Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämästä tullut helvettiä. 12-vuotias ei lähde enää kouluun.

Vierailija
03.02.2022 |

Huutaa jo illalla että ei lähde kouluun. Nyt lapsi on valvottanut minua ja veljeään kahtena yönä klo 01 asti, toisena yönä klo 03 asti. Syynä tällä kertaa se etten suostu tilaamaan taksia alle kolmen kilometrin koulumatkan takia. Ei viitsisi kävellä, pyörällä ei halua mennä. Paiskoo tavaroita päälleni ja haukkuu kpääksi. Sanoo että maha ja pää on kipeä. Lääkärin olen varannut jotta voidaan sulkea elimelliset vaivat pois.

Läksyjä ei tee tietenkään. Koulussa kehottavat vain menemään kuraattorille juttelemaan jos on huolia. Mitään muuta apua ei saa. Voitte uskoa että kaikkeni olen koittanut normaalien keinojen turvin, mm. etuudet pois. Tällä lapsella sekään ei auta. Nyt olen uhkaillut poliisilla ja laitokseen joutumisella vaikka tiedän oikeasti että tuollaisia resursseja ei ole. Pelkkää lässytystä vain että kyllä se siitä. Sitä paitsi lapsi käyttäytyy muualla hyvin. Oikein kehuvat lasta kun on niin lempeä ja kiva. Uhkailulla sain hänet tänään pukemaan housut jalkaan. Huusi kuitenkin ja paiskoi tavaroita päälleni niin kauan että myöhästyi koulusta. Raivareiden päälle lapsi sitten itkee ja vaikertaa ja pyytää anteeksi. Tosin muutaman tunnin päästä samat raivokohtaukset toistuu. Elämä on mahdotonta. En pysty kohta itsekään enää menemään töihin tilanteen takia. Toinen lapsi kärsii kun ei saa nukuttua. Varmaan saadaan kohta häätökin kun isompi raivoaa ja paiskoo öisin tuntitolkulla. Asutaan pienellä paikkakunnalla jossa apuja löytyy muutenkin vähän. Sossun ja muiden viranomaisten ja auttavien tahojen resurssit on surkeat. Olen nyt pyytänyt pomolta että saisin tehdä lyhyempää viikkoa. Vanhemman lapsen läksyt ovat jääneet aikoja sitten, mutta pienempi tarvitsee apua läksyjen kanssa. Hänkin on väsynyt ja motivaatio kärsii. Itse olen niin stressaantunut että en enää nuku vaikka saisinkin. 12-vuotiaalla alkaa olla sellaiset voimat että käsirysyt aiheuttavat jo kipua. Purkaa siis raivoaan minuun ja veljeensä. Muita aikuisia ei perheessä ole. Isä asuu muualla eikä hänestä ole valitettavasti apua. Mitä enää teen? Jatkanko taistelua ja raahaan vain kylmästi pojan ulos aamuisin vaikka sitten ilman ulkovaatteita jos ei muuten lähde. Kotona laiskottelu ei vain käy. Ihan hirveä tilanne.

Onko teillä muilla ollut tällaista? Miten ratkesi? Älkää pliis tulko haukkumaan, vaan jättäkää mieluummin kommentoimatta. Muutenkin sydän ihan sirpaleita.

Kommentit (201)

Vierailija
181/201 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, kun äiti ei ole itse itse paljon opiskellut, hän ymmärtää köyhyyden ja rahan merkityksen. Hän haluaisi kaikin keinon taata lapselleen opiskelumotivaation, jota ei itsellä ollut - mutta motivaatio ei tule käskystä.

Ap, hyvällä!

Vierailija
182/201 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi vastustaa ylivaltaa, mutta vastustus haluttaisiin kemiallisesti turruttaa ("lääkitys"), saattaa käydä niin että turrutetaan samalla into tienata rahaa, eli perimmäinen tavoite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/201 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei opi itsenäisyyttä pakottamalla aktiivisuuteen. Anna hänen vastata seurauksista. Parempi nyt, kuin kolmen vuoden päästä!

Vierailija
184/201 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse virkavaltaa kiristämisen avuksi (se on valtioiden harrastus). Tarvitset konsultaatiota.

Vierailija
185/201 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät konsultointiajan psykologilta.

Vierailija
186/201 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko testattu adhd? Meillä se on aiheuttanut uhmakkuutta ja murrosiän puhjetessa tilanne räjähti käsiin. Lapsi aloitti lääkkeen ja tilanne parani vähän.

Vierailija
187/201 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole isästä apua. Näkee lapsia ehkä viitisen kertaa vuodessa, enempään hänellä ei ole kiinnostusta. Olen tehnyt lastensuojeluilmoituksen mutta lapsi on niin mukava muille että ongelmaa ei nähdä. Pelkkää hymistelyä on tullut sieltä. Ja tosiaan tilanne on se, että joudun ottamaan lapsesta kiinni ja siirtämään hänet sinne ulos, tai ylipäätään tekemään asioita. Se tarkoittaa käsirysyä.

Ap

Tiedät, että fyysinen väkivalta ei ole lailla sallittua.

Jos henkilö oivaltaa ryhtyä pelaamaan sinun tavallasi... hän tekee sinusta tutkintapyynnön poliisille, käsiksi käymisestä.

Vierailija
188/201 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger?älyä riittää mutta muut jutut sakkaa?

Vierailija
189/201 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Risperidonia 0,5_1mg päivässä niin pahin kiukku laantuu

"Huumaaminen ratkaisi ongelman." Kunnon psykopaatille mieluisa ratkaisu!

Vierailija
190/201 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olet tätä jo yrittänyt, mutta lähtisin selvittelemään syytä. Onko koulussa kiusaamista, kouluväkivaltaa, seksuaalista häirintää? Onko lapsella ahdistuneisuutta, sosiaalisten tilanteisen pelkoa tms? Ne voivat alkaa nopeastikin ja oireilla myös fyysisesti. Korona-aika on lisännyt rajusti nuuorten ahdistuneisuutta. Kolmantena tietysti murrosikä, siihen liittyvät hormonaaliset muutokset ym.

Joka tapauksessa tarvitset apua sekä lapselle että itsellesi. Luulen että koululla on velvollisuus puuttua jos lapsi lakkaa käymästä koulua. Suosittelen lapselle omaa terapeuttia.

Myös sinulle suosittelen omaa terapeuttia, jotta voit purkaa tunteitasi ja saat itse tukea jotta jaksat tukea lastasi. Kannattaa harkita myös yksityisiä palveluita. Monet pitävät vastaanottoa verkossa, se voi olla helpompi ratkaisu jos omalla paikkakunnalla ei ole palveluita. Paljon voimia sinulle, sinulla on tosi raskas tilanne!

Vierailija
191/201 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asperger?älyä riittää mutta muut jutut sakkaa?

Onko tyranni äiti mielenterveyshäiriö?

Vierailija
192/201 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyranni äiti LAPSEN mielenterveyshäiriö.

Vierailija
193/201 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lääke nimeltä nahkaremmi jo kokeiltu tässä tapauksessa?

Vierailija
194/201 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murkku. Tyypillistä. Jotain on tapahtunut koulussa ja se pitää selvittää. Lasta pitää TUKEA. Tappelu ja raivoaminen eivät pientä ihmistä auta.

Vierailija
195/201 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap:lle ja lapselle kuuluu nyt? Löysin tämän vanhan ketjun, ja vähän samanlainen tilanne on täällä, ei tosin noin kärjistynyt (ainakaan vielä). Saitteko apua?

Vierailija
196/201 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit antanut lapsellesi ruumiillista kuritusta nuorempana, niin tällaisia ongelmia ei olisi. Voit syyttää vain itseäsi ja hyväksymään asian. En näe, että asialle on juurikaan mitään enää tehtävissä.

Vierailija
197/201 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajan kautta perheneuvolaan. Siellä on tarvittaessa oma työntekijä vanhemmille ja omansa teinille.

Vierailija
198/201 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se älypuhelin ja vapaa kasvatus teettää. Tukkapöllyä ja luunappia tuommoselle ipanalle. Kurkista nosto seinälle ja persposket vyöllä punaiseksi. Saatana!

Vierailija
199/201 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Yhteys kouluun. Opettajalle, kuraattorille, erityisopettajalle.

- Yhteys kasvatus-ja perheneuvolaan, esim. jonkinlainen tukihenkilö

- Yhteys kouluterveydenhoitajaan! Sitä kautta lähete tutkimuksiin.

- Yhteys sosiaalitoimistoon: tukea tarvitaan.

- Kouluhaluttomuus on oireellista. Koulun kanssa yhteistyö heti. 

Vierailija
200/201 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisen median uhri. Polttouuniin tuommonen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi