Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan vegevihaajat, katsokaa kuinka paljon itse syötte soijaa

Vierailija
25.05.2015 |

Palstan vegevihaajat rääkyvät joka ikisessä kasvissyöntiä käsittelevässä topikissa kuinka kasvissyöjät syövät ihan perkeleellisesti ulkomailta rahdattua soijaa ja kuinka epäekologista ja epäterveellistä se on, etc etc etc.

Voisitte ihan huviksenne katsoa, kuinka paljon ITSE syötte soijaa syödessänne lihaa, kalaa, juustoa, munia, maitoa sun muuta: http://hiddensoy.panda.org (Eurooppalaisen ihmisen keskimääräinen soijankulutus on 61 kg/vuosi).

Sivustolta käy myös ilmi, että vuosina 2013/2014 75 % maailman soijatuotannosta meni eläinten rehuksi. Tuolta löytyy myös mielenkiintoisia esimerkkejä soijantuotannon vaikutuksista maapallolle.

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani enkä syö grammaakaan soijaa. 

Vierailija
2/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan siitä, kuinka paljon lihantuotanto kuluttaa vettä ja tuhoaa vesistöjä, bonuksena päälle vielä sademetsien hakkuut karjan laidunnukseen..

Onkin hemmetin hullua kuinka paljon jotain lihantuotantoa tuetaan verovaroin .. Kun se on kestämätöntä kaikin tavoin, mutta sitä ei ne tahot, joilla manit kiinni (isot lihatalot) suostu myöntämään. Ne tyypit jotka kritisoi kasvissyöntiä (kestämättömin perustein) tekee hallaa kaikille muille paitsi HK:lle ja muille. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooo, missä ne soijansyöjähuutelijat nyt luuraa? =D

Vierailija
5/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija on murha!!!

Vierailija
6/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mä lihansyöjänä vetää soijaa, mutta ei sitä tarvitse palvoa. Soijaakin tehotuotetaan ja niihin runkkaillaan vaikka minkälaisia geenimanipuloituja spermoja. Soija sitäpaitsi laittaa perseen pärisemään aika rankasti.

Vierailija
7/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 02:07"]

Puhumattakaan siitä, kuinka paljon lihantuotanto kuluttaa vettä ja tuhoaa vesistöjä, bonuksena päälle vielä sademetsien hakkuut karjan laidunnukseen..

Onkin hemmetin hullua kuinka paljon jotain lihantuotantoa tuetaan verovaroin .. Kun se on kestämätöntä kaikin tavoin, mutta sitä ei ne tahot, joilla manit kiinni (isot lihatalot) suostu myöntämään. Ne tyypit jotka kritisoi kasvissyöntiä (kestämättömin perustein) tekee hallaa kaikille muille paitsi HK:lle ja muille. Huoh.

[/quote]

Sori mutta porkkana ei ole sama asia kuin naudanlihapihvi. Ei mua itketä jos lehmä sen takia kuolee ja täyttää kohtalonsa täyttämällä ihmisen vatsan. Mikset mene leijonille itkemään kun ne räähää puoliksi kuolleita antilooppeja pitkin savannia? Luulisin että kärsimys on suurempi kuin metsästäjän luodista tai sähköllä tappaminen. Uli Uli.

Vierailija
8/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:44"]

[/quote]

Ketään ei kiinnosta ulinasi.

Vierailija
9/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:44"]

[/quote]

Ei ne kerkeä huudella kun ne alapeukuttaa tuota upitusta.

Vierailija
10/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:56"]

[/quote]

Sori mutta porkkana ei ole sama asia kuin naudanlihapihvi. Ei mua itketä jos lehmä sen takia kuolee ja täyttää kohtalonsa täyttämällä ihmisen vatsan. Mikset mene leijonille itkemään kun ne räähää puoliksi kuolleita antilooppeja pitkin savannia? Luulisin että kärsimys on suurempi kuin metsästäjän luodista tai sähköllä tappaminen. Uli Uli.

[/quote]

Täyttää kohtalonsa? Ihmisellä on (yleensä) empatiakyky sekä kyky asettua toisen asemaan. Miltähän susta tuntuisi jos oma kohtalosi olisi tehoeläimenä kärsiä lyhyt elämä ja täyttää muiden vatsat? Leijonaan on turha verrata, leijona ei osaa ajatella niin kuin ihminen, eli se ei osaa valita olla satuttamatta muita. Ihminen on eläimistä fiksuin ja pystyy valitsemaan. Eikös sitä sanota, että jos haluat tietää millainen joku on, katso miten hän kohtelee alempiaan? Kasvissyönti on empaattisen ihmisen valinta :)

Vierailija
11/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vain todella yksinkertainen ihminen vertaa ihmistä ja eläintä toisen eläimen tappajina. Kas kun et vielä vertaa tehotuotettua lihaa savannilla kirmaavaan antilooppiin kasvuolosuhteiden kannalta.

Vierailija
12/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:56"]

[/quote]

[/quote]

Täyttää kohtalonsa? Ihmisellä on (yleensä) empatiakyky sekä kyky asettua toisen asemaan. Miltähän susta tuntuisi jos oma kohtalosi olisi tehoeläimenä kärsiä lyhyt elämä ja täyttää muiden vatsat? Leijonaan on turha verrata, leijona ei osaa ajatella niin kuin ihminen, eli se ei osaa valita olla satuttamatta muita. Ihminen on eläimistä fiksuin ja pystyy valitsemaan. Eikös sitä sanota, että jos haluat tietää millainen joku on, katso miten hän kohtelee alempiaan? Kasvissyönti on empaattisen ihmisen valinta :)
[/quote]
Turha tuhlata tuollaiseen ulisijaan energiaa, se on jo päättänyt mikä on totta ja oikein, ja sen maailmankuva romahtaisi jos joutuisi kyseenalaistamaan mitään hetkeksikään :)

Vierailija
13/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:53"]Voin mä lihansyöjänä vetää soijaa, mutta ei sitä tarvitse palvoa. Soijaakin tehotuotetaan ja niihin runkkaillaan vaikka minkälaisia geenimanipuloituja spermoja. Soija sitäpaitsi laittaa perseen pärisemään aika rankasti.
[/quote]
Lihansyöjänä sä vedät jo soijaa, enemmän kuin moni kasvissyöjä.

Vierailija
14/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 01:34"]Olen vegaani enkä syö grammaakaan soijaa. 
[/quote]
Oletko vegevihaaja, vai miksi piti tulla kertomaan mitä juuri sinä syöt?

Vierailija
15/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:56"] [quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 02:07"] Puhumattakaan siitä, kuinka paljon lihantuotanto kuluttaa vettä ja tuhoaa vesistöjä, bonuksena päälle vielä sademetsien hakkuut karjan laidunnukseen..   Onkin hemmetin hullua kuinka paljon jotain lihantuotantoa tuetaan verovaroin .. Kun se on kestämätöntä kaikin tavoin, mutta sitä ei ne tahot, joilla manit kiinni (isot lihatalot) suostu myöntämään. Ne tyypit jotka kritisoi kasvissyöntiä (kestämättömin perustein) tekee hallaa kaikille muille paitsi HK:lle ja muille. Huoh. [/quote] Sori mutta porkkana ei ole sama asia kuin naudanlihapihvi. Ei mua itketä jos lehmä sen takia kuolee ja täyttää kohtalonsa täyttämällä ihmisen vatsan. Mikset mene leijonille itkemään kun ne räähää puoliksi kuolleita antilooppeja pitkin savannia? Luulisin että kärsimys on suurempi kuin metsästäjän luodista tai sähköllä tappaminen. Uli Uli. [/quote] Täyttää kohtalonsa? Ihmisellä on (yleensä) empatiakyky sekä kyky asettua toisen asemaan. Miltähän susta tuntuisi jos oma kohtalosi olisi tehoeläimenä kärsiä lyhyt elämä ja täyttää muiden vatsat? Leijonaan on turha verrata, leijona ei osaa ajatella niin kuin ihminen, eli se ei osaa valita olla satuttamatta muita. Ihminen on eläimistä fiksuin ja pystyy valitsemaan. Eikös sitä sanota, että jos haluat tietää millainen joku on, katso miten hän kohtelee alempiaan? Kasvissyönti on empaattisen ihmisen valinta :) [/quote] Turha tuhlata tuollaiseen ulisijaan energiaa, se on jo päättänyt mikä on totta ja oikein, ja sen maailmankuva romahtaisi jos joutuisi kyseenalaistamaan mitään hetkeksikään :)

[/quote]

Ehkä turhaa, ehkä ei. Mä olen kai vielä niin nuori, että uskon ihmisten pystyvän kehittämään ajatteluaan ja arvomaailmaansa eettisempään suuntaan. Multa ei ole vielä mennyt kokonaan usko ihmisiin, vaikka av:lla palstailenkin:D

11

Vierailija
16/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kasvissyöjä, mutta en tuomitse eettisen lihan syöjiä. Lajinmukaisella luonnollisella ravinnolla kasvanut liha on mitä ravintorikkainta ruokaa, kunhan sitä kuluttaa kohtuudella. En näe siinä mitään pahaa, että hyvän ja pitkän elämän päätteeksi hyödyntää vaikkapa oman kotitilansa eläimen lihat syömällä sen. Eläin ei kärsi siitä yhtään sen enempää.

Soijantuotanto tosiaan on äärimmäisen epäeettistä teollisuutta ja sen takia tapetaan myös ihan ihmisiäkin. ÄLKÄÄ kuluttako soijaa, suoraan tai välillisesti.

Vierailija
17/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ymmärrä vegaaneja kasvisruokavaliota kyllä, mutta kaupasta ostamisen minimoinnilla. Lihaa en kuluta juurikaan ja soijalle olen allerginen. Kalastan niin paljon kun jaksan(tulee liikaa) ja kasvatan itse niin paljon kun mahtuu(liian vähän).

Vierailija
18/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:02"]

Ketään ei kiinnosta ulinasi.

[/quote]

T: olen oppinut sanan "ulina" josta väännän joka viestiin eri version

Vierailija
19/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:07"]

[/quote]

Vain todella yksinkertainen ihminen vertaa ihmistä ja eläintä toisen eläimen tappajina. Kas kun et vielä vertaa tehotuotettua lihaa savannilla kirmaavaan antilooppiin kasvuolosuhteiden kannalta.

[/quote]

Antilooppi on kyllä terveellisempi vaihtoehto.

Vierailija
20/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:04"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Luuletko sinä että ihmiset todella lopettaa lihan syömisen kun sinusta tuntuu pahalta syödä eläimiä? Ei koskaan. Ei ne eläimet tiedä olevansa vain ruokaa pässi. Onko sinusta järkevää jos planeetan pinta on täynnä biomassaa, jota ei voi mitenkään hyödyntää. Te piipertäjät voisitte vähitellen tulla maanpinnalle sieltä utopistisesta fantasiamaailmastanne. Ihmisellä tulee aina olemaan nälkä ja halu hallita asioita. Kun teknologia vielä kehittyy niin kuolemme kaikki jokatapauksessa ja henkiin jää puutama pukumies, joiden solukuolema on ehkäisty. Voin siis täydellä sydämellä nauttia lihaisasta pihvistä. Lähdenpä tästä ostamaan samantien kunnon pihvit. Sinä voi purra vaikka sitä eksoottista ja "terveellistä" japanilaista närettä, joka on lennätetty tänne ekologisella ja eettisellä lentokonebensiinillä ;D