Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy lastenkodissa asuneelta...

Vierailija
10.06.2015 |

Vastaan, paitsi jos minut voidaan tunnistaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lastenkoti on vaikuttanut sun koulunkäyntiin ja tulevasuudensuunnitelmiin?

Vierailija
22/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitkä ikävuodet olit lastenkodissa? Oliko siellä oma huone? Minkä ikäisiä oli nuorimmat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:38"]

Tunnetko että olet saanut kehittyä ja kasvaa normaalisti? Että susta on tullut yhteiskuntakelpoinen, vai oletko ennemmin vetäytynyt ja syrjäytynyt nykymaailmasta?

[/quote]

En tunne kaikkien asioiden kohdalla noin (että olisin saanut kasvaa ja kehittyä normaalisti). On asioita, joiden soisin olevan toisin. Onhan sitä tavallisissakin perheissä kyllä kaikenlaista, eikä asiat mene aina niinkuin pitäisi...

Musta tuntuu, etten ole kovin yhteiskuntakelpoinen... Lapset pitää mut kiinni "normaalissa" elämässä, mutta olen kyllä vetäytyvää tyyppiä. En mä mitään ongelmia aiheuta, mutta sopeutuminen yhteiskuntaan tuntuu vaikealta.

ap

Vierailija
24/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:39"]

Tuli suuri halu halata sinua. Tsemppiä tulevaan ja toivottavasti tulevaisuutesi on onnellinen ja valoisa :)

[/quote]

Kiitos. :) Mulle tulee outo olo, jos joku tuntematon näin haluaa halata mua, mutta mikäs siinä. :) Oikeassa elämässä ei pahemmin myötätuntoa ole tullut, näistä syistä tai muistakaan. Ei ole halailijoita kovin montaa. Olisi kyllä saanut lastenkotiaikana olla.

ap

Vierailija
25/29 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkodissa kannustettiin käymään kouluja, opiskelemaan. Käytännössä vaan niin minulla, kuin muillakin, on niin paljon ongelmia, että opiskelu on ollut hankalaa. Suurin osa tuntemistani lastenkotilapsista on käynyt vain peruskoulun, tai sitten amiksen.

Tulevaisuudensuunnitelmiini lastenkoti vaikutti niin, että lastenkotiaikana melkein ainoa suunnitelmani oli selvitä sieltä pois hengissä ja mahdollisimman järjissäni. Toinen toiveeni oli tulla paremmaksi vanhemmaksi kuin omani tai lastenkodin hotajat olivat... Sen jälkeenkin olen ollut hieman tuuliajolla, en tee liian tarkkoja suunnitelmia, eikä mulla oikein ole kunnianhimoa (johtuuko lastenkodista, en tiedä).

ap

Vierailija
26/29 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin n. 4-vuotiaasta 18-vuotiaaksi siellä. Suurimman osan ajasta oli oma huone, alle kouluikäisenä ei vielä ollut. Jos lastenkotiin tuli liian monta lasta, ei huoneet riittäneet, mutta se oli aina vain väliaikaista. Nuorin oli eräs vauva, jonka ei onneksi tarvinnut asua siellä kovin kauaa. Muuten nuorimmat olivat muistaakseni 3-vuotiaita.

ap

Vierailija
27/29 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 00:04"]Lastenkodissa kannustettiin käymään kouluja, opiskelemaan. Käytännössä vaan niin minulla, kuin muillakin, on niin paljon ongelmia, että opiskelu on ollut hankalaa. Suurin osa tuntemistani lastenkotilapsista on käynyt vain peruskoulun, tai sitten amiksen.

Tulevaisuudensuunnitelmiini lastenkoti vaikutti niin, että lastenkotiaikana melkein ainoa suunnitelmani oli selvitä sieltä pois hengissä ja mahdollisimman järjissäni. Toinen toiveeni oli tulla paremmaksi vanhemmaksi kuin omani tai lastenkodin hotajat olivat... Sen jälkeenkin olen ollut hieman tuuliajolla, en tee liian tarkkoja suunnitelmia, eikä mulla oikein ole kunnianhimoa (johtuuko lastenkodista, en tiedä).

ap
[/quote]

Tiedän niin tunteen.... Tuntuu että kaikilla jotka on olleet noissa laitoksissa on mennyt elämä entistä huonompaan suuntaan laitoksen jälkeen. Moni meiltä esim joutunut vankilaan ym. Eikä kukaan päässyt elämässä eteenpäin. Tuntuu että jo se pelkkä vuosi onnistui hajottamaan elämäni kokonaan. Moni syrjäytyy entistä pahemmin, itse yritän taistella sitä vastaan. Vaihtelevalla menestyksellä. T.n22. Minkä ikäinen sä olet?

Vierailija
28/29 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukkatie?

Vierailija
29/29 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulevaisuudensuunnitelmia: meinaan saada terveyteni parempaan kuntoon, laihduttaa, lisätä liikuntaa, opiskella kieliä, etsiä työtä, kasvattaa lapsiani, löytää lisää kavereita. :) Viiden vuoden kuluttua olen ehkäpä saanut töitä, ja lapset ovat kasvaneet. Muuten näen itseni aikalailla samassa tilanteessa. :) Saatan jopa olla opiskelemassa.

ap