Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla kiitetään, käyttääkö lapsi sanaa kiitos luontevasti?

Vierailija
03.02.2022 |

Oppiiko lapsi kiittämisen esimerkistä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minun kolmevuotias lapsenlapsenikin sanoo hyvin luontevasti ”kiitos”.

Vierailija
2/8 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä siis kiitetä? Voit hyvänen aika! Kaikkea sitä täällä kasvattamattomat kysyvätkin! Tottakai lapsi oppii kiittämään kun kasvattajat kiittävät. Sillä keinoin lapsi oppii KAIKEN.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja "olehyvä" tulee luontevasti sekä myös "saisinko kiitos maitoa tms."

Vierailija
4/8 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun kumpikaan lapseni sitä oikein oppinut. Vaikka itse kiinnitin huomiota siihen, että varmasti kiitän.

Sama tekstareissa: lapsille kirjoitin aina kaikki pilkut ja kaikki oikein, en mitään oikotietä. Ei sieltä samaa tule takaisin.

Vierailija
5/8 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti sanoi mulle pienenä aina vähän töykeästi "sano kiitos", jos sain joltain perheen ulkopuoliselta jotain. Kotona ei perheen kesken kiitelty. Tilanne oli jotenkin niin epämiellyttävä, että en oikeastaan olisi halunnut mitään tädin tuliaisia, kun joutuu sanomaan kiitos. Olen vasta aikuisena oppinut kiittämään luontevasti. Omien lasten kanssa ollaan leikin lomassa harjoiteltu sanomaan kiitos ja ole hyvä ja kiittäminen tulee ihan luonnostaan.

Vierailija
6/8 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oppii esimerkistä, jos vabhemmat ei kiittele ja sano ole hyvä niin eikai sitä opi. Vielä kerkee opetella, tsemppiä

Vierailija
7/8 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kiitellään niin aikuisia kuin lapsia. Ihan arkisissa tilanteissa ja monta kertaa päivässä. Ihme olisi jos ei se tulisi lapsilta luonnostaan.

Vierailija
8/8 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oppii. Lapselta tulee aina automaattisesti pöydästä noustessa kiitos vielä aikuisenakin.

Ja vaikka kaikenlaista ongelmaa on ollut enemmän ja vähemmän, joskus joku samalla työpaikalla ollut oli sanonut tutulle lapsestani " niin juu, tarkoitat sitä kohteliasta tyttöä" 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme