Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAUVAN HOIDOSTA...APUA!

Vierailija
11.06.2015 |

Minä ja poikaystäväni "joudutaan" tästä päivästä huomiseen iltaan vahtimaan pikkusiskoani. Olen 17v, ja siskoni on 3v. Tiedän, helvetin iso ikäero. Noh anyways, me ei poikaystävän kanssa olla lapsi-ihmisiä, ei sitten mitenkään. Vanhempani toivat äsken siskoni tänne ja kertoivat tärkeimmät hoito-ohjeet jne. Mutta silti tuntuu että ei pärjätä.
En olisi mielellään ottanut siskoa hoitoon, mutta pakottavien syiden takia oli vähän pakko.

Nostettiin jo kaikki meidän maalaustarvikkeet jne.Ylös, pois siskon lähettyviltä, mutta mitenkäs muut jutut? Kaikki särkyvä pitäisi olla turvassa, mutta tuntuu että jotain unohtui. Mitenkä usein sille pitää antaa ruokaa? Ei äiti sanonut, kun vaan että ruoka on mukana...Nyt se ei saatana enää vastaa puhelimeen! Akku varmaan loppunut.

Poikaystävä yritti piilottaa sähköjohdot, ja kaiken muun vaarallisen. Nyt se on parvekkeella leikkimässä leluilla poikaystävän kanssa.

Apuja nyt, miten me pärjätään?
N17

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotias ei ole vauva. :D voit kysyä "vauvalta"milloin sillä on nälkä, kai se puhua osaa?

Vierailija
2/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v ei ole vauva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen äiti sulla oikein on, kun tuo pikkusisaruksen hoitoon ilman kunnollisia ohjeita?? Ja vielä ala-ikäiselle joka ei itse häntä edes halunnut hoitaa.

Yleensä tuon ikäiset syövät 5 kertaa päivässä (aamupala, lounas, välipala, illallinen, iltapala), ne kellonajat sitten vaihtelevat vähän lapsikohtaisesti. Mutta ei varmasti haittaa jos pikkuisen pieleen menee ruoka-ajat, kunhan annatte ruokaa!

Vierailija
4/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:46"]3 vuotias ei ole vauva. :D voit kysyä "vauvalta"milloin sillä on nälkä, kai se puhua osaa?
[/quote]

No mikä se sitten on? Lapsi?
Ap

Vierailija
5/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:47"]Minkälainen äiti sulla oikein on, kun tuo pikkusisaruksen hoitoon ilman kunnollisia ohjeita?? Ja vielä ala-ikäiselle joka ei itse häntä edes halunnut hoitaa.

Yleensä tuon ikäiset syövät 5 kertaa päivässä (aamupala, lounas, välipala, illallinen, iltapala), ne kellonajat sitten vaihtelevat vähän lapsikohtaisesti. Mutta ei varmasti haittaa jos pikkuisen pieleen menee ruoka-ajat, kunhan annatte ruokaa!
[/quote]

Niillä oli hirveä kiire niin puolet varmaan unohtui kertoa.
Ap

Vierailija
6/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapsi nimenomaan. Alle 1v on vauva, joskin mun silmissä kävelevä ei ole enää vauva, vaikka ikää olisikin 10-11 kk esimerkiksi...

Vierailija
7/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käske nyt vaikka ensi alkuun pois sieltä parvekkeelta!;)

Katotte vaan kokoajan perään niin pärjäätte huomiseen.Syötte vaikka kokoajan jotain pientä niin ei tuu äkäseksi ja otatte rauhassa.Varotte viinirypäleitä ja pähkinöitä ja muuta pyöreää ruokaa jonka voi vetää henkeen.

Vierailija
8/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:49"]No käske nyt vaikka ensi alkuun pois sieltä parvekkeelta!;)

Katotte vaan kokoajan perään niin pärjäätte huomiseen.Syötte vaikka kokoajan jotain pientä niin ei tuu äkäseksi ja otatte rauhassa.Varotte viinirypäleitä ja pähkinöitä ja muuta pyöreää ruokaa jonka voi vetää henkeen.
[/quote]

No hienoa! Justiinsa poikaystävä tarjosi sille viinirypäleen...#lapsenvahtiainesta
Ap

Vierailija
9/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:49"]No lapsi nimenomaan. Alle 1v on vauva, joskin mun silmissä kävelevä ei ole enää vauva, vaikka ikää olisikin 10-11 kk esimerkiksi...
[/quote]

Ai jaa :D Luulin että 3v voi vielä luokitella vauvaksi.
Ap

Vierailija
10/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:49"]No käske nyt vaikka ensi alkuun pois sieltä parvekkeelta!;)

[/quote]

No hienoa! Justiinsa poikaystävä tarjosi sille viinirypäleen...#lapsenvahtiainesta
Ap
[/quote]

Ja syötte aina istuen ja rauhallisesti ettei niin että muksu juoksee suu täynnä ruokaa ynpäriinsä ja tukehtuu.

Vierailija
11/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako pikkuinen vielä puhua? Ruokaa annatte silloin kun itse syötte (lounas ja päivällinen) ja välissä välipaloja ja maitoa tai vettä jos on hurjat leikit ja tulee jano :) Jos ei itse osaa mennä vessaan kun on hätä niin kysykää välillä. Jos vaikuttaa väsyneeltä niin päiväunet.

Itsellä ei ole lapsia mutta olen 20v ja oon hoitanut siskon 4v lasta ainakin näin ja hengissä selvittiin kaikki :D

Vierailija
12/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:49"]No käske nyt vaikka ensi alkuun pois sieltä parvekkeelta!;)

[/quote]

Ap
[/quote]

Ja syötte aina istuen ja rauhallisesti ettei niin että muksu juoksee suu täynnä ruokaa ynpäriinsä ja tukehtuu.
[/quote]

Miten sen saa pysymään paikoillaan? Pikaliimalla tuoliin kiinni? :D Se on ollut täällä puolituntia ja kaikki lelut on jo ympäriinsä...eih. En kestä. En ole lapsi-ihminen...Miten se nukahtaa? Miten te vanhemmat kestätte? Tämä on ihan kamalaa, varsinkin kun en tykkää lapsista. No kyllä tämän kestää.
Ap

Vierailija
13/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki päiväohjelmasta:

klo 7-8 aamupala (puuroa, hedelmiä tms.)

leikkiä ja ulkoilua

n. klo 11-12 lounas (lämmin ruoka)

päiväunet 1,5-2 tuntia

välipala (mm. leipää, hedelmiä, juotavaa)

leikkiä ja ulkoilua

klo 17 päivällinen (lämmin ruoka)

leikkiä

Klo 19 iltapala (puuroa, leipää yms.)

iltapesut, iltasatu ja nukkumaan

Vierailija
14/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:54"]Osaako pikkuinen vielä puhua? Ruokaa annatte silloin kun itse syötte (lounas ja päivällinen) ja välissä välipaloja ja maitoa tai vettä jos on hurjat leikit ja tulee jano :) Jos ei itse osaa mennä vessaan kun on hätä niin kysykää välillä. Jos vaikuttaa väsyneeltä niin päiväunet.

Itsellä ei ole lapsia mutta olen 20v ja oon hoitanut siskon 4v lasta ainakin näin ja hengissä selvittiin kaikki :D
[/quote]

Osaa puhua, mutta ei siitä kimittävästä äänestä aina saa selvää.
Ap

Vierailija
15/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 3 vuotias osaa jo syödä viinirypäleitä ja pähkinöitä. Siis missä kuplassa te oikein kasvatatte penskanne! Ja ap, miten voit olla noin uusavuton, pitäiskö sun useimmin käydä vanhemmillas ni voit auttaa sisaresi hoidossa.

Vierailija
16/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lapsi. Pikkutyttö tai -poika. Viitteellinen päiväohjelma: Herääminen > aamupesut > aamupala > ulos leikkimään tunti-pari > sisään > lounas > päiväunet > välipala > leikkiä sisällä tai uudestaan ulos > päivällinen > ulos leikkimään tai jos ei jaksa tai jo sataa kaatamalla tms. jotain mukavaa puuhailua kotona > iltapala > iltapesut > nukkumaan. Ja jokaiseen saumakohtaan lapsi vessaan potalle /pöntölle.

Eli puuhaa riittää... Miten ihmeessä äitisi sysää sisaruksesi sinun hoitoosi ilman sinun suostumustasi?

M38, 4 lasta

Vierailija
17/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:56"]Esimerkki päiväohjelmasta:

klo 7-8 aamupala (puuroa, hedelmiä tms.)

leikkiä ja ulkoilua

n. klo 11-12 lounas (lämmin ruoka)

päiväunet 1,5-2 tuntia

välipala (mm. leipää, hedelmiä, juotavaa)

leikkiä ja ulkoilua

klo 17 päivällinen (lämmin ruoka)

leikkiä

Klo 19 iltapala (puuroa, leipää yms.)

iltapesut, iltasatu ja nukkumaan

[/quote]

Voisinpa laittaa sille koiranvaljaat ulkoilessa...jos käytäisi vaikka lintuja syöttämässä järvenrannalla. Sitten kaikki luulee että ollaan teinivanhempia, jee jee.
Ap

Vierailija
18/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:49"]No käske nyt vaikka ensi alkuun pois sieltä parvekkeelta!;)

[/quote]

Ap
[/quote]

[/quote]

Miten sen saa pysymään paikoillaan? Pikaliimalla tuoliin kiinni? :D Se on ollut täällä puolituntia ja kaikki lelut on jo ympäriinsä...eih. En kestä. En ole lapsi-ihminen...Miten se nukahtaa? Miten te vanhemmat kestätte? Tämä on ihan kamalaa, varsinkin kun en tykkää lapsista. No kyllä tämän kestää.
Ap

[/quote]

Istutat tuolille ja sanot että nyt syödään. Jos ei meinaa istua niin nostat niin monta kertaa paikalleen että tajuaa. Sitten ruoka eteen ja vahdit että syödään nätisti. Saat ihan kieltää ja komentaakin :)

Vierailija
19/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:58"]Se on lapsi. Pikkutyttö tai -poika. Viitteellinen päiväohjelma: Herääminen > aamupesut > aamupala > ulos leikkimään tunti-pari > sisään > lounas > päiväunet > välipala > leikkiä sisällä tai uudestaan ulos > päivällinen > ulos leikkimään tai jos ei jaksa tai jo sataa kaatamalla tms. jotain mukavaa puuhailua kotona > iltapala > iltapesut > nukkumaan. Ja jokaiseen saumakohtaan lapsi vessaan potalle /pöntölle.

Eli puuhaa riittää... Miten ihmeessä äitisi sysää sisaruksesi sinun hoitoosi ilman sinun suostumustasi?

M38, 4 lasta
[/quote]

Suostuttiin ottamaan hoitoon, mutta ei oltu hirveen innoissaan asiasta.
Ap

Vierailija
20/72 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassusti puhut sisarestasi? Onko kenties eka kerta kun hänet näet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä