Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Deitti, 32 v, asuu edelleen äitinsä kanssa. Juoksenko?

Vierailija
03.02.2022 |

Ei taida olla parisuhdemateriaalia.

Äitinsä on vielä työelämässä, ei siis kyseessä mikään omaishoitokuvio tms.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse juoksisin. En kyllä usko että alunperinkään kiinnostuisin tuollaisesta miehestä.

Ei tullut ilmi heti alussa. Nyt kyllä kiinnostus lopahti pakkaselle kun kuulin tuon.

Ap

Mies oli siis ulkonäöltään ja käytökseltään täysin normaali? Vaikea uskoa.

Vierailija
42/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32v nainen ja muutin lapsuuteni kotiin jotta saan rahaa säästöön. Käyn töissä ja olen "normaali". Kysyttävää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukse ja äkkiä!

Vierailija
44/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeitä kysymyksiä, jos tahdot jatkaa:

- Mihin mies käyttää säästyneet rahansa?

- Tekeekö mies ruokaa itse?

- Peseekö pyykkinsä itse?

- Kuka siellä siivoaa?

Jos mies hummaa rahat kaljaan ja äiti tekee loput, varma "juokse jo".

Mitäpä luulet, että noihin kysymyksiin vastataan? Tuskin kukaan tunnustaa elävänsä äitinsä siivellä.

Vierailija
45/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla niinkin, että on asuessaan vielä lapsuudenkodissaan, aikonut nopeasti säästää rahat omistusasuntoon. On voinut säästää enemmän, kun ei ole samalla tarvinnut maksaa vuokraa. Tätä asiaa ei persaukiset pois kokoaan muuttaneet luuserit tiedä, kun kela on maksanut vuokran ns itsenäistyneen omasta vuokra-asunnosta.

Siis sen lisäksi että kolmekymppinen ihminen asuu äitinsä kanssa, hän jättäisi vielä asumiskuluihinkin osallistumatta niinkuin joku teini?? Just. Minä otan mieluummin oikeasti aikuisen miehen, joka pystyy ja haluaa huolehtia itse itsestään ja elatuksestaan.

Vierailija
46/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 32v nainen ja muutin lapsuuteni kotiin jotta saan rahaa säästöön. Käyn töissä ja olen "normaali". Kysyttävää?

Onko tuo diagnoosi "normaali" sinun päättelemä vai onko joku sinusta sellaisen lausunnon tehnyt?

Vierailija
47/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla niinkin, että on asuessaan vielä lapsuudenkodissaan, aikonut nopeasti säästää rahat omistusasuntoon. On voinut säästää enemmän, kun ei ole samalla tarvinnut maksaa vuokraa. Tätä asiaa ei persaukiset pois kokoaan muuttaneet luuserit tiedä, kun kela on maksanut vuokran ns itsenäistyneen omasta vuokra-asunnosta.

Eli vanhemmat maksaa aikuisen lapsensa asumisen ja ruoan. Miksei vanhemmat voisi muka suoraan laittaa sitä summaa aikuisen lapsensa tilille kuukausittain, jotta lapsi saa samalla tavalla asumisen ja ruoan ilmaiseksi??

Vierailija
48/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Itse asuin eron jälkeen muutaman kuukauden äitini luona. Olen kiitollinen että sain seuraa ja aikaa koota ajatuksia. Toivoin yhteen paluuta, joten en heti halunnut omaa asuntoa. Tosin yhtäkkiä minulle tuli kiire muuttaa pois (vaikka yhteenpaluuta vielä toivoin), ei sitä äidin helmoissa kauaa voinut asua.

Päädyin ottamaan oman vuokra-asunnon.

Joskus sille kotona asumiselle voi olla hyvä syy eli kannattaa se selvittää.

Vierailija
49/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että toki maksoin asumiseni kulut äidilleni

Vierailija
50/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sen lisäksi että kolmekymppinen ihminen asuu äitinsä kanssa, hän jättäisi vielä asumiskuluihinkin osallistumatta niinkuin joku teini?? Just. Minä otan mieluummin oikeasti aikuisen miehen, joka pystyy ja haluaa huolehtia itse itsestään ja elatuksestaan.

Tollasiahan ne on ja sitten eivät ymmärrä, että kaikesta pitää ihan oikeasti ottaa vastuu parisuhteessa.

Vierailija
51/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten itsenäistä elämää sinä pystyt elämään vaikka asut vanhempien kanssa?

Vierailija
52/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun vanhemmille ole oikeasti parempaa kohdetta OMILLE rahoilleen kuin elättää omaa aikuista työssäkäyvää tytärtään?

Vierailija
53/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteesta. Itse asuin eron jälkeen muutaman kuukauden äitini luona. Olen kiitollinen että sain seuraa ja aikaa koota ajatuksia. Toivoin yhteen paluuta, joten en heti halunnut omaa asuntoa. Tosin yhtäkkiä minulle tuli kiire muuttaa pois (vaikka yhteenpaluuta vielä toivoin), ei sitä äidin helmoissa kauaa voinut asua.

Sinun tapauksessasikaan en kyllä voisi suositella parisuhdetta, jos tuore ero ja toivo vielä palata yhteen on olemassa.

Vierailija
54/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen väliaikainen juttu on tietenkin ok. Eri asia kuin se, jos ei ole koskaan asunut omillaan (tai on asunut vain hyvin lyhyen aikaa) eikä ole tarkoituskaan lähteä mihinkään.

Vierailija
55/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini asuu itse ostamassaan omakotitalossa äitinsä kanssa, jotta jää rahaa säästöön ja taloa on helpompi hoitaa. Hän ei ole vielä löytänyt kumppania, mutta ei hänellä taida myöskään olla ongelmia naisrintamalla. Mielestäni asetelmassa ei ole mitään outoa, vaikka jonkun muun mielestä ehkä onkin.

Vierailija
56/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempasi eivät ole kehdanneet sanoa, että heiltä menee sekä yksityisyys että rahaa, kun aikuinen lapsi käyttää heitä ilmaiseen ylöspitoon. Yleensä aikuiset tarvitsevat omaakin rauhaa.

Vierailija
57/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asumismuodosta, osallistumisen asteesta talouden kuluihin ja töihin. Ei nyt kuitenkaan niin mustavalkoista kuin kaikki kuvittelee. Katselisin ja kuuntelisin hetken ennen lopullista päätöstä.

Vierailija
58/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Vanhempasi eivät ole kehdanneet sanoa, että heiltä menee sekä yksityisyys että rahaa, kun aikuinen lapsi käyttää heitä ilmaiseen ylöspitoon. Yleensä aikuiset tarvitsevat omaakin rauhaa.[/quote]

Paitsi ei silloin jos äidillä on persoonallisuushäiriö. Tällöin äiti on henkisesti riippuvainen lapsistaan.

Vierailija
59/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos säästää rahaa omistusasuntoa varten, niin eipä toi ole ongelma. Jos taas uusavuton vätys, niin sitten juokse.

Itse asuin 27-vuotiaaksi kotona ja ostin omistuskaksion 250 000 eurolla säästettyäni ensin 43 000 euroa. Olisin nyt voinut ostaa huonommankin kämpän vuoden kaksi aiemmin. Jos joku Kelan rahoilla asuva "itsenäinen aikuinen" minulle asiasti vittuili, niin hymyilin vaan takaisin

Vierailija
60/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, miksi asuu siellä. Onko hänellä joku hyvä syy? Tekeekö kotitöitä? Onko aina asunut siellä vai muuttiko väliaikaisesti takaisin jostain syystä?