Sinmä ei-hyvännäköinen: Mistä tajusit olevasi ruma?
Kommentit (171)
Mulla tulee niin kamala olo, kun luen tätä ketjua. Mutta kuka voi enää mustavalkoisesti vaikuttaa, että ulkonäkö tai raha ei tee onnelliseksi?! Totta kai ulkonäkö on merkitsevää, jos sen takia noin moni on saanut paskaa niskaan.
En nuorempana ajatellut olevani ruma. Ala-asteella pojat välillä huomauttelivat ulkonäöstäni. Kaikki ystäväni olivat poikien suosiossa minä en. En silti ajatellut, että olen ruma. Sama jatkui yläasteella, pojat olivat kiinnostuneita kaikista ystävistäni ja ingnoorasivat minut täysin. Vielä lukioon menessänikään en ajatellut, että olen ruma. Mutta sama poikien ingnooraus jatkui ja jos lähestyin jotain poikaa, hän vain tokaisi että hahha mieti minkä näköinen olet. En silti vieläkään ajatellut, että hei olen ruma. Lukion jälkeen menin töihin asiakaspalvelijaksi. Minulla ei ollut koskaan ollut miehiä ja aloin miettimään, että jokin minussa on vikana. Lopulta kun asiakkaat, jotka olivat aikuisia ihmisiä, haukkuivat ulkonäköäni päin naamaa totuus iski vasten kasvoja. Tajusin, että olen erilainen kuin muut, enkä todellakaan kaunis.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:25"]
Niih... ruman täytyy vielä kaiken muun lisäksi yrittää kompensoida rumuuttaan jollain säkenöivällä persoonallisuudella. Kaunotar saa olla vaikka minkälainen kusipää, mutta ketään ei kiinnosta, kunhan näyttää hyvältä käsipuolessa ja tekee muut miehet kateellisiksi.
[/quote]
Tervetuloa tosielämään. Naisen on hyvin hankala kompensoida ikää ja ulkonäköä mitenkään. Aivan samoin miehen on hyvin vaikea kompensoida rahattomuutta mitenkään.
Lapsena tajusin, olin romuluisempi ja pyöreäkasvoinen, kaverit oli siroja ja nättejä. Kuuli sen aikuistenkin jutuista, kaverin ulkonäköä kehuttiin ja huokailtiin, minut ohitettiin aina jollakin "oletpa pirteä ja reipas tyttö" -lauseilla. Teini-iässä pojat ihastui aina vaan kavereihin, ei minuun. Jos oli joku leikki tms jossa piti kehua toista, niin ikinä ei tullut ulkonäöstä kehuja. Luojan kiitos kasvoi sentään isot rinnat, että olen kuitenkin sekä romuluinen ja rinnakas. Aikuisena minua on kehuttu jonkin norjalaisen muinaisjumalarraren näköiseksi.
Aikuisena päätin korvata ulkonäön puutteet naisellisuudella, siistillä ulkonäöllä, hauskalla seuralla ja kivalla ystävällisellä käytöksellä. Tiedän rajoitukseni ja korostan hyviä puolia suht hillitysti. Miehiä on ollut ja olen onnellisessa avioliitossa. En kyllä koskaan saanut niitä hotteja komistuksia, mutta oikein kivan (ja silmääni miellyttävän) luotettavan perusmiehen kylläkin.
Tiedän, että saan kommentillani paskamyrskyn aikaan mutta sanonpa kuitenkin. Omaan ulkonäköön pystyyhyvin radikaalisti ITSE vaikuttamaan. Turha itkeä että on ruma, jos sen ulkonäön eteen ei pistä tikkuakaan ristiin. Ihan hyvä esimerkki on 18v pikkusiskoni, jota ei vain kiinnosta pitää huolta ulkonäöstä. Usein haisee hielle, tukka on hoitamatta, naaman finneille ei ole jaksettu tehdä mitään, kynnet on kun maanviljelijöillä yms. Olen yrittänyt auttaa ja kannustaa, mutta hätä ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Eli summasummarum: omaan rumuuteen pystyy HYVIN usein vaikuttamaan.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:28"]
Mutta luuserit elää siinä uskossa, että miesten tulisi haluta teidät vaikka näytätte omastakin mielestänne paskalta, ette ole persoonaltanne kiinnostavia ja kaiken kuorruttaa katkeruus aiemmista epäonnistumisista. Kuka sellaisen naisen kanssa haluaisi edes seurustella kysynpä vaan.
[/quote]
Vastatakaa joku toki tähän. Miksi ihmeessä joku kiinnostuisi keskivertoa huonommalta näyttävästä JA katkerasta sekä vielä huonolla (itsesääliin taipuvalla) persoonalla varustetusta naisesta?
http://www.returnofkings.com/wp-content/uploads/2013/08/pictorialscale.jpg
Vaikka en ymmärräkään ihmisten pisteyttämistä, tämä oli keskustelun kannalta ihan mielenkiintoinen kuva. En kyllä tunne yhtään "vitosta rumempaa" naista, ja kaikilla ei-niin-kauniilla tuttavillani on hyvät parisuhteet. Itse olen mielestäni ihan hyvän, tavallisen näköinen mutta olen ollut aina yksin. Eli ei se ulkonäkö ratkaise kaikkea...
Mielenkiintoista myös se etten miehistä ainakaan heti löytänyt vastaavaa... Naisen ulkonäkö tuntuu välillä - myös lööppien perusteella - olevan maailman tärkein asia. Rumuus, ylipaino, jenkkikset, selluliitti, ohuet hiukset jne. niitä pahimpia rikoksia ihmiskuntaa kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:28"]
Mutta luuserit elää siinä uskossa, että miesten tulisi haluta teidät vaikka näytätte omastakin mielestänne paskalta, ette ole persoonaltanne kiinnostavia ja kaiken kuorruttaa katkeruus aiemmista epäonnistumisista. Kuka sellaisen naisen kanssa haluaisi edes seurustella kysynpä vaan.
[/quote]
Vastatakaa joku toki tähän. Miksi ihmeessä joku kiinnostuisi keskivertoa huonommalta näyttävästä JA katkerasta sekä vielä huonolla (itsesääliin taipuvalla) persoonalla varustetusta naisesta?
[/quote][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:28"]
[/quote]
[/quote]
En minä ainakaan ole vaatinut mitään :). Kunhan luettelon tosiasiat. Yllä kirjoittavan naisen tapaan en pyhittänyt elämääni sille että valittaisin netissä miksi miehet ei huomaa ja vaatisin hunks-bordelleja naisille. Tein minkä ulkonäölleni pystyin, kouluttauduin hyvään ammattiin, huolehdin hygieniastani, hommasin kivoja vaatteita ja nyt minulla on kunnon mies ja perhe.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:28"]
Tiedän, että saan kommentillani paskamyrskyn aikaan mutta sanonpa kuitenkin. Omaan ulkonäköön pystyyhyvin radikaalisti ITSE vaikuttamaan. Turha itkeä että on ruma, jos sen ulkonäön eteen ei pistä tikkuakaan ristiin. Ihan hyvä esimerkki on 18v pikkusiskoni, jota ei vain kiinnosta pitää huolta ulkonäöstä. Usein haisee hielle, tukka on hoitamatta, naaman finneille ei ole jaksettu tehdä mitään, kynnet on kun maanviljelijöillä yms. Olen yrittänyt auttaa ja kannustaa, mutta hätä ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Eli summasummarum: omaan rumuuteen pystyy HYVIN usein vaikuttamaan.
[/quote]
Ihan kiva, mutta kommenttisi on paskaa meille osalle rumista naisista, jotka pidetään tip top huolta ulkonäöstä :D
Mä treenaan aktiivisesti (olen hoikka ja vartalo ihan jees), meikkaan, laitan hiuksia, pukeudun vartalolle sopiviin naisellisiin vaatteisiin ja pidän huolta myös yksityiskohdista (kynnet, ihon kunto, kaikki) MUTTA se ei muuta sitä faktaa että olen kasvoiltani riittämätön! Mikään määrä meikkiä ei tee mua kauniiksi tai edes nätiksi.
Suurin osa vastaajista näyttää olevan naisia. Miehelle rumuus on samanlainen tragedia. Tajusin ulkonäköni poikkeavuuden jo ala-asteella, kun jouduin kiusatuksi. Lukiossa kiusaaminen loppui, mutta tytöille olin ilmaa. Täysi-ikäisenä jaksoin muutaman vuoden käydä yöelämässä, kunnes tajusin ettei kukaan minua siellä halua. Kukaan nainen ei koskaan katsonut minua puolta sekuntia pidempään.
Käytin sitten energiani urheiluun, opiskeluun, lukemiseen, opettelin esiintymistaitoja ja kehitin muutenkin itseäni kaikin mahdollisin tavoin.
Vuosia myöhemmin, kun pääsin kiinnostavaan työhön, sain varallisuutta ja menestystä, alkoi naisiakin kiinnostaa. Olen ollut suhteissa huomattavasti itseäni paremman näköisten naisten kanssa, tosin se on ollut harvinaista herkkua. Lähes kaikki suhteeni ovat löytyneet opiskelu- tai työpaikoilta tai harrastuksista. Yökerhoissa tai tinderissä, jossa valinta tehdään pelkästään ulkonäön perusteella, en pärjää edelleenkään.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:28"]
[/quote]
Ihan kiva, mutta kommenttisi on paskaa meille osalle rumista naisista, jotka pidetään tip top huolta ulkonäöstä :D
Mä treenaan aktiivisesti (olen hoikka ja vartalo ihan jees), meikkaan, laitan hiuksia, pukeudun vartalolle sopiviin naisellisiin vaatteisiin ja pidän huolta myös yksityiskohdista (kynnet, ihon kunto, kaikki) MUTTA se ei muuta sitä faktaa että olen kasvoiltani riittämätön! Mikään määrä meikkiä ei tee mua kauniiksi tai edes nätiksi.
[/quote]
Mä en usko sua :) Varmasti olet nätti tai et ainakaan ruma, jos jaksat tuolla tavoin nähdä vaivaakon. Mikä sun kasvoissa sun mielestä on vikana?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:28"] Tiedän, että saan kommentillani paskamyrskyn aikaan mutta sanonpa kuitenkin. Omaan ulkonäköön pystyyhyvin radikaalisti ITSE vaikuttamaan. Turha itkeä että on ruma, jos sen ulkonäön eteen ei pistä tikkuakaan ristiin. Ihan hyvä esimerkki on 18v pikkusiskoni, jota ei vain kiinnosta pitää huolta ulkonäöstä. Usein haisee hielle, tukka on hoitamatta, naaman finneille ei ole jaksettu tehdä mitään, kynnet on kun maanviljelijöillä yms. Olen yrittänyt auttaa ja kannustaa, mutta hätä ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Eli summasummarum: omaan rumuuteen pystyy HYVIN usein vaikuttamaan. [/quote] Ihan kiva, mutta kommenttisi on paskaa meille osalle rumista naisista, jotka pidetään tip top huolta ulkonäöstä :D Mä treenaan aktiivisesti (olen hoikka ja vartalo ihan jees), meikkaan, laitan hiuksia, pukeudun vartalolle sopiviin naisellisiin vaatteisiin ja pidän huolta myös yksityiskohdista (kynnet, ihon kunto, kaikki) MUTTA se ei muuta sitä faktaa että olen kasvoiltani riittämätön! Mikään määrä meikkiä ei tee mua kauniiksi tai edes nätiksi. [/quote] Mä en usko sua :) Varmasti olet nätti tai et ainakaan ruma, jos jaksat tuolla tavoin nähdä vaivaakon. Mikä sun kasvoissa sun mielestä on vikana?
[/quote]
Ei sun tarvitse tietenkään uskoa, mutta itse tiedän etten vaan ole tarpeeksi nätti miehille. Ei kukaan koskaan osoita kiinnostusta ja yöelämässäkin saan olla aina täysin rauhassa.
En osaa sanoa mitään tiettyä piirrettä, se on kaikki piirteet yhteensä mitkä tekevät kasvoista ilmeisesti epämiellyttävät ja luotaantyöntävät.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 08:04"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 07:44"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 07:22"]
no ei nyt niinkään. En tarkoita hieroa suolaa haavoihin, mutta olen ns klassisen kaunis ja yksikään yhdenyön hoito ei ole ikinä jättänyt ottamatta yhteyttä. Kaksi kertaa olen päätynyt suhteeseenkin, toinen on nykyinen mieheni ja lasteni isä. Eli kyllä se ulkonäkö kuule vaan vaikuttaa.
se, että olenko minäkään sitten itsevarma tai onnellinen onkin toinen tarina.
[/quote]
Noin yleisesti ottaen yhden illan jutuissa ei edes vaihdeta numeroita ja koko termi viittaa kasuaaliin, vain kerran tai pari tapahtuvaan seksiin.
Ne kauneimmat naiset eivät edes harrasta yhden illan juttuja. Kiinnostuneita miehiä kun riittää yllin kyllin ilman yhden yön seksiäkin :) Tästäkin syystä en usko sinun olevan millään mittarilla oikeasti kaunis, ei millään pahalla tosiaan, sanon vaan faktat sulle.
[/quote]
ei vaan juri sitä tarkoitan, että vaikka lähdettäisiin liikkeelle ajatuksella yhdenyön jutusta, pyytävät miehet aina puhnroa ja lupaa soitella, ja alkavat haluta muutakin.
Miksi kaunis nainen ei haluaisi jossain elämäntilanteessa yhdenyön juttuja? Tai pitäisvarmaan avata oma ketju tätä aihetta varten...ja myös sitä miksi aaveellaei saa sanoa olevansa kaunis ilma että ihmiset alkaa heti huudella "luulet vaan" :D
[/quote]
Niin? Mulle on käynyt samaa ja olen täysin tavallisennäköinen. En kaunis, mutten rumankaan.
Se että miehet haluaa sulta uudelleen pillua ei tee susta klassisesti kaunista, sori!
[/quote]
tsori, se että sä olet tavis ei tee musta tavista :D
[/quote]
Sori, katsos kun ei se jankuttaminen tee susta kaunista :)
[/quote]
yleensä en jaksa näihin ohi ketjun alkuperäisestä aiheesta meneviin jankutuksiin lähteä, mutta nyt mietin ihan käyttäytymistieteen kannalta että mitähän sun päässäs liikkuu (tai ei liiku). Av on suomen vilkkain keskustelupalsta. Täällä on siis niin paljon trafiikkia, että jo tilastollisesti joukkoon mahtuu erilaisia ihmisiä. Itsekin myönsit olevasi tavis, joten varmaan kaupungillakin törmäät päivittäin itseäsi paremman näköisiin ihmisiin. Miks siis ei niin voisi olla aaveellä?
oidätkö epätodennäköisenä että kukaan ulkoisesti kaunis kävisi nettikeskustelupalstoilla? Tai että kaunis nainen voi haluta seksiä mutta ei parisuhdetta? Vai eikö tallaisia asioita saisi sanoa ääneen?
Luet riven välistä paljon sellaista mitä en ole kirjoittanut. Miksi miehet esim päätyisivät kosimaan minua, jotta saisvat pillua? Eikö viesteistäni ole jo selvinnyt että seksiä on tässä vaiheessa jo harrastettu? Ja mieheni, miksi hän tekisi kanssani lapsia saadakseen pillua? Eikö lasten hankkiminen ainakin aavee-oppien mukaan ole varmin tapa tuhot sekä ulkonäkö että parisuhde :D
yritätkö opettaa mulle nöyryyttä jotakin tällä "luulet vaan" mantrallasi? Ei kuule onnistu, mehän emme ole tavanneet irl ja sekä peili että irl ihmisten mielipide kertoo minulle paljon enemmän itsestäni. mitä se onsinulta pois jos minä olen, taikka sitten luulen olevani kuten sinä väität, tavallista kauniimpi? Minun vikani ihmisenä ovat jossain muualla kuin ulkonäössä ja olen useista niistä ihan tietoinen. Missäänhän en ole väittänyt olevani täydellinen tai edes keskivertoa parempi ihminen. Hyvät geenitkään eivät ole omaa saavutusta, onnellista sattumaa vain.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:56"]
Don't worry, toiset vaan osaa meikata paremmin ;).
[/quote]
siinä vaiheessa on kyllä koomista jos mies ei tunnista naistaan saunapuhtaana :D
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:10"]
Joskus ala-asteella ehkä viidennellä-kuudennella kun kaikilla muilla tuntui olevan poikaystävä paitsi mulla. Koskaan ei ulkonäköä kehuttu. Nyt 27-vuotiaana edelleenkään ei yksikään mies ole osoittanut kiinnostusta. Kavereilla kaikilla jo perheet ja rakastavat miehet. Eiköhän se jo kerro, että olen vain yksinkertaisesti oksettavan ruma kun en kenellekkään kelpaa.
[/quote]
Entäs se persoonallisuus? Millä yrität kompensoida ulkonäköä?
[/quote]
Niih... ruman täytyy vielä kaiken muun lisäksi yrittää kompensoida rumuuttaan jollain säkenöivällä persoonallisuudella. Kaunotar saa olla vaikka minkälainen kusipää, mutta ketään ei kiinnosta, kunhan näyttää hyvältä käsipuolessa ja tekee muut miehet kateellisiksi.
[/quote]
Tervetuloa miesten maailmaan. Olen ollut aina reilu, rehellinen ja fiksu mies enkä kovin rumakaan, mutta jos en olisi alkanut kompensoida niitä osa-alueita joita naiset oikeasti miehiltä odottavat, ei kovin moni nainen minua vieläkään huolisi. Jos mies on sosiaaliselta statukseltaan luuseri, silloin on naisten silmissä melkein kuin ruttoa levittävä rotta ja tytöt omissa illanistujaisissaan kommentoivat "Hyi, en todellakaan voisi olla sen kanssa, se on vitun outo tyyppi".
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:49"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:42"]
No eipä mulla oo mitään hävittävää joten täältä pesee foreveralone rumilus:
Anteeksi duckface! En pysty ottamaan kuvia itestäni normaalilla ilmeellä (eipä sillä, että selfieitä usein edes ottaisin).
Toivottavasti kukaan tuttu ei tunnista, tai no jos tunnistaa, niin moi vaan! :-D
[/quote]
Nätti nainen.
T: mies 27v
[/quote]
Todellakin kelpaisi ulkonäön puolesta
T: mies 28v
[/quote]
En usko, että kukaan ihan oikeasti ruma kehtaiis laittaa kuvaansa tänne. Huomionhakua tämä. Kuvan tyttö/nainen on vähintään keskiverto, ellei jopa heman tavista nätimpi.
[/quote]
No ihan vitusti tavista nätimpi. Lähes virheetön. Ja mä olen sentään kohtuu nirso äijä, jonka tyttöystävääkin isketään koko ajan. En tiedä voiko joku olla todella niin harhoissa, että luulee tuota naamaa rumaksi? Tuohan saisi ainakin yhdeksi yöksi ihan kenet tahansa baarista mukaan varmaan Cheekistä lähtien...
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:10"]
Joskus ala-asteella ehkä viidennellä-kuudennella kun kaikilla muilla tuntui olevan poikaystävä paitsi mulla. Koskaan ei ulkonäköä kehuttu. Nyt 27-vuotiaana edelleenkään ei yksikään mies ole osoittanut kiinnostusta. Kavereilla kaikilla jo perheet ja rakastavat miehet. Eiköhän se jo kerro, että olen vain yksinkertaisesti oksettavan ruma kun en kenellekkään kelpaa.
[/quote]
Entäs se persoonallisuus? Millä yrität kompensoida ulkonäköä?
[/quote]
[/quote]
Tervetuloa miesten maailmaan. Olen ollut aina reilu, rehellinen ja fiksu mies enkä kovin rumakaan, mutta jos en olisi alkanut kompensoida niitä osa-alueita joita naiset oikeasti miehiltä odottavat, ei kovin moni nainen minua vieläkään huolisi. Jos mies on sosiaaliselta statukseltaan luuseri, silloin on naisten silmissä melkein kuin ruttoa levittävä rotta ja tytöt omissa illanistujaisissaan kommentoivat "Hyi, en todellakaan voisi olla sen kanssa, se on vitun outo tyyppi".
[/quote]
Hohhoijaa, ja miehet ja pojathan ei koskaan tee näin? Nimemerkillä luokkansa poikien kiusaamaksi tullut koko yläasteen ajan ja nimenomaan ulkonäöstä. Kiva kuulla olevansa hevosennaama. Ja asiaa pahensi että tää oli täysin julkista. Tunnin alussa jne. kun porukat odotteli opea. En mä muista että tytöt olis laumana haukkuneet kenenkään pojan ulkonäköä tuolla lailla.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:13"]
Hoikkana ei auta laihduttaminenkaan jos naama on vain tavallinen.
[/quote]
...Ja jos ei ole isoja tissejäkään. Ei kukaan rumaa ja tissitöntä naista kelpuuttaisi.
[/quote]
Näinpä! :D Joskus on saanut jonkun miesrukan lähestymään, kun olen testaillut vaikutusta pitämällä erittäin topattuja rintaliivejä. Jos koko kasvaa sen 75C kupista siihen ainakin D-kuppiin, niin aina on miehet lähestyneet enemmän baareissa. Että kyllä ne isot tissit jotain voisi pelastaa rumana naisena.