Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syöpään sairastuneet, miten se todettiin?

Perhosenlento
03.02.2022 |

Kävin vasta lääkärissä kun paino on pudonnut lyhyessä ajassa melkein 10 prossaa, mulla on jatkuvasti lämpöä 37-37,5 ja yleisvointi on heikko. Olen nuori, minulla on lapsia joita hoidan yksin. Lääkäri laittoi lähetteen ties kuinka moneen tutkimukseen, verikokeissa ei näkynyt mitään ihmeellistä paitsi kilpirauhas-arvo matala, samoin hemoglobiini.
Onko muilla ollut jotain vastaavaa, onko kyseessä ollut syöpä? Netin ihana tarjonta ainakin uhittelee näin kun tuolla oirekuvalla googlettaa..

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko oli ehkä huonosti muotoiltu, oli tarkoitus kysyä millä oireilla päädyttiin syöpää epäilemään.

Vierailija
2/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verinen uloste. Varmistui tähystyksellä ja koepalalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla sitä ennen kans laihtumista ja lämpöilyä? Elossa olet vielä, joten saatiinko hoidettua kuntoon?

Vierailija
4/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikään liittyvässä mammografiaseulonnassa löytyi rintasyöpä. Näkyi mammografiassa mutta lääkärikään ei löytänyt tai tuntenut mitään kyhmyä. Ei mitään oireita muutenkaan. Oli järkytys.

Vierailija
5/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu kuukausia jo joku patti kainalossa, varmasti syöpää mut en oo menos lääkäriin, kaikki me kuollaan kuitenkin ennen pitkää

Vierailija
6/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan varma juttu et kuollaan, mutta mul on lapsia ja ne jäis orvoiksi jos täältä lähden näin nuorena, siks haluaisin vielä sinnitellä.

Vierailija
7/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes jatkuva ja runsas kuukautismainen verenvuoto. Kolme gyneä ja muuta diagnoosia kävin läpi ennen kuin todettiin kohdunkaulansyöpä, sen totesi vanha kirurgi, joka tunsi sen näpeissään heti sisätutkimuksessa. 2b levinneisyys, hoidot sytot, leikkaus, sädetys. Olin tuolloin 30 v.  Ei lääkärit osanneet ajatella, että noin nuorella syöpä. Itse tiesin että jotain pahasti vialla. Mutta selvisin, ja olen nyt 56 v, kiitos lääketieteen.

Vierailija
8/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisvointi heikko selittyy jo kilpirauhasen vajaatoiminnalla ja matalalla hb:llä. Aloitko jo syömään lisärautaa?

Vierailija
9/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaatoiminta ei selitä 5kg laihtumista parissa kuukaudessa, ja siinä piti tuloksissa näkyä yksi arvo matalana (joka mulla on) ja toinen korkeana, joka taas oli normaali.

Raudan aloitin, vaikka lääkäri sanoi ettei tarvitse kun arvo oli 115, ihan ok.

Vierailija
10/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomen väri muuttui erilaiseksi. Se leikattiin pois ja vastauksessa melanooma. Nyt ihan ok lisäleikkauksella. Jäitä hattuun ap, odottele tuloksia ihan rauhassa vaikka se hermoille saattaa käydäkin. Jospa se on vain kilpirauhasen vajaatoiminta, se on aika yleistä.

Vierailija
11/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja jos olisi pahin vaihtoehto eli kilpirauhassyöpä niin se on usein hoidettavissa.

Vierailija
12/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pelkästään alhainen hb ja mahdollisesti samalla alhainen ferritiini aiheuttaa jo tuollaista oireilua.

Vierailija
13/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollu kuukausia jo joku patti kainalossa, varmasti syöpää mut en oo menos lääkäriin, kaikki me kuollaan kuitenkin ennen pitkää

Etkö uskalla mennä vai mistä kiikastaa?

Vierailija
14/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasarjasyöpä löydettiin 16 vuotiaana kun olin pitkäaikaissairas niin koko ihminen tutkittiin. Ei antanut mitään oireita, eikä ehtinyt kehittyä syöväksi oli vasta pahanlaatuinen kasvain.

Vierailija
15/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pelkästään alhainen hb ja mahdollisesti samalla alhainen ferritiini aiheuttaa jo tuollaista oireilua.

Meinaatko tätä kun paino laskee hirveetä vauhtia ja on kuumetta yli kuukauden ajan ilman suurempaa syytä?

Vierailija
16/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä muita?

Vierailija
17/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli patti kaulassa, todettiin imusolmukesyöpä..

Vierailija
18/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli rintasyöpä, löysin itse kasvaimen. Ultra, mammo ja neulanäyte varmistivat syöväksi, 8 kk hoidot kävin läpi. Oireita ei ollut kuin väsymys.

Haluan muistuttaa kaikkia jotka saavat huonoja uutisia, vertaistukea on saatavilla facebook-ryhmistä, esim. Siskola on yleisryhmä kaikille. Sitten löytyy omat ryhmät esim. rinnakkain.

Vierailija
19/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muun sairauden ohella otettiin rutiinina keuhkokuva jossa sitten näkyi tarkkarajainen läiskä.

Vierailija
20/51 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vajaatoiminta ei selitä 5kg laihtumista parissa kuukaudessa, ja siinä piti tuloksissa näkyä yksi arvo matalana (joka mulla on) ja toinen korkeana, joka taas oli normaali.

Raudan aloitin, vaikka lääkäri sanoi ettei tarvitse kun arvo oli 115, ihan ok.

115 hemoglobiini ei ole ok, vaan selkeä anemia. Se voi jo aiheuttaa oireesi. Kilpirauhasen liikatoiminta voi aiheuttaa laihtumista. Mitä kilpirauhasarvoja otettiin? Paljonko oli TSH ja T4V? Otettiinko T3 arvoa tai Tboab vasta-aineet?