Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Deitti, 32 v, asuu edelleen äitinsä kanssa. Juoksenko?

Vierailija
03.02.2022 |

Ei taida olla parisuhdemateriaalia.

Äitinsä on vielä työelämässä, ei siis kyseessä mikään omaishoitokuvio tms.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla niinkin, että on asuessaan vielä lapsuudenkodissaan, aikonut nopeasti säästää rahat omistusasuntoon. On voinut säästää enemmän, kun ei ole samalla tarvinnut maksaa vuokraa. Tätä asiaa ei persaukiset pois kokoaan muuttaneet luuserit tiedä, kun kela on maksanut vuokran ns itsenäistyneen omasta vuokra-asunnosta.

Siis sen lisäksi että kolmekymppinen ihminen asuu äitinsä kanssa, hän jättäisi vielä asumiskuluihinkin osallistumatta niinkuin joku teini?? Just. Minä otan mieluummin oikeasti aikuisen miehen, joka pystyy ja haluaa huolehtia itse itsestään ja elatuksestaan.

Ei Kelan työttömyys- ja asuntotuilla eläminen ole oikeaa itsenäistymistä. Siinä on suu kiinni Suomi-neidon utareessa ja larpataan "itsenäistä". Jos säästää omistuskämppää varten, niin hyvä vaan, että asuu kotona eikä rahoita vuokranantajia ja Kojamoa.

Vierailija
62/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juokse tai rupea uudeksi äidiksi.

Nimenomaan oman deitini kanssa olin 12v. Iska, äiti elätti osti vaatetkin.Oman maalari liksansa sai käytää viinaan,ravipeleihin ja taksiin.Pers aukisena toisin aina muisti meidätkin ja yhteisen lapasemme.Kunes näytin lopulsesti ovea. Löysi elämän itsensä kaltasien naisen tuuri juopon,hyvä niin.Mutta valitetavasti se juoppous lopulta vei nurmen alle.iki uneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä tutustua mieheen yksilönä, älä stereotyyppinä.

Vierailija
64/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 32v nainen ja muutin lapsuuteni kotiin jotta saan rahaa säästöön. Käyn töissä ja olen "normaali". Kysyttävää?

Vanhempasi eivät ole kehdanneet sanoa, että heiltä menee sekä yksityisyys että rahaa, kun aikuinen lapsi käyttää heitä ilmaiseen ylöspitoon. Yleensä aikuiset tarvitsevat omaakin rauhaa.

Ei kaikki ole niin avuttomia sanomaan suoraan lapsilleen. Jotkut jopa pitävät lastensa seurasta ja mahdollisuudesta saada apua arkeen. Itsellä vasta teini-ikäisiä, silti nautin usein valmiista ateriasta ja siivotusta kodista tmv. eduista. Tuskin kiirehdin heidän kotoa muuttamista tai kiellän tulemasta takaisin jos tarve vaatii.

Kaikkien elämä ei pyöri myöskään jatkuvan panemisen ympärillä ja aina löytyy paikka ja aika jos niin ylitsepääsemättömäksi käy. Kannattaisi unohtaa nuo insesti puheet heti alkuunsa.

Vierailija
65/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä juokse karkuun, tuohan on ihan normaalia esim. Etelä-Euroopassa. Ja ihan hyviä miehiä siellä on.

Vierailija
66/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies asui isänsä yläkerrassa kun tavattiin. Oli tosin muuttanut sinne noin vuotta aiemmin kun oma vuokrakämppä oli mennyt remonttiin. Joku olisi varmaan juossut kovaa kun olisi kuullut asiasta mutta itse en välittänyt. Hyvän miehen sain, nykyään ollaan naimisissa jo ja asutaan toki omassa kodissa. Isä on edelleen miehelleni tärkeä, mutta mitä sitten 🤷

Vierailija
67/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies asui isänsä yläkerrassa kun tavattiin. Oli tosin muuttanut sinne noin vuotta aiemmin kun oma vuokrakämppä oli mennyt remonttiin. Joku olisi varmaan juossut kovaa kun olisi kuullut asiasta mutta itse en välittänyt. Hyvän miehen sain, nykyään ollaan naimisissa jo ja asutaan toki omassa kodissa. Isä on edelleen miehelleni tärkeä, mutta mitä sitten 🤷

Se tuosta unohtui mainita, että oli 32-vuotias tuohon aikaan.

Vierailija
68/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on kaikille hyväksi - juokseminen sieltä parhaasta päästä

Vierailija
69/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais varmaan ensin tiedustella miksi näin. Voi olla esim. että hän on halunnut säästää rahaa, jotta sopivan naisen löydettyään voi ostaa vaikka heti yhteisen asunnon. Jos kyse on laiskuudesta muuttaa omilleen, silloin kannattaa unohtaa, ellet halua passattavaa isoa lasta kontollesi. Kai nyt järkevä aikuinen ihminen ottaa ensin asiasta selvää henkilöltä itseltään, ennen kuin tekee päätöksiä suuntaan tai toiseen.

Vierailija
70/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse kuin olisit Usain Bolt stéróídí-päissään.

Vierailija
71/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan 32-vuotias äitinsä luona asuva nainen jo vähän vanha mutta ehkä siitä voi hyvänkin vaimon saada

Vierailija
72/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos säästää rahaa omistusasuntoa varten, niin eipä toi ole ongelma. Jos taas uusavuton vätys, niin sitten juokse.

Itse asuin 27-vuotiaaksi kotona ja ostin omistuskaksion 250 000 eurolla säästettyäni ensin 43 000 euroa. Olisin nyt voinut ostaa huonommankin kämpän vuoden kaksi aiemmin. Jos joku Kelan rahoilla asuva "itsenäinen aikuinen" minulle asiasti vittuili, niin hymyilin vaan takaisin

Mites sun parisuhderintamalla meni silloin aiemmin ja miten menee nyt?

Vierailija
73/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän kuitenkin oli jo asunut yksin aiemmin. Se muuttaa paljon asetelmaa.

Vierailija
74/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ilmiöstä miehet saavat kuulla kunniansa 10x enemmän kuin naiset..se siitä tasa-arvosta taas.

Vierailija
75/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan nyt vaikka näin, että aika vähän on lopulta todella päteviä syitä asua enää tuon ikäisenä vanhemmillaan varsinkaan jos ei ole esim. omaishoitaja.

Keskustelemalla selviää kaikki olennainen tuosta tilanteesta ja sitten voit tehdä tietoisen päätöksen asian suhteen.

On ihan eri asia jos vaikka ero on tullut ja rahat tiukilla niin muttaanut hetkeksi takaisin lapsuudenkotiin keräämään vauhtia kuin jos on asunut siellä koko aikuisiän itsenäistymättä lainkaan.

Vierailija
76/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin ilmiöstä miehet saavat kuulla kunniansa 10x enemmän kuin naiset..se siitä tasa-arvosta taas.

Koska muutenkin on iso riski, ettei mies yhteenmuuttamisen jälkeen siivoa, kokkaa tai pese pyykkiä. Jos mies ei koskaan ole tehnyt niitä eikä ehkä edes osaa, vaan äiti on passannut, riski nousee satakertaiseksi.

Vierailija
77/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittäisin, onko asunut koko elämänsä ajan äitinsä luona vai onko kenties nyt jokin tilapäiskuvio käynnissä. Lisäksi selvittelisin keskustelemalla miehen asenteita kotitöitä, asumiskuluja yms. kohtaan. Näiden tietojen perusteella varmasti olisikin jo helppo päättää, että jatkoon vai ei...

Jatkoa ajatellen eli siinä tapauksessa jos suhde etenisi, en missään nimessä tällaisessa näin epäilyttävässä tapauksessa muuttaisi kyseisen ihmisen kanssa yhteen sillä tavalla, että muutetaan yhteiseen asuntoon. (Jos vaikka onkin valehdellut edellämainituista asioista tai kaunistellut totuutta, en haluaisi että asia selviäisi tällä tavalla.) Voisin mahdollisesti harkita sitä, että mies muuttaisi minun luokseni ja tarpeen tullen hänet olisi helppo potkia pellolle jos kävisi ilmi, että oman elämän hallinnassa on puutteita.

Vierailija
78/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, naiset eivät halua miestä, joka asuu porukoillaan, mutta kelpuuttavat miehen, joka asuu vaimonsa luona. :)

Koska yleensä ne vaimojensa kanssa asuvat ovat menestyneitä elämässä, parempia keskustelijoita ja parempia sängyssä kuin joku mamman poika.

Vierailija
79/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla niinkin, että on asuessaan vielä lapsuudenkodissaan, aikonut nopeasti säästää rahat omistusasuntoon. On voinut säästää enemmän, kun ei ole samalla tarvinnut maksaa vuokraa. Tätä asiaa ei persaukiset pois kokoaan muuttaneet luuserit tiedä, kun kela on maksanut vuokran ns itsenäistyneen omasta vuokra-asunnosta.

Eli vanhemmat maksaa aikuisen lapsensa asumisen ja ruoan. Miksei vanhemmat voisi muka suoraan laittaa sitä summaa aikuisen lapsensa tilille kuukausittain, jotta lapsi saa samalla tavalla asumisen ja ruoan ilmaiseksi??

Sen lapsen asuminen siellä omakotitalossa ei tuo yhtä paljon kuluja kuin jos vanhempien pitäisi oma asunto kustantaa.

Vierailija
80/102 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, naiset eivät halua miestä, joka asuu porukoillaan, mutta kelpuuttavat miehen, joka asuu vaimonsa luona. :)

Koska yleensä ne vaimojensa kanssa asuvat ovat menestyneitä elämässä, parempia keskustelijoita ja parempia sängyssä kuin joku mamman poika.

Tämä.

Muutenkin koko kuvio siitä että yli kolmekymppinen tämän kulttuurin edustaja asuu vielä vanhempiensa helmoissa on todella luotaantyöntävä. Jotain itsekunnioitusta pitäisi ihmisellä olla että ymmärtäisi itsenäistyä. Toki eri asia, jos tuossa kuviossa on kyse jostain tilapäisasumisesta esimerkiksi eron takia.