voiko lapsen kanssa käydä Alkossa??
Kommentit (68)
Kyllä mä olen käynyt ihan vauvankin kanssa ostamassa pari pulloa viiniä, glögiä yms. Ei se alkoholi saa lapsillekaan mikään tabu olla. Voin nauttia lapsen läsnäollessa yhden oluen tai lasin viiniäkin. Kun vauva oli ihan pieni, tilasin ravintolassa ruuan kanssa lasin viiniä. Viereisissä pöydissä joku katsoi pahasti. En tajua tätä. Kyllä alkoholista voi tehdä normaalin asian, joka kohtuudella nautittuna on ihan ok. Ihmekään, että kielletty ja vaiettu asia nuoria kiinnostaa, kun ei normaalia suhtautumista alkoholiin ole koskaan opittu...
No tietenkin voi, herranjestas. Missään muussa maassa ei tällaista edes kysyttäis, koska viinin voi ostaa ruokakaupasta. Nyt ihmiset, ihme demonisointia taas - iik, ostan viiniä, iik!
Ei missään nimessä! Parempi, että tutustuu sitten vähän vanhempana ihan itse ja opettelee ryyppäämään kaikessa rauhassa kavereiden kanssa. Muutenkin on parempi, ettei lapsi vaan suinkaan näe mitään alkoholia eli vanhempien kannattaa ryypätä salassa, nuuten juoda vain maitoa. Ei kannata missään nimessä näyttää, että esim. lasi viiniä ruuan kanssa on normaalia, kun ei se meille supmalaisille sitä ole!
Voi tietenkin. Eilen kävin ostamassa valkkaripullon, vaikka lapset olikin mukana. Ei tullut mieleenkään, etten voisi tehdä niin tai että se olisi noloa.
Miksi kohtuullisesta alkoholinkäytöstä tulisi tehdä tabu ja kauhea synti? Meillä aikuiset voi ottaa ruoan kanssa viiniä, vaikka lapset on samassa pöydässäkin. Ryyppäämään en alkaisi lasten nähden, enkä oikein muutenkaan, mutta ei tuo valkkaripullon ostaminen juuri erotu limun ostamisesta, eikä tarvitsekaan.
Olen myyjänä alkossa, kun joku tulee lapsen kanssa alkoon poikkeuksetta katson asiakaan nimen pankkikortista ja teen lasun
:D Jos tuollaisiua miettii, niin alkoholi on ongelma.
Lapsen kanssa voi käydä Alkossa, kukkakaupassa, jopa apteekissa.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:45"]Olen myyjänä alkossa, kun joku tulee lapsen kanssa alkoon poikkeuksetta katson asiakaan nimen pankkikortista ja teen lasun
[/quote]
Ah, sinä ihana provoilija ♡ ja jos et ole, niin sitten olet tyhmä. Minua ei ensinnäkään hetkauttaisi lasu-ilmoitus, koska perheessäni on kaikki hyvin, joten minun ei tarvitse pelätä sossua. Harmittaisi vain se, että turhien lasujen talia ne oileasti tärkeät ja apua tarvitsevat tapaukset voi jäädä ilman apua.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:45"]Olen myyjänä alkossa, kun joku tulee lapsen kanssa alkoon poikkeuksetta katson asiakaan nimen pankkikortista ja teen lasun
[/quote]
Ah, sinä ihana provoilija ♡ ja jos et ole, niin sitten olet tyhmä. Minua ei ensinnäkään hetkauttaisi lasu-ilmoitus, koska perheessäni on kaikki hyvin, joten minun ei tarvitse pelätä sossua. Harmittaisi vain se, että turhien lasujen talia ne oileasti tärkeät ja apua tarvitsevat tapaukset voi jäädä ilman apua.
[/quote] oletko tuuri juoppo
Voi, olen käynyt kahdenkin lapsen kanssa...
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:54"]Voi, olen käynyt kahdenkin lapsen kanssa...
[/quote]
Niin ja kummallakin on vielä eri isä, nuoremman isästä en ole varma.
Tottakai! minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:45"]Olen myyjänä alkossa, kun joku tulee lapsen kanssa alkoon poikkeuksetta katson asiakaan nimen pankkikortista ja teen lasun
[/quote]
[/quote] oletko tuuri juoppo
[/quote]
Tuuri_juoppo? En. En edes tuurijuoppo. Tai mikään muukaan juoppo, jos nyt jotain jatkokysymystä siitä aiot heittää. Katsos, kun jotkut voivat ottaa vain lasillisen tai kaksi silloin tällöin. Mutta jos se ei sinulta onnistu, kannattaa pysyä ihan tipattomalla vaan. Mutta älä kuvittele, että kaikki ovat kuin sinä.
Kyllä lapsen kanssa voi käydä alkossa.Jos käy teinin kanssa valkkaamassa juhannusjuomia ja teini valkkaa omat pullonsa niin tulee propleemia..Ollaan kauppa siinä missä muutkin,noi hommat on menneen talven lumia.
Humalassa ei ole asiaa myymälään ja vielä vähemmän lapsen kanssa.
Tervetuloa!T.Alkon myyjä
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:03"]Kyllä lapsen kanssa voi käydä alkossa.Jos käy teinin kanssa valkkaamassa juhannusjuomia ja teini valkkaa omat pullonsa niin tulee propleemia..Ollaan kauppa siinä missä muutkin,noi hommat on menneen talven lumia.
Humalassa ei ole asiaa myymälään ja vielä vähemmän lapsen kanssa.
Tervetuloa!T.Alkon myyjä
[/quote]
:D Eikös tää ollut kuin siitä lehtijutusta joku aika taaksepäin. Myyjä ei myynyt kun oli alaikäinen mukana, mutta ylemmältä taholta vakuutettiin, että lasten kanssa voi tulla Alkoon ostoksille.
No meillä on vastuu ilmoittaa miten asia on jos joku kyselee.Ei siinä sen ihmeempää.En tosiaan suosittele ottamaan teiniä mukaan juomaostoksille pulloja räpläämään kun meidän täytyy tarkasti vahtia ettei tule niitä välityksiä alaikäselle.
Mutta lapsen kanssa ei mikään estä tulemaan ostoksille eikä siinä ole mitään noloa jos tosiaan muuten käyttäytyy normaalisti.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:45"]
Olen myyjänä alkossa, kun joku tulee lapsen kanssa alkoon poikkeuksetta katson asiakaan nimen pankkikortista ja teen lasun
[/quote]
Sen takia mä maksankin käteisellä...
Tervetuloa ostoksille! Huomoithan kuitenkin, että koko seurueen on pyydettäessä todistettava täysi-ikäisyytensä. Tarkoituksena on estää alkoholin päätyminen alle 18-vuotiaiden haltuun.
No ei nyt lapsilla tarvi olla henkkareita..heh heh..:)
Voi, jos olemme viikonloppuostoksilla ja on alkoon asiaa, tulee lapset mukaan. Ihan normaalia, siellä on muitakin lapsiperheitä.
Ehkä herättää epäilyksiä, jos on ostoksilla teini-ikäisten kanssa ja lapset valikoivat pulloja hyllystä...
Riippuu vähän mitä ostat :D mä olen muutaman kerran käynyt, mutta en kai mitään suuria määriä esim juhannusjuomia kehtaisi ostaa :D ( esim 2x kossu, viini×5... yms)
Mutta toki saa mennä