Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jonka elimistö ei kestä raskasta työtä/vuorotyötä!

Vierailija
11.06.2015 |

Haluaisin vaan kuulla muiden kokemuksia. Olen aloittanut hoitoalan työt. Työ on fyysiesti melko raskasta, paljon siirtoja, potilashuoneet kuumia ja kiire on kova. Mun elimistö on mennyt ihan kummalliseksi. Mulla on runsaasti turvotusta ja nivelet on kipeät. En tajua tätä; olen liikkeessä koko ajan, yritän juoda pitkin päivää,kalorimäärä ei mitenkään voi ylittää kulutusta ja silti paisun, paino on noussut kolmessa viikossa lähes kolme kiloa. Koko ajan on jotenkin pöhnäinen olo, unirtymi on sekaisin, en nuku kunnolla ja väsyttää vaikka sitten kuitenkaan ei väsytä. Vapaapäivät ei oikein riitä palautumiseen, vaikka kuinka venyttelisi ja joisi vettä ja näin päin pois. 

Kauanko kestää, että elimistö tottuu epäsäännölliseen rytmiin? Oisko vinkkejä turvotukseen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 18:44"]Haluaisin vaan kuulla muiden kokemuksia. Olen aloittanut hoitoalan työt. Työ on fyysiesti melko raskasta, paljon siirtoja, potilashuoneet kuumia ja kiire on kova. Mun elimistö on mennyt ihan kummalliseksi. Mulla on runsaasti turvotusta ja nivelet on kipeät. En tajua tätä; olen liikkeessä koko ajan, yritän juoda pitkin päivää,kalorimäärä ei mitenkään voi ylittää kulutusta ja silti paisun, paino on noussut kolmessa viikossa lähes kolme kiloa. Koko ajan on jotenkin pöhnäinen olo, unirtymi on sekaisin, en nuku kunnolla ja väsyttää vaikka sitten kuitenkaan ei väsytä. Vapaapäivät ei oikein riitä palautumiseen, vaikka kuinka venyttelisi ja joisi vettä ja näin päin pois. 

Kauanko kestää, että elimistö tottuu epäsäännölliseen rytmiin? Oisko vinkkejä turvotukseen?
[/quote]

Kilpirauhanen jarruttaa ja stressin lisääntyessä ja unirytmin sekoillessa kortisolia erittyy liikaa. Max puoli vuotta menee noin

Vierailija
2/3 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt epäsäännöllistä työtä kohta 10 vuotta ja pahenee vaan. Kiloja tulee koko ajan lisää ja vaikka miten yrittää niin ei paino laske millään. Stressi ja unenpuute on niin valtavat että usein toivon etten enää herää kun sänkyyn menen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyö lisää rintasyöpäriskiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme