Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pystyy liikkumaan 2-vuotiaan ja vauvan kanssa?

Vierailija
23.09.2006 |

Välillä meinaa hermo mennä pelkästään 2-vuotiaaseen, joka saattaa välillä huutaa ja kirkua koko kauppareissun. Haluaisi juoksentelemaan lattialle, mutta jos päästää, juoksee kaupassa minkä kintuistaan pääsee, repii tavaroita lattialle ja kauppareissu meneekin sitten perässä juostessa. Jos tähän vielä yhdistää pienen vauvan, niin eihän siitä mitään tule!

Vinkkejä siis otetaan vastaan miten saatte vilkkaan parivuotiaan olemaan rauhallisempi kauppa- ja muut reissut?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuu ostoskärryissä tai rattaissa halusi tai ei.

Vierailija
2/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vauva Ostoskärryn turvaistuimeen. Äläkä välitä jos muut katsovat vihaisesti. Minun oli pakko tehdä niin. Mulla kanssa vilkkaat kaksivuotiaat ja vauva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten niitä katseita vasta tuleekin...

" Eiks toi saa tota kakaraa hiljaseksi?" jne.

Itse olen naama punaisena ja yritän rauhoitella lasta, mutta en ole siinä kovin hyvin onnistunut. Jos pitää parivuotiaan suun täynnä hyvää ruokaa tai pillimehua, saattaa joten kuten onnistua ja sittenkin saa ottaa vastaan niitä mulkaisuja ----> miten sivistymätöntä on juottaa/ruokkia lasta kaupassa.

ap

Vierailija
4/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ota retkieväät jostain muualta mukaan, älä kaupan hyllyltä.

Ajattele vaan, että koirat haukkuu, karavaani kulkee. Hetken toi teidänkin lasten pahin aika kestää. Yleensä ne ei loputtomiin kilju ja melskaa.

Vierailija
5/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka rauhallisesti istuskelevat vaunuissa ja katselevat maisemia.

Näiltä vanhemmilta tulee usein muuten myös niitä paljon merkitseviä mulkaisuja...

No, pitää kai vain kasvattaa toleranssia!

Vierailija
6/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autoa, eikä edes ajokorttia. Lapsilla ikäeroa 1v9kk ja yh olin toisen syntymästä lähtien. On selvitty. Kun on ollut pakko.

Vierailija
7/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sännöt ovat selvät niin asiat menevät paljon paremmin. Lapsi tottuu nopeasti siihen, että kun mennään kauppaan niin sitten istutaan rattaissa.

Vierailija
8/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei ole vain kasvatettu?

Vierailija:

Olen kasvattanut lapseni.

.

Vierailija
9/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vauvallesi kantoliina. Näin liikut yhtä hyvin kuin ilman vauvaakin..

Tai osta kaksostenrattaat. Isompi niihin ja pidät sen rattaissa, huusi tai ei.

Tai laitat vauvan kauppakärryyn (joissain kaupoissa on kärryt, johon saa vauvan istumaan istuimeen ja taaperon vierelle penkkiin)

Ja tärkein:

OPETA KÄYTÖSTAVAT ja rajat sille 2 vuotiaallesi!!

Vierailija
10/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa.

Vierailija
11/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme 2,5-vuotiasta ja 5-vuotias. Minusta tärkein onnistuneen kauppareisun takaaja on se, että olen itse hyvällä tuulella ja luotan, että asiat sujuvat - ja ne tosiaan yleensä sujuvat. Jämptit ohjeet lapsille ja nopeus ovat valttia. Koita antaa 2-vuotiaalle vaikka pieniä tehtäviä, oma pikkukärry tms. Meillä kaikki auttavat tosi miellään.

Vierailija
12/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monesti mukana kaikki lapset, 5v, 3v, ja 1v. ja lisäksi iso maha.

Meillä tehdään ostokset, muksut kiljuu tai ei. Itse asiassa en ole aina edes ihan varma milloin muksut huusi kaupassa tai milloin ei.. Jos alkaa mekastus, komennan olemaan kunnolla. Rattaista tai kärryistä ei tulla pois, hyllyiltä ei oteta mitään (isomman lapsen ohje) ja hyllyiltä ei kurotella mitään (koskee rattaissa/kärryissä istuvia).

Jos kuitenkin yrittää tulla rattaista pois, laitan takaisin istumaan ja vyöt kiinni.

Jos kuitenkin yrittää kurottaa hyllyiltä, kiellän. Kiellän niin monta kertaa kuin on tarvis.

Jos hyllyiltä otetaan jotain, peruuntuu nannapäivä sen lapsen osalta.

Eipä ole ollut ongelmia.

Meluhaittaa ehkä joskus hieman, mutta kun kiellän kolmesti ja kolmannella kerralla sanon, että jos ei totella niin nannapäivä peruuntuu.. niin tulee hiljaista.

On ikävää menettää nannapäivä. Ja lapset tietää, että minä pidän sen minkä olen uhannut.

Vierailija
13/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin yh:si kun odotin kolmatta. Vauva, 1,5v. ja 3v. aina kaupassa mukana ja valtavat määrät ostoksia, ettei niin usein tarvinnut käydä.

Vierailija
14/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpolle lapselle säännöt menee perille parista kerrasta. Vilkkaalle lapselle saa sanoa kakssataa kertaa, eikä se silti usko.

Mutta muuten ei auttavia ohjeita ole. Meillä kaksivuotias istuu kärrin istuimessa ja katselee. Vauva on turvakaukalossa kärrin kyydissä. Joten helpolla päästään.

Vierailija
15/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nauttii vielä kaksinverroin, kun lisäksi huuto saa sinutkin hämmentymään. Kaksivuotiaat huutavat, se on totuus. Miksi sinä sitä häpeilet.

Vierailija
16/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen käynyt kaupassa ihan niin kuin muutkin ihmiset. Tuplarattailla tai sitten niin, että isompi kävelee ja pienempi istuu kärryissä.

Mitä ihmeen vaikeaa siinä on? En nyt tajua.

Vierailija
17/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole kertaakaan käynyt kaupassa niin, että molemmat olisivat mukana. Ei ole tullut vielä sellaista pakkotilannetta. Kai sitä jotenkin selviäisi niin, että vauva on kantoliinassa, mutta ei se hauskaa olisi. Meillä vauva on maitoallergikko, joka on huutanut lähes koko valveillaoloaikansa ekat 3 kk ja on edelleen levoton ja 2,5 v on TODELLA vilkas. Voisin kuvitella, että kauppareissulla huutaisivat niin lapset kuin äitikin ja parkkipaikalla parivuotias juoksisi auton alle tms. alta aiakyksikön.

Vierailija
18/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin pienempi oli ostoskärryssä ja isompi käveli vieressä.

Alusta alkaen oli säännöt ja sopimus että kulkee kärryn vierellä, tavaroita ei kosketa muutoin mitä äiti pyytää kärryyn laittamaan. Sitten seuraava vaihe oli että molemmat käveli ja vuorotellen noukki tarvittavat tavarat kärriin.

Ei ongelmia ja voin vakuuttaa että tempperamenttia löytyy molemmilta.

Sinulla on ilmeinen auktoriteetin puute mitä lapseesi tulee. Olet lipsunut " lupauksista" tai siis tarkemmin et ole toteuttanut uhkauksia. Annat periksi.

Jos nyt et tee asialle jotain ja ota tilannetta haltuusi se lapsi on pomo jatkossakin.

Vierailija
19/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä noista. Niillä on rauhallisia lapsia, ja sitten kuvittelevat olevansa sinua parempia kasvattajia vain sillä perusteella, että heille on sattunut syntymään rauhallinen lapsi. Höpöakkoja ovat.

Vierailija
20/35 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräskin pikku äiti valitteli, että vauvalla on valtaisat masuvaivat ja siksi liikehtii nukkuessaan. Hahhaa! Aivan kuin masuvaivainen pystyisi edes nukkumaan lainkaan!

Kaikki on suhteellista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan