Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen henkisesti loppu.

Vierailija
10.06.2015 |

Olen kokonaan eristäytynyt kavereistani, en jaksaisi nousta sängystä, ainut syy nousta ylös sängystä on poikaystävä ja bändi. Itsetuhoiset ajatukset pyörii päässä, ja haluan vaan vajota maan alle. Hyvät yö unet ei tätä paranna, sekin on kokeiltu. Menneisyyden käsittelemättömät asiat, ja äidin jatkuva ongelmieni vähättely on aiheuttanut sen että en kehtaa/halua/uskalla puhua asioistani. Minua kiusattiin paljon kun olin nuorempi, ja äiti sanoi aina "älä välitä". Nyt minusta tuntuu että äiti ei vieläkään ymmärrä. En uskalla/halua puhua asioista koska tunnen siitä syyllisyyttä. Tunnen syyllisyyttä siitä että "välitän", koska minullehan on aina sanottu "älä välitä". En halua nousta ylös sängystä, mutta jotenkin poikaystävän ja bändin takia minä vaan joka aamu nousen ylös. Olen sanonut äitille, joka sanoi että "masennus on kuin flunssa, se lähtee lepäämällä." Niin varmaan. Tämä on ollut tälläistä jo yli vuoden, ja pahenee vaan. En tiedä miten selviän 9 luokasta. Viime lukuvuonnakin oli _267 tuntia_ poissaoloja, koska en jaksa nousta ylös aamulla. En vaan saa itseäni terapiaan, eikä psykologista ollut mitään apua. Ahdistaa puhua kellekkään, koska olen tottunut siihen että pitää olla välittämättä. Milloin tämä kaikki loppuu? Poikaystävä tietää itsetuhoisuudesta, koska on nähnyt arpia käsissä. Äitillekin _kerroin_, mutta ei se sanonut mitään. En jaksa kohta enää. Täällä voin anonyymisti avautua, joten kerron menneisyydestäni:

Olin 8v, kun enoni sanoi "varohan ettei tuohon tule rullaa" ja puristi mahani ihoa. Kun olin 4-5v serkkupoikani tunki sormensa minun "sinne", en ymmärtänyt sitä silloin mutta nykyään asia mietityttää. Kun olin 10v äitini kertoi että kotona oleva iskä ei ole biologinen isäni, vaan biologinen isäni on väkivaltainen alkoholisti, JOTA LUULIN KUMMIKSENI.
Minua kiusattiin ja syrjittiin paljon, en uskaltanut olla oma itseni. Toinen serkkuni laittoi kaiken aina minun syyksi, ja sain huudot niskaani. Tuossa muutamia juttuja.

Mitä minä enää voin tehdä?
T.15v

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:45"]Voi sinua kultaseni! Olen hyvinkin ehkä äitisi ikäinen nainen ja ajattelen, että äitisi ei vaan osaa. Varmasti olet hänelle rakas, mutta iso osa ihmisistä elävät tätä elämää olematta kosketuksissa omien tunteidensa kanssa. Se voi tuntua pelottavalta ja luulevat ongelmien katoavan kieltämällä sen. Toiset meistä ovat myös herkempiä. Tarkkailevat elämää, muita ihmisiä ja itseään ehkä tarkemmin kuin toiset ja reagoivat voimakkaammin. Mutta, kun oppii rakastamaan itseään ja uskaltaa päästää irti pelosta, voi huomata saaneensa suuren lahjan. Sinunkin ympärillä on ihmisiä, jotka tarvitsevat juuri sinun hymyäsi, ymmärtäviä sanoja, kannustustasi ja rakkauttasi. Olen itse kärsinyt masennuksesta lapsuudestani saakka. Nyt olen 44-vuotias ja vasta vuosi sitten elämäni koki täyskäännöksen. Olin itkenyt ja ryöminyt tässä elämässä kauan, kunnes eräänä päivänä asiat alkoivat loksahtamaan paikoilleen. 1. Anna itkun tulla. Kyyneleitäkin voi oppia rakastamaan. 2. Opettele hiljentämään ajatuksiasi. Ne ovat vain ajatuksia, joilla ei yleensä ole mitään tekemistä totuuden kanssa. (tutustu asioihin meditaatio ja ego) 3. Ole itsellesi hellä, silittele itseäsi, älä satuta. 4. Muista, että olet matkalla. Tämä hetki on vain ajanjakso elämässäsi, ei tulevaisuutesi, ei pysyvä olotila. Ajattele tämä prosessina kohti parasta sinua itseäsi. 5. Pakota itsesi ulos, kävelemään, tapaamaan ihmisiä, mitä vaan. Käytä vaikka facebookia. Tee asioita, jotka tekevät muut ihmiset iloiseksi ja saat siitä hyvänolontunteen itsellesi. 6. Muista, ettei kukaan meistä muista ihmisistä ole yhtään sinua ihmeellisempi ja ansaitse olla onnellinen ja rakastettu yhtään sen enempää kuin sinä. Kuulut elämään tänne meidän kanssamme. 7. Mieti mistä asioista voisit olla kiitollinen. Istahda ulos ja katsele puita, kukkia, lintuja, taivasta ja ajattele miten paljon kauniita asioita ympärilläsi on. Se elämänenergia on myös sinun sisälläsi. 8. Hakeudu heti ammattiauttajan luokse. Muista, että lääkkeet ovat sinulle avuksi, mutta joudut tekemään paljon työtä. Uskon, että onnistut!!! Halauksin, L
[/quote]

Kyllähän se lintujenlaulu rauhoittaa, mutta ei muuten auta. Terapiaa, lääkkeitä tms. En haluaisi, koska ainakaan terapia ei minua auta, sen tiedän.
Ap

Vierailija
42/43 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosta ap itsellesi tuo tämän ketjun aloitusviestisi ja kävele päivystykseen ja sano ettet todellakaan jaksa. Kirjoittamastasi ymmärtää kyllä tilanteesi. Oma läheiseni oli yli kuukauden psykiatrisella osastolla vaikean masennuksen vuoksi. Hänen parantumisensa alkoi siitä hetkestä, kun hän alkoi luottaa sairaalassa yhteen psykologiin ja alkoi purkaa tälle ajatuksiaan. Hänet vietiin turhan myöhään hoitoln. Jos vain mitenkään pystyt, niin mene lääkäriin tai pyydä poikaystävääsi viemään sinut ennenkuin tilanne muuttuu psykoosiksi. Sinulla on vielä hyvä elämä edessä, kun vain puutut tilanteeseesi nyt heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua kultaseni! Olen hyvinkin ehkä äitisi ikäinen nainen ja ajattelen, että äitisi ei vaan osaa. Varmasti olet hänelle rakas, mutta iso osa ihmisistä elävät tätä elämää olematta kosketuksissa omien tunteidensa kanssa. Se voi tuntua pelottavalta ja luulevat ongelmien katoavan kieltämällä sen. Toiset meistä ovat myös herkempiä. Tarkkailevat elämää, muita ihmisiä ja itseään ehkä tarkemmin kuin toiset ja reagoivat voimakkaammin. Mutta, kun oppii rakastamaan itseään ja uskaltaa päästää irti pelosta, voi huomata saaneensa suuren lahjan. Sinunkin ympärillä on ihmisiä, jotka tarvitsevat juuri sinun hymyäsi, ymmärtäviä sanoja, kannustustasi ja rakkauttasi. Olen itse kärsinyt masennuksesta lapsuudestani saakka. Nyt olen 44-vuotias ja vasta vuosi sitten elämäni koki täyskäännöksen. Olin itkenyt ja ryöminyt tässä elämässä kauan, kunnes eräänä päivänä asiat alkoivat loksahtamaan paikoilleen. 1. Anna itkun tulla. Kyyneleitäkin voi oppia rakastamaan. 2. Opettele hiljentämään ajatuksiasi. Ne ovat vain ajatuksia, joilla ei yleensä ole mitään tekemistä totuuden kanssa. (tutustu asioihin meditaatio ja ego) 3. Ole itsellesi hellä, silittele itseäsi, älä satuta. 4. Muista, että olet matkalla. Tämä hetki on vain ajanjakso elämässäsi, ei tulevaisuutesi, ei pysyvä olotila. Ajattele tämä prosessina kohti parasta sinua itseäsi. 5. Pakota itsesi ulos, kävelemään, tapaamaan ihmisiä, mitä vaan. Käytä vaikka facebookia. Tee asioita, jotka tekevät muut ihmiset iloiseksi ja saat siitä hyvänolontunteen itsellesi. 6. Muista, ettei kukaan meistä muista ihmisistä ole yhtään sinua ihmeellisempi ja ansaitse olla onnellinen ja rakastettu yhtään sen enempää kuin sinä. Kuulut elämään tänne meidän kanssamme. 7. Mieti mistä asioista voisit olla kiitollinen. Istahda ulos ja katsele puita, kukkia, lintuja, taivasta ja ajattele miten paljon kauniita asioita ympärilläsi on. Se elämänenergia on myös sinun sisälläsi. 8. Hakeudu heti ammattiauttajan luokse. Muista, että lääkkeet ovat sinulle avuksi, mutta joudut tekemään paljon työtä. Uskon, että onnistut!!! Halauksin, L