Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syöpään sairastuneet, miten se todettiin?

Perhosenlento
03.02.2022 |

Kävin vasta lääkärissä kun paino on pudonnut lyhyessä ajassa melkein 10 prossaa, mulla on jatkuvasti lämpöä 37-37,5 ja yleisvointi on heikko. Olen nuori, minulla on lapsia joita hoidan yksin. Lääkäri laittoi lähetteen ties kuinka moneen tutkimukseen, verikokeissa ei näkynyt mitään ihmeellistä paitsi kilpirauhas-arvo matala, samoin hemoglobiini.
Onko muilla ollut jotain vastaavaa, onko kyseessä ollut syöpä? Netin ihana tarjonta ainakin uhittelee näin kun tuolla oirekuvalla googlettaa..

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli rintasyöpä, löysin itse kasvaimen. Ultra, mammo ja neulanäyte varmistivat syöväksi, 8 kk hoidot kävin läpi. Oireita ei ollut kuin väsymys.

Haluan muistuttaa kaikkia jotka saavat huonoja uutisia, vertaistukea on saatavilla facebook-ryhmistä, esim. Siskola on yleisryhmä kaikille. Sitten löytyy omat ryhmät esim. rinnakkain.

Ai tunnustelemalla löysit?

Vierailija
22/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli patti kaulassa, todettiin imusolmukesyöpä..

Iso vai pieni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin 12v. Useita kiloja, jatkuva ripuli ja väsymys. Lämpöä just 37- 37.5 Lääkäri epäili koulupinnariksi. Sitten menin niin huonoon kuntoon, etten jaksanut enää kävellä. Sairaalassa löydettiin leukemia.

Vierailija
24/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammografiasta ultraan ja neulanäyte samalla. Löydettiin noin 2cm kokoinen lobulaarinen syöpä rinnasta.  Leikkaus ja hoidot saatu, nyt olen kunnossa.  Oireita; vähän väsymystä ja joskus ohimenevää aristusta rinnassa.

Tämän päivän syöpähoidot ovat niin hyviä ettei kannata jättää niitä väliin, vaan ainakin aluksi taistella ihan tosissaan.

Vierailija
25/51 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vajaatoiminta ei selitä 5kg laihtumista parissa kuukaudessa, ja siinä piti tuloksissa näkyä yksi arvo matalana (joka mulla on) ja toinen korkeana, joka taas oli normaali.

Raudan aloitin, vaikka lääkäri sanoi ettei tarvitse kun arvo oli 115, ihan ok.

115 hemoglobiini ei ole ok, vaan selkeä anemia. Se voi jo aiheuttaa oireesi. Kilpirauhasen liikatoiminta voi aiheuttaa laihtumista. Mitä kilpirauhasarvoja otettiin? Paljonko oli TSH ja T4V? Otettiinko T3 arvoa tai Tboab vasta-aineet?

TSH oli 1,97, T4V 9,6, vasta-aineita ei otettu eikä T3.

Ap

Vierailija
26/51 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munasarjasyöpä löydettiin 16 vuotiaana kun olin pitkäaikaissairas niin koko ihminen tutkittiin. Ei antanut mitään oireita, eikä ehtinyt kehittyä syöväksi oli vasta pahanlaatuinen kasvain.

Mikä ero on syövällä ja pahanlaatuisella kasvaimella?

T.hoitsu

Vierailija
27/51 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hb jos 115 niin ferritiini hyvin alhainen. Raudanpuute aiheuttaa kilpirauhasarvojen heittelyä, yleensä vajatoiminnan puolelle, tällöin tsh pysyy normaalina. Mulla olo normalisoitui pitkällä rautakuurilla jota jatkan edelleen siten, eettä joka päivä naitin lisärautaa n.20 mg.

Vierailija
28/51 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laihduin 12v. Useita kiloja, jatkuva ripuli ja väsymys. Lämpöä just 37- 37.5 Lääkäri epäili koulupinnariksi. Sitten menin niin huonoon kuntoon, etten jaksanut enää kävellä. Sairaalassa löydettiin leukemia.

Minulla ei ollut oireita ennen kuin yhtenä iltana huomasin paljon pienen pieniä mustelmia reisissäni, leukemiaa sekin.

Vierailija
29/51 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä myös ferritiinin mittaus, jos ei nyt jo ollut.

Minulla ennen syöpää ei ollut mitään oireita.

Vierailija
30/51 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hb jos 115 niin ferritiini hyvin alhainen. Raudanpuute aiheuttaa kilpirauhasarvojen heittelyä, yleensä vajatoiminnan puolelle, tällöin tsh pysyy normaalina. Mulla olo normalisoitui pitkällä rautakuurilla jota jatkan edelleen siten, eettä joka päivä naitin lisärautaa n.20 mg.

Nii tää ei vaan selitä jatkuvaa kuumeilua ja laihtumista, vajaatoiminta aiheuttaa lihomista 😕 mutta aloitin raudan joka tapauksessa, jos se parantaa vointia. Kiitos vastauksesta :)

Vierailija
31/51 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta?

Vierailija
32/51 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen liikatoiminta?

Ei voi oikein olla ku Tyroksiini arvo oli 9,6, eli melkein vajaatoimintaa.

Vierailija
33/51 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva väsymys, laihduin puolessa vuodessa noin 10 kg, ravasin lääkäreissä mutta stressiksi sanottiin. Kävin lopulta yksityisellä ja otettiin verikokeet, jolloin selvisi että Hb oli vain 80 ja CRP 110. Tarkemmissa tutkimuksissa löytyi levinnyt suolistosyöpä. Nyt on hoidot loppuneet ja odotan kotona kuolemaa, vointi on edelleen ihan kohtuullinen. Diagnoosista on vuosi ja kaksi kuukautta. Olen 38-vuotias.

Vierailija
34/51 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli laihtumista, epämääräistä kuumeilua, huimausta ja lisääntynyttä hiusten lähtöä. Reagoin vasta kun tuli vatsakipua. Terveyskeskuksessa tutkittiin ja laitettiin varjoainekuvaukseen, jossa löytyi umpisuolesta kasvain. Syöpää se oli. Onneksi ei ollut levinnyt ja saatiin leikkauksella pois.

Vierailija
35/51 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva väsymys, laihduin puolessa vuodessa noin 10 kg, ravasin lääkäreissä mutta stressiksi sanottiin. Kävin lopulta yksityisellä ja otettiin verikokeet, jolloin selvisi että Hb oli vain 80 ja CRP 110. Tarkemmissa tutkimuksissa löytyi levinnyt suolistosyöpä. Nyt on hoidot loppuneet ja odotan kotona kuolemaa, vointi on edelleen ihan kohtuullinen. Diagnoosista on vuosi ja kaksi kuukautta. Olen 38-vuotias.

Saitko siis tuomion ettei pystytä hoitaa?

Mitkä sun tunnelmat on? Miten suhtaudut kuolemaan ja elämään jota on vielä jäljellä?

Onpa surullinen juttu 😔😔

Vierailija
36/51 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli patti kaulassa, todettiin imusolmukesyöpä..

Miten todettiin?

Millainen patti missä kohtaa?

Vierailija
37/51 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomi alkoi häiritä, poistatin, tuloksena melanooma, leikkaushoitoa ainakin

Vierailija
38/51 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vajaatoiminta ei selitä 5kg laihtumista parissa kuukaudessa, ja siinä piti tuloksissa näkyä yksi arvo matalana (joka mulla on) ja toinen korkeana, joka taas oli normaali.

Raudan aloitin, vaikka lääkäri sanoi ettei tarvitse kun arvo oli 115, ihan ok.

Epäiltiinkö ensin siis liikatoimintaa? Silloin TSH on matala ja T4V nousee. Mitkä sun arvot olivat? Voihan se olla, että sun T4V nousee viiveellä?

Vierailija
39/51 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi v i t u s s a ihmisiä ei tutkita kunnolla???

Muakaan ei, seurauksena sentään vain toiminnallinen haitta, mutta syynä se, kun ei tutkittu kunnolla!

Vierailija
40/51 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munasarjasyöpä löydettiin 16 vuotiaana kun olin pitkäaikaissairas niin koko ihminen tutkittiin. Ei antanut mitään oireita, eikä ehtinyt kehittyä syöväksi oli vasta pahanlaatuinen kasvain.

Mikä ero on syövällä ja pahanlaatuisella kasvaimella?

T.hoitsu

Sama asia yleensä. Hoitsunkin hyvä tietää varmasti.