavat arvet viimeisen 2 viikon aikana, kun vauva laskeutui. Nyt on sitten hillitön arpinen pussi sektion jäljiltä ja synnytyksestä on 3 kk. Toki toi säkki pienenee koko ajan, mutta vahvasti näyttää, että projektista tulee pitkä. Rinnat on myös venyneet ja roikkuvat hinkit aiempien pystyjen sijaan. Mitkään rintaliivit ei enää sovi.