Olen kuvitellut olevani poliittisesti vasemmalla jo 20 vuotta
Tämä koronasekoilu saa kuitenkin epäilemään, haluanko todella kasvattaa valtion roolia yhteiskunnassa.
Valtio käsitteenä on herättänyt luottamusta, ja olen ajatellut sen toimivan sen kansalaistensa edun mukaan. Mutta nyt saankin esimakua siitä, mihin mielivaltainen valtion johto pystyy kun ajat ovat sille suotuisat.
Täytyy tarkastella tarkkaan omia poliittisia, yhteiskunnallisia ja
moraalisia käsityksiä ja muodostaa uudelleen käsitys niistä. Luulen että heilahdan vasemmalta ison harppauksen oikealle.
Kommentit (59)
Valtion muodostamme me ihmiset. Ja ihmisiin ei koskaan voi luottaa edes 80% sti.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä näitä poliittisia pohdintoja alkaa ilmaantua vauvapalstalle. Mitäpä ap tuumaat, onko Venäjällä hyvä yhteiskunnallinen järjestys.
Mitä tarkoitat? En ihannoi venäjää, jos sitä kysyt. Luitko aloituksen?
Hyvä herätä, vasemmisto ei aja kenenkään asiaa enää. Maailma on muuttunut kun kommunistinen Kiinakin on nykyään äärioikeistolainen. Pohjois Korea ja Suomi jatkaa sosialismin tiellä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä näitä poliittisia pohdintoja alkaa ilmaantua vauvapalstalle. Mitäpä ap tuumaat, onko Venäjällä hyvä yhteiskunnallinen järjestys.
Luin ja jäin pohtimaan sitä, mitä oikeasti tavoittelet. Ja kyllä sinä tiedät, mitä tarkoitan ja jos et tiedä, niin ehkäpä nämä poliittiset pohdinnot eivät ole vahvinta aluettasi.
On kyllä hupaisaa että nykyään se mukaliberaali vasemmisto haluaa viedä ihmisiltä itsemääräämisoikeuden ja pakottaa muut ajattelemaan kuten he itse, jopa totuuden puhuminen kielletään (ei saa sanoa että transnaiset ovat miehiä jne).
Oikeisto taas nykyään suojelee ihmisiä valtion mielivallalta, puolustaa itsemääräämisoikeutta ja sananvapautta. Lol. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ja jäin pohtimaan sitä, mitä oikeasti tavoittelet. Ja kyllä sinä tiedät, mitä tarkoitan ja jos et tiedä, niin ehkäpä nämä poliittiset pohdinnot eivät ole vahvinta aluettasi.
Minusta poliittiset pohdinnat kuuluvat kaikille.
Tulkitsinko oikein, että olet pettynyt hallituksen koronastrategiaan ja että näet syynä koronatoimien epäonnistumiseen vasemmistolaisen ideologian? Minkä sellaisen valtion, jossa oikeisto on johdossa, koronastrategia on mielestäsi onnistunut paremmin? En ota siis itse tässä kantaa puoleen tai toiseen vaan mielenkiinnosta kysyn tarkennusta.
Vierailija kirjoitti:
Valtion muodostamme me ihmiset. Ja ihmisiin ei koskaan voi luottaa edes 80% sti.
Kyllä yli 80% on ottanut rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen siirtynyt vasemmalta oikealle. Mitä sitä peittelemään. En hyväksy loismuuttajia, Tanskan malli suomeen, yrittämistä pitää helpottaa, työntekijän palkkaamista helpottaa, kaikki ei voi olla sossuja ja sairaanhoitajia. Me tarvitaan suomeen teollisuutta. Työstä pitää maksaa palkka millä elää ilman tulonsiirtoja. Ylikouluttaminen pitää lopettaa sellaisiin ammatteihin mitkä hallitsisi pelkän kurssinkin avulla riittävästi.
Tanskassa on tällä hetkellä pelkistä sosiaalidemokraateista muodostuva vähemmistöhallitus. Varsin oikeistolaista.
Vierailija kirjoitti:
Tulkitsinko oikein, että olet pettynyt hallituksen koronastrategiaan ja että näet syynä koronatoimien epäonnistumiseen vasemmistolaisen ideologian? Minkä sellaisen valtion, jossa oikeisto on johdossa, koronastrategia on mielestäsi onnistunut paremmin? En ota siis itse tässä kantaa puoleen tai toiseen vaan mielenkiinnosta kysyn tarkennusta.
Me olemme geeniperimmältämme, kulttuuriltamme ja asukastiheydeltämme sen verran poikkeuksellinen valtio ettemme ole verrattavissa muihin. Olisimme vallan hyvin pärjänneet avaamalla koronasairaalat ja erilliset korona yksiköt. Ei olisi mitenkään tarvinnut sotkea ihmisten elämää ja vaikeuttaa yritysten toimintaa. On itseasiassa käsittämätöntä että HUSkin vaivautuu avaamaan koronasairaalan vasta NYT kun se olisi heti pitänyt avata pääkaupunkiseudun keskitetyksi koronayksiköksi johon olisi keskitetty hoito ja osaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen siirtynyt vasemmalta oikealle. Mitä sitä peittelemään. En hyväksy loismuuttajia, Tanskan malli suomeen, yrittämistä pitää helpottaa, työntekijän palkkaamista helpottaa, kaikki ei voi olla sossuja ja sairaanhoitajia. Me tarvitaan suomeen teollisuutta. Työstä pitää maksaa palkka millä elää ilman tulonsiirtoja. Ylikouluttaminen pitää lopettaa sellaisiin ammatteihin mitkä hallitsisi pelkän kurssinkin avulla riittävästi.
Tanskassa on tällä hetkellä pelkistä sosiaalidemokraateista muodostuva vähemmistöhallitus. Varsin oikeistolaista.
Niin. He on heränneitä asiaan vihdoin.
Vierailija kirjoitti:
Ei aivan. Kysymys on toki koronatilanteen laukaisema, mutta pohdinta laajempaa, marxismi-Leninismin äärelle menemistä ja uudelleen tarkastelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aivan. Kysymys on toki koronatilanteen laukaisema, mutta pohdinta laajempaa, marxismi-Leninismin äärelle menemistä ja uudelleen tarkastelua.
Jos aloituksessa mainitaan Suomen hallitus ja sen koronatoimet, silloin keskustellaan niistä ja vertaillaan muiden maihin vastaaviin. Yleisen tason filosofisia pohdintoja varten olisi ollut parempi tehdä toisenlainen aloitus. Ei voida puhua vasemmistoideologian epäonnistumisesta käyttäen esimerkkinä yksittäistä valtiota, joka ei edes ole mitenkään erityisen vasemmistolainen. Vasemmistoliitto on Suomessa vähemmistöpuolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Vaikka en tunne tuota aatesuuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aloituksessa mainitaan Suomen hallitus ja sen koronatoimet, silloin keskustellaan niistä ja vertaillaan muiden maihin vastaaviin. Yleisen tason filosofisia pohdintoja varten olisi ollut parempi tehdä toisenlainen aloitus. Ei voida puhua vasemmistoideologian epäonnistumisesta käyttäen esimerkkinä yksittäistä valtiota, joka ei edes ole mitenkään erityisen vasemmistolainen. Vasemmistoliitto on Suomessa vähemmistöpuolue.
Vasemmistopuolueita on SDP, Vasemmistoliitto ja osittain vihreilläkin on tätä taikaseinä ja halataan maailmaa ideologiaa. Eli ovat iso tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa pohditaan valtion roolia. Koronasekoilu on mainittu laukaisevana tekijänä, mutta älä anna sen olla öyhöttämisesn este. Jos et kykene puhumaan Marxismi-Leninismistä ja sen mahdollistavasta totalitarismista, älä vaivaudu.
Vasemmisto oli Kekkosen aikaan aivan eri asia kuin nykyään.
Ennen vsemmisto olisi ollut raivoisesta näiden rekkaprotestejen puolella.
Työväenluokka kapinoi eliittiä vastaan.
Siinä tilanteessa jos olet eliitin puolella, et ole vasemmistolainen.
Itsestäni sanoisin että olen täysin eri mieltä sekä oikeiston että vasemmiston kanssa.
No nythän kokoomus voitti kuntavaalit, että ei tarvitse pelätä enää, että valtiolla on suurtakaan merkitystä asioiden hoitoon, vaan eiköhän hoito- ja sosiaalialan nopeampi yksityistäminen ala tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo taas ole se trolli-huutelija, jonka maailmassa joka toinen kirjoittaja on "putinin trolli". Lääkkeet ottamatta.