Mulla on eräs pakkomielle astianpesukoneen täyttöön liittyen
Pikkulusikoita ei voi ikinä laittaa itsekseen samaan koska ne on lapsia. Pikkulusikoiden kanssa pitää aina olla joko haarukoita (äitejä) veitsiä (isiä) lusikoita (mummuja) tai teräviä veitsiä (pappoja)
Muilla samanlaista vai olenko yksin pienen hulluuteni kanssa?
Kommentit (59)
Huh miten vaikeaksi menee eläminen. Sitä ja tätä ettei tule tavaroille pahamieli. Pahoitatteko mielenne helposti, pelläättekö, että teille loukkaannutaan?
Joku syyllistäminen tai säälitely on jäänyt lapsuudesta käsittelemättä?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:56"]Mikäli autot ovat parkkipaikalla erinomaisessa värijärjestyksessä, niin ovatko ne kaupasta lähtien vaaleasta tummimpaan vai sateenkaarityylisesti?
Varataanko paikkoja sen mukaan, miten suosittu väri on kyseessä Oransseille autoille vain pieni parkkialue, mutta valkoisille ja punaisille autoille suuri?
Nyt menee yö valvoessa.
[/quote]
No mun mielestä sen värinen auto kun on ensimmäisenä tullut saa mennä parhaalle paikalle jne.
Minä laitan aina niihin lokeroihin sekaisin erilaisia ruokailuvälineitä, mutta tämä johtuu siitä, että toivon niiden puhdistuvan paremmin. Jos samanlaiset, samankokoiset lusikat menevät siellä "lusikka-asentoon", niin eihän niiden väliin silloin pääse vettä ja ne jäävät likaisiksi. Samaan lokeroon laitetut ruokailu/voiveitset menevät myös helposti niin limittäin, etteivät puhdistu.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:56"]
Mikäli autot ovat parkkipaikalla erinomaisessa värijärjestyksessä, niin ovatko ne kaupasta lähtien vaaleasta tummimpaan vai sateenkaarityylisesti?
Varataanko paikkoja sen mukaan, miten suosittu väri on kyseessä Oransseille autoille vain pieni parkkialue, mutta valkoisille ja punaisille autoille suuri?
Nyt menee yö valvoessa.
[/quote]
Sitten niitä oransseja syrjitään ja niillä tulee paha mieli. Eli saman verran paikkoja kaikille väreille. Tottakai sitä voi odottaa oman auton värisen parkkipaikan vapautumista jonossa muiden kanssa. Saavat autot hyvän mielen kun voivat viettää aikaa lajitoverien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 00:43"]
Kun luen jotain, lasken sanoja. Sanojen lukumäärän pitää olla neljällä jaollinen joka lauseessa. Kahdella jaollinen kelpaa myös, mutta ahdistaa vähän. Jos en muuten saa sanoja neljällä jaolliseksi, jaan yhdyssanat osiksi tai pahimmassa tapauksessa tavutan viimeisen sanan.
[/quote]Hei, mulla on tämä sama :) Lasken paitsi sanoja, myös kirjaimia. Ja tosiaankin pitää olla neljällä jaollinen. Mutta vielä parempi, jos tulee yksi ylimääräinen neljän ryhmä plus vielä yksi. Eli 4+4+4+4 on perusryhmä, ja siihen vielä yksi neljän ryhmä (4), ja sitten yksi (1) päälle, yhteensä 21, on optimaali. Olen tosin yrittänyt aktiivisesti päästä tästä tavasta eroon ja useimmiten se onnistuu, kun muistan olla laskematta. Aina ei muista, se tulee jotenkin luonnostaan. Tapa muodostui joskus varhaisteini-iässä ja nyt olen jo keski-ikäinen.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:44"]
http://vivas.fi/13-kuvaa-jotka-saavat-jarjestelmalliset-ihmiset-hulluiksi/ *lääkkeet!!*
[/quote]
EIIII! Nuo laatat ja rakentamisen virheet. Ihan hirveää. Ja tuo kakku, miksi oi miksi? Muutamaan on sentään siedättynyt, kuten hintaan, mutta psykiatrilleko se nyt raahauduttava?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:52"]
Jos suihkun jälkeen otan pyyhkeen jossa on toisella puolella joku kuvio, pyyhe pitää laittaa ympärille niin että kuviopuoli on ulospäin. Pyykit pitää viikata neuroottisen tarkasti. Jos viikkaan niin että jää ryppy, se jää vaivaamaan ja haen vaatteen takaisin ja viikkaan uudestaan. Kun otan pyykkejä kuivausrummusta ja pudotan jotain, jotain pahaa tapahtuu sen vaatteen omistajalle. Siksi varon erityisesti pudottamasta lasten vaatteita.
[/quote]Mullakin on tuo pyyhejuttu. Käärin ympärille aina kuviopuoli ulospäin. Ja pyyhin aina pyyhkeisiin niin, että kuviopuolella navan ylipuoli ja toisella puolella navan alapuoli. Jos pyyhe on ihan samanlainen molemmilta puolilta, niin katson käänteistä kumpi on etu- ja kumpi takapuoli.
Ja peittoa ei ikinä, i k i n ä, voi käyttää niin, että pussilakanan aukinainen pääty tulisi pääpuoleen!
Tota.. mä oon aina pudotellu ne mummut ja papat sillee puolihuolimattomasti kattomatta mihin loosiin ne putoilee:/
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:52"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:44"]
http://vivas.fi/13-kuvaa-jotka-saavat-jarjestelmalliset-ihmiset-hulluiksi/ *lääkkeet!!*
[/quote]
EIIII! Nuo laatat ja rakentamisen virheet. Ihan hirveää. Ja tuo kakku, miksi oi miksi? Muutamaan on sentään siedättynyt, kuten hintaan, mutta psykiatrilleko se nyt raahauduttava?
[/quote]
Tässä vähän helpotusta -->
http://vivas.fi/30-kuvaa-jotka-saavat-sisaisen-perfektionistisi-huutamaan-ilosta/
Mulla ei oikein muuta olekaan kuin tällaisia pienempiä ja isompia neuroosijuttuja.
Autoni on vanha 80-lukulainen laatikko, toimiva ja kiva. Silittelen rattia ajaessani ja parkkeeraan sen kaupan pihalla aina samaan ruutuun, koska se pitää siitä. Ripustan pyyhkeet kaikki samoinpäin ja väri- ja kokojärjestykseen, tovereittain. Astianpesukoneessa mukien korvat ovat kaikki samaan suuntaan, jotta ne voivat kaikki katsella pesun ajan samaan suuntaan eikä yksikään ole selin. Kaupassa otan yleensä 4. tai 5. tuotteen hyllystä, mutta jos nappaankin ensimmäisen ja siinä on jotain kuviteltua vikaa, en laita sitä takaisin hyllyyn koska ajattelen miten paha mieli sille tulee kun se ei kelpaakaan mulle. "Tottakai kelpaat, älä huoli oi jogurttipurkki, olet hyvä juuri tuollaisena."
Kiinnyn herkästi esineisiin ja tavaroihin ja ajattelen niillä olevan jonkinlainen henki. Ajattelen myös että tämä tällainen on sitä "pienistä asioista" nauttimista. Mulla on ainakin ihan kivaa.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 12:01"]Pikkulusikoita ei voi ikinä laittaa itsekseen samaan koska ne on lapsia. Pikkulusikoiden kanssa pitää aina olla joko haarukoita (äitejä) veitsiä (isiä) lusikoita (mummuja) tai teräviä veitsiä (pappoja)
[/quote]
Vihdoinkin joku joka tekee samaa! :D Mulle myös mukit on miehiä ja lasit naisia :D
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:08"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 12:01"]Pikkulusikoita ei voi ikinä laittaa itsekseen samaan koska ne on lapsia. Pikkulusikoiden kanssa pitää aina olla joko haarukoita (äitejä) veitsiä (isiä) lusikoita (mummuja) tai teräviä veitsiä (pappoja)
[/quote]
Vihdoinkin joku joka tekee samaa! :D Mulle myös mukit on miehiä ja lasit naisia :D
[/quote]Muovimukit on lapsia
Muovimukeista kasvaa isona joko mukeja tai laseja
Omassa tiskikoneessa on pikkulusikoille ja muille lyhytvartisille oma lokeronsa, siinä se pohja on korkeammalla kuin muissa.
Mutta, tuli mieleen että muistaakseni Venäjällä on testattu onko lapsi ok niin että lelujen sekaan on laitettu sellainen raasu-nukke, jos lapsi alkaa hoivaamaan sitä, kaikki ok, jos lapsi ei kiinnitä mitään huomiota raasuun vaan leikkii pelkästään niillä hienoilla leluilla, vanhempien piti huolestua.
Itse saan tyydytystä jos joku asia sopii täydellisesti johonkin, esim. kirjasarjan kaikki osat täyttävät tasan yhden hyllyn kirjahyllystä (ja pää meinaa hajota jos muuten ovat aakkosjärjestyksessä ja sitä sarjaa ei saakaan aakkosjärjestyksen mukaan alkamaan nätisti siitä yhdeltä hyllyltä vaan alkaisi keskeltä hyllyä), mutta nuo poikkeavat laatat ovat minusta ihania! Ja se vino ikkuna, saanko tehdä tähän kerrostalovuokra-asuntooni sellaisen?!?!? XD
Ja jos haluatte saada yhden neuroosin lisää, katsokaa Youtubesta Kogepan -piirrettyä, kertoo palaneesta leivästä. =)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:42"]Mä laitan aina ruokailuvälineet tiskikoneesta laatikkoon alimmaiseksi, samoin lautaset pinon alimmaksi ja kupit ja lasit hylly perälle. Muutenhan niitä tulisi käytettyä vain muutamaan ensimmäistä ja kuluisivat eri tahtia. Tai alin lautanen olisi 3 vuotta käyttämättä. Ei pysty eikä kykene. Ihmisellä pitää olla järjestelmiä.
[/quote]
Mäkin teen näin, mutta siksi ettei niille pohjimmaisille tulusi paha mieli kun eivät pääse käyttöön :D
Kun syön ranskanpastilleja mun pitää syödä kerralla aina kolme, yksi joka väriä, ettei niille tule paha mieli kun syrjitään. Jäljelle jäävät jaan vain pareittain tai pieniin ryhmiin ja syön nekin porukassa