Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ranskalaiset ovat sangen laihanpuoleista porukkaa... piileekö

Vierailija
20.11.2009 |

salaisuus annoskoossa vai mikä ruokavaliosta tekee vähemmän lihottavan. Tosin ranskiksetkin tätä nykyä ovat alkaneet kasvattaa massa, mutta perinteinen ruokavalio kiinnostaa... Sisältäähän se kuitenkin leivonnaisia ja juustoja jonnii verran niin..

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli itse ainakin kestän nälkää, heti ei tartte mennä puputtamaan kun tuntee ensimmäisen nälän oireen. Ihmiset on yksilöllisiä, syön kyllä ihan kunnolla, kaksi kertaa päivässä, mutta välipaloja en syö juurikaan. olen hoikka, mutta olisin hoikempi jos söisin vähemmän.

M Nälkä kurnii takuulla mahaa ennen klo 20. Tuskin jaksan odottaa sinne asti. Jotain väiipalaa on siis saatava!

Jos minullaon vaikka nälkä klo 12, voin ihan hienosti olla syömättä vaikka kolmeen tai neljään saakka, enkä edes tule kiukkuiseksi. Ja usein nälkä menee ihan totaalisesti ohi, jos kaupassa syön yhden maistiaisen joltain konsulentilta. Olen myös hoikka.

Minä kestän nälkää huonosti. Nälkä on sitä, että tulee pahoinvointia, heikotusta, vapinaa ja kylmä hiki. Se on todella outoa. Varsinaista näläntunnetta en ole koskaan kokenut, ainoastaan noita outoja oireita.

Pätkäpaastolla olen kuitenkin saanut tuohon helpotusta. Nykyisin syön brunssin klo 12 ja päivällisen viiden ja seitsemän välillä. Muina aikoina en syö mitään, ja vointini on hyvä. Olen myös laihtunut tällä ruokarytmillä, vaikka syön kaikkea mitä mieli tekee. Aikaisemmin olin paljon tarkempi siitä mitä syön ja silti paino tuppasi nousemaan.

Terveystarkastuksessa osaan sanoa syöväni 5 kertaa päivässä. Jos sanoisin totuuden, seuraisi siitä pitkä saarna, enkä jaksa sellaisia kuunnella. Tärkeintä on että itse tiedän ettei minulle sovi kovin tiheä syöminen.

Vierailija
82/90 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin täällä, pätkäpaastolla klo 12-20 paino pysyy kurissa. Poikkesin tästä hiljattain, ja söin aamupalaksi paahtoleivän 9.00. Jo kymmeneltä nälkä alkoi kurnia taas, kello 11 se oli jo sietämätön! Kun paastoan klo 12 saakka, mitään tuon kaltaista nälkää ei tule. Olin vähän järkyttynyt. Lopulta olin syönyt ennen lounasta 3 leipää, mistä tuli ainakin noin 300 kaloria ihan turhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen maatiaisrotu vaan on tukevaa.

Höpö höpö, puoli vuosisataa sitten ja etenkin ennen sitä juuri kukaan ei ollut tukeva.

Ranskassa ei paljoa käytetä siemenöljyjä.

Vierailija
84/90 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli itse ainakin kestän nälkää, heti ei tartte mennä puputtamaan kun tuntee ensimmäisen nälän oireen. Ihmiset on yksilöllisiä, syön kyllä ihan kunnolla, kaksi kertaa päivässä, mutta välipaloja en syö juurikaan. olen hoikka, mutta olisin hoikempi jos söisin vähemmän.

M Nälkä kurnii takuulla mahaa ennen klo 20. Tuskin jaksan odottaa sinne asti. Jotain väiipalaa on siis saatava!

Jos minullaon vaikka nälkä klo 12, voin ihan hienosti olla syömättä vaikka kolmeen tai neljään saakka, enkä edes tule kiukkuiseksi. Ja usein nälkä menee ihan totaalisesti ohi, jos kaupassa syön yhden maistiaisen joltain konsulentilta. Olen myös hoikka.

Minä kestän nälkää huonosti. Nälkä on sitä, että tulee pahoinvointia, heikotusta, vapinaa ja kylmä hiki. Se on todella outo

Se, miten sinä kestät nälkää riippuu siitä mitä syöt. Ei nälän kestäminen ole mikään yksilöominaisuus.

Vierailija
85/90 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua silti ihmetyttää ranskalaisten mieltymys peppuseksiin. Mistä se on peruja?

Sinulla jolla on poikuus tallella, on kova tarve esiintyä. Kun rohkeus ei riitä naisten kanssa, se riittää esiintymiseen vauva palstalla.

Vierailija
86/90 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja mainitsi Ranskan, minun kokemukseni on suosikkimaastani Espanjasta jossa vietin paljon aikaa nuorena. Aikaisemmin espanjalaiset oli sellaisi kuivan maratoonarin näköisiä, naisetkin solakoita vaikka näin omin silmin miten ne tulivat supermercadoista tonkka oliiviöljyä toisessa kädessä ja ilmakuivattu kinkku toisessa kädessä. Söivät erittäin energiatiheää ruokaa, vaikkakin vähänsorttisesti. Aamulla saatettiin vetää öljyssä dipattua ranskista, 

Nyt en ole ehkä 6v käynyt Espanjassa ja kun taas tulin käyneeksi niin hämmästyin tosi paljon - Todella paljon reilusti ylipainoisia ihmisiä. 

Aikaisemmin laitettiin paljon kotiruokaa - myös lounas. Mutta viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana ainiakin toimistotyöntekijät ovat luopuneet siestasta ja kuittaavat lounaat ja kahvitauot vähemmän energiatiheällä pikaruoalla ja nälkää täytetään sitten kaiken maailman eväspatukoiden avulla. Ameriikan ruoka => ameriikan vartalonmuoto.  

Vierailija
87/90 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhutaan ranskalaisista niin puhutaanko niistä Pariisin nuorista vai myös niistä maaseudun mummoista? Eiköhän Ranskasta löydy kaiken kokoista porukkaa

Vierailija
88/90 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja mainitsi Ranskan, minun kokemukseni on suosikkimaastani Espanjasta jossa vietin paljon aikaa nuorena. Aikaisemmin espanjalaiset oli sellaisi kuivan maratoonarin näköisiä, naisetkin solakoita vaikka näin omin silmin miten ne tulivat supermercadoista tonkka oliiviöljyä toisessa kädessä ja ilmakuivattu kinkku toisessa kädessä. Söivät erittäin energiatiheää ruokaa, vaikkakin vähänsorttisesti. Aamulla saatettiin vetää öljyssä dipattua ranskista, 

Nyt en ole ehkä 6v käynyt Espanjassa ja kun taas tulin käyneeksi niin hämmästyin tosi paljon - Todella paljon reilusti ylipainoisia ihmisiä. 

Aikaisemmin laitettiin paljon kotiruokaa - myös lounas. Mutta viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana ainiakin toimistotyöntekijät ovat luopuneet siestasta ja kuittaavat lounaat ja kahvitauot vähemmän energiatiheällä pikaruoalla ja nälkää täytetään sitten kaiken maailman eväspatukoiden avulla. Ameriikan ruoka => ameriikan va

Pikaruoassahan on valtavasti energiaa.

Vierailija
89/90 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen maatiaisrotu vaan on tukevaa.

Höpö höpö, puoli vuosisataa sitten ja etenkin ennen sitä juuri kukaan ei ollut tukeva.

Ranskassa ei paljoa käytetä siemenöljyjä.

Voi jessus näitä yhden ruoka-aineen ihmeitä. Älkää nyt htti soikoon vaan ottako kokonaisuutta huomioon.

Vierailija
90/90 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta Ranskassa asuneena sanoisin että hoikkuuden/normaalipainon salaisuus on:

-Ruokaa vain ruoka-aikoina (aamiainen, lounas, päivällinen) vain lapset tarvitsevat välipaloja

-Aamiainen usein vain esim kahvi, pala patonkia voilla ja hillolla tai jogurtti, viikonlopun brunssi sitten erikseen, lounas tai päivällinen on päivän pääateria mutta ei molemmat samana päivänä,  jos luvassa on iso ateria illalla niin lounas on kevyt ja mielellään seuraavankin päivän kaikki ateriat. 

-Keskity aterioilla ruokaan ja keskusteluun, ei kännykkään tai telkkariin. 

-Annoskoot, ei ole tarkoitus syodä itseään ähkyyn, viisikin ruokalajia jaksaa hyvin kun ei pitää annoskoot järkevinä  

-Kasviksia joka aterialla

-Laadukaat raaka-aineet

-Ranskalaiset, Pariisilaiset etenkin, kävelevät paljon eikä kerrostaloissa ole läheskään aina hissiä. Ranskalaiset ovat muutenkin sellaista arjessa aktiivista porukkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi