Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kuvitellut olevani poliittisesti vasemmalla jo 20 vuotta

Vierailija
04.02.2022 |

Tämä koronasekoilu saa kuitenkin epäilemään, haluanko todella kasvattaa valtion roolia yhteiskunnassa.

Valtio käsitteenä on herättänyt luottamusta, ja olen ajatellut sen toimivan sen kansalaistensa edun mukaan. Mutta nyt saankin esimakua siitä, mihin mielivaltainen valtion johto pystyy kun ajat ovat sille suotuisat.

Täytyy tarkastella tarkkaan omia poliittisia, yhteiskunnallisia ja
moraalisia käsityksiä ja muodostaa uudelleen käsitys niistä. Luulen että heilahdan vasemmalta ison harppauksen oikealle.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulkitsinko oikein, että olet pettynyt hallituksen koronastrategiaan ja että näet syynä koronatoimien epäonnistumiseen vasemmistolaisen ideologian? Minkä sellaisen valtion, jossa oikeisto on johdossa, koronastrategia on mielestäsi onnistunut paremmin? En ota siis itse tässä kantaa puoleen tai toiseen vaan mielenkiinnosta kysyn tarkennusta.

Minä tulkitsin niin, ettei kyse ole varsinaisesti koronasta tai koronastrategiasta, vaan siitä miten esimerkiksi tämä kaikki tuo esiin (ääri)vasemmistolaisen vahingollista ajattelua ja idelogiaa. Samaa ilmentää muukin yhteiskunnassa valloillaan oleva toiminta, kuten woket ym.

Tosin täytyy kyllä ihmetellä vähän miten se voi tulla yllätyksenä joillekin.

Pystyisitkö vähän avaamaan, mitä tarkoittaa "tämä kaikki"? Puhutko nyt siis koronasta vai et? Mikä Suomen hallituksen koronaan liittyvä päätös mielestäsi edustaa vasemmistoideologiaa ja millainen mielestäsi on vastaavasti oikeistolainen, onnistunut koronastrategia? Missä maassa on tällainen strategia käytössä?

Mikä sinun mielestäsi on onnistunutta, ei välttämättä ole muista näkökulmista katsottuna sitä. Tämä vallitseva koronataistelu ei ole pelkkää itse viruksen nitistämistä. Se on kaikkea muutakin, mitä viruksen vuoksi ympärillä tapahtuu ja siihen reagoimista. Jos katsotaan vaan kuolleisuuslukuja ja tehohoidon kapasiteettia, niin joo, olemme onnistuneet. Jee. Laiha lohtu. Nuoret voivat todella ennätyksellisen huonosti, mielenterveys horjuu, ihmiset jäävät yksin, nuorten väkivaltaisuudessa selvä piikki korona-aikaan, valtio tuhlaa miljoonia holtittomasti älyttömyyksiin, kuten nyt nämä koululaisten kotitestit, samalla kun monelta on mennyt työ ja elinkeino alta, lapset ja nuoret lopettaneet selvästi aiempaa enemmän terveet harrastukset, kuten liikuntaharrastukset ym ym ym

Missään nimessä tässä ei voida voittajiksi julistautua.

En pyytänyt analyysia siitä, mikä koronastrategiassa on epäonnistunut, vaan esimerkkiä siitä, mikä Suomen koronastrategiassa edustaa vasemmistolaista ideologiaa ja millainen on oikeistolainen koronastrategia.

Vierailija
42/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin sijaitsevani vasemmalla kunnes "oma maa ensin" ajattelusta tuli vahingollista ja olinkin yhtäkkiä "äärioikeistoa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin luulin sijaitsevani vasemmalla kunnes "oma maa ensin" ajattelusta tuli vahingollista ja olinkin yhtäkkiä "äärioikeistoa"

Täysin sama kokemus.

Vierailija
44/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulkitsinko oikein, että olet pettynyt hallituksen koronastrategiaan ja että näet syynä koronatoimien epäonnistumiseen vasemmistolaisen ideologian? Minkä sellaisen valtion, jossa oikeisto on johdossa, koronastrategia on mielestäsi onnistunut paremmin? En ota siis itse tässä kantaa puoleen tai toiseen vaan mielenkiinnosta kysyn tarkennusta.

Minä tulkitsin niin, ettei kyse ole varsinaisesti koronasta tai koronastrategiasta, vaan siitä miten esimerkiksi tämä kaikki tuo esiin (ääri)vasemmistolaisen vahingollista ajattelua ja idelogiaa. Samaa ilmentää muukin yhteiskunnassa valloillaan oleva toiminta, kuten woket ym.

Pystyisitkö vähän avaamaan, mitä tarkoittaa "tämä kaikki"? Puhutko nyt siis koronasta vai et? Mikä Suomen hallituksen koronaan liittyvä päätös mielestäsi edustaa vasemmistoideologiaa ja millainen mielestäsi on vastaavasti oikeistolainen, onnistunut koronastrategia? Missä maassa on tällainen strategia käytössä?

Mikä sinun mielestäsi on onnistunutta, ei välttämättä ole muista näkökulmista katsottuna sitä. Tämä vallitseva koronataistelu ei ole pelkkää itse viruksen nitistämistä. Se on kaikkea muutakin, mitä viruksen vuoksi ympärillä tapahtuu ja siihen reagoimista. Jos katsotaan vaan kuolleisuuslukuja ja tehohoidon kapasiteettia, niin joo, olemme onnistuneet. Jee. Laiha lohtu. Nuoret voivat todella ennätyksellisen huonosti, mielenterveys horjuu, ihmiset jäävät yksin, nuorten väkivaltaisuudessa selvä piikki korona-aikaan, valtio tuhlaa miljoonia holtittomasti älyttömyyksiin, kuten nyt nämä koululaisten kotitestit, samalla kun monelta on mennyt työ ja elinkeino alta, lapset ja nuoret lopettaneet selvästi aiempaa enemmän terveet harrastukset, kuten liikuntaharrastukset ym ym ym

En pyytänyt analyysia siitä, mikä koronastrategiassa on epäonnistunut, vaan esimerkkiä siitä, mikä Suomen koronastrategiassa edustaa vasemmistolaista ideologiaa ja millainen on oikeistolainen koronastrategia.

Vasemmistolainen ideologia korostaa valtion roolia ja mielivaltaa, ns "yhteistä ainoaa oikeaa tapaa", oikeistolla korostuu enemmän yksilön vapaus ja vastuu.

Vierailija
45/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvensin kyllä tuossa, että puhun muustakin kuin koronatoimista. Esim wokeiluhan on hyvin vasemmistolaista ajattelua.

Vierailija
46/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen siirtynyt vasemmalta oikealle. Mitä sitä peittelemään. En hyväksy loismuuttajia, Tanskan malli suomeen, yrittämistä pitää helpottaa, työntekijän palkkaamista helpottaa, kaikki ei voi olla sossuja ja sairaanhoitajia. Me tarvitaan suomeen teollisuutta. Työstä pitää maksaa palkka millä elää ilman tulonsiirtoja. Ylikouluttaminen pitää lopettaa sellaisiin ammatteihin mitkä hallitsisi pelkän kurssinkin avulla riittävästi.

Tanskassa on tällä hetkellä pelkistä sosiaalidemokraateista muodostuva vähemmistöhallitus. Varsin oikeistolaista.

''

Sosialistin ovat ruvenneet tekemään oikeistopolitiikka monessa paikkaa, paitsi marin on milipiteiltään kommunisti.

Vierailija
47/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen vihreä, mutta xxxxx

Olin ennen sosiaalidemokraatti, mutta xxx

Olin ennen vasemmistolainen, mutta xxx

Minkä puoluetoimiston trollien käsikirjasta tämä on? Persut vai kokoomus? Kaava toistuu vähän väliä.

Tämän kommentin saamat lukuisat alapeukut on kuin trollien yhteishuuto: "ei me niitä olla!"

Höpsöjä trolleja 😃

Vierailija
48/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä puoluetoimiston trollien käsikirjasta tämä on? Persut vai kokoomus? Kaava toistuu vähän väliä.

Tämän kommentin saamat lukuisat alapeukut on kuin trollien yhteishuuto: "ei me niitä olla!"

Höpsöjä trolleja 😃

Mutta missä on: ”Olin ennen perussuomalainen, mutta xxx”?

Vierailija
49/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat ap!

Olen äänestänyt aina vasemmistoliittoa mutta koronapolitiikka on saanut miettimään asioita.

Kun Suomi putos puusta maito oli Milkkiä.

Suo Kuokka ja Jussi, Martti Luther ja muovipussi.

Globalisaatiossa ja EU: ssa on vaaransa.

Vapaus on suurin arvo kaikista!

Vierailija
50/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ällötti nuorena sana vasemmisto, koska vasen on minulla heikompi käsi. Siksi minusta tuli oikeistolainen. Ihan hyvä peruste kuin jokin muukin valita kanta.

Vierailija
51/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen siirtynyt vasemmalta oikealle. Mitä sitä peittelemään. En hyväksy loismuuttajia, Tanskan malli suomeen, yrittämistä pitää helpottaa, työntekijän palkkaamista helpottaa, kaikki ei voi olla sossuja ja sairaanhoitajia. Me tarvitaan suomeen teollisuutta. Työstä pitää maksaa palkka millä elää ilman tulonsiirtoja. Ylikouluttaminen pitää lopettaa sellaisiin ammatteihin mitkä hallitsisi pelkän kurssinkin avulla riittävästi.

Tanskassa on tällä hetkellä pelkistä sosiaalidemokraateista muodostuva vähemmistöhallitus. Varsin oikeistolaista.

''

Sosialistin ovat ruvenneet tekemään oikeistopolitiikka monessa paikkaa, paitsi marin on milipiteiltään kommunisti.

Luokkatietoinen vai luokkavaistoinen?

Vierailija
52/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto oli Kekkosen aikaan aivan eri asia kuin nykyään.

Ennen vsemmisto olisi ollut raivoisesta näiden rekkaprotestejen puolella.

Työväenluokka kapinoi eliittiä vastaan.

Siinä tilanteessa jos olet eliitin puolella, et ole vasemmistolainen.

Itsestäni sanoisin että olen täysin eri mieltä sekä oikeiston että vasemmiston kanssa.

Nimenomaan näin. Vasemmistolaiselle ei olisi tullut mieleenkään kannattaa jotain koronapasseja ja ihmisten kyttäämistä ja jakamista eri porukoihin.

En tiedä, mitä nämä nykyiset ovat. Vasemmistoliitossa on ehkä viitisen vasemmistolaista edustajaa.

Nykyään ihmiset luulee, että joku Trudeau on vasemmistolainen :D Tai Biden :D

Vierailija
53/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakai, vaikka täällä olisi ollut nyt oikeistolainen hallitus, niin ihan samanlaisestihan täällä rajoitettu olisi. Ja silloin olisivat vasemmistolaiset osoittamassa mieltään. Heillä kävi vaan huono tuuri, kun sattuivat olemaan vastuussa kun korona tuli.

Suurin osa ei asioita pohdi tapauskohtaisesti, vaan katsoo jostain, mitä mieltä "meidän" kuuluu olla, ja sitä mieltä sitten ollaan. Vasemmistolainen ei voi koskaan kannattaa jotain, mitä ajattelee persujen kannattavan, ja toisin päin. Vaikka molemmat joutuisivat kääntämään takkinsa täysin.

Tunnejohtaminen saisi vähentyä ja asiajohtaminen tulla tilalle. Se ehkä ollut tämän hallituksen heikkous. Ja tietysti se, että oikeasti ei johdeta mitään, vaan asiat sanellaan muualta.

Vierailija
54/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsöjä trolleja 😃

Mutta missä on: ”Olin ennen perussuomalainen, mutta xxx”?

Ei sellaista ole, kun ihmiset viisastuu jossain vaiheessa.

Vierailija
55/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tottakai, vaikka täyällä olisi ollut nyt oikeistolainen hallitus, niin ihan samanlaisestihan täällä rajoitettu olisi. Ja silloin olisivat vasemmistolaiset osoittamassa mieltään. Heillä kävi vaan huono tuuri, kun sattuivat olemaan vastuussa kun korona tuli.

Suurin osa ei asioita pohdi tapauskohtaisesti, vaan katsoo jostain, mitä mieltä "meidän" kuuluu olla, ja sitä mieltä sitten ollaan. Vasemmistolainen ei voi koskaan kannattaa jotain, mitä ajattelee persujen kannattavan, ja toisin päin. Vaikka molemmat joutuisivat kääntämään takkinsa täysin.

Tunnejohtaminen saisi vähentyä ja asiajohtaminen tulla tilalle. Se ehkä ollut tämän hallituksen heikkous. Ja tietysti se, että oikeasti ei johdeta mitään, vaan asiat sanellaan muualta.

Ihminen, joka ei tiedä tosiasioita tai osaa käsitellä niitä, turvautuu tunteisiin. Ei sellaisia johtoon.

Vierailija
56/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa vasemmistoliitto kaikista eniten rokotepassia vastaan.

Suomessa tapahtui jotain outoa.

Miettikääpä sitä.

Vierailija
57/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto oli Kekkosen aikaan aivan eri asia kuin nykyään.

Ennen vsemmisto olisi ollut raivoisesta näiden rekkaprotestejen puolella.

Työväenluokka kapinoi eliittiä vastaan.

Siinä tilanteessa jos olet eliitin puolella, et ole vasemmistolainen.

Itsestäni sanoisin että olen täysin eri mieltä sekä oikeiston että vasemmiston kanssa.

Nimenomaan näin. Vasemmistolaiselle ei olisi tullut mieleenkään kannattaa jotain koronapasseja ja ihmisten kyttäämistä ja jakamista eri porukoihin.

En tiedä, mitä nämä nykyiset ovat. Vasemmistoliitossa on ehkä viitisen vasemmistolaista edustajaa.

Nykyään ihmiset luulee, että joku Trudeau on vasemmistolainen :D Tai Biden :D

Ai ei vai?? 70-luvun vasemmisto nimenomaan halusi olla ainut oikea porukka, kaikki muut olivat vihollisia jotka olisivat kuuluneet gulakeihin. Tämä ns. taistolaisuus oli erittäin voimakas ja ehdoton aate ja kun vallankumous ei sitten toteututkaan ovat jotkin silloiset voimahahmot kipuilleet ihan nykyaikoihin asti.

Vierailija
58/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä minäminäminähihhuli siellä taas valittaa.

Katoa yhteiskunnan ulkopuolelle jos onnistuu, jos sieltä se onni löytyy.

Vierailija
59/59 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolainen ideologia korostaa valtion roolia ja mielivaltaa, ns "yhteistä ainoaa oikeaa tapaa", oikeistolla korostuu enemmän yksilön vapaus ja vastuu.

Toi "mielivalta" on aika yliampuva sana Suomen kaltasessa maassa. Tuntuu olevan suosittu sana rokotevastaisten ym. salaliittohörhöjen parissa.