VAUVAN HOIDOSTA...APUA!
Minä ja poikaystäväni "joudutaan" tästä päivästä huomiseen iltaan vahtimaan pikkusiskoani. Olen 17v, ja siskoni on 3v. Tiedän, helvetin iso ikäero. Noh anyways, me ei poikaystävän kanssa olla lapsi-ihmisiä, ei sitten mitenkään. Vanhempani toivat äsken siskoni tänne ja kertoivat tärkeimmät hoito-ohjeet jne. Mutta silti tuntuu että ei pärjätä.
En olisi mielellään ottanut siskoa hoitoon, mutta pakottavien syiden takia oli vähän pakko.
Nostettiin jo kaikki meidän maalaustarvikkeet jne.Ylös, pois siskon lähettyviltä, mutta mitenkäs muut jutut? Kaikki särkyvä pitäisi olla turvassa, mutta tuntuu että jotain unohtui. Mitenkä usein sille pitää antaa ruokaa? Ei äiti sanonut, kun vaan että ruoka on mukana...Nyt se ei saatana enää vastaa puhelimeen! Akku varmaan loppunut.
Poikaystävä yritti piilottaa sähköjohdot, ja kaiken muun vaarallisen. Nyt se on parvekkeella leikkimässä leluilla poikaystävän kanssa.
Apuja nyt, miten me pärjätään?
N17
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:35"]Jos ei normiruokaa syö, niin olkoot syömättä. Tässä asiassa en taivu. ..
juu. .. onnea valitsemallasi tiellä. Parempihan se on siellä vieraassa paikassa itkeä nälästä kuin joustaa periaatteista.
Ihmettelin, että melko lapsellista kyselyä, yritin kokemukseni avulla auttaa, mutta jos kerran on asioita joissa et taivu ja avustaa osasit kommentoida ainoastaan, että roskaa et syö, niin antaapi olla. :) Rattoisaa siskonhoitoa
[/quote]
Joo noinhan ne lapset kasvatetaan. Annetaan vaan heti periksi kun lapsi kitisee. Ap on oikeassa kun ei syötä lapselle roskaruokaa.
[/quote]
no ap nyt ei varsinaisesti kasvata siskoaan kun ei tätä edes tunne :)
Mutta ilman muuta on parempi olla syömättä vieraassa paikassa kuin syödä kerran roskaa vai paskaako se peräti oli. Siis paljon parempi olla tinkimättä periaatteessa kuin tehdä tilanteesta mukava pienelle. Ihan ilman muuta! Koskee sekä syömistä, telkkaria, nukkumista ja kaikkea mistä vaan voitte keksii nipotettavaa ;)
[/quote]
No kun ei sisko ole edes valittanut ruoasta. On sitä olemassa hyvänmakuista terveellistäkin ruokaa.
Ap
[/quote]
edelleen;:
Annoin sinua ja ongelmiasi tuntematta neuvoja yleisimpiin pulmiin. Tartuit yhteen asiaan, joka mielestäsi oli huono neuvo.
Vastaisuudessa kannattaa kiittää hyvistä neuvoista ja jättää omasta mielestään huonot neuvot huomioimatta. Tulee auttajalle huomattavasti parempi mieli kuin sillä, että haukkuu hänen ajatuksiaan, tässä tapauksessa mäkkiä, paskaksi. .. ;)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:03"]Ap ei hätää pidetään sulle online mammapäivystystä, kysyt heti jos ongelmia.... Pääsittekö sinne ulos?
[/quote]
Oltiin ulkona, ja just tultiin sisälle.
Ap
[/quote]
se oli nopeaa toimintaa se
Telkasta tulee 18 Asti pikkukakkonen ;)
Jos haluatte lapsen helposti nukkumaan, suisittelen suihku tai kylpy leikkejä ennen iltapalaa, ramasee pieniä :)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:03"]Ap ei hätää pidetään sulle online mammapäivystystä, kysyt heti jos ongelmia.... Pääsittekö sinne ulos?
[/quote]
Ap
[/quote]
se oli nopeaa toimintaa se
[/quote]
Sanoi että haluaa katsoa jotain ohjelmia. Syötettiin sorsia, niin yhtä-äkkiä piti lähteä sisälle. Hyvä vaan, koska ihmiset varmaan luuli meitä sen vanhemmiksi...
Ap
Hei, et ole ainut jolla iso ikäero siskoonsa. :) itse kylläkin ole ollut aina lapsirakas. Vanhempaan siskooni minulla on 16-vuotta ikäeroa, nuorempaan 18. Ovat siis isäni uudesta liitosta. En ole itsekään asunut siskojeni kanssa saman katon alla, mutta itse yhteyttä pitämällä olen saanut luotua vahvan siteen heihin. Ovatkin usein olleet luonani, niin hoidossa kuin muuten vain yökylässä. :)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:27"]Hei, et ole ainut jolla iso ikäero siskoonsa. :) itse kylläkin ole ollut aina lapsirakas. Vanhempaan siskooni minulla on 16-vuotta ikäeroa, nuorempaan 18. Ovat siis isäni uudesta liitosta. En ole itsekään asunut siskojeni kanssa saman katon alla, mutta itse yhteyttä pitämällä olen saanut luotua vahvan siteen heihin. Ovatkin usein olleet luonani, niin hoidossa kuin muuten vain yökylässä. :)
[/quote]
Kaikki aina kauhistelee meidän ikäeroa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 15:47"]Tiedän ap miltä tuo tuntuu. Olin kans 17k17 kun sisko sai ensimmäisen lapsen, pojan. Menin kattoon kun se oli 2kk (asutaan kaukana toisista). En tienny yhtään mitä tehä! Ja sama toistunu aina kun lapsi kasvanu, koska pienten kanssa tulee harvoin puuhattua koska kavereilla ei vielä ole lapsia. Ja siskoa harvoin näkee. Alkukankeus menee kyllä ohi. Kunhan huolehtii, että lapsi saa käydä vessassa (välillä kysyt tarviiko käydä), ruokit siskon ja leikit niin siinä se. Ja poikaystävän suosiminen voi johtua ihan siitä, että vielä olet arka lapsenhoidossa. Lapset jyllä huomaa, kuka vaivautuu tilanteessa :D Ota vain rennosti ja käytä tervettä järkeä. Huolehdi perustarpeet, komenna tarvittaessa niin sillä pääsee pitkälle. :) Mustaki 4 vuodessa kuoriutunu ihan hyvä lapsenlikka :D T. N21 [/quote] Kyllä tää nyt tästä pikkuhiljaa :) Mietin vaan että miten pärjää huomenna poikaystävän kanssa, kun minä menen hiusmalliksi kuvauksiin. En kyllä ole kun 3h poissa...Pitikin sattua tälleen päällekkäin. Ap
[/quote]
Huomenna ap kirjoittelee kuinka 3v. itkeskelee koko ajan ja ei suostu enää menemään poikkiksen syliin.... Kummasti vaipassa tai pikkareissa on näkyvissä häivähdys verta.... Sitten ap kyselee "mitä pitää tehdä?" näin klassisesti. Sori ap, että pilasin herkullisen jatkotarinasi.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 15:47"]Tiedän ap miltä tuo tuntuu. Olin kans 17k17 kun sisko sai ensimmäisen lapsen, pojan. Menin kattoon kun se oli 2kk (asutaan kaukana toisista). En tienny yhtään mitä tehä! Ja sama toistunu aina kun lapsi kasvanu, koska pienten kanssa tulee harvoin puuhattua koska kavereilla ei vielä ole lapsia. Ja siskoa harvoin näkee. Alkukankeus menee kyllä ohi. Kunhan huolehtii, että lapsi saa käydä vessassa (välillä kysyt tarviiko käydä), ruokit siskon ja leikit niin siinä se. Ja poikaystävän suosiminen voi johtua ihan siitä, että vielä olet arka lapsenhoidossa. Lapset jyllä huomaa, kuka vaivautuu tilanteessa :D Ota vain rennosti ja käytä tervettä järkeä. Huolehdi perustarpeet, komenna tarvittaessa niin sillä pääsee pitkälle. :) Mustaki 4 vuodessa kuoriutunu ihan hyvä lapsenlikka :D T. N21 [/quote] Kyllä tää nyt tästä pikkuhiljaa :) Mietin vaan että miten pärjää huomenna poikaystävän kanssa, kun minä menen hiusmalliksi kuvauksiin. En kyllä ole kun 3h poissa...Pitikin sattua tälleen päällekkäin. Ap
[/quote]
Huomenna ap kirjoittelee kuinka 3v. itkeskelee koko ajan ja ei suostu enää menemään poikkiksen syliin.... Kummasti vaipassa tai pikkareissa on näkyvissä häivähdys verta.... Sitten ap kyselee "mitä pitää tehdä?" näin klassisesti. Sori ap, että pilasin herkullisen jatkotarinasi.
[/quote]
Anteeksi mitä?
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 15:54"]
[/quote]
[/quote]
Mutä helvettiä sinä selität?
[/quote]
[/quote]
Ap:han sanoi että ei ole tottunut siskon hoitamiseen ja siksi tarvitsi neuvoja. Pakkoko aina mollata toista? Kysyvä ei tieltä eksy.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 17:03"]Ap ei hätää pidetään sulle online mammapäivystystä, kysyt heti jos ongelmia.... Pääsittekö sinne ulos?
[/quote]
Ap